Jump to content
IGNORERAD

Att lura en farang


Benjamas

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Tycker att det är hög tid att det kommer en uppföljare till "Private Dancer",

Kanske IsanLover kan skriva en ny varningsnovell som får titeln "Private Farmer" ?

Hej

 

Ja det skulle nog inte skada om det fanns en sådan också, men dom tjejer som sysslar med vad man skulle vilja kalla rena bedrägerier är oftast inte så intreserade av jordbruksarbete, dom brukar ju oftast avsky hårt arbete i solen.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 241
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • micke isaan

    19

  • Moritz

    18

  • Soengsang

    10

  • Benjamas

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Esssensern är att har du fått PUT I Sverige stannar du.Trevligt..

Som skild svensk i T ,,,skall du ut...

Link to comment
Dela på andra sajter

Esssensern är att har du fått PUT I Sverige stannar du.Trevligt..

Som skild svensk i T ,,,skall du ut...

Inte nödvändigtvis, man kan ha ett bra liv ändå om man hunnit skaffa ett socilat nätverk som inte bara består av par, för då är du körd, finns knappt en gift Thaikärring som låter sin man umgås med en sådan dubiös person!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Esssensern är att har du fått PUT I Sverige stannar du.Trevligt..

Som skild svensk i T ,,,skall du ut...

 

Visst är det trevligt - och förskönande att de snygga thailändskorna stannar här.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

En farang som bor i Thailand med (hos) sin thailändska fru han tänker sig nog för en extra gång innan han skiljer sig.

 

Han är ju på samma sätt som thailändskan i Sverige,beroende av frugans och släktens välvilja -  inte minst om alla broar till Sverige är brända. 

Så att det skulle vara 50 procent som skiljer sig där är nog tveksamt.

 

Men det kanske finns statistik på det med för den som orkar leta :-)

Varför skulle man vara beroende av frugans och släktens välvilja?

Måste ju då bero på att man investerat alla man äger och har i Thailand, annars bryr man väl sig inte om frugan och hennes släkt om man vill skilja sig?

Och vem bränner alla broar till Sverige?

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skulle man vara beroende av frugans och släktens välvilja?

Måste ju då bero på att man investerat alla man äger och har i Thailand, annars bryr man väl sig inte om frugan och hennes släkt om man vill skilja sig?

Och vem bränner alla broar till Sverige?

 

Så länge man har pengar kvar kan man flytta till ett annat hus eller lägenhet förstås, men det blir

nog dramatisk för de flesta. Därtill kommer att du antagligen får lov att försörja din före detta.

 

Att frugan och hennes familj (om ni bor tillsammans med dom som många gör) skulle flytta

eller låta dig bo kvar med en ny kvinna är inte troligt, antar jag.

 

Men visst kan det finnas alla variationer på allt möjligt.

 

Om man lyssnar på de som planerar att flytta till Thailand så har de inte mycket till övers för Sverige.

Att de inte kan slippa Sink-skatten, till exempel, tar våldsamt emot :-)

 

Man säljer hus och hem och inredning innan man drar.

Det kan väl sägas att vara de brända broarnas taktik.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Så länge man har pengar kvar kan man flytta till ett annat hus eller lägenhet förstås, men det blir

nog dramatisk för de flesta. Därtill kommer att du antagligen får lov att försörja din före detta.

 

Att frugan och hennes familj (om ni bor tillsammans med dom som många gör) skulle flytta

eller låta dig bo kvar med en ny kvinna är inte troligt, antar jag.

 

Men visst kan det finnas alla variationer på allt möjligt.

 

Om man lyssnar på de som planerar att flytta till Thailand så har de inte mycket till övers för Sverige.

Att de inte kan slippa Sink-skatten, till exempel, tar våldsamt emot :-)

 

Man säljer hus och hem och inredning innan man drar.

Det kan väl sägas att vara de brända broarnas taktik.

Varför ska man försörja sin föredetta?

Finns väl inga sådana krav i Thailand eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ska man försörja sin föredetta?

Finns väl inga sådana krav i Thailand eller?

 

Har en kompis som ville lämna frugan (de var formellt gifta både i Thailand och i väst)

och hon skulle få rätt till en stor del av hans pension från hemlandet enligt vad han berättade till mig.

 

Han betalade redan en himla massa pengar till ett annat ex för underhåll (gemensamma barn)

och de pengarna drogs "vid källan". Lite retligt eftersom hennes nya man var rik som ett troll

och att de därför i princip kunde använda underhållet till att köpa godis för.

 

Han uppgav så småningom tanken att flytta ifrån sin Thailändska fru och de lever idag i ett märkligt förhållande

där den andra får göra "som han eller hon vill".

 

Till exempel att åka till Pattaya och tjäna pengar i baren eller att åka och hälsa på en möjlig partner i Filippinerna :-)

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Det vete fan, om du menar svenska äktenskap, kanske, men att 50% av de som defacto gift sig i Thailand och bor här skulle sluta i skilsmässa, det undrar jag för hur det än är så har de flesta redan ett eller fler äktenskap bakom sig när de kommer hit, och nog har de nog lärt sig att handskas med livet, men visst förekommer det och precis som i så många andra händelser är det ju ingen basunerar ut att nu har Nisse o Noi varit lyckliga i 25 år, utan det är klart som korvspad att det är Olle o Nok som skillde sig man får höra talas om..

