Jump to content
IGNORERAD

Wear a Samsung Galaxy Gear, or be square ;)


Bibben

Recommended Posts

http://www.sweclockers.com/nyhet/17533-samsung-lanserar-galaxy-gear-note-3-och-note-101-2014-edition

 

Samsung Galaxy Gear

Som väntat äntrar den smarta klockan Galaxy Gear scenen. Den kommer med en skärm i 1,63-tumsklassen av typen Super AMOLED med upplösning 320 x 320 pixlar för en punkttäthet på 278 ppi. Klockan har en ospecificerad processor på 800 MHz, 512 MB systemminne, 4 GB lagring. Batteriet lägger sig på 315 mAh och ska räcka upp till ett dygn vid normal användning.

Klockan är tänkt att fungera som en förlängning till Samsungs smarta telefoner och surfplattor, vilket innebär att den bland annat kan användas för att kolla notifieringar. Då den kan användas för att både ringa och svara på samtal finns även en inbyggd högtalare och två mikrofoner. Galaxy Gear stödjer även röststyrning för att exempelvis skriva meddelanden, anteckningar eller ställa in alarm.

Från dag ett ska runtomkring 70 applikationer finns tillgängliga, däribland Ebay, Evernote och en uppsjö träningsinriktade appar såsom Runkeeper och Myfitnesspal. I remmen sitter även en kamera på 1,9 megapixel, vars syfte är att snabbt kunna ta och dela bilder på sociala medier.

Samsung Galaxy Gear ska släppas i färgerna svart, grå, orange, beige, guld och grön. Säljstarten äger rum den 25 september och priset hamnar på 2 600 kronor inklusive moms.

 

post-4721-0-76438000-1378322189.jpg

 

 

post-4721-0-76438000-1378322189.jpg

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm..

Nu är jag ingen telefonmänniska men..

När min 198 kr telefon från ICA gick sönder för en månad sedan bestämde jag mig för att köpa en ny lur.

Då jag avskyr att gå med en lur i fickan, och då kanske speciellt dagens jättelurar, så googlade jag på världens minsta telefon.

Det visade sig att Guinness rekordbok hade med en mobil som var ansedd som världens minsta GSM touch, med alla tänkbara appar.

Den tillverkades i Indien och jag fick fatt på en försäljare i Israel och köpte en.

Den är liten, väldigt liten. Så pass liten att jag har svårt att skriva sms. Fast det värsta kanske är att det inte går att köra svenska utan bara engelska.

Så det blir ungefär som när man ibland skriver från Thailand på e-café - man har inte å ä ö.

Jaja, får väl kanske leva med det.eller tjacka en sådan där klocka.   :-)

 

Tar med luren imorgon om det finns något telefreak som är nyfiken.

 

http://trickmaker.com/2011/03/price-and-specification-of-micromax.html

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...