Jump to content
IGNORERAD

Red Bull-arvingen undvek möte med åklagare - frias från fortkörningsanklagelse


MPR Nyheter

Recommended Posts

Red Bull-arvingen Vorayuth Yoovidhya - vars Ferrari körde på och dödade en polis förra året - har undkommit misstankar om fortkörning efter att inte ha dykt upp för ett möte med åklagarna under måndagen; men polisen kommer nu att utfärda en arresteringsorder för två allvarligare brottsmisstankar, och be domstolen att neka honom frisläppning mot borgen.

På grund av att han inte dök upp så kommer han nu att frias från fortkörningsanklagelsen eftersom den preskriberas idag. De andra två anklagelserna är för vårdslöshet i trafik som vållade annans död, samt att inte ha stannat och hjälpt offret. Vorayuths advokat - Tanit Buakeaw - träffade chefsåklagare Ruecha Krairiksh klockan 15:00 på måndagen och lämnade över ett läkarintyg som förklarade att hans klient inte var frisk, och därför inte kunde komma. Intyget ska ha kommit från en singaporiansk läkare med kandidatexamer i medicin och kirurgi.

 

Källa: http://www.bangkokpost.com/news/crimes/367641/red-bull-heir-says-he-is-too-sick-to-attend-indictment-on-speeding-charge

 

post-8073-0-49466100-1378182925.jpg

Ändrades av MPR Nyheter
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 103
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    18

  • MaiChai

    11

  • måne

    10

  • Khun Ken

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Den thailändska överklassen har alltid stått över lagen och där överklassens bortskämda snorungar gör precis som dom vill, ett samhälle där pengar styr allt och alla är till salu för rätt summa pengar, TiT. 

The rule of law will only have meaning if politicians, celebrities, business leaders and ordinary workers are all treated equally within society, as Thai citizens each with similar responsibilities to the country.

Man behöver inte skriva det som alla redan vet!

Link to comment
Dela på andra sajter

<Surprise, surprise, vad ska en Singaporiansk läkare göra om han blir tillsagd av dessa herrar, dessutom skulle det av ren nyfikenhet vara skoj att se vad detta läkarintyg kostade, gissar att det va något dyrare än 50 THB som mitt kostade till körkortet!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Red Bull-arvingen Vorayuth Yoovidhya - vars Ferrari körde på och dödade en polis förra året - har undkommit misstankar om fortkörning efter att inte ha dykt upp för ett möte med åklagarna under måndagen; men polisen kommer nu att utfärda en arresteringsorder för två allvarligare brottsmisstankar, och be domstolen att neka honom frisläppning mot borgen.

På grund av att han inte dök upp så kommer han nu att frias från fortkörningsanklagelsen eftersom den preskriberas idag. De andra två anklagelserna är för vårdslöshet i trafik som vållade annans död, samt att inte ha stannat och hjälpt offret. Vorayuths advokat - Tanit Buakeaw - träffade chefsåklagare Ruecha Krairiksh klockan 15:00 på måndagen och lämnade över ett läkarintyg som förklarade att hans klient inte var frisk, och därför inte kunde komma. Intyget ska ha kommit från en singaporiansk läkare med kandidatexamer i medicin och kirurgi.

 

Källa: http://www.bangkokpost.com/news/crimes/367641/red-bull-heir-says-he-is-too-sick-to-attend-indictment-on-speeding-charge

 

attachicon.gif120903050404-red-bull-heir-2-story-top.jpg

 

 

Överklassungar.

 

Ungefär som Thaksins son, men han lät den andra i bilen att ta på sig skulden, mot en okänd summa.

Link to comment
Dela på andra sajter

<Surprise, surprise, vad ska en Singaporiansk läkare göra om han blir tillsagd av dessa herrar, dessutom skulle det av ren nyfikenhet vara skoj att se vad detta läkarintyg kostade, gissar att det va något dyrare än 50 THB som mitt kostade till körkortet!

Det var dyrt...mitt kostade bara 30 Baht. Och jag behövde inte ens gå med in. Frugan gick in med mitt pass,jag stod utanför och tog ett bloss.

Skönt att veta att man är kärnfrisk,bra syn m.m

Link to comment
Dela på andra sajter

Överklassungar.

 

Ungefär som Thaksins son, men han lät den andra i bilen att ta på sig skulden, mot en okänd summa.

Den har de redan försökt med även i detta fall. Strax efter incidenten så levererade en lokal polischef den "skyldige". Detta nystades upp hyfsat fort dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han befinner sig själv i Singapore så det är nog Singapore-dollar han betalt med..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var dyrt...mitt kostade bara 30 Baht. Och jag behövde inte ens gå med in. Frugan gick in med mitt pass,jag stod utanför och tog ett bloss.

Skönt att veta att man är kärnfrisk,bra syn m.m

Hmmm, men jag fick 2st. ett för bil o ett för MC...Tji fick du!

Samma sak här, satt kvar i bilen medan damen talade med receptionisten som stämplade nåt standardformulär, men frisk är jag!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm, men jag fick 2st. ett för bil o ett för MC...Tji fick du!

Samma sak här, satt kvar i bilen medan damen talade med receptionisten som stämplade nåt standardformulär, men frisk är jag!

