Jump to content
IGNORERAD

Visumproblem


hasseman

Recommended Posts

Hej jag har ett problem med mitt visum.

Jag har retirment visa som ska förnyas nästa vecka.

Problemet är att jag har rätt låg ersätning från försäkringskassan så senast var jag tvungen att ha en del pengar på thaibank (man måste ju komma upp till runt 800 000 B kombinerat mellan årsersätning och bankpengar) problemet är ju den låga kronkursen vilket innebär att jag måste fylla på bankkontot rätt rejält.

Kan jag åka ett visarun nästa vecka och hoppas på att kronan stigit om en månad eller måste jag åka ur landet (Laos och söka turistvisa.

Jag kan låna pengar av syrran men växla så stort belop med denna dåliga kronkurs.

.

Hasseman

Gubben

Link to comment
Dela på andra sajter

söker du turistvisum via laos (bil/buss) får du bara 15 dagar,det är nytt

kommer man med flyg så får man 30 dagar

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Hej..jag tror det kommer att ta tid innan den svenska kronan stiger igen i förhållande till thai bath. Värdet på kronan fortsätter att sjunka och ligger nu under det som man tidigare trodde var omöjligt, 4 kronor...även engelska pundet fortsätter att rasa medans euron är stadigare..

Kanske ett kortlån av thaibath är bättre än att växla just nu. Åk till Laos och fixa ett turistvisa sen lånar du pengar i Thailand, ett kortlån om 3 mån kostar mindre än det du förlorar på att växla. Låt pengarna sitta på ditt konto under 3 månader och ansök sen om 1 års multiplevisa (det bästa) har den svenska kronan längre tid på att återhämta sig och du kan senare föra över pengar till ditt Thailändska konto.

Lycka till från Chen

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...