Nils Andersson Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17310872.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17310872.ab Mycket stopp idag. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Ett bra argument för att flyga med direktflyg. Man kommer fram senare men slipper iaf oroa sig för om man hinner med sitt byte Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nils Andersson Inlagd Augusti 17, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Terroristerna slår till snart. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Ett bra argument för att flyga med direktflyg. Man kommer fram senare men slipper iaf oroa sig för om man hinner med sitt byte Och hur ofta händer det att hela ARN har flyg verksamheten nerlagt? Drabbade mig senast 1. november 2006 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Man kommer fram senare men slipper iaf oroa sig för om man hinner med sitt byte Kommer man fram senare när man flyger direkt ? Hur är det möjligt ? Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Dom fick stänga 5 dec förra året (är det någon som kommer ihåg snöovädret?) Första gången som Arlanda fick lägga ner pga av väder ,borträknat vulkan utbrott etc etc. Dom fick tydligen inte upp friktionen på bana 1 som dom prioriterar. BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Kommer man fram senare när man flyger direkt ? Hur är det möjligt ? Kommer fram senare pga att Arlanda är stängt men man behöver inte oroa sig för anslutande flyg var nog vad han menade Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Och hur ofta händer det att hela ARN har flyg verksamheten nerlagt? Drabbade mig senast 1. november 2006 Det måste inte vara på ARN. Förseningar och problem uppstår ofta på flygplatserna där man ev. byter. Jag flyger aldrig direkt själv. Finns inte en chans från Landvetter. Men det finns många som tycker att direktflyg är bäst för att spara tid eller slippa gå ur planet. Det tycker inte jag är så viktigt. Men att inte behöva oroa sig för om man hinner med sitt byte däremot är ett bra argument (om det inte kostar för mycket ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Kommer man fram senare när man flyger direkt ? Hur är det möjligt ? För din skull, Khemmarat, ska jag tillägga, så du kan se hur det är möjligt. Man kommer fram senare när det är flygstopp på Arlanda (jmf.ev. med trådrubriken) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Svaret på gåtan är direktflyget inte hann inte lyfta innan flygplatsen stängde! Övriga flyg avgick tidigare på morgonen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 För din skull, Khemmarat, ska jag tillägga, så du kan se hur det är möjligt. Man kommer fram senare när det är flygstopp på Arlanda (jmf.ev. med trådrubriken) Om du byter flyg som också har slutmål Arlanda ,för det måste väl vara samma resmål du siktar på när du jämför byte eller direktflyg ? Kommer du inte senare fram då med ? Åtminstone kommer du inte snabbare fram, Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Om du byter flyg som också har slutmål Arlanda ,för det måste väl vara samma resmål du siktar på när du jämför byte eller direktflyg ? Kommer du inte senare fram då med ? Åtminstone kommer du inte snabbare fram, Vem säger att Arlanda är slutmålet? En skrämmande tanke i sig. Om jag vill till, säg Bangkok, och har möjlighet att flyga dit från Arlanda så kommer jag fram något senare om det är flygstopp på Arlanda Hänger du med? Jag kommer visserligen fram lite senare men jag behöver inte oroa mig för anslutningsflyg, för jag flyger direkt. Fiffigt. Om jag däremot inte flyger direkt utan mellanlandar, säg i Dubai, så riskerar jag missa planet i Dubai om flygstoppet på Arlanda blir långvarigt. Skrämmande, det med. Ett argument för att välja direktflyg, om man kan, är därmed att man slipper oroa sig för att missa sitt anslutningsplan, vilket var poängen, men man slipper ändå inte bli sen i Bangkok om det är flygstopp på Arlanda Är förtydligandet tillräckligt pedagogisk nu, så du slipper bli upprörd så här tidigt en lördag morgon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Det måste ju snart börja bli fult på de alternativa flygplatserna? Thai hade väl redan landat men annars kanske man fått se en TG kärra på landvetter. Märkligt fel dock, särskilt som reservsystemet också är utslaget? Det kanske har outsoursats till ett företag som bara håller öppet måndag till fredag mellan 9-16... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Jovars nog är det fullt alltid, tittar man uppåt så ser man hur planen köat upp i luftleden ovanför fjollträsk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Nu gå flygen med försening. SK 945 lyfte 10,50 mot Chicago försenat (10,20) SK 903 lyfte 10,55 mot Newmark försenat (10,25) http://www.swedavia.se/arlanda/flyginformation/avgangar/ En del små flyg till mindre flygplatser är inställda. Räkna ned att TG 961 lyfter i tid. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Jovars nog är det fullt alltid, tittar man uppåt så ser man hur planen köat upp i luftleden ovanför fjollträsk. Tycker du? Ser lika glest ut som vanligt BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Det måste ju snart börja bli fult på de alternativa flygplatserna? Thai hade väl redan landat men annars kanske man fått se en TG kärra på landvetter. Märkligt fel dock, särskilt som reservsystemet också är utslaget? Det kanske har outsoursats till ett företag som bara håller öppet måndag till fredag mellan 9-16... Nej men två på Kastrup eller i Oslo! Thai har sin personal där. Vid fackmöte på Kastrup, landar TG 950 på Arlanda. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Spökligt tyst här hemma, tycker synd om dom som ska resa men man tänker inte på bullret förrns det är borta. *skönt* Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Tycker du? Ser lika glest ut som vanligt Lördag Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Lördag Hälsar pigge01 Tackar! Trodde det var söndag BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Verkar som om en Thaikärra försöker tränga sig i kön . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Verkar som om en Thaikärra försöker tränga sig i kön . Ja ska de hänga över Katrineholm länge lär de få ont om soppa. Både med och utan räkor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swift 4X4 Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Kollar på http://www.flightradar24.com/59.2,17.48/8 och ser att plan lyfter hela tiden . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 17, 2013 Dela Inlagd Augusti 17, 2013 Säkert Svampen som som jobbar på Aris som slängt en väska fel!!! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu