Jump to content
IGNORERAD

Microsoft Security Essentials, bra eller otillräckligt


Tommy

Recommended Posts

Jag har inget att klaga på, men undrar om det bör kompletteras med nåt och hur väl det står sej i jämförelse med dyrare anti-virusprogram?

 

Microsoft Security Essentials levereras inte med Windows (nån konkurenslag grej tror jag) men kan laddas ner gratis av alla som kör Windows varianter (piratkopior kan få problem), ner till XP iaf.

 

Jag kör det på 3 datorer och tycker det funkar fint med fria uppdateringar utan kostnad!

Men vad saknas undrar jag?

 

En länk: http://windows.microsoft.com/en-us/windows/security-essentials-download

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Du bör inte komplettera men något annat antivirusprogram för två antivirusprogram igång samtidigt kan skapa riktigt konstiga saker

 

Jag brukar komplettera med Superantispyware (www.superantispyware.com) som är ett bra komplement. Kör gärna en sökning en gång i månaden med det programmet

 

Andra bra alternativ istället för Security Essentials som är gratis är AVG-Free eller Avast free i kombination med ovanstående

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Du bör inte komplettera men något annat antivirusprogram för två antivirusprogram igång samtidigt kan skapa riktigt konstiga saker

 

Jag brukar komplettera med Superantispyware (www.superantispyware.com) som är ett bra komplement. Kör gärna en sökning en gång i månaden med det programmet

 

Andra bra alternativ istället för Security Essentials som är gratis är AVG-Free eller Avast free i kombination med ovanstående

Tack, kör Superantispyware nu, får se om det hittar nåt, denna datorn har bara varit igång i en månad, sen jag bytte hårddisk.

Men lillgrabben surfar runt på diverse spelsiter, så kanske...

 

Har använt AVG och Avast tidigare och fick ständiga uppmaningar att betala och uppgradera till typ "Professional", Microsofts program gör inte det och sköter alla uppgraderingar automatiskt, om man vill det.

 

Förresten, Spyware sökningen blev klar innan detta inlägget, inga hot hittade.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Sunt förnuft är nog det bästa virusprogrammet. Men förutom det funkar Essential säkert bra.

Har alltid använt mig av Nod32 pga det tar lite kräm av datorn vilket många virus prog tyvärr inte gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bara baxnar... vilka sofistikerade program det finns till Windows!

Herr Chang har talat.

Stämmer, det finns flest program till Windows, det är korrekt noterat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Ännu mer baxnar man över hur en moderator gång på gång ska förstöra trådar med sitt arroganta svammel :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu mer baxnar man över hur en moderator gång på gång ska förstöra trådar med sitt arroganta svammel :rolleyes:

Men Hitler lovade ju osså att inte anfalla Sovjet! Hur gick det där sen då? :crazy:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Jag bara baxnar... vilka sofistikerade program det finns till Windows!

 

Herr Chang har talat.

OK MS  Security Essentials kanske bara finns till Windows. Men dom flesta konkurrenter till detta program finns ju till fler operativsystem. Och om man ser till antalet smittade (av trojaner) datorer i världen idag så är det ju där det behövs. Windowsdatorer är ju för det mesta försedda med skydd. 

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...