Jump to content
IGNORERAD

Thaiair 777 har suveränt benutrymme


Pingislover

Recommended Posts

Jag kan iallafall inte klaga på 777:s benutrymme

hoppas alla har haft samma erfarenhet av detta :17: 

Nerfärden

post-3355-0-53353200-1377336356.jpg

Hemfärden

post-3355-0-31972600-1377336416.jpg

 

Vet inte om det är så här jämnt, men jag klagar inte :17: 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 70
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    6

  • Moritz

    6

  • måne

    5

  • Tallviking

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ibland skall man ha tur  :thumbsup:

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Har också haft en sån tur ett antal gånger... Alltid lika härligt! Det är inte dumt att åka 777 i vilket fall som helst. Suveräna plan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att 31 tum kan vara så mycket större hos Thai än 31 tum Norwegian och andra flygbolag.. :crazy:

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Att 31 tum kan vara så mycket större hos Thai än 31 tum Norwegian och andra flygbolag.. :crazy:

 

Det är nog som med bildskärmar, att man mäter diagonalt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan iallafall inte klaga på 777:s benutrymme

hoppas alla har haft samma erfarenhet av detta :17: 

Nerfärden

attachicon.gif777-1.JPG

Hemfärden

attachicon.gif777-2.JPG

 

Vet inte om det är så här jämnt, men jag klagar inte :17: 

Drummel! Ta av dig skorna, jag kanske ska sitta där sedan   :y16:

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Drummel! Ta av dig skorna, jag kanske ska sitta där sedan :y16:

Det är nog av ren omtänksamhet gentemot övriga passagerare som snälle pingis inte tar av sig skorna :)

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Drummel! Ta av dig skorna, jag kanske ska sitta där sedan   :y16:

Vänsterdojan är utanför stolen

högerdojan  nuddar inte sitsen   :17:                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              dojjanärutanför                                                                                                               

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänsterdojan är utanför stolen

högerdojan  nuddar inte sitsen   :17:                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              dojjanärutanför                                                                                                               

Mycket dojer blir det

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Dags att gå ombord.

När vi kom till gaten släpptes vi ombord som första passagerare ;-) 

attachicon.gifIMGP2812.JPG

 

Naturligtvis, bubbel för att fira utflytten. 

attachicon.gifIMGP2820.JPG

 

Stol 11E &F. Vi kom först till Bangkok :-)  Hustrun trivdes.

attachicon.gifIMGP2823.JPG

 

Här sprack min fina plan på real time report. Det fanns ingen wifi ombord!

Har för mig att Lamaien kört direkt från Thai?

 

Försöker summera ikapp nu.

 

Hmmm?

attachicon.gifIMGP2826.JPG

 

Ytterligare beslutsångest..

attachicon.gifIMGP2827.JPG

 

Mycket att provköra för oss pojkar...

attachicon.gifIMGP2830.JPG

 

Sämre start har man varit med om.

attachicon.gifIMGP2844.JPG

attachicon.gifIMGP2845.JPG

 

Och ni som saknar ostbrickan, det är bara en klassfråga ;-) 

attachicon.gifIMGP2847.JPG

 

Man sover gott i flat-bed stolar.

attachicon.gifIMGP2859.JPG

 

 

 

Nähä du , vi har nog sett att du åker mera ståndsmässigt än så... :y15:

Ändrades av hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Inga bilder men  fått samtal från Thailand nu och det var (skitplan syftar på sittplatserna då) mycket trångt med benen i stolen framför han saknade dom gamla 747 som man satt som en kung i mot 777 planen

 

Denna resenär har normal kropp och 180cm

Ändrades av Dolle
Link to comment
Dela på andra sajter

Inga bilder men  fått samtal från Thailand nu och det var (skitplan syftar på sittplatserna då) mycket trångt med benen i stolen framför han saknade dom gamla 747 som man satt som en kung i mot 777 planen

 

Denna resenär har normal kropp och 180cm

 

Thais B777 har samma utrymme som SAS gamla slitna A340-300 plan.

Det är sämre i Lufthansas nya plan A380 och 747-8.

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag åkte med 777:an nu i augusti och upplevde att det var trängre än gamla 747:an. En fördel är dock att det är nytt och fint, och att det inte var några elektroniklådor under stolarna på gångplatserna som i dom uppdaterade 747:orna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag åkte med 777:an nu i augusti och upplevde att det var trängre än gamla 747:an. En fördel är dock att det är nytt och fint, och att det inte var några elektroniklådor under stolarna på gångplatserna som i dom uppdaterade 747:orna.

