Jump to content
IGNORERAD

Tony Blair och Kofi Annan inbjudna till försoningsforum i Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Det är väl bara något du har inbillat dej för att det ska passa in med dina något annorlunda åsikter om demokrati. Men hyllar man kommunistiska enpartistater så gör man...

Jag undrar om det finns någon person i Thailand som är lika fanatiskt röd som du.

 

Det verkar snarare som dom röda har insett att dom saknar förtroende bland befolkningen. Att 70% vill ha mer demokrati, trots att du påstår att dom är folkvalda, talar väl sitt eget språk. Thaksin har inte blivit den Landsfader du hoppas på och folk kommer inte stå på gatorna och ge hyllningar om han vågar komma tillbaka. Eller kanske, om dom får betalt.

Folket har väl fortfarande större förtroende för kungen än Familjen Thaksin och därför är dom röda desperata att bli populära och få sitta kvar, trots att ingen har blivit rik eller att översvämningarna inte har försvunnit. Tvärtemot mot vad syrran lovade.

Så vänd kappan efter vinden och hylla kungahuset nu. Och även militären som lät domstolen döma emot dom själva. OM det nu är så som du påstår att militären styr, jag tvivlar. 

Dom röda har ju samarbete med bägge parter nu. Och du gillar ju allt som Klanen gör. Ovillkorligt.

Hej

 

Nej jag kommer inte att vända kappan efter vinden när det gäller kungahus och militär även om dom just nu verkar backa upp Yingluck och hennes folkvalda regering.

 

Jag anser att både kungahus och militär bör fråntas både sitt politiska inflytande och makten över domstolarna, det går helt enkelt inte att ha ej valbara odemokratiska makthavare i en demokrati.

 

Som det nu är måste tyvärr en sittande regering ha både kungahusets och militärledningens stöd i Thailand för att kunna sitta kvar och genomföra förändringar och det gäller både gula och röda regeringar.

 

Vad det gäller att folk inte kommer att stå på gatorna och hylla Thaksin när han kommer tillbaka återstår att se, jag är inte alls säker på att du har rätt där, själv kan jag mycket väl tänka mig hundratusentals människor som välkomnar honom både på flygplats och i stan precis som förra gången han var hemma.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 147
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    31

  • MaiChai

    11

  • Moritz

    10

  • andersbangkok

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Den delen av förslaget har väl inte stött på något större motstånd, det är delen om att det ska bli tillåtet för fruar, bröder och söner samt nyss persionerade MPs att bli invalda som många senatorer, Demokrater, medborgare; ja egentligen alla som bryr sig och förstår är kritiska till. Tycker du verkligen att det är ett steg i den demokratiska riktningen om frugan till en MP ska avgöra om han sköter sig? Om så är fallet; varför ska Thailand överhuvudtaget ha någon senat om samma familjer sitter i både senaten och "riksdagen"?

 

Har man den minsta förståelse för hur Thailand fungerar så inser man att det förslaget stödjer allt som är fel med Thailand både politiskt och socialt. Thailand måste minska patroniseringen, inte öka den. Enbart rena fascister, totalt oförstående, ruggigt indoktrinerade eller hopplöst ryggradslösa personer kan påstå att det är ett steg i rätt riktning. Jag är säker på att du inte är fascist och jag tror inte du är oförstående så det är antingen indoktrineringen eller ryggraden som fallerar, eller kanske troligast, ett femte fenomen, "det här är internet så jag kommer stödja mitt lag även när det är helt uppåt väggarna, det viktiga är trots allt att min sida vinner till vilket pris som helst".

Hej

 

Jag ser det som ett problem att landets odemokratiska ej valbara och traditionella makthavare fortsätter att utöva politiskt inflytande via senat, domstolar, kungahus och hot om militära ingripanden, enligt mig är det bra för landet att så många makthavare som möjligt väljs på ett demokratiskt vis till sina positioner.

