Jump to content
IGNORERAD

Dags igen att jaga falanger som "äger mark"


Tallviking

Recommended Posts

Hej

 

Själv är jag övertygad om att många Thailändskor satsar egna pengar i ett förhållande vare sig man bor i Thailand eller Sverige och det både utan garanti eller skriftlig äganderätt.

 

Jag ser det som en naturlig del av livet att man satsar gemensamt på det som man tror är en framtid tillsammans oavsett nationalitet.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Hmm... nja... inte riktigt min erfarenhet att thaidamer satsar pengar i onödan ;)

 

Men visst, ställer man kravet att de ska satsa egna pengar också så kan det lyckas.

 

Är man en mes som är villig att betala allting så blir det så...

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Benjamas

    11

  • Moritz

    9

  • Isan Rider

    7

  • civona

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Tycker inte det handlar om att lita på frugan eller inte..

Själv skulle jag aldrig köpa något, som inte jag själv kan äga eller sälja efter behov..

Tror inte många thai, skulle betala på ett bohag i Sverige, utan att stå på köpekontraktet.

Allt är inte svart o vitt.

Rock on!

Hej

 

Jag tror helt enkelt bara att man än en gång kan konstatera att folk är olika och p.g.a det finns det väl inget som egentligen är rätt eller fel.

 

Själv är jag ju en sån som lever i nuet och inte bekymrar mig så mycket vilket förmodligen är en av anledningarna till att jag trivs så bra på den Thailändska landsbygden med dom enkla människorna där som lever dag för dag, jag bara flyter med och försöker ha det lite roligt även i vardagen och gillar det oplanerade livet, visst skiter det sig ibland men då får man ta tag i det då, jag oroar mig inte innan och jag glömmer snabbt misslyckanden.

 

Min fru är lite annorlunda och läxar upp både mig, svärfar och andra manliga släktingar ibland för vår slappa inställning och mai pen rai (båå pen yang) attityd och livsstil, det är nog bra med en strukturerad och planerande part i en familj och hos oss är det definitivt frugan.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag tror helt enkelt bara att man än en gång kan konstatera att folk är olika och p.g.a det finns det väl inget som egentligen är rätt eller fel.

 

Själv är jag ju en sån som lever i nuet och inte bekymrar mig så mycket vilket förmodligen är en av anledningarna till att jag trivs så bra på den Thailändska landsbygden med dom enkla människorna där som lever dag för dag, jag bara flyter med och försöker ha det lite roligt även i vardagen och gillar det oplanerade livet, visst skiter det sig ibland men då får man ta tag i det då, jag oroar mig inte innan och jag glömmer snabbt misslyckanden.

 

Min fru är lite annorlunda och läxar upp både mig, svärfar och andra manliga släktingar ibland för vår slappa inställning och mai pen rai (båå pen yang) attityd och livsstil, det är nog bra med en strukturerad och planerande part i en familj och hos oss är det definitivt frugan.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Nu har man väl också fått en annan uppfattning om långsiktig planering också och inte bara leva i nuet.

Dina fina berättelser om plantering av gummi och andra trädslag mm., ger en helt annan sida av din karaktär.

Där beskriver du god avkastning som ett långsiktigt mål och lönsamma investeringar.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu har man väl också fått en annan uppfattning om långsiktig planering också och inte bara leva i nuet.

Dina fina berättelser om plantering av gummi och andra trädslag mm., ger en helt annan sida av din karaktär.

Där beskriver du god avkastning som ett långsiktigt mål och lönsamma investeringar.

 

 

Leif

Hej

 

Så kan det nog uppfattas men egentligen handlar det för min del mer om att ha en vettig sysselsättning i Thailand, men frugan är absolut lite mer affärsmässig och planerande, så vi kombinerar nog varandra rätt bra.

 

Jag själv gillar det dagliga arbetet och njuter av att fara till farmen på moppen tillsammans med hunden redan klockan 6-7 på morgon, att jobba ensam eller tillsammans med svärfar, vår anställde Pan och eventuellt inhyrda, att sitta ute i det fria och äta mat lagad över öppen eld, bada med pojken och kompisarna i närmaste å eller damm och ta några öl eller groggar tillsammans med släkt och vänner på kvällen efter avslutat arbete är en perfekt dag för mig.

 

Mvh isan lover  

 

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...