Jump to content
Sign in to follow this  
Benjamas

Att lura en farang

Recommended Posts

Nemo

vart kom x -et ifrån då

En del medlemmars x, kom oftast från Sverige.   :D

• Fint 1

broder tuk tuk

Undrar hur det kan komma sig att så många som är "Thailandsexperter" aldrig inser detta,  den obefintliga sociala trygghetssituation som vi är bortskämda med existerar inte i Thailand, men om dessa experter skulle fråga inte bara vad en shortime kostar utan ge sig tid att prata lite med sina presumtiva sängkamrater skulle det finnas en smula hopp om förståelse för vad dessa falska vidriga utsugare till kvinnfolk (det är ju så de ofta beskrivs) verkligen gör i Pattaya, dom försöker överleva!

Jag har haft många och långa samtal om hur thaikvinnor ser på faranger och det brukar heta att me look for a god man men om mannen inte visar sig vara så good.

Vad gör tjejen då? Jo hon försöker vara elak tillbaka och vad är väl bättre hämnd att stjäla gubbens hus och hans stålar

BTT

• Fint 6

conservator

Jag har haft många och långa samtal om hur thaikvinnor ser på faranger och det brukar heta att me look for a god man men om mannen inte visar sig vara så good.

Vad gör tjejen då? Jo hon försöker vara elak tillbaka och vad är väl bättre hämnd att stjäla gubbens hus och hans stålar

BTT

Vem är du i sammanhanget Rune eller Tore?

• Fint 5

andrejsdenruskige

Vem är du i sammanhanget Rune eller Tore?

Han är Åke. Mannen som endast upplever Thailand genom forum och sparar således sina pengar eftersom han inte reser och får utstå allt elände som faranger kan tänkas utstå i Thailand.

Edited by andrejsdenruskige
  • Fint 3

Guest Isan Lover

Man kan lugnt konstatera att man helt klart känner andra utifrån sin egna situation och umgängeskrets.

Sexturisten tror att alla är i Thailand som sexturist och kan inte se något annat.

Rune på Soi 7 tror att alla thaitjejer som har en farang kommer från någon bar på Soi 7.

Tore på Soi 6 tror det samma som Rune, skilnaden är bara Soien.

Sedan finns det en liten klick som har sett det mer "svårtillgängliga" som inte Rune har varken sett eller förstått.

Nämligen att även Thailand är ett helt vanligt land i vissa sammanhang där folk träffar annat folk än sina grannar och ibland uppstår kärlek och annat trams.

Hej

Det finns som det har sagts tidigare flera olika Thailand, olika Thailändskor och olika Turister, jag håller med om att det oftast är detta som ligger bakom många av dom fördomar och missuppfattningar som uppstår, jag tycker att du slog huvudet på spiken med dina exempel och Atom är ju inne på precis samma spår, man uppfattar saker och ting olika beroende på vem man själv är, var man vistas, vilka man umgås med, vad man jobbar med, vad man har för intressen o.s.v.

Jag är inte heller det minsta förvånad över att " Rune på Soi 7 tror att alla thaitjejer som har en farang kommer från någon bar på Soi 7." eller någon grann soi för så funkar det ju i hans värld, han ser och vet inget annat och påstår någon att dom har träffat sin fru på någon annan plats (sätt) så ljuger dom naturligtvis enligt honom eller är lurade.

Samma är det med " Sexturisten tror att alla är i Thailand som sexturist och kan inte se något annat" enligt honom är alla ute efter samma sak och är dom inte det så ljuger dom eller saknar möjligheten, i hans värld är möjligheten till sexköp enda anledningen till att åka dit, saker som bad, fiske, mat, kultur, hälsa, golf, familj, arbete och annat bara rökridåer för att dölja det verkliga skälet.

Att dom turister (besökare) som inte hamnar i en bar på "Soi 7 eller är sexturister kan uppleva Thailand och befolkningen där annorlunda är ju inte så konstigt egentligen och bara det faktum att dom inte är i baren eller ute för att köpa sex öppnar ju för att dom ska komma i kontakt med människor utanför denna bransch, besöker dom sen lite mindre exploaterade ställen, kanske är i landet på arbete, studerar eller bara reser runt av nyfienhet så ges ju ännu mer möjligheter till nya bekantskaper, enligt mig är det fullt möjligt att både få vänner och t.o.m en flickvän i alla socialgrupper i landet bara man själv är öppen, positiv och gör sitt bästa för att smälta in i miljön och uppföra sig som det förväntas av en person i den omgivningen, det kan t.o.m säkert vara en fördel att vara utlänning ibland eftersom det kan ses som lite exklusivt. 