 

Att låta kuppmakare, militär och kungliga rådgivare fortsätta sitt medeltida maktutövande i kulisserna med vetorätt i landets val och full kontroll över senat, landets domstolar, EC och konstitutions Domstol främjar inte demokratin.

 

Dom föreslagna förändringarna kan ha vissa brister men dom försvagar kuppmakarnas, militärens och dom kungliga rådgivarnas inflytande och på så sätt kan man ju säga att dom stärker demokratin, men jag ser precis som du vissa risker även med detta, men blir det verkligen värre demokratiskt i Thailand om  kuppmakarnas, militärens och dom kungliga rådgivarnas chanser till påverkan minskas? 

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag ser det som ett problem att landets odemokratiska ej valbara och traditionella makthavare fortsätter att utöva politiskt inflytande via senat, domstolar, kungahus och hot om militära ingripanden, enligt mig är det bra för landet att så många makthavare som möjligt väljs på ett demokratiskt vis till sina positioner.

 

Att låta kuppmakare, militär och kungliga rådgivare fortsätta sitt medeltida maktutövande i kulisserna med vetorätt i landets val och full kontroll över senat, landets domstolar, EC och konstitutions Domstol främjar inte demokratin.

 

Dom föreslagna förändringarna kan ha vissa brister men dom försvagar kuppmakarnas, militärens och dom kungliga rådgivarnas inflytande och på så sätt kan man ju säga att dom stärker demokratin, men jag ser precis som du vissa risker även med detta, men blir det verkligen värre demokratiskt i Thailand om  kuppmakarnas, militärens och dom kungliga rådgivarnas chanser till påverkan minskas? 

 

Med vänlig hälsning isan Lover

 

Jadu Atom, en rejäl dos floskler utan någon somhelst relevans till ditt inlägg var vad du fick till svar. Förvånad?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jadu Atom, en rejäl dos floskler utan någon somhelst relevans till ditt inlägg var vad du fick till svar. Förvånad?

 

Kan Du komma på något annat än rena floskler som försvar för den nya "familjesenaten"? Jag kan det inte. Men det är klart att sätter man likhetstecken mellan demokrati och Thaksin så är givetvis allt som underlättar för Thaksins envåldsstyre en framgång för demokratin. Och till kategorin hör definitivt nya senaten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som det nu är måste tyvärr en sittande regering ha både kungahusets och militärledningens stöd i Thailand för att kunna sitta kvar och genomföra förändringar och det gäller både gula och röda regeringar.
Så du menar att de röda "horar" för att få sin vilja igenom,det är ju inte första gången isf. 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

om föreslagna förändringarna kan ha vissa brister men dom försvagar kuppmakarnas, militärens och dom kungliga rådgivarnas inflytande och på så sätt kan man ju säga att dom stärker demokratin, men jag ser precis som du vissa risker även med detta, men blir det verkligen värre demokratiskt i Thailand om  kuppmakarnas, militärens och dom kungliga rådgivarnas chanser till påverkan minskas?   
Så du tycker att klanens inflytande är positivt för Thailand? 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Dom föreslagna förändringarna kan ha vissa brister men dom försvagar kuppmakarnas, militärens och dom kungliga rådgivarnas inflytande och på så sätt kan man ju säga att dom stärker demokratin, men jag ser precis som du vissa risker även med detta, men blir det verkligen värre demokratiskt i Thailand om kuppmakarnas, militärens och dom kungliga rådgivarnas chanser till påverkan minskas?

Kan du på allvar mena att du själv inte inser att du byter ett system med brister mot ett annat med ännu allvarligare brister?

Istället för att , som du tror, det föreslagna systemet skulle minska inflytandet, så skapas nu ett diktaturliknande system där familjer väljs. Detta skapar det sämsta av alla alternativ...och det stödjer du.

