Jump to content
IGNORERAD

Red Bull-arvingen undvek möte med åklagare - frias från fortkörningsanklagelse


MPR Nyheter

Recommended Posts

Hej

 

Fattar du inte att det i Thaksins fall inte handllar om det ev. brott han har begått, jakten på just honom är helt och hållet politiskt betingad.

 

Hade Thaksin inte varit en politiker som kuppmakarna, militären och politiska fiender ville göra sig av med hade han inte behövt fly någonstans, dom rika och inflytelserika människor som begår brott som skulle ge 10-20 gånger så långa straff som Thaksin är dömd till stannar lungt kvar i landet, dom riskerar helt enkelt inte att straffas p.g.a det korrupta rättsväsendet.

 

Mvh isan Lover

 

Suck...

 

Det Thaksin håller sig undan från främst är alla de ytterligare brott han ännu inte kunnat åtalas för eftersom han håller sig borta

 

Jämfört med det enda brott han ÄR dömd för redan är dom mycket värre i potentiell straffskala

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 103
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    18

  • MaiChai

    11

  • måne

    10

  • Khun Ken

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Helt rätt i ett fall men det är en hel rad åtal till som väntar på att gå till domstol så fort han behagar infinna sig.

Hej

 

Tror du på det själv, inser du inte att rättsväsendet ät korrupt?

 

Själv är jag ganska säker på att alla inblandade som Thaksin, Apishit, Suthep, Kuppmakarna, Sonthi och andra kommer att sitta inne exakt lika länge, alltså noll dagar "welcome to Thailand".

 

Näst intill ingen rik eller inflytelserik människa behöver sitta i fängelse i Thailand och det i princip oavsett vilka brott dom begår om inte den s.k "herrklubben" vill ha det så av någon annan anledning.

 

Själv skulle jag gärna vilja slå vad med dig om det här, maila mig om du ställer upp?

 

Mvh Isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Tror du på det själv, inser du inte att rättsväsendet ät korrupt?

 

Själv är jag ganska säker på att alla inblandade som Thaksin, Apishit, Suthep, Kuppmakarna, Sonthi och andra kommer att sitta inne exakt lika länge, alltså noll dagar "welcome to Thailand".

 

Näst intill ingen rik eller inflytelserik människa behöver sitta i fängelse i Thailand och det i princip oavsett vilka brott dom begår om inte den s.k "herrklubben" vill ha det så av någon annan anledning.

 

Själv skulle jag gärna vilja slå vad med dig om det här, maila mig om du ställer upp?

 

Mvh Isan lover

 

Det märkliga är väl att du verkar hylla detta system där rika går fria från straff oavsett vilka brott det har begått, du försvarar ju det med näbbar och klor...

 

Det hade ju sänt en klar och tydlig signal att ingen står över lagen om Thaksin hade straffats och verkligen fått krypa in i fängelset för sina brott. Trots att han är en av thailands absolut rikaste och mäktigaste personer.

 

Men du vill ju att han ska stå över lagen, han är ju populär... Så varför ska inte Red Bull snubben då få står över lagen då, Red Bull är ju en populär dryck?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Tror du på det själv, inser du inte att rättsväsendet ät korrupt?

 

Själv är jag ganska säker på att alla inblandade som Thaksin, Apishit, Suthep, Kuppmakarna, Sonthi och andra kommer att sitta inne exakt lika länge, alltså noll dagar "welcome to Thailand".

 

Näst intill ingen rik eller inflytelserik människa behöver sitta i fängelse i Thailand och det i princip oavsett vilka brott dom begår om inte den s.k "herrklubben" vill ha det så av någon annan anledning.

 

Själv skulle jag gärna vilja slå vad med dig om det här, maila mig om du ställer upp?

 

Mvh Isan lover

 

Din indoktrinering är värre än vanligt idag....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Hej

 

Fattar du inte att det i Thaksins fall inte handllar om det ev. brott han har begått, jakten på just honom är helt och hållet politiskt betingad.

 

Hade Thaksin inte varit en politiker som kuppmakarna, militären och politiska fiender ville göra sig av med hade han inte behövt fly någonstans, dom rika och inflytelserika människor som begår brott som skulle ge 10-20 gånger så långa straff som Thaksin är dömd till stannar lungt kvar i landet, dom riskerar helt enkelt inte att straffas p.g.a det korrupta rättsväsendet.

 

Mvh isan Lover

 

 

Ha-Ha, dagens garv!!!!!

