Jump to content
IGNORERAD

Outlook


khun-petch

Recommended Posts

Jag undrar om det bara är jag som inte kan gå in på Outlook sen i söndags eller måndags.

Har inte läst ett mail sen dess.Det har stått orsaker som att dom jobbar med systemet.

Men en hel vecka?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • khun-petch

    7

  • Wwax

    4

  • Singha711

    3

  • scorpio63

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

no problemas med Outlook, men din email server har nog problem.

Outlook finns på din dator men email servern finns långt bort.

Har haft sådana problem själv med Telia men som mest ett dygn.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter W update så har jag ibland haft oturen genom att jag har fått ställa tebaks burken nåra dagar, sedan köra update igen, sedan helt ok!

Men körde detta Amigo 360 på datorn, den tog bort lösenord, office slutade fungera och Adobe reader likaså, shit asså! Har Officed 2010 med licens!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

no problemas med Outlook, men din email server har nog problem.

Outlook finns på din dator men email servern finns långt bort.

Har haft sådana problem själv med Telia men som mest ett dygn.

Men man tycker att det måste vara många som är i samma läge

eller kan det bero på att jag bor i Thailand och därför har en

annan server,hos några klåpare någonstans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga problem med Outlook här heller.

 

Förmodligen något problem med din server eller e-postinställningarna.

 

Prova att skicka ett email till dig själv och kolla på eventuella felmedelanden.

 

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer inte ens in på Outlook,funderar på att köpa ny dator men det hjälper

väl knappast mig.Hela veckan har jag fått meddelande att dom uppdaterar men

idag är det bara kan ej hitta websidan.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Kommer inte ens in på Outlook,funderar på att köpa ny dator men det hjälper

väl knappast mig.Hela veckan har jag fått meddelande att dom uppdaterar men

idag är det bara kan ej hitta websidan.

 

 

Är det Outlook eller outlook.com du menar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer inte heller in där jag vanligen loggar in, men när jag sökte på google på hotmail så funkade det.

 

MVH.flor

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det Outlook eller outlook.com du menar?

Ha Ha vad vet jag men det gäller det som jag tror alla fick efter windov live mail.

Jag har haft samma i 6 år men i år fick vi väl en ny e-post klient om det nu heter så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer inte ens in på Outlook,funderar på att köpa ny dator men det hjälper

väl knappast mig.Hela veckan har jag fått meddelande att dom uppdaterar men

idag är det bara kan ej hitta websidan.

Ok, I see.

Det händer då och då att Outlook inte kommer upp som det ska och ju mer man försöker desto mindre händer.

Problemet är då att man måste "döda" en Outlook-process som av någon anledning har hängt sig.

Detta gör man i Windows mha den s.k. "aktivitetshanteran".

Tryck på Ctrl-Alt-Del samtidigt och välj "aktivitetshanterare" eller för musen över "aktivitetsfältet" längst ner, högerklicka och välj aktivitetshanterare.

I aktivitetshanteraren lokaliserar du Outlook-processen, markera raden, högerklicka och välj "avsluta aktivitet".

Efter du har "dödat" en Outlook-process som har hängt sig kan du göra ett nytt försök att starta Outlook och hoppas att den öppnar som vanligt.

Lycka till!

//Singha711

P.S. Samma har hänt för mig rätt ofta när jag körde med Windows 7 men aldrig efter jag bytte till Windows 8.

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hittade en process som såg djävligt skum ut,en avbruten process som körs.Men ingenting händer när

jag försöker stoppa den.Finns det något annat ställe man kan rymma till med sin hotmailadress.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, I see.

Det händer då och då att Outlook inte kommer upp som det ska och ju mer man försöker desto mindre händer.

Problemet är då att man måste "döda" en Outlook-process som av någon anledning har hängt sig.

Detta gör man i Windows mha den s.k. "aktivitetshanteran".

Tryck på Ctrl-Alt-Del samtidigt och välj "aktivitetshanterare" eller för musen över "aktivitetsfältet" längst ner, högerklicka och välj aktivitetshanterare.

I aktivitetshanteraren lokaliserar du Outlook-processen, markera raden, högerklicka och välj "avsluta aktivitet".

Efter du har "dödat" en Outlook-process som har hängt sig kan du göra ett nytt försök att starta Outlook och hoppas att den öppnar som vanligt.

Lycka till!

//Singha711

P.S. Samma har hänt för mig rätt ofta när jag körde med Windows 7 men aldrig efter jag bytte till Windows 8.

Nu är det ju Livemail han har problem med och det är i allra högsta grad webbaserat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hittade en process som såg djävligt skum ut,en avbruten process som körs.Men ingenting händer när

jag försöker stoppa den.Finns det något annat ställe man kan rymma till med sin hotmailadress.

Klicka här ---> www.hotmail.com funkar alldeles utmärkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hittade en process som såg djävligt skum ut,en avbruten process som körs.Men ingenting händer när

jag försöker stoppa den.Finns det något annat ställe man kan rymma till med sin hotmailadress.

 

Starta om maskinen och kolla om den "skumma processen" finns kvar.

 

Öht kan det vara en bra ide att se till att Windows Update är fullständigt genomfört. De symptom som du beskriver kan också härröra från en avbruten eller ofullständig uppdatering.

 

F.ö. skall det alltid gå att logga in med ett giltig hotmail-konto på webben här: http://www.hotmail.com eller http://www.live.com . Man får då ett litet annorlunda webbgränssnitt med de viktigaste funktionerna för att hantera ett e-postkonto. Idealt att använda på tex resor eller andra tillfällen där man inte kan använda sin dator.

 

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Felet sitter nog djupare än så.

Säkert i registret...

Mmm det där jälv... registret, varför ska det hela tiden dumma sig för, vad är det bra för igentligen?

 

Deleata skiten så kommer det gå som smör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är beundransvärt att det finns människor som orkar med att leva med MS tillvardags.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack alla som har orkat bry sig.Nu har jag kommit in men stängde snabbt.119 st.får jag kika på imorgon.Godnatt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Outlook är väl ett program i MS office serien.

Allt annat är väl något som bara kallas för det.

Eller förväxlar jag det med något annat epostprogram nu. har ju inte använt något sånt på 6 år nu.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Outlook är väl ett program i MS office serien.

Allt annat är väl något som bara kallas för det.

Eller förväxlar jag det med något annat epostprogram nu. har ju inte använt något sånt på 6 år nu.

 

Stämmer men "www.hotmail.com" heter numera "www.outlook.com" också vilket är klart förvirrande

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, hotmail:-)

 

Tja, då förstår jag att det är problem.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...