 

Jag undrar på fullt allvar om du förstår vad senatorer gör och hur detta galna förslag kan påverka Thailands väg mot demokrati. Denna väg kan väldigt fort nå sitt slut med införande av kaffereps-senatorer.

Detta ligger förstås i din linje eftersom folket endast skall bry sig om politik på valdagen. Därefter skall dom strunta i politiken. Låt några familjer sköta landet och genomför skenval med jämna mellanrum.

Demokrati a lá IL

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hej

 

Jag ser det som ett problem att landets odemokratiska ej valbara och traditionella makthavare fortsätter att utöva politiskt inflytande via senat, domstolar, kungahus och hot om militära ingripanden, enligt mig är det bra för landet att så många makthavare som möjligt väljs på ett demokratiskt vis till sina positioner.

 

Att låta kuppmakare, militär och kungliga rådgivare fortsätta sitt medeltida maktutövande i kulisserna med vetorätt i landets val och full kontroll över senat, landets domstolar, EC och konstitutions Domstol främjar inte demokratin.

 

Dom föreslagna förändringarna kan ha vissa brister men dom försvagar kuppmakarnas, militärens och dom kungliga rådgivarnas inflytande och på så sätt kan man ju säga att dom stärker demokratin, men jag ser precis som du vissa risker även med detta, men blir det verkligen värre demokratiskt i Thailand om  kuppmakarnas, militärens och dom kungliga rådgivarnas chanser till påverkan minskas? 

 

Med vänlig hälsning isan Lover

 

Om du inte förstod vad jag skrev alternativt förstod men inte gillade det så kunde du frågat om förtydligande eller bara ignorerat mitt inlägg. Att citera utan att ens försöka svara är rätt oförskämt. 

 

Ditt eviga repeterande om kuppmakare, militär, kungliga rådgivare och elit, fan du glömde eliten denna gång men det kanske var avsiktligt då det är de som styr nu, har vi alla hört till leda och denna gång var det mer malplacerat än vanligt. Mitt inlägg hade en enkel fråga; på vilket sätt blir Thailand mer demokratiskt av att ministrars fruar, söner och bröder kan väljas in i senaten för att granska sin mans/fars/brors jobb?

 

Det är ett problem att icke-valda personer och institutioner sitter på en stor del av makten, precis som det är ett problem att klaner, genom hundraåriga feodala patroniseringsnätverk, äger en majoritet av alla röster. Dessa feodalherrar stöds givetvis av att ännu fler medlemmar i klanen får en maktposition men det gör ju bara att risken för en ny militärkupp blir ännu större, inte mindre som du på något förvirrat sätt vill få det till. När regeringen än en gång monterar ned alla kontrollmekanismer som finns i fungerande demokratier så försvinner ju möjligheterna att rösta bort dem och då blir det till slut en kupp när det folkliga motståndet vuxit sig starkt nog, hur ska annars de som inte fått en plats runt grytorna kunna komma dit?

 

PT har ju en så klar ledning nu så varför hålla på med sådana här anti-demokratiska metoder; tror de inte att deras populism håller i längden? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du inte förstod vad jag skrev alternativt förstod men inte gillade det så kunde du frågat om förtydligande eller bara ignorerat mitt inlägg. Att citera utan att ens försöka svara är rätt oförskämt. 

 

Ditt eviga repeterande om kuppmakare, militär, kungliga rådgivare och elit, fan du glömde eliten denna gång men det kanske var avsiktligt då det är de som styr nu, har vi alla hört till leda och denna gång var det mer malplacerat än vanligt. Mitt inlägg hade en enkel fråga; på vilket sätt blir Thailand mer demokratiskt av att ministrars fruar, söner och bröder kan väljas in i senaten för att granska sin mans/fars/brors jobb?