Detta innebär förmodligen att Nisse har fler lika lyckligt lottade bröder än Olle, bara det att ingen skvallrar om dom!

Det är i Sverige det finns det bra statistik på. Hur det är i Thailand har jag inte en susning om.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hade ett snack med tjejen om hur Thai ser på det här med kärlek och pengar, många av hennes vänner tycker att hon är korkad som inte försöker lura mig att köpa hus å andra dyra grejer.

Hon berättade att nu i helgen som var så var det giftermål uppe i Khon Kaen mellan en 67 årig Italienare och en 40 årig Thaitjej, tjejen sa att hennes syster mfl tycker jättesynd om farangen för den här tjejen som han gift sig med älskar honom inte nånting, hon är tydligen bara ute efter hans pengar och han har redan köpt hus och betalade en saftig sinsod. Planen är tydligen att suga ut honom så mycket det går och sen skiljas och ge honom en fot i arslet. Alla hennes vänner vet om det här för det är inget som hymlas med men ingen säger något till farangen.

 

Hur vanligt är det här eg tror ni?

Kan det inte vare ett försvar från henne också. För att hålla masken uppe inför alla släckt och vänner. Då pengarsyfte ursäktar allt och skapar en acceptans för ens beteende.(över allt i världen.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan det inte vare ett försvar från henne också. För att hålla masken uppe inför alla släckt och vänner. Då pengarsyfte ursäktar allt och skapar en acceptans för ens beteende.(över allt i världen.)

Nope

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är jättevanligt i Khon Kaen, där finns det inte en enda olurad gift falang.

 

 

Men Berra i sjötofta är numera urfattig efter förra thai förhållandet iof.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Hej

 

Ja det skulle nog inte skada om det fanns en sådan också, men dom tjejer som sysslar med vad man skulle vilja kalla rena bedrägerier är oftast inte så intreserade av jordbruksarbete, dom brukar ju oftast avsky hårt arbete i solen.

 

Mvh isan lover

Så sant som det var sagt, men det hindrar dem ju inte att vilja ha fler och fler risfält

som de lejer andra att klafsa omkring på ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart att du inte ska avslöja dom, du får tänka på att det är lika mycket eller mera dom än Thakshin det beror på att bilar hus m.m. ökat så fantasktiskt

 

i er by. Är väl snarare dom du ska tacka eftersom dom går in med egna pengar och inte som Thakshin  först stjäl pengar från dom och sedan ger tillbaka

 

 några promille.

 

Mvh. flor

Nu handlade väl inte tråden om Thakshin?

Link to comment
Dela på andra sajter

Min separation med Svenska exet har kostat mig så mycket att allt man kan förlora i Thailand är som en piss i torneälven. Man kan inte försäkra sig om allt utan lita på den man lever med. Går det sen åt helvete då får man se till att ha en back up och supa några veckor. Sen tar man nya tag och fortsätter livet tills det är över.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min separation med Svenska exet har kostat mig så mycket att allt man kan förlora i Thailand är som en piss i torneälven. Man kan inte försäkra sig om allt utan lita på den man lever med. Går det sen åt helvete då får man se till att ha en back up och supa några veckor. Sen tar man nya tag och fortsätter livet tills det är över.

 

Du borde haft äktenskapsförord.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu handlade väl inte tråden om Thakshin?

 

Från 18:18 igår, så gör den det.  

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Italienaren är nog varse nu.

På bröllopsdagen bara ett par tim efter brölloppet hade tydligen tjejen skickat hem honom och gått ut å partat ensam med sina vänner...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjejens farsa anser att dom flesta faranger är korkade.

Anledning: Dom ger sig i lag med dom sämsta (& ofta fulaste) kvinnorna & spenderar pengar på dom & deras ofta "dåliga" familjer.

Med andra ord kastar dom pärlor för svin.

Bästa tjejerna hittar man nog inte på internet eller på en bar eller ett discotek. Sanningen är nog den att vi vitingar aldrig träffar dom eftersom dom är hemma & tar hand om familjen eller redan är bortgifta. Alternativt inte är intresserade av någon farang eftersom dom kan träffa thai killar av bra börd i lämplig ålder som skämmer bort & uppvaktar dom lika bra eller bättre än en västerlänning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjejens farsa anser att dom flesta faranger är korkade.

Anledning: Dom ger sig i lag med dom sämsta (& ofta fulaste) kvinnorna & spenderar pengar på dom & deras ofta "dåliga" familjer.

Med andra ord kastar dom pärlor för svin.

Bästa tjejerna hittar man nog inte på internet eller på en bar eller ett discotek. Sanningen är nog den att vi vitingar aldrig träffar dom eftersom dom är hemma & tar hand om familjen eller redan är bortgifta. Alternativt inte är intresserade av någon farang eftersom dom kan träffa thai killar av bra börd i lämplig ålder som skämmer bort & uppvaktar dom lika bra eller bättre än en västerlänning.

