Jump to content
Benjamas

Att lura en farang

Recommended Posts

Benjamas

Kan det inte vare ett försvar från henne också. För att hålla masken uppe inför alla släckt och vänner. Då pengarsyfte ursäktar allt och skapar en acceptans för ens beteende.(över allt i världen.)

Nope

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Bananen

Det är jättevanligt i Khon Kaen, där finns det inte en enda olurad gift falang.

Men Berra i sjötofta är numera urfattig efter förra thai förhållandet iof.

• Fint 2

Guest Siam-Nilsson

Hej

Ja det skulle nog inte skada om det fanns en sådan också, men dom tjejer som sysslar med vad man skulle vilja kalla rena bedrägerier är oftast inte så intreserade av jordbruksarbete, dom brukar ju oftast avsky hårt arbete i solen.

Mvh isan lover

Så sant som det var sagt, men det hindrar dem ju inte att vilja ha fler och fler risfält

som de lejer andra att klafsa omkring på ;-)

• Fint 1

Kookoo

Klart att du inte ska avslöja dom, du får tänka på att det är lika mycket eller mera dom än Thakshin det beror på att bilar hus m.m. ökat så fantasktiskt

i er by. Är väl snarare dom du ska tacka eftersom dom går in med egna pengar och inte som Thakshin  först stjäl pengar från dom och sedan ger tillbaka

några promille.

Mvh. flor

Nu handlade väl inte tråden om Thakshin?

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Halledan

Min separation med Svenska exet har kostat mig så mycket att allt man kan förlora i Thailand är som en piss i torneälven. Man kan inte försäkra sig om allt utan lita på den man lever med. Går det sen åt helvete då får man se till att ha en back up och supa några veckor. Sen tar man nya tag och fortsätter livet tills det är över.

Du borde haft äktenskapsförord.

• Fint 2

Nemo

Nu handlade väl inte tråden om Thakshin?

Från 18:18 igår, så gör den det.  

Edited by Nemo

Benjamas

Italienaren är nog varse nu.

På bröllopsdagen bara ett par tim efter brölloppet hade tydligen tjejen skickat hem honom och gått ut å partat ensam med sina vänner...

• Fint 2

Benjamas

Tjejens farsa anser att dom flesta faranger är korkade.

Anledning: Dom ger sig i lag med dom sämsta (& ofta fulaste) kvinnorna & spenderar pengar på dom & deras ofta "dåliga" familjer.

Med andra ord kastar dom pärlor för svin.

Bästa tjejerna hittar man nog inte på internet eller på en bar eller ett discotek. Sanningen är nog den att vi vitingar aldrig träffar dom eftersom dom är hemma & tar hand om familjen eller redan är bortgifta. Alternativt inte är intresserade av någon farang eftersom dom kan träffa thai killar av bra börd i lämplig ålder som skämmer bort & uppvaktar dom lika bra eller bättre än en västerlänning.

Vem vill ha den bästa snyggaste tjejen som alla andra vill stjäla från dig?

Smart eller SMART...

Edited by Benjamas
  • Fint 1

Swift 4X4

Anledning: Dom ger sig i lag med dom sämsta (& ofta fulaste) kvinnorna & spenderar pengar på dom & deras ofta "dåliga" familjer.

Bästa tjejerna hittar man nog inte på internet eller på en bar eller ett discotek. Sanningen är nog den att vi vitingar aldrig träffar dom eftersom dom är hemma & tar hand om familjen eller redan är bortgifta. Alternativt inte är intresserade av någon farang eftersom dom kan träffa thai killar av bra börd i lämplig ålder som skämmer bort & uppvaktar dom lika bra eller bättre än en västerlänning.

Det där var mycket bra skrivet "pärlor till svin" Det stämmer mycket bra du skriver.

Samma har jag diskuterat med min frus morfar. Så sant att alldeles för många missar den verkliga guldet och diamanter och tar upp lite färgade stenar. 

Sedan får de en skottkärra fylld med grus /släkt/ som man får knuffa fram. Tyngre och tyngre blir det.

• Fint 7

Guest Isan Lover

Varför skulle man vara beroende av frugans och släktens välvilja?

Måste ju då bero på att man investerat alla man äger och har i Thailand, annars bryr man väl sig inte om frugan och hennes släkt om man vill skilja sig?

Och vem bränner alla broar till Sverige?

Hej

Jag har ju varit gift en gång tidigare med en tjej ifrån Petchabun som jag träffade på åttiotalet och när vi skildes åt tio år senare så var det henne som hennes släkt blev arga på och hon sa också till dom att allt var hennes eget fel och att jag var en bra man, min f.d svärfar ville att jag skulle ta över hans Makam (Tamarind) odlingar och jag fortsatte att umgås med släkten och blev erbjuden nya tjejer ur släkten att gifta mig med, men jag tackade nej, min f.d fru återvände inte hem på över tio år p.g.a skammen och släktens vrede, när jag träffade min nuvarande fru i Nong Khai så erbjöd min f.d svärfar ånyo oss båda all sin mark och ville att vi skulle flytta hem till min gamla by, min nya fru var sugen på att ta emot marken eftersom den var värd ganska mycket och det var väldigt generöst att vilja ge oss den mer eller mindre gratis, men jag visste att familj och släkt är väldigt viktiga för en Thaitjej så jag övertalade min fru om att vi inte skulle bli Makam odlare i Petchabun långt ifrån hennes familj och släkt.

Jag och frugan har fortfarande bra kontakt med min f.d fru och dom umgås en del, min f.d frus släkt har vi också kontakt med även om svärfar nu är död sedan några år i Aids, men släkten hörde av sig i vintras och vill att vi ska komma och visa vår son som dom aldrig har sett än, så här kan det också fungera så det är inte alltid släkten vänder sig mot en utlänning vid en skilsmässa, det finns massor av fina familjer och släkter i Thailand och sköter man sina kort och blir accepterad som en av dom genom att dela både livets lycka och sorg fullt ut är det en oerhörd vänskap som uppstår och starka band som knyts som verkar bestå nästan vad som än händer, så för mig står inte den Thailändska familjen och släkten för något negativt utan är en av dom största fördelarna med att vara gift med en Thailändska. 

Mvh isan lover

Edited by Isan Lover

Moritz

Är det så lämpligt att generalisera om det (Nordsvensk och Swift)

Låt var och en ha sin uppfattning om han eller hon gjort ett kap eller ej.

Min fru är unik och det bästa som hänt mig, så jag slipper gärna att buntas ihop.

Tack.

Edited by Moritz
  • Fint 6

Guest Isan Lover

Hej

Detta har jag också ständigt hört under mina 28 års resor runt om i landet och dom upphör aldrig att förvånas över falangernas "dåliga" smak, många idi*tförklarar helt enkelt dessa utlänningar efter deras val av fru.

Mvh isan lover