Jump to content
Benjamas

Att lura en farang

Recommended Posts

Joy

Kanske Private Dancer av Stephen Leather borde vara obligatorisk läsning för alla faranger

Bra bok,men hur mycket som är sant vet jag inte

• Fint 3

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

ban99arne

Man får nog rekommendera att kreti och pleti både är nyktra och goda människokännare om di skall ge sig i lag med fruntimmer.

• Fint 5

Guest Siam-Nilsson

Hej

Innerst inne tror jag dom flesta vet hur det ligger till men är nöjda med lösningen ändå, känner flera personer som har det så här beroende på det jobb dom har och att dom är lite törstigare än genomsnittet, för dom skulle det inte fungera med en vanlig familj och ett vanligt liv.

Mvh Isan lover 

Nja, De blundar väl och håller för öronen så länge de orkar,

men när de väl tröttnar på att leka blindbock och även lyssnar till bruset av goda råd, hånskratten och grannarnas skvaller,

- ja då är det oftast för sent,

då sitter de redan där i skiten och är mer eller mindre i händerna på en dam som kan styra och ställa efter eget behag.

Passar inte galoscherna - Tja, då kan Farangen alltid åka hem igen.

Bäst att knipa igen och låtsas som det regnar . . .

- "Falang mi ngöen, dtä Falang Ngåå", det har man ju hört otaliga gånger, och ofta stämmer det på pricken !!!

• Fint 5

Moipenyang

Lite déjà vu från tråden "Varför är det så många som går all-in". Där var det många som försvarade italienarens beteende i första inlägget här och tyckte att de som inte gjorde likadant var snålisar och allmänt egoistiska. Ska bli intressant om dessa tycker samma här men det är nog lättare att se sanningen när det gäller andra än en själv. För inte skulle väl min älskling. nej så klart det gäller bara andra. :nono:

Inte alla men en del..:)

• Fint 1

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Guest Isan Lover

Nja, De blundar väl och håller för öronen så länge de orkar,

men när de väl tröttnar på att leka blindbock och även lyssnar till bruset av goda råd, hånskratten och grannarnas skvaller,

- ja då är det oftast för sent,

då sitter de redan där i skiten och är mer eller mindre i händerna på en dam som kan styra och ställa efter eget behag.

Passar inte galoscherna - Tja, då kan Farangen alltid åka hem igen.

Bäst att knipa igen och låtsas som det regnar . . .

- "Falang mi ngöen, dtä Falang Ngåå", det har man ju hört otaliga gånger, och ofta stämmer det på pricken !!!

Hej

I mitt inlägg avsåg jag dom "förhållanden" där flera män delar en "fru" som i ett annat inlägg kallades "timeshare" i ex.vis Pattaya eller Phuket och det är ju inte representativt för majoriteten av förhållanden mellan Thaitjejer och svenskar på något sätt, men dom finns och just dessa män tror jag nog ofta är införstådda med hur det hänger ihop och denna lösning kan passa båda parter om inget behov av att bilda familj eller inleda ett seriöst förhållande finns.

Mvh isan lover

Guest Isan Lover

Jag uttalade mig några gånger i den andra tråden du pratar om.Det jag menar är att sannolikhetskalkylerna får man göra i förväg.

När man bestämt sig för att gifta sig eller bli sambo,då finns det inte plats för halvdana satsningar.

För min del är det järnet eller inte alls.Det finns inget värre för ett förhållande än misstänksamhet mot den andra parten.

Hej

Håller med om detta, jag skulle aldrig kunna leva i ett förhållande med någon jag inte litade eller som inte litade på mig.

Mvh isan lover

Moritz

Sen kan det ju hända det som händer så ofta, även här -  som skilsmässostatistiken vittnar om.

Förälskelsen blev inte så långvarig och efter ett tag tänker bägge

att jag lika gärna kan ta så mycket det går i detta kärlekslösa förhållande..

Bägge är lika "skyldiga" men farangen har i regeln mest att förlora ekonomiskt när förhållandet ska göras upp i pengar.

• Fint 4

Guest Siam-Nilsson

Sen kan det ju hända det som händer så ofta, även här -  som skilsmässostatistiken vittnar om.

Förälskelsen blev inte så långvarig och efter ett tag tänker bägge

att jag lika gärna kan ta så mycket det går i detta kärlekslösa förhållande..

Bägge är lika "skyldiga" men farangen har i regeln mest att förlora ekonomiskt när förhållandet ska göras upp i pengar.

Därför bör man hyra en bostad under de första åren tillsammans.

Då har man chans att lära känna varandra och inse om man vill lägga pengarna på husköp och dyl.

• Fint 5

Moritz

Därför bör man hyra en bostad under de första åren tillsammans.

Då har man chans att lära känna varandra och inse om man vill lägga pengarna på husköp och dyl.

Fast har man som vi, kommit upp i en aktningsvärd ålder, så vill man ha allt med en gång och till det hör ofta att dela på allt.

Men det är ju frågan om att "gå all in" som det redan finns en tråd för.

ban99arne

Det vore på sin plats med Falang-mans-jourer där lurade faranger kunde få stöd och hjälp av ordningsmakten och relationsterapeuter mot sina trilskande fruar.

Med tanke på att många på forat läst Private Dancer så får man hoppas att di ställer upp som voluntärer.

• Fint 6

Benjamas

Hej

Håller med om detta, jag skulle aldrig kunna leva i ett förhållande med någon jag inte litade eller som inte litade på mig.

Mvh isan lover

Problemet är kanske att många litar på en partner som dom inte borde lita på..

Jag bor 600 km ifrån den här Italienaren men även om jag bodde i närheten så skulle jag nog inte säga nåt, det krävs att man är mycket goda vänner för att man ska lyssna om nån kommer och påstår att ens blivande fru bara är en gold digger.

Visst ljuger Thaitjejer som hästar travar men min uppfattning av tjejens syster är att hon väldigt sällan pratar skit om andra, och själv tror jag att det är väldigt många fall där ålders skillnaden är uppemot 30 år som här där det inte finns någon kärlek med i spelet, det är bara pengar. Många tjejer skaffar sig en man för pengarnas skull men trivs med gubben och har inte som mål om att blåsa honom och sparka ut honom och där är det ju inget problem, men att det finns dem som har som mål att blåsa farangen finns det redan bevisat många ggr så just den här Italienaren ligger nog ganska risigt till.

Sen finns det faktiskt fall där det bara är kärlek som styr, tjejen har en kompis som är 38 år, jäkligt snygg 38 åring... Hon är ihop med en 23 årig student från Tyskland, en hunkig kille men fattig.

Det troliga här är att killen snart kommer att dumpa den här gamla tanten.

Sen har hon en annan kompis som är en riktig butterfly bitch, 25 år och ser rätt bra ut, hon har 3st faranger som skickar pengar som tror att dom är den enda, och dyker det upp en ny så hoppar hon på direkt om han är tillräckligt rik, hon är inte ett dugg intresserad av kärlek, hon vill bara se världen och leva lyxliv.

Edited by Benjamas
  • Fint 3

navion hispania

Tja jag är offshore hora, tänker likadant.

• Fint 1