 

Det är ett problem att icke-valda personer och institutioner sitter på en stor del av makten, precis som det är ett problem att klaner, genom hundraåriga feodala patroniseringsnätverk, äger en majoritet av alla röster. Dessa feodalherrar stöds givetvis av att ännu fler medlemmar i klanen får en maktposition men det gör ju bara att risken för en ny militärkupp blir ännu större, inte mindre som du på något förvirrat sätt vill få det till. När regeringen än en gång monterar ned alla kontrollmekanismer som finns i fungerande demokratier så försvinner ju möjligheterna att rösta bort dem och då blir det till slut en kupp när det folkliga motståndet vuxit sig starkt nog, hur ska annars de som inte fått en plats runt grytorna kunna komma dit?

 

PT har ju en så klar ledning nu så varför hålla på med sådana här anti-demokratiska metoder; tror de inte att deras populism håller i längden? 

 

 

 

Detta för tanken till diskussionen om att de fattigas röst ska vara mindre värd. Hm, kan det också vara en ide att införliva i Sverige också?

 

Har aldrig tänkt tanken, men nu blir jag nyfiken! Kan det vara så att det finns väljare som inte begriper sitt bästa, i Thailand liksom Sverige?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jadu Atom, en rejäl dos floskler utan någon somhelst relevans till ditt inlägg var vad du fick till svar. Förvånad?

Hej

 

Vi har uppenbarligen inte samsyn och tycker olika i denna fråga.

 

Själv resonerar jag väl ungefär på så sätt att allt som är dåligt och minskar inflytandet för kuppmakare, kungahus och militär borde vara bra för demokratin.

 

Med vänlig hälsning Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Om du inte förstod vad jag skrev alternativt förstod men inte gillade det så kunde du frågat om förtydligande eller bara ignorerat mitt inlägg. Att citera utan att ens försöka svara är rätt oförskämt. 

 

Ditt eviga repeterande om kuppmakare, militär, kungliga rådgivare och elit, fan du glömde eliten denna gång men det kanske var avsiktligt då det är de som styr nu, har vi alla hört till leda och denna gång var det mer malplacerat än vanligt. Mitt inlägg hade en enkel fråga; på vilket sätt blir Thailand mer demokratiskt av att ministrars fruar, söner och bröder kan väljas in i senaten för att granska sin mans/fars/brors jobb?

 

Det är ett problem att icke-valda personer och institutioner sitter på en stor del av makten, precis som det är ett problem att klaner, genom hundraåriga feodala patroniseringsnätverk, äger en majoritet av alla röster. Dessa feodalherrar stöds givetvis av att ännu fler medlemmar i klanen får en maktposition men det gör ju bara att risken för en ny militärkupp blir ännu större, inte mindre som du på något förvirrat sätt vill få det till. När regeringen än en gång monterar ned alla kontrollmekanismer som finns i fungerande demokratier så försvinner ju möjligheterna att rösta bort dem och då blir det till slut en kupp när det folkliga motståndet vuxit sig starkt nog, hur ska annars de som inte fått en plats runt grytorna kunna komma dit?

 

PT har ju en så klar ledning nu så varför hålla på med sådana här anti-demokratiska metoder; tror de inte att deras populism håller i längden? 

Hej

 

Jag ser dom ej valbaras traditionella makthavaranas inflytande och vetorätt som ett mycket större hot mot demokratin än dom som folket röstar fram.

 

Det är väldigt lätt att rösta bort en regering i Thailand precis som i andra demokratier, det krävs bara att tillräckligt många medborgare vill ha det så.

 

Det är inte militär, domstolar eller kungliga rådgivare som ska bestämma när landet ska byta regering utan medborgarna.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag ser dom ej valbaras traditionella makthavaranas inflytande och vetorätt som ett mycket större hot mot demokratin än dom som folket röstar fram.

Det är väldigt lätt att rösta bort en regering i Thailand precis som i andra demokratier, det krävs bara att tillräckligt många medborgare vill ha det så.

Det är inte militär, domstolar eller kungliga rådgivare som ska bestämma när landet ska byta regering utan medborgarna.

