Tommy Inlagd Augusti 12, 2013 Dela Inlagd Augusti 12, 2013 Jag har inget att klaga på, men undrar om det bör kompletteras med nåt och hur väl det står sej i jämförelse med dyrare anti-virusprogram? Microsoft Security Essentials levereras inte med Windows (nån konkurenslag grej tror jag) men kan laddas ner gratis av alla som kör Windows varianter (piratkopior kan få problem), ner till XP iaf. Jag kör det på 3 datorer och tycker det funkar fint med fria uppdateringar utan kostnad! Men vad saknas undrar jag? En länk: http://windows.microsoft.com/en-us/windows/security-essentials-download MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Augusti 12, 2013 Dela Inlagd Augusti 12, 2013 Du bör inte komplettera men något annat antivirusprogram för två antivirusprogram igång samtidigt kan skapa riktigt konstiga saker Jag brukar komplettera med Superantispyware (www.superantispyware.com) som är ett bra komplement. Kör gärna en sökning en gång i månaden med det programmet Andra bra alternativ istället för Security Essentials som är gratis är AVG-Free eller Avast free i kombination med ovanstående Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Augusti 12, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 12, 2013 Du bör inte komplettera men något annat antivirusprogram för två antivirusprogram igång samtidigt kan skapa riktigt konstiga saker Jag brukar komplettera med Superantispyware (www.superantispyware.com) som är ett bra komplement. Kör gärna en sökning en gång i månaden med det programmet Andra bra alternativ istället för Security Essentials som är gratis är AVG-Free eller Avast free i kombination med ovanstående Tack, kör Superantispyware nu, får se om det hittar nåt, denna datorn har bara varit igång i en månad, sen jag bytte hårddisk. Men lillgrabben surfar runt på diverse spelsiter, så kanske... Har använt AVG och Avast tidigare och fick ständiga uppmaningar att betala och uppgradera till typ "Professional", Microsofts program gör inte det och sköter alla uppgraderingar automatiskt, om man vill det. Förresten, Spyware sökningen blev klar innan detta inlägget, inga hot hittade. MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Trident Inlagd Augusti 12, 2013 Dela Inlagd Augusti 12, 2013 Sunt förnuft är nog det bästa virusprogrammet. Men förutom det funkar Essential säkert bra. Har alltid använt mig av Nod32 pga det tar lite kräm av datorn vilket många virus prog tyvärr inte gör. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Augusti 13, 2013 Dela Inlagd Augusti 13, 2013 Jag bara baxnar... vilka sofistikerade program det finns till Windows! Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Augusti 13, 2013 Dela Inlagd Augusti 13, 2013 Jag bara baxnar... vilka sofistikerade program det finns till Windows! Herr Chang har talat. Stämmer, det finns flest program till Windows, det är korrekt noterat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Augusti 13, 2013 Dela Inlagd Augusti 13, 2013 Ännu mer baxnar man över hur en moderator gång på gång ska förstöra trådar med sitt arroganta svammel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 13, 2013 Dela Inlagd Augusti 13, 2013 Ännu mer baxnar man över hur en moderator gång på gång ska förstöra trådar med sitt arroganta svammel Men Hitler lovade ju osså att inte anfalla Sovjet! Hur gick det där sen då? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hasseigöteborg Inlagd Augusti 13, 2013 Dela Inlagd Augusti 13, 2013 Jag bara baxnar... vilka sofistikerade program det finns till Windows! Herr Chang har talat. OK MS Security Essentials kanske bara finns till Windows. Men dom flesta konkurrenter till detta program finns ju till fler operativsystem. Och om man ser till antalet smittade (av trojaner) datorer i världen idag så är det ju där det behövs. Windowsdatorer är ju för det mesta försedda med skydd. hf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 13, 2013 Dela Inlagd Augusti 13, 2013 http://home.swipnet.se/~w-67813/historia.html Här kan man läsa nått intressant, vem räddar äpplet om inte Microsoft! Hallejulla! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Augusti 13, 2013 Dela Inlagd Augusti 13, 2013 http://home.swipnet.se/~w-67813/historia.html Här kan man läsa nått intressant, vem räddar äpplet om inte Microsoft! Hallejulla! Dumheter. Microsoft hade kniven mot strupen och gick med på ett avtal. Microsoft hade nämligen snott kod från Apples Quicktime, och det kunde Apple bevisa. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Augusti 13, 2013 Dela Inlagd Augusti 13, 2013 Inser du hur lamt ditt inlägg är? Troligen inte... Herr Chang har talat. Herr Lamer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.