Vem vill ha den bästa snyggaste tjejen som alla andra vill stjäla från dig?

Smart eller SMART...

Ändrades av Benjamas
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjejens farsa anser att dom flesta faranger är korkade.

Anledning: Dom ger sig i lag med dom sämsta (& ofta fulaste) kvinnorna & spenderar pengar på dom & deras ofta "dåliga" familjer.

Med andra ord kastar dom pärlor för svin.

Bästa tjejerna hittar man nog inte på internet eller på en bar eller ett discotek. Sanningen är nog den att vi vitingar aldrig träffar dom eftersom dom är hemma & tar hand om familjen eller redan är bortgifta. Alternativt inte är intresserade av någon farang eftersom dom kan träffa thai killar av bra börd i lämplig ålder som skämmer bort & uppvaktar dom lika bra eller bättre än en västerlänning.

Det där var mycket bra skrivet "pärlor till svin" Det stämmer mycket bra du skriver.

Samma har jag diskuterat med min frus morfar. Så sant att alldeles för många missar den verkliga guldet och diamanter och tar upp lite färgade stenar. 

Sedan får de en skottkärra fylld med grus /släkt/ som man får knuffa fram. Tyngre och tyngre blir det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Varför skulle man vara beroende av frugans och släktens välvilja?

Måste ju då bero på att man investerat alla man äger och har i Thailand, annars bryr man väl sig inte om frugan och hennes släkt om man vill skilja sig?

Och vem bränner alla broar till Sverige?

Hej

 

Jag har ju varit gift en gång tidigare med en tjej ifrån Petchabun som jag träffade på åttiotalet och när vi skildes åt tio år senare så var det henne som hennes släkt blev arga på och hon sa också till dom att allt var hennes eget fel och att jag var en bra man, min f.d svärfar ville att jag skulle ta över hans Makam (Tamarind) odlingar och jag fortsatte att umgås med släkten och blev erbjuden nya tjejer ur släkten att gifta mig med, men jag tackade nej, min f.d fru återvände inte hem på över tio år p.g.a skammen och släktens vrede, när jag träffade min nuvarande fru i Nong Khai så erbjöd min f.d svärfar ånyo oss båda all sin mark och ville att vi skulle flytta hem till min gamla by, min nya fru var sugen på att ta emot marken eftersom den var värd ganska mycket och det var väldigt generöst att vilja ge oss den mer eller mindre gratis, men jag visste att familj och släkt är väldigt viktiga för en Thaitjej så jag övertalade min fru om att vi inte skulle bli Makam odlare i Petchabun långt ifrån hennes familj och släkt.

 

Jag och frugan har fortfarande bra kontakt med min f.d fru och dom umgås en del, min f.d frus släkt har vi också kontakt med även om svärfar nu är död sedan några år i Aids, men släkten hörde av sig i vintras och vill att vi ska komma och visa vår son som dom aldrig har sett än, så här kan det också fungera så det är inte alltid släkten vänder sig mot en utlänning vid en skilsmässa, det finns massor av fina familjer och släkter i Thailand och sköter man sina kort och blir accepterad som en av dom genom att dela både livets lycka och sorg fullt ut är det en oerhörd vänskap som uppstår och starka band som knyts som verkar bestå nästan vad som än händer, så för mig står inte den Thailändska familjen och släkten för något negativt utan är en av dom största fördelarna med att vara gift med en Thailändska. 

 

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det så lämpligt att generalisera om det (Nordsvensk och Swift)

Låt var och en ha sin uppfattning om han eller hon gjort ett kap eller ej.

 

Min fru är unik och det bästa som hänt mig, så jag slipper gärna att buntas ihop.

Tack.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tjejens farsa anser att dom flesta faranger är korkade.

Anledning: Dom ger sig i lag med dom sämsta (& ofta fulaste) kvinnorna & spenderar pengar på dom & deras ofta "dåliga" familjer.

Med andra ord kastar dom pärlor för svin.

Bästa tjejerna hittar man nog inte på internet eller på en bar eller ett discotek. Sanningen är nog den att vi vitingar aldrig träffar dom eftersom dom är hemma & tar hand om familjen eller redan är bortgifta. Alternativt inte är intresserade av någon farang eftersom dom kan träffa thai killar av bra börd i lämplig ålder som skämmer bort & uppvaktar dom lika bra eller bättre än en västerlänning.

Hej

 

Detta har jag också ständigt hört under mina 28 års resor runt om i landet och dom upphör aldrig att förvånas över falangernas "dåliga" smak, många idi*tförklarar helt enkelt dessa utlänningar efter deras val av fru.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem vill ha den bästa snyggaste tjejen som alla andra vill stjäla från dig?

Smart eller SMART...

Prexis !! "Man ska inte skaffa sig finare fruntimmer än att man törs lämna henne ensam" Gammalt norrländskt ordspråk. ;)

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...