Jump to content
IGNORERAD

Köpa begagnad bil i Thailand


Khun Doi

Recommended Posts

Jag anser fortfarande att Chevrolet är skit oavsett var den tillverkas men det är upp till var och en vilken bil man köper och öga för öga skulle jag aldrig klanka på din nya bil oavsett märke, men det här är ett internetforum vettu ;)

Vilken bil som eg är bäst låter jag vara osagt. Min erfarenhet av Chevrolet ligger rätt många år tillbaka i tiden så jag inte en susning om hur dom är idag men dom har aldrig nånsin kunnat mäta sig i kvalitet med ex en Japansk bil eller en Volvo. Hemma i Svedala har jag en V70 2.5T från 2005 som rullat 13.000 mil, jag har haft den sen den var ny. Det enda som gjorts på den bilen förutom att byta olja å dyl vid service är byte av bromsbelägg en gång, nu är det dags att byta bromsar igen inkl skivor den här gången. Jo jag har bytt halvljus lampor en gång på den efter 12.000 mil också, dyra attants xeon lampor. Vetefasen om jag haft en bättre bil innan och då har jag haft jäkligt många och tidigare ansett att Toyota var bäst men förbannat fula. Har haft 4st Chevrolet varav 3st 60 talare och en Pickis från 98 (då ny) 60 talarna va roliga och lättmeckade men pickisen va rena skräpet så den byttes snabbt bort.

 

Haha, min favvobil som jag suktar efter är en Camaro SS cab från 67-69, och då ska det sitta en 396 i den :thumbsup:

Den roligaste jag har haft var en Ford Torino 72:a med en predator matad 460, flytta 2.5 ton bil från 0-100 på 7 sek var rätt kul, vid rödljusen trampa man ner bromsen och pillade till lite på gasen så den börja spinna, sen höll man 1500 varv och en tunn rökstrimma från bakhjulen, det är burna på riktigt det. Spinna på fullgas fixar ju en trimmad 142:a.

Fn nu börjar man ju bli lite nostig, får nog återgå till nuet :)

 

Helt klart intressant det här med hur lite ett märke idag eg säger om vart bilen är tillverkad och vad det sitter för delar i den, och där hade jag fel.

Mitt intresse hur biltillverkningen går till i Thailand ganska nyfött men jag är intresserad så berätta gärna mer :)

En Ford Torino 72 med 429 väger 1810 kg. Eftersom 460 och 429 är i princip lika motorer så måste det ha varit en helvetes tung predatorförgasare på din bil  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 51
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Benjamas

    9

  • Tallviking

    7

  • andrejsdenruskige

    5

  • Khun Doi

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

En Ford Torino 72 med 429 väger 1810 kg. Eftersom 460 och 429 är i princip lika motorer så måste det ha varit en helvetes tung predatorförgasare på din bil  :crazy:

Nä men högerfot :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...