Hade "kuppmakarna, militären och politiska fiender" velat göra sej av med Tasksvinet så finns det fin ammunition där det räcker med en "halv träff" för att läkarna ska vara chanslösa med att få liv i liket, då hade man säkerligen valt detta alternativet.

Ändrades av BpaijingKatai
Link to comment
Dela på andra sajter

Japp. Men det tänker PT lösa genom amnestin och just i Thaksins fall skall den inte bara omfatta brott begångna i samband med politiska demonstrationer utan i enbart hans fall skall den omfatta all form av brottslighet vad den vara må..

 

 

Innebär amnestin att han får tillbaka sina 46 miljarder bath?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det märkliga är väl att du verkar hylla detta system där rika går fria från straff oavsett vilka brott det har begått, du försvarar ju det med näbbar och klor...

 

Det hade ju sänt en klar och tydlig signal att ingen står över lagen om Thaksin hade straffats och verkligen fått krypa in i fängelset för sina brott. Trots att han är en av thailands absolut rikaste och mäktigaste personer.

 

Men du vill ju att han ska stå över lagen, han är ju populär... Så varför ska inte Red Bull snubben då få står över lagen då, Red Bull är ju en populär dryck?

Hej

 

Jag anser självklart att alla ska behandlas lika men så är det tyvärr inte i dagens Thailand, här har rika och inflytelserika människor stora chanser att slippa straff för begågna brott och det är t.o.m möjligt att undkomma även medialt uppmärksammade brott.

 

Så jag är fullständigt övertygad om att Thaksin inte hade vare sig blivit fälld eller dömd till sitt två årigt fängelsestraff om han hade varit en vanlig politiker ifrån ett av dom etablerade partierna och inte en politiker som "herrklubben" och militären ville göra sig av med av någon speciell anledning.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Innebär amnestin att han får tillbaka sina 46 miljarder bath?

Hej

 

Har inte kunnat läsa något om detta, men jag tror att det förekommer diskussioner om just sånt här i kulisserna och kanske blir det en kompromiss om detta på något sätt.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Har inte kunnat läsa något om detta, men jag tror att det förekommer diskussioner om just sånt här i kulisserna och kanske blir det en kompromiss om detta på något sätt.

 

Mvh isan lover

Trots att han ändrade lagen för sin egen skulle och sen ändrade tillbaka efter utfört verk.Är du säker på att du står på folkets sida d.v.s. de fattigas?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Trots att han ändrade lagen för sin egen skulle och sen ändrade tillbaka efter utfört verk.Är du säker på att du står på folkets sida d.v.s. de fattigas?

Äsch!! Det där är bara detaljer. folket skall rösta på valdagen och därefter låta politikerna styra. Det är demokrati a la IL

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Äsch!! Det där är bara detaljer. folket skall rösta på vallagen och därefter låta politikerna styra. Det är demokrati a la IL

Det är bara att rätta in sig i ledet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Äsch!! Det där är bara detaljer. folket skall rösta på valdagen och därefter låta politikerna styra. Det är demokrati a la IL

Hej

 

Jag är inte alls säker på att Thaksin får tillbaka alla sina pengar helt enkelt p.g.a att ansvariga för kuppen tillsammans med militärledning, EC, Konstitutuions Domstol och då ansvariga politiker förmodligen redan har tagit sin del av bytet, deras vilja att lämna tillbaka pengar är nog relativt liten, så det blir förmodligen en kompromiss där en del pengar betalas tillbaka men långt ifrån alla.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag är inte alls säker på att Thaksin får tillbaka alla sina pengar helt enkelt p.g.a att ansvariga för kuppen tillsammans med militärledning, EC, Konstitutuions Domstol och då ansvariga politiker förmodligen redan har tagit sin del av bytet, deras vilja att lämna tillbaka pengar är nog relativt liten, så det blir förmodligen en kompromiss där en del pengar betalas tillbaka men långt ifrån alla.

 

Mvh isan lover

 

Det är väl bara för Thailand att låna upp lite mer pengar internationellt så att de kan betala tillbaka Thaksins stöldgods...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är väl bara för Thailand att låna upp lite mer pengar internationellt så att de kan betala tillbaka Thaksins stöldgods...

Hej

 

Thailand är ju Thailand och Thaksin kan ju spelreglerna så han kan nog tänka sig att låta sina motståndare behålla en del av bytet för att underlätta sin återkomst.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Thailand är ju Thailand och Thaksin kan ju spelreglerna så han kan nog tänka sig att låta sina motståndare behålla en del av bytet för att underlätta sin återkomst.

