Jump to content
Benjamas

Att lura en farang

Recommended Posts

Benjamas

Hade ett snack med tjejen om hur Thai ser på det här med kärlek och pengar, många av hennes vänner tycker att hon är korkad som inte försöker lura mig att köpa hus å andra dyra grejer.

Hon berättade att nu i helgen som var så var det giftermål uppe i Khon Kaen mellan en 67 årig Italienare och en 40 årig Thaitjej, tjejen sa att hennes syster mfl tycker jättesynd om farangen för den här tjejen som han gift sig med älskar honom inte nånting, hon är tydligen bara ute efter hans pengar och han har redan köpt hus och betalade en saftig sinsod. Planen är tydligen att suga ut honom så mycket det går och sen skiljas och ge honom en fot i arslet. Alla hennes vänner vet om det här för det är inget som hymlas med men ingen säger något till farangen.

Hur vanligt är det här eg tror ni?

• Fint 8

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

micke isaan

Jag tror tyvärr det är väldigt vanligt,snacket brukar gå att "vad ska du med en farang till om han inte köper hus,bil,mark mm.mm. Då kan du lika bra ha en thai"

Jag hörde av min tjej att hennes kusin som är 35 och ser helt ok ut,träffat en farang gubbe på 64 år. Det gillades inte i familjen,släkten. Ska ner i Nov och titta till saken :)

• Fint 3

chiangmai

Vet inget om planer på att blåsa farang. Vad jag vet är att  pengar är A och  O i Thailand.

Och att det snackas massa skit...hela tiden...Lyssna inte på denna syster...

I en ny relation i Thailand gäller det att visa sina ek. muskler. Vare sig thai eller farang.

I TS fall skulle jag tro italienaren kan vara lugn.  Krasst... 40 thai fruntimmer kan inte blåsa någon...

• Fint 6

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

micke isaan

Att falangen inte får äga marken bäddar för blåsning.

Likaledes svårigheterna att bli medborgare.

Sverige gör medborgare av många thai, men inte vice versa.

Skulle vi ha samma medborgarregler och annat som Thailand så fatta vilket liv det skulle bli :)

• Fint 4

micke isaan

He he he...

Jag blev också beskylld för att gifta mig för pengarnas skull.

:::

Nu vet du om hur det ligger till.

Om du vill vara annorlunda och bättre än de som du skriver om kan du kanske ta kontakt med mannen i fråga och berättar det du vet.

:::

Mvh

Magrood

Får man fråga varför du valde en farang och inte en thai ?

• Fint 1

ban99arne

Det är jättevanligt i Khon Kaen, där finns det inte en enda olurad gift falang.

• Fint 1

broder tuk tuk

Gubbar som blir blåsta på hus och annat får skylla sig själva.

Det kan vara dyra läropengar men förhoppningsvis lär dom sig någonting av erfarenheten.

Sen är det givetvis så att det inte är tjejen själv som ligger bakom blåsningarna utan det handlar om andra personer i bakgrunden. Familj, släktingar och ev thaimän.

BTT

• Fint 3

Guest Isan Lover

Mer vanligt med Timeshare män.

Män som jobbar häcken av sig i Europa-Australien och kommer och hälsar på 2-3 mån och skickar henne pengar varje månad.

Vad de inte vet är att de delar sin "fru" med 2 andra män som gör det samma.

Mellan dessa går hon short time med först bästa som slantar upp en tusing.

Min bitch till granne tex. :52:

Hej

Innerst inne tror jag dom flesta vet hur det ligger till men är nöjda med lösningen ändå, känner flera personer som har det så här beroende på det jobb dom har och att dom är lite törstigare än genomsnittet, för dom skulle det inte fungera med en vanlig familj och ett vanligt liv.

Mvh Isan lover 

Fredman

Lite déjà vu från tråden "Varför är det så många som går all-in". Där var det många som försvarade italienarens beteende i första inlägget här och tyckte att de som inte gjorde likadant var snålisar och allmänt egoistiska. Ska bli intressant om dessa tycker samma här men det är nog lättare att se sanningen när det gäller andra än en själv. För inte skulle väl min älskling. nej så klart det gäller bara andra. :nono:

• Fint 6