Mvh isan lover

Edited by Isan Lover

John Khonken

Min fru blev störtförbannad när gubben skaffade sig en älskarinna. Och kastade ut honom. För min fru är det viktig att man sköter sig och tar hand om barna på ett bra sätt. Enligt henne är en farang bättre att sköta den biten än en thai. Jag vet ej. Där ligger man på plus. När det gäller pengar trodde inte frugan på mig. Men nu har hon lärt sig. Hon är väldigt duktig att fokusera på ekonomin. För henne är familjen ALLT

• Fint 2

Guest Siam-Nilsson

Jag förstår inte de som påstår att Thailand har blivit dyrt. Själv tycker jag att Bangkok och dess nya fina varuhus är synnerligen prisvärda att shoppa i. Häromsistens köpte jag faktiskt en hel hoper T-shirts på rea för bara 350 Bath styck, det ni, vilka fynd!

Min erfarenhet är som ni vet både högst, störst, bredast och djupast och därför vet jag att Thailand är världens bästa land alla kategorier, och jag vill även påstå att hela dess lyckliga, stolta och välutbildade invånarpopulation också är världens smartaste, ärligaste, snällaste och omtänksammaste, om man nu bortser från det där svarta fåret i Dubai, förståss.

Speciellt förträffliga är ju alla thailändare (och jag själv) i jämförelse med alla de där pinsamt överåriga, feta, lågutbildade, alkoholiserade och allmänt korkade Farangherrarna som hellre vill sitta och dricka öl vid soi 6 och 7 istället för att njuta i en sval och sofistikerad barristamiljö vid Soi Ekamai. Herrarna vid Maitans är naturligtvis undantagna, för dem känner jag ju.

Nej, ärligt talat, för att jag själv skall kunna känna att jag befinner mig i det riktiga Thailand så brukar jag ta med mig familjen till någon ”French upscale restaurant” i företrädesvis Langsuan området, eller också möts jag och min megastora bekantskapskrets på ett helt vanligt föräldramöte på skolan där vi sörplar Starbuckskaffe och mumsar i oss av cateringsbolagets nygräddade croissanter.

Där i all enkelhet över några cocktails kan jag och alla andra från den thailändska miljardärsklubben med dignande utländska degrees få komma till tals för att diskutera barnens ”extra culinary activities”. Det känns så varmt och naturligt att där i en miljö av Thailändsk essens kunna mingla runt bland alla andra sofistikerade Expats som är gifta med både doktorerade och dekorerade mammor.  

Tänk om alla dessa bittra och misslyckade Svennar som gnäller på allt och alla också kunde begripa vad som menas med det riktiga Thailand, men det är väl på tok för mycket begärt, Hmm!! :crazy:

• Fint 7

andrejsdenruskige

Min fru blev störtförbannad när gubben skaffade sig en älskarinna. Och kastade ut honom. För min fru är det viktig att man sköter sig och tar hand om barna på ett bra sätt. Enligt henne är en farang bättre att sköta den biten än en thai. Jag vet ej. Där ligger man på plus. När det gäller pengar trodde inte frugan på mig. Men nu har hon lärt sig. Hon är väldigt duktig att fokusera på ekonomin. För henne är familjen ALLT

Tycker mig ha sett mycket som motbevisar att den thailändska mannen är ett rövhål.

Av de människor jag träffat så är det kvinnorna som till största delen är häxor och männen är väldigt reko. 

• Fint 6

Guest Siam-Nilsson

Tycker mig ha sett mycket som motbevisar att den thailändska mannen är ett rövhål.

Av de människor jag träffat så är det kvinnorna som till största delen är häxor och männen är väldigt reko. 

Det är tydligt att Andrej inte frekventerar Boyztown Pattaya, där lär finnas både en och annan bakdörr av Thailändskt snitt.

• Fint 1

conservator

Tjejerna måste ju ha något argument som får den nya farangmannen att känna sig speciell och reko, och den där med beskrivningen på Thaigubbarna tillhör ju en del av de mest klassiska!

• Fint 6

andrejsdenruskige

Tjejerna måste ju ha något argument som får den nya farangmannen att känna sig speciell och reko, och den där med beskrivningen på Thaigubbarna tillhör ju en del av de mest klassiska!

Ahh, det är efter det som husbygge, måtåbajj och annat kommer. När farangen känner att han har övertaget.

Pluskan öppnas och pengarna strömmar ut.

Ena sluga jävlar

• Fint 2

Guest Siam-Nilsson

Edit: Min text om Nomenklaturen i Bkk var menat som ett skämt.

John Khonken

Om det är klassiskt eller inte vet jag ej. Däremot var det så det gick till. Fakta finns.Inte bara från frun. Utan från farmor också

Moritz

Man kanske ska prisa sig lycklig att man hittade en thailändsk kvinna för om det stämmer att varje thaiman har 3-4 mia nois

är det konstigt att det 1) finns tillräckligt många och 2) underligt, det där med att de skulle föredra faranger.

Edited by Moritz