Jag fick i alla fall valuta för mina 50 bath. De både vägde mig och tog blodtryck samt tog ett mått på midjan :thumbsup:

Men ingen syntest :crazy:  Sedan in till doktorn som sa - Hello ! How are you?  Fine svarade jag och då skrev han på intyget

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Tragiskt att något sånt här kan inträffa och det visar än en gång att rättsväsendet är korrumperat och måste reformeras på alla plan, enligt mig gäller det såväl EC, Konstitutions Domstol, Högsta Domstolen och landets vanliga domstolar.

 

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Tragiskt att något sånt här kan inträffa och det visar än en gång att rättsväsendet är korrumperat och måste reformeras på alla plan, enligt mig gäller det såväl EC, Konstitutions Domstol, Högsta Domstolen och landets vanliga domstolar.

 

Mvh Isan Lover

 

Ja. Det är för djävligt att en rik person kan undgå rättvisan och straff för sina brott genom att fly utomlands och inte komma till en rättegång han kallats till och stå för sina brott.... :whistle:

 

Eller håller du inte med ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja. Det är för djävligt att en rik person kan undgå rättvisan och straff för sina brott genom att fly utomlands och inte komma till en rättegång han kallats till och stå för sina brott. :whistle:

 

Eller håller du inte med ?

Jag misstänker att IL hoppar över ditt inlägg, hoppas jag har fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han får väl göra som andra svinrika i Thailand?

 

Bilda ett parti. Köp upp ett gäng lokala Phuu Yai Baan. Köp en satans massa röster i valet. Bilda en regering. Lagstadga om en amnesti för trafikbrott för Ferrariförare...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ja. Det är för djävligt att en rik person kan undgå rättvisan och straff för sina brott genom att fly utomlands och inte komma till en rättegång han kallats till och stå för sina brott. :whistle:

 

Eller håller du inte med ?

Hej

 

Du har inte märkt att 99,5% av dom som är rika och begår brott inte behöver fly alls eftersom dom ändå inte riskerar något straff?

 

Själv skulle jag se det som ett stort framsteg om fler tvingades fly när dom hade begått brott och inte kunde köpa sig fria.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Du har inte märkt att 99,5% av dom som är rika och begår brott inte behöver fly alls eftersom dom ändå inte riskerar något straff?

 

Själv skulle jag se det som ett stort framsteg om fler tvingades fly när dom hade begått brott och inte kunde köpa sig fria.

 

Mvh isan lover

 

Nu tänkte jag på två specifika individer som dels den här tråden och dels din idol "Tasksvinet" som båda två håller sig undan rättegång i saker de åtalas för genom att gömma sig utomlands

 

Troligen är väl det därför att deras brott är så otroligt uppenbara att inga pengar i världen skulle kunna få dom fria med den bevisning som föreligger..

 

Men varför vill du då att t.ex Thaksins brott främst på den ekonomiska sidan skall omfattas av politiska amnestin om du samtidigt vill att brottslingar inte skall kunna komma undan rättvisan ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Men är det inte så att DrT rymmde fältet men trots det blev fälld?

Vad jag vet är han dömd, men inte infunnit sig för att avtjäna straffet, eller har jag missuppfattat detta?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men är det inte så att DrT rymmde fältet men trots det blev fälld?

Vad jag vet är han dömd, men inte infunnit sig för att avtjäna straffet, eller har jag missuppfattat detta?

 

Helt rätt i ett fall men det är en hel rad åtal till som väntar på att gå till domstol så fort han behagar infinna sig.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt rätt i ett fall men det är en hel rad åtal till som väntar på att gå till domstol så fort han behagar infinna sig.

OK, det ar preskripionstiden som inte behagat infinna sig i resterande atalspunkter och som det finns anledning att se over, om man nu verkligen vill ha tebax storebror!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men är det inte så att DrT rymmde fältet men trots det blev fälld?

Vad jag vet är han dömd, men inte infunnit sig för att avtjäna straffet, eller har jag missuppfattat detta?

Du har uppfattat rätt. Thaksin fick efter domslutet tillåtelse att åka till Peking för att närvara vid Olympiadens öppningscermoni.
Link to comment
Dela på andra sajter

OK, det ar preskripionstiden som inte behagat infinna sig i resterande atalspunkter och som det finns anledning att se over, om man nu verkligen vill ha tebax storebror!

 

Japp. Men det tänker PT lösa genom amnestin och just i Thaksins fall skall den inte bara omfatta brott begångna i samband med politiska demonstrationer utan i enbart hans fall skall den omfatta all form av brottslighet vad den vara må..

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu tänkte jag på två specifika individer som dels den här tråden och dels din idol "Tasksvinet" som båda två håller sig undan rättegång i saker de åtalas för genom att gömma sig utomlands

 

Troligen är väl det därför att deras brott är så otroligt uppenbara att inga pengar i världen skulle kunna få dom fria med den bevisning som föreligger..

 

Men varför vill du då att t.ex Thaksins brott främst på den ekonomiska sidan skall omfattas av politiska amnestin om du samtidigt vill att brottslingar inte skall kunna komma undan rättvisan ?

Hej

 

Fattar du inte att det i Thaksins fall inte handllar om det ev. brott han har begått, jakten på just honom är helt och hållet politiskt betingad.

 

Hade Thaksin inte varit en politiker som kuppmakarna, militären och politiska fiender ville göra sig av med hade han inte behövt fly någonstans, dom rika och inflytelserika människor som begår brott som skulle ge 10-20 gånger så långa straff som Thaksin är dömd till stannar lungt kvar i landet, dom riskerar helt enkelt inte att straffas p.g.a det korrupta rättsväsendet.

 

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...