 

 

Lika min vän som åkte igår saknade 747:an plats, Thai får nog plocka bort en rad om dom ska ha resenärer i framtiden.

Köpte själv en biljett med Finnarna nu reste med dom i vintrast och där fick jag plats med mina 187cm och rundare än min kompis som var missnöjd med Thai :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi reste ner och med 777-an och på nervägen tyckte jag det var okej förutom ett fotstöd som var i vägen. Fällde man dock ner detta så gick det an. Men hemresam var vidrig. Knäna tog i sätet framför och själva stolen kändes trång. Trevligt med tv i ryggstödet men inte på bekostnad av bekvämligheten. Hädanefter blir det premium på Thai. Jag är 183 cm lång. Faktiskt så satt även jag bättre på Finnair.

Ändrades av swedenfarang

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni pratar benutrymme, jag är 183 cm kort. Hur mycket kostar en resa om jag vill köpa en biljett över turistklass? Jag tänker åka någon gång i Juni eller Juli 2014 och stanna kanske 10 månader. Komma hem April/Maj 2015

 

gubben

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Thais B777 har samma utrymme som SAS gamla slitna A340-300 plan.

Det är sämre i Lufthansas nya plan A380 och 747-8.

 

 

Hälsar pigge01

Har du testat eller bara läst ritningar?

Jag flög SAS till BKK och kan inte påstå att jag satt så mkt sämre än i Thaiairs 747.

Trots att seatguru  sa att skillnaden var en hel del.

Detta gäller E class.

Det är alltid bäst att testa innan man säger att så här är det med en seatguru som underlag för sitt påstående,

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du testat eller bara läst ritningar?

Jag flög SAS till BKK och kan inte påstå att jag satt så mkt sämre än i Thaiairs 747.

Trots att seatguru  sa att skillnaden var en hel del.

Detta gäller E class.

Det är alltid bäst att testa innan man säger att så här är det med en seatguru som underlag för sitt påstående,

 

jag flög Thai 747 ARN-BKK i somras och sedan Thai 777 gamla modellen BKK - Sidney och Brisbane - BKK samt Thai nya 777:an BKK- CPN och jag upplevde inte direkt någon skillnad i benutrymme på dom och då är jag 196 cm lång

 

Enda siom störde mig i nya 777:an var benstödet med fällde man ner det och lät benen passera över det och fötterna framför det var det inga problem

 

Speldosa med både USB-uttag bredvid skärmen och 230-voltsdosa mellan stolarna vid golvet var klart bra i nya 777:an

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

jag flög Thai 747 ARN-BKK i somras och sedan Thai 777 gamla modellen BKK - Sidney och Brisbane - BKK samt Thai nya 777:an BKK- CPN och jag upplevde inte direkt någon skillnad i benutrymme på dom och då är jag 196 cm lång

 

Enda siom störde mig i nya 777:an var benstödet med fällde man ner det och lät benen passera över det och fötterna framför det var det inga problem

 

Speldosa med både USB-uttag bredvid skärmen och 230-voltsdosa mellan stolarna vid golvet var klart bra i nya 777:an

Jag undrade mest om påståendet var själupplevt eller taget från seatguru.

Det kan ju bli en större skillnad när man väl sitter där än vad som syntes på seatguru.

Därav frågan.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Thais B777 har samma utrymme som SAS gamla slitna A340-300 plan.

Det är sämre i Lufthansas nya plan A380 och 747-8.

 

 

Hälsar pigge01

 

I jämförelse med Thaiairs 747:or så är de nästan nya och fina.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är jag ledsen igen bokade med thai igår utan att ha en tanke på nya trånga plan. Jag var glad när jag bokade men nu är det trist.  

huvet ner i sanden och rumpan upp i skyn

Link to comment
Dela på andra sajter

I jämförelse med Thaiairs 747:or så är de nästan nya och fina..

 

Det är av samma årgång

 

SAS LN-RKF A340-313X Lev. 2001 11 28

Thai HS-TGG B747-4D7 Lev. 2003 11 04

        HS-TGF B747-4D7 Lev. 2003 10 03

 

SAS  OY-KBD A340-313X Lev. 2002 04 29 nyaste SAS långdistans planet

 

 

http://www.planespotters.net/Production_List/search.php?manufacturer=Airbus&type=A340&fleet=4252&fleetStatus=1

 

http://www.planespotters.net/Production_List/search.php?manufacturer=Boeing&type=747&fleet=4414&fleetStatus=1

 

Dagens TG951 HS-TKN B777-3SA (ER) Lev 2013 04 09

 

 

 

Hälsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...