Jump to content
IGNORERAD

Yingluck uppmanar Volkswagen att bygga eko-bilar i Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

Thailands premiärminister Yingluck Shinawatra vill att den tyska biltillverkaren Volkswagen ska investera i tillverkningen av eko-bilar i Thailand, som har attraktiva policys för investeringsstöd och en stark bilindustri.

Yingluck mötte Volswagen AG´s VD - Christian Klinger - och diskuterade problem och hinder som associeras med tillverkningen av eko-bilar i Thailand. Klinger fick berättat för sig att regeringen har policys för att stöda regional handel via investeringar inom transportinfrastruktur vilket kommer att tillgodose transportbehoven för den privata sektorn i hela regionen. Hon välkomnade Volkswagen att utforska möjligheterna för eko-bilar i Thailand.

Industridepartementet och Investeringsnämnden är redo att tillhandahålla assistans till företaget om det skulle vara intresserade av att investera i en fabrik här, sade hon. Klinger sade att Volkswagen är intresserade av att expandera sina investeringar i Sydostasien - inklusive Thailand - som erbjuder attraktiv affärspotential.

 

Källa: http://www.nationmultimedia.com/business/Yingluck-invites-VW-to-build-eco-cars-in-Kingdom-30213344.html

 

post-8073-0-79619000-1377332514.jpg

post-8073-0-79619000-1377332514.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla Hilux mm är nog inte så EKO.

Undrar om Thai vill ha Ekobilar?

Även om vissa bilar körs med gas då det är billigare men de är väl redan Eko,

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

EKO bilar?  Dom kan börja med att införa skärpt avgaskontroll. Sen kan dom börja prata om EKO bilar :ele:

 

Tycker nog att det är bättre med morotar än förbud ungeför som med skatter på tvingad välgörenhet.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker nog att det är bättre med morotar än förbud ungeför som med skatter på tvingad välgörenhet.

Det måste vara ganska tjocka morotar som man skall stoppa i avgasröret.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste vara ganska tjocka morotar som man skall stoppa i avgasröret.

Nej, nej, dom skall ner i tanken, biobränsle.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste vara ganska tjocka morotar som man skall stoppa i avgasröret.

 

Det går lika bra med bananer.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla Hilux mm är nog inte så EKO.

Undrar om Thai vill ha Ekobilar?

Även om vissa bilar körs med gas då det är billigare men de är väl redan Eko,

Nu är jag långt ifrån säker men är inte gasen i Thailand naturgas och då är det väl inte speciellt naturvänlig. Har för mej att det är en hel del utsläpp där.

Biogas däremot görs på t.ex. avfall och då är det väldigt lite utsläpp.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är jag långt ifrån säker men är inte gasen i Thailand naturgas och då är det väl inte speciellt naturvänlig. Har för mej att det är en hel del utsläpp där.

Biogas däremot görs på t.ex. avfall och då är det väldigt lite utsläpp.

 

Här har du lite mer information om detta i Thailand

 

http://www.nationmultimedia.com/business/Which-is-better-LPG-or-CNG-30184472.html

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är jag långt ifrån säker men är inte gasen i Thailand naturgas och då är det väl inte speciellt naturvänlig. Har för mej att det är en hel del utsläpp där.

Biogas däremot görs på t.ex. avfall och då är det väldigt lite utsläpp.

Metangas är väl en av de värsta växthusgaserna? I morse hörde jag på P1 att dyngbaggar var hjältar. Deras bökande i dyngan släppte in syre i skiten, dermed förhindrades metangas att bildas.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Metangas är väl en av de värsta växthusgaserna? I morse hörde jag på P1 att dyngbaggar var hjältar. Deras bökande i dyngan släppte in syre i skiten, dermed förhindrades metangas att bildas.  

 

Metangas är däremot det mest miljövänliga bränslet att förbränna i sin bil för det är en återvinningsbar källa så miljöpåverkan är minimal

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Metangas är väl en av de värsta växthusgaserna? I morse hörde jag på P1 att dyngbaggar var hjältar. Deras bökande i dyngan släppte in syre i skiten, dermed förhindrades metangas att bildas.  

 

Helt rätt, tror den är 400ggr värre än CO2 men om man bränner den så är miljöpåverkan nära noll.

På grund av metangasen så är vattenkraften inget bra för vår miljö.

Link to comment
Dela på andra sajter

På grund av metangasen så är vattenkraften inget bra för vår miljö.

 

Exactemente, när kvarnhjulet här hemma i ån är igång så kan man knappt gå ut pga all metangas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Exactemente, när kvarnhjulet här hemma i ån är igång så kan man knappt gå ut pga all metangas.

 

Nu syftade jag på utsläppen av metangas från kraftverksdammarna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu syftade jag på utsläppen av metangas från kraftverksdammarna...

 

Är det det som bubblar där?

Jag trodde det var fiskarna som fjärtade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...