 

Mvh isan lover

Så du menar att han ska muta sig "hem".Såna som han kan hålla sig borta från Thailand.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så du menar att han ska muta sig "hem".Såna som han kan hålla sig borta från Thailand.

Hej

 

Han behöver inte ens betala någon muta eftersom hans politiska fiender redan har lagt beslag på hans pengar, det han kan uppnå är att få tillbaka lite av sina egna pengar + återvända till Thailand.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Han behöver inte ens betala någon muta eftersom hans politiska fiender redan har lagt beslag på hans pengar, det han kan uppnå är att få tillbaka lite av sina egna pengar + återvända till Thailand.

 

Mvh isan lover

Hans pengar?Var det inte skatt som han försökte undkomma?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

 

Jag är inte alls säker på att Thaksin får tillbaka alla sina pengar helt enkelt p.g.a att ansvariga för kuppen tillsammans med militärledning, EC, Konstitutuions Domstol och då ansvariga politiker förmodligen redan har tagit sin del av bytet, deras vilja att lämna tillbaka pengar är nog relativt liten, så det blir förmodligen en kompromiss där en del pengar betalas tillbaka men långt ifrån alla.

 

Mvh isan lover

Nu konfiskeras pengarna till staten; inte till enskilda personer. Om gänget vid makten anser att pengarna var felaktigt konfiskerade så är det bara att ge domstolen order att fatta nytt beslut så har han pengarna i handen.

Det är inte sedelbuntar som försvunnit

Problemet nu är väl att det nästan är slut i kassakistan och de pengar man rättmätigt beslagtagit behövs.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hans pengar?Var det inte skatt som han försökte undkomma?

Hej

 

Skattemyndigheterna drev inte in pengarna och jag vet inte ens om dom hade några planer på det, det var kuppen och männen bakom den som såg till det.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu konfiskeras pengarna till staten; inte till enskilda personer. Om gänget vid makten anser att pengarna var felaktigt konfiskerade så är det bara att ge domstolen order att fatta nytt beslut så har han pengarna i handen.

Det är inte sedelbuntar som försvunnit

Problemet nu är väl att det nästan är slut i kassakistan och de pengar man rättmätigt beslagtagit behövs.

Hej

 

Är det inte oftast just statens pengar som brukar försvinna när det handlar om korruptuion?

 

Själv skulle jag nog våga sätta en förmögenhet på att en betydande del av pengarna redan har försvunnit.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Är det inte oftast just statens pengar som brukar försvinna när det handlar om korruptuion?

 

Själv skulle jag nog våga sätta en förmögenhet på att en betydande del av pengarna redan har försvunnit.

 

Mvh isan lover

De kanske har gått till risstöd?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Är det inte oftast just statens pengar som brukar försvinna när det handlar om korruptuion?

Själv skulle jag nog våga sätta en förmögenhet på att en betydande del av pengarna redan har försvunnit.

Mvh isan lover

Nu är det ju inte några särskilda färgmärkta pengar som man beslagtagit från brottslingen.

Utan att vara insatt i dem processen i Thailand så skulle jag bli förvånad om inte pengarna stoppats in i statskassan. Med den plundring som initierats av gänget vid makten så har nog pengarna återbetalats med mycket god ränta.

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Är det inte oftast just statens pengar som brukar försvinna när det handlar om korruptuion?

Själv skulle jag nog våga sätta en förmögenhet på att en betydande del av pengarna redan har försvunnit.

Mvh isan lover

Ja, säkert tillbaka till Thaksin.
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ja, säkert tillbaka till Thaksin.

Hej

 

Du kan ju fortsätta leva i din drömvärld men för dom allra flesta så är det nog fler personer, partier, myndigheter och företag som ingår i landets korruption, Thaksin och hans familj utgör knappast förmodligen inte ens någon mätbar del av den totala korruptionen i landet, detta kommer du kanske att förstå en dag.

 

Mvh isan lover  

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du kan ju fortsätta leva i din drömvärld men för dom allra flesta så är det nog fler personer, partier, myndigheter och företag som ingår i landets korruption, Thaksin och hans familj utgör knappast förmodligen inte ens någon mätbar del av den totala korruptionen i landet, detta kommer du kanske att förstå en dag.

Mvh isan lover

Är du full eller?

När Thaksin tillträdde som PM deklarerade han 15 miljarder i tillgångar när han slutade hade han 76 miljarder.

En försumbar småtjuv?

Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...