Jump to content
IGNORERAD

Qatar går mot strömmen - tillåter mera bagage


Moritz

Recommended Posts

Qatar är det bästa bolaget servicemässigt sett jag rest med och då har jag rest med Philippine Airline, Lot, Aeroflot, Thai, SAS, Lufthansa och Singapore Airline. Philippine Airline var ett bra bolag för 25-30 år sedan men numera flyger de bara i Asien

 

Vi nyttjade förstås de övriga biljetterna och bortsett från en småjobbig mellanlandning i Doha

var det inga större fel på servicen.

 

Att vare sig personal eller mat skulle vara särskilt bra jämfört med andra håller jag dock inte med om.

Är nog bara Finnair som på senare tid utmärkt sig som dåliga för oss.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moritz

    9

  • stefan5300

    7

  • Sam sip sam

    4

  • dandic

    3

Mest aktiva i denna tråd

Jag har rest med Qatar flera gånger, då har till och med deras billigaste biljetter varit helt avbokningsbara för 1500kr.

Det gäller kanske inte för kampanjbiljetter, några såna har jag aldrig köpt.

 

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har rest med Qatar flera gånger, då har till och med deras billigaste biljetter varit helt avbokningsbara för 1500kr.

Det gäller kanske inte för kampanjbiljetter, några såna har jag aldrig köpt.

 

mvh

 

Inga kampanjbiljetter de kostade 8000 spänn för en vecka i mitten på maj. ARN-BKK

Inte ens högsäsong.

 

Fick tjata som fan på mailen med både Flygstol och Qatar innan Q erkände att det var deras policy.

 

De svarade yxskaft tills jag presenterade dom för ett mail från Flygstolen som påstod samma sak

och först efter att en något mera senior person tagit över korrespondensen om problemet fick jag ett riktigt svar.

 

Något med att Qatar endast betalar tillbaka flygskatten eller kanske endast en del därav

var den slutliga förklaringen och helt utan öppningar för andra lösningar varken nu eller senare.

Link to comment
Dela på andra sajter

OK. 

Själv har jag betalat så lågt som under 7000kr (minns inte exakt pris) i högsäsong, till o med den var avbokningsbar för 1500kr.

 

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför åka med Air Asia?...är dom så mycket billigare eller?..sen att dom flyger från Don Mueang gör ju inte saken enklare....har för mig att dom bara tillåter 15 kg bagage eller?.sen betala för all övervikt..nej,,åk med Thai,,men dom kanske inte flyger till Nakhon Phanom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför åka med Air Asia?...är dom så mycket billigare eller?..sen att dom flyger från Don Mueang gör ju inte saken enklare.har för mig att dom bara tillåter 15 kg bagage eller?.sen betala för all övervikt..nej,,åk med Thai,,men dom kanske inte flyger till Nakhon Phanom.

 

De är billiga.

Extra bagage (vi tog med 30 kilo per person till Hongkong) kostar inte mycket.

Ge fan i deras mat, den är inte värd pengar oavsedd vad den kostar.

Att stressa direkt från Suvan till Don Mueang är kanske ingen hit,

vi brukar ta en mellandag i Bangkok hos släkten som bor 20 minuters taxi från flygplatsen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Qatar är det bästa bolaget servicemässigt sett jag rest med och då har jag rest med Philippine Airline, Lot, Aeroflot, Thai, SAS, Lufthansa och Singapore Airline. Philippine Airline var ett bra bolag för 25-30 år sedan men numera flyger de bara i Asien

 

Håller med. De jag helst flyger med är Emirates, Etihad, Qatar eller Singapore Airlines.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga kampanjbiljetter de kostade 8000 spänn för en vecka i mitten på maj. ARN-BKK

Inte ens högsäsong.

Fick tjata som fan på mailen med både Flygstol och Qatar innan Q erkände att det var deras policy.

De svarade yxskaft tills jag presenterade dom för ett mail från Flygstolen som påstod samma sak

och först efter att en något mera senior person tagit över korrespondensen om problemet fick jag ett riktigt svar.

Något med att Qatar endast betalar tillbaka flygskatten eller kanske endast en del därav

var den slutliga förklaringen och helt utan öppningar för andra lösningar varken nu eller senare.

Jag förstår ändå inte irritationen över att du inte kunde ändra namn, det är väl inte särskilt vanligt att flygbolag tillåter det nuförtiden, eller? Det måste väl vara enklare att kolla upp såna saker vid biljettköpet. Så jäkla svårt är det väl inte läsa igenom det finstilta?

Jag förväxlade en gång förnamn/efternamn hos Qatar, inga problem.

MVH

Ändrades av dandic
Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt så står det nog i det finstilta, jag bryr mig inte om det, utan låter helt enkelt bli att köpa biljetter av dom i fortsättningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...