Jump to content
IGNORERAD

Är det dags att ge upp Thailand..


Isan Rider

Recommended Posts

Detta är gammal skåpsmat jag känner till, och nu bor vi ju inte dit vindarna och föroreningarna blåser.Det är inte så lämpligt att bo i Stenungsund heller som ju många gör.Vi är dock uppmärksamma på detta,största risken för närboende är väl när det smäller på något kemiföretag där och det finns många.

 

Nu är det ju också så att Rayong verkar attraktivt för Bangkokfolk för priserna här på hus och mark har ökat markant det sista året,så något är nog bra.       

 

Kallas inte det inflation?  Inte så bra har jag hört.

Sen är ju även en helkass miljö i Rayong en klar förbättring för Bangkokbor :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 106
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moritz

    9

  • Benjamas

    6

  • Baa

    4

  • omarama

    4

Mest aktiva i denna tråd

Detta är gammal skåpsmat jag känner till, och nu bor vi ju inte dit vindarna och föroreningarna blåser.Det är inte så lämpligt att bo i Stenungsund heller som ju många gör.Vi är dock uppmärksamma på detta,största risken för närboende är väl när det smäller på något kemiföretag där och det finns många.

Nu är det ju också så att Rayong verkar attraktivt för Bangkokfolk för priserna här på hus och mark har ökat markant det sista året,så något är nog bra.

Bkk borna åker ju tom till Bang Saen och badar på helgerna så deras smak är milt sagt lite oförståelig.

Men du tror alltså inte att det farliga når er village? Själv vet jag inte mer än det man hittar på nätet men det går liksom inte att jämföra med Stenungsund.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske är närmare än man tror.

Med tanke på hur mkt ätbart många släpar med sig hemifrån. :ironi:

Jag har en polare och han släpar alltid med sig en platta elefantpiss hrrmh, ursäkta jag menar chang från Thailand hem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bkk borna åker ju tom till Bang Saen och badar på helgerna så deras smak är milt sagt lite oförståelig.

Men du tror alltså inte att det farliga når er village? Själv vet jag inte mer än det man hittar på nätet men det går liksom inte att jämföra med Stenungsund.

 

Är väl som att bo nära Ringhals eller nåt nåt annat NPP, deal with and move on.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Borjar nastan tro att det kan bli nodvandigt med en enkenbiljett nasta resa igen, vasterut alltsa, om alla olyckskorpar kraxat bara halften sanning, 100% dyrare (minst) faranghatet okar, Migpolisen kommer att forsvara alla visa/UT, rapporteringsskyldighet for farang som besoker vanner pa annan ort o.s.v.

Tacka vet jag aldreboende i Sverige, dar far man i alla fall en skrubb att vara i, dusch en ggg/vecka och naringsrik mat en gang da o da!

 

Hmmmm, kanske inte i alla fall!

Hej

 

Det är skönt att man inte märker mycket av det negativa som rapporteras på forumet i nordöstra Thailand.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 år senare...
On 2013-09-06 at 05:34, skrev SWED THAI:

Tror nog pa det sista du skriver.

Prisökningar kommer nog, men inga 100%.

Har själv inte upplevt nagot faranghat här uppe i Udon provinsen.

Rapporteringsskyldigheten är en lag fran 1979. Om du besöker vän i annan provins mer än 24h skall du rapportera till närmsta immigration eller polisstation bor du pa hotell sa skall hotellet sköta detta.

Detta sades pa Expat informationen i slutet pa juni med immigration. Ingen hade nagonsin hört talas om detta. Blev lite blandade känslor. Ställde fragan om jag kommer tillbaka till Ban Dung och gar och

anmäler mig hos polisen där sa kommer dom att skratta ut mig för jag tror inte dom har en susning om denna lag heller för den har inte brukats i Udon provins förut. Bara ett fatal provinser har brukat den.

Partille kommun serveras kall mat som du far värma själv. Sedan är upp till dig om du kan eller inte.

Alingsas kommun micromat som levereras fran Sala.

Nästa steg blir väl att dra ner pa värmen pa äldrevarden, för dessa människor som byggt upp varat land har inget värde mer dom är ju förbrukade enligt vara politker.

Politiker förr och Nu skillnad som ej kan jämföras.

Tror att Udon provinsen är man att försöka behalla sina faranger efter som dom anordnar stor informationsträff 2 Juli pa Bangkokhospital  i Udon Thani.

Medverkande. Vice Guvernör UT. Thaipolice, Touristpolice, Passpolice, Immigration. Human Rights. Sida plus en massa andra organistioner.

 

Du blir nog besviken om du väljer skrubben.

 

 

Life is Life.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev SWED THAI:

 

On 2013-09-06 at 05:34, skrev SWED THAI:

Tror nog pa det sista du skriver.

Prisökningar kommer nog, men inga 100%.

Har själv inte upplevt nagot faranghat här uppe i Udon provinsen.

Rapporteringsskyldigheten är en lag fran 1979. Om du besöker vän i annan provins mer än 24h skall du rapportera till närmsta immigration eller polisstation bor du pa hotell sa skall hotellet sköta detta.

Detta sades pa Expat informationen i slutet pa juni med immigration. Ingen hade nagonsin hört talas om detta. Blev lite blandade känslor. Ställde fragan om jag kommer tillbaka till Ban Dung och gar och

anmäler mig hos polisen där sa kommer dom att skratta ut mig för jag tror inte dom har en susning om denna lag heller för den har inte brukats i Udon provins förut. Bara ett fatal provinser har brukat den.

Partille kommun serveras kall mat som du far värma själv. Sedan är upp till dig om du kan eller inte.

Alingsas kommun micromat som levereras fran Sala.

Nästa steg blir väl att dra ner pa värmen pa äldrevarden, för dessa människor som byggt upp varat land har inget värde mer dom är ju förbrukade enligt vara politker.

Politiker förr och Nu skillnad som ej kan jämföras.

Tror att Udon provinsen är man att försöka behalla sina faranger efter som dom anordnar stor informationsträff 2 Juli pa Bangkokhospital  i Udon Thani.

Medverkande. Vice Guvernör UT. Thaipolice, Touristpolice, Passpolice, Immigration. Human Rights. Sida plus en massa andra organistioner.

 

Du blir nog besviken om du väljer skrubben.

 

Life is Life.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...