Jump to content
IGNORERAD

Ny burk!


thomas001

Recommended Posts

Thailändarna är varken erfarna på Win8 än eller har kommit på crackningen av licenserna ännu så dom håller hårt i Win7

 

Många av dom installerar fortfarande WinXP på nya datorer dom säljer

 

Kan inte de thaiska försäljarna kan ingen, och googlar man på "windows 8 crack"

ser det inte ut att saknas möjligheter att döma efter antalet träffar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moritz

    7

  • thomas001

    6

  • Tallviking

    4

  • audirs2

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kan inte de thaiska försäljarna kan ingen, och googlar man på "windows 8 crack"

ser det inte ut att saknas möjligheter att döma efter antalet träffar.

 

Många vill men få kan tyvärr

 

Finns massor av "cracks" men egentligen handlar det om att dom lyckas fölänga testperioden och måste ständigt hitta nya lösningar

 

Eftersom Microsoft totalt gjorde om lösningen för att skriva in licenskoden på Win8 letar "marknaden" fortfarande efter en bra metod som fungerar lika lätt som den till Win7

 

De lösningar som finns idag är bara halmesyrer med olika begränsningar och funkar inte för en thailändsk leverantör att leverera burkar med för kunden får problem efter en viss tid när crackningen "löper ut"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Igår var jag och hämtade min nya burk till min stationära dator. Köpt i vår lokala data-butik här i stan.

Döm om min förvåning när jag kom hem.Windows på Svenska, hela Office-paketet på Svenska.

Mitt Svenska tangent-bord funkade klockrent direkt. Killarna i butiken såg lite själv-goda ut när

jag var och hämtade burken igår. NU...vet jag ju varför.

WINDOWS 7 Ultimate(verkar ok) plus alla jag behöver finns med. 

Då jag inte kan något om datorer så måste jag ju lita på Thaiarna i butiken.

Chefen ville ha 14.300 Baht..jag prutade till 13.500 Baht.

Någon data-kunnig kan ju kolla om det är ok.

 

Stor Eloge till denna butik. Dom har hjälpt oss många ggr med kraschade datorer m.m

 

Svensk windows och office? original eller hämtad från stranden? Priset verkar mycket fyndig. Verkligen billig dator.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra affär mannen!

Är det en riktig Win 7? kan du uppdatera via internet?

...kommer inte Win 8 snart och tar över...hur länge håller uppdateringarna på Win 7?

Tänkte bara att om man köper en ny dator kanske man ska ha den senaste versionen också.

Det är med W8, dom vägrar sälja med W7, går visst det med men då gäller inte garantin! Men spännande med W8 det lilla jag sett!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

GPS i bilen. ;)

 

Fritz..

Hade ju Herr Fritz som kartläsare längst bak i bilen på väg till Driverns midsommarfest. Efter dom vägbeskrivningar som kom från Herr Fritz så 

behövs verkligen en GPS! :crazy: 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Igår var jag och hämtade min nya burk till min stationära dator. Köpt i vår lokala data-butik här i stan.

Döm om min förvåning när jag kom hem.Windows på Svenska, hela Office-paketet på Svenska.

Mitt Svenska tangent-bord funkade klockrent direkt. Killarna i butiken såg lite själv-goda ut när

jag var och hämtade burken igår. NU...vet jag ju varför.

WINDOWS 7 Ultimate(verkar ok) plus alla jag behöver finns med. 

Då jag inte kan något om datorer så måste jag ju lita på Thaiarna i butiken.

Chefen ville ha 14.300 Baht..jag prutade till 13.500 Baht.

Någon data-kunnig kan ju kolla om det är ok.

 

Stor Eloge till denna butik. Dom har hjälpt oss många ggr med kraschade datorer m.m

 

 

Ser vettigt ut!

 

När fan blir gammal så blir han religös!

 

Funderar faktiskt på att köpa en stationär win-dator till mig själv, men det lär ju bli med ett ful op, så hur har det gått, fungerar uppdateringar och allt på ett normalt vis?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker priset är ok för den uppsättning av komponenter som ingår.

Windows 7 i Thailand är oftast "crackad" med RemoveWAT (WAT=Windows Activation Technologies som normalt körs när Windows startas upp), dvs aktiveringskontrollen har plockats bort. Operativsystemet uppfattas då som "ren" och Windows Update kan köras utan problem.

Den enda begränsningen i praktiken är att man inte kan/skall installera "Microsoft Security Essentials" som upptäcker att operativsystemet är manipulerat. Får man ett meddelande "This copy of Windows is not genuine" behöver man bara avinstallera "MicroSoft Security Essentials", köra det medlevererade programmet RemoveWAT igen och starta om datorn.

Såvitt jag förstår har Microsoft inte hittat ett effektivt botemedel mot RemoveWAT än utan satsar istället på en annorlunda installationsprocedur där aktiveringen sker innan installation (tex. Windows 8).

//Singha711

 

Man skall även se till att man avmarkerar uppdateringen "KB 971033" när man gör uppdateringar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Var till vår lokala databutik idag igen. Printern hade slut på färg. Påfyllning av både svart o färg till det facila priset av 50 Baht totalt.

Gjordes som vanligt med en spruta med fin nål. Här köps inga nya dyra patroner.

post-8709-0-54854100-1393911209.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...