Jump to content
IGNORERAD

Kolsyremaskin i Thailand


Gorocco

Recommended Posts

Här i Hemfosa har jag i våras införskaffat mig en kolsyremaskin en så kallad Soda Streamer.

Är mycket nöjd med den och undrar nu om liknande produkt finns att köpa i Thailand.

 

Både jag och Lillkrabban är mycket förtjusta i must och den finns som essens och det skulle vara mycket lätt att ta med ett par flaskor till Thailand. Kanske något för Maitan med om han vill göra Vintertung-drinkar.

 

Även andra goda och speciellt "svenska" essenser kan man lätt ta med i väskan till Thailand förutsatt att en kolsyremaskin finns att köpa på plats.

Utbudet på smaksatt kolsyrat vatten utan socker är inte heller stort i Thailand.

 

Så frågan är, finns det kolsyremaskiner att köpa, och fylla på, och var i så fall? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Här i Hemfosa har jag i våras införskaffat mig en kolsyremaskin en så kallad Soda Streamer.

Är mycket nöjd med den och undrar nu om liknande produkt finns att köpa i Thailand.

Både jag och Lillkrabban är mycket förtjusta i must och den finns som essens och det skulle vara mycket lätt att ta med ett par flaskor till Thailand. Kanske något för Maitan med om han vill göra Vintertung-drinkar.

Även andra goda och speciellt "svenska" essenser kan man lätt ta med i väskan till Thailand förutsatt att en kolsyremaskin finns att köpa på plats.

Utbudet på smaksatt kolsyrat vatten utan socker är inte heller stort i Thailand.

Så frågan är, finns det kolsyremaskiner att köpa, och fylla på, och var i så fall?

Finns en tråd sen några månader, med lite fakta och spekulationer ang detta, sitter på platta nu.så struligt att leta upp den.

Jag kan däremot bekräfta att fattningen på CO flaskorna är den samma i den länk som finns där.

Du hittar tråden lätt om du söker.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest bangkokkille

Här i Hemfosa har jag i våras införskaffat mig en kolsyremaskin en så kallad Soda Streamer.

Är mycket nöjd med den och undrar nu om liknande produkt finns att köpa i Thailand.

 

Både jag och Lillkrabban är mycket förtjusta i must och den finns som essens och det skulle vara mycket lätt att ta med ett par flaskor till Thailand. Kanske något för Maitan med om han vill göra Vintertung-drinkar.

 

Även andra goda och speciellt "svenska" essenser kan man lätt ta med i väskan till Thailand förutsatt att en kolsyremaskin finns att köpa på plats.

Utbudet på smaksatt kolsyrat vatten utan socker är inte heller stort i Thailand.

 

Så frågan är, finns det kolsyremaskiner att köpa, och fylla på, och var i så fall? 

Här hittar du en länk med lite info:

Link to comment
Dela på andra sajter

Både jag och Lillkrabban är mycket förtjusta i must och den finns som essens och det skulle vara mycket lätt att ta med ett par flaskor till Thailand.

 

Annars kan ni blanda essensen med sodavatten och få fram en riktigt skaplig must.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars kan ni blanda essensen med sodavatten och få fram en riktigt skaplig must.

 

Hahaha, nu vet jag inte hur du fick ihop detta citat nedan, men jag lovar Gorocco att jag är oskyldig ;)

 

post-3210-0-23243100-1377581063_thumb.pn

post-3210-0-23243100-1377581063_thumb.pn

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Behövs ingen sodastreamer så länge sodan streamar fritt i Thailand.

Edit: okej, inte fritt, men billigt, billigt. Och man slipper leta patroner och övrigt. Musten kan jag intyga smakar precis som på nordligare breddgrader.

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

ps

Kolsyra i kylskåp räcker till mycket mer vatten, cirkus 6 månader i vårt fall.

 

Samma patron.

 

ds

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick en soda streamer i present för nått år sedan.

Men så såg jag på plastflaska man använder att den hade ett bäst före datum.

Så nu bör jag inte använda flaskan något mer tydligen.

Bara leta efter nya flaskor om jag ska fortsätta använda den..

 

post-4402-0-80532200-1377595953_thumb.jp

post-4402-0-80532200-1377595953_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade ingen aning om bf-datum på flaskorna.

 

Kan ha  att göra med med plastens åldrande om den tål det maximala tryck den utsätts för just när du tillsätter kolsyra

dvs övertrycksventilens inställning i din soda streamer.

 

Jag är övertygad om att det är många säkerhetsmarginaler i det datumet - t.ex. vad flaskan kan ha utsatts för av yttra påverkningar

(solljus / ramla i backen, skramla runt i bilar, leksak på stränder) och tänker definitivt använda den tills vi ändå kör rubbet på tippen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest bangkokkille

Jag fick en soda streamer i present för nått år sedan.

Men så såg jag på plastflaska man använder att den hade ett bäst före datum.

Så nu bör jag inte använda flaskan något mer tydligen.

Bara leta efter nya flaskor om jag ska fortsätta använda den..

 

Jag har för mig att man kan använda flaskorna ca 2-3 år sedan är det dags att kasta dom, varför vet jag inte, kanske någon annan vet. Kanske blir dom sämre och kan spricka eller dyl, man pumpar ju in en hel del kolsyra, kanske dom inte pallar för det i längden eller så åldras plasten, jag har ingen aning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...