Med vänlig hälsning Isan Lover

Jag ser Thaksin som ett större hot mot demokratin, han styr Thailand med fjärrkontroll är dessutom en dömd icke folkvald brottsling.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag ser dom ej valbaras traditionella makthavaranas inflytande och vetorätt som ett mycket större hot mot demokratin än dom som folket röstar fram.

 

Det är väldigt lätt att rösta bort en regering i Thailand precis som i andra demokratier, det krävs bara att tillräckligt många medborgare vill ha det så.

 

Det är inte militär, domstolar eller kungliga rådgivare som ska bestämma när landet ska byta regering utan medborgarna.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Det hjälpte tydligen inte att du förtydligade ditt inlägg Atom, ännu en lång rad floskler från en man som inte har en susning om senatens uppgifter i en demokrati.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det hjälpte tydligen inte att du förtydligade ditt inlägg Atom, ännu en lång rad floskler från en man som inte har en susning om senatens uppgifter i en demokrati.

Hej

 

Du verkar vara främmande för att man kan ha olika åsikter?

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du verkar vara främmande för att man kan ha olika åsikter?

Med vänlig hälsning isan Lover

Visst kan man ha olika åsikter men floskler är och förblir floskler.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Du verkar vara främmande för att man kan ha olika åsikter?

 

Med vänlig hälsning isan Lover

 

Tanken har aldrig slagit dej att dina åsikter är olika gentemot 99,99% av befolkningen i demokratiska länder. Bortsett fina demokratier som Kina och Nord Korea dock. Men hos dom kanske du känner dej mer hemma.

 

Men fortsätt för all del att delge oss av vad du tycker. Dels är det ju ofta väldigt roande, men framför allt, ju mer du skriver desto mer övertygad blir jag om motsatsen.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du verkar vara främmande för att man kan ha olika åsikter?

Med vänlig hälsning isan Lover

Visst kan man ha det men varför citerar du då Atoms inlägg så att man tro att du vill bemöta vad han skriver i inlägget. Men istället för att bemöta det med ett inlägg som har relevans till det som Atom skrev så har du nu bemött det två gånger med inlägg fulla med floskler som saknar relevans till det som du citerar.

Trots att Atom förtydligade sitt ursprungsinlägg för dig så begrep du inte vad det handlade om.

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tanken har aldrig slagit dej att dina åsikter är olika gentemot 99,99% av befolkningen i demokratiska länder. Bortsett fina demokratier som Kina och Nord Korea dock. Men hos dom kanske du känner dej mer hemma.

 

Men fortsätt för all del att delge oss av vad du tycker. Dels är det ju ofta väldigt roande, men framför allt, ju mer du skriver desto mer övertygad blir jag om motsatsen.

Hej

 

Jo jag är i högsta grad medveten om att det inte är många på forumet som ser det som sker ur dom fattigas perspektiv, det är som sagt mycket lättare och mer naturligt att känna för och identifiera sig med välutbildade slipsnissar i städerna.

 

Jag anser att dom fattiga är värda ett bättre liv och anser dom sig få det genom att rösta fram röda regeringar så är det ok för mig, jag skulle aldrig i mitt liv kunna säga att dom gör fel, är lurade eller dumma när dom upplever positiva förändringar genom att rösta på Thaksins olika regeringar.

 

Men sen tror jag att du överdriver antalet gula och extrem gula på forumet, det är en handfull väldigt aktiva som du avser och antalet medlemmar är ju betydligt fler än så, själv har jag ju träffat en del medlemmar privat och på dom 4 forumträffar jag har deltagit i, fått mail och telefonsamtal där medlemmar ger sitt stöd till mig och ber mig fortsätta vara en motpol till militärens, kuppmakarnas och gulingarnas falang, men själva skulle dessa medlemmar aldrig kunna tänka sig att skriva i dom politiska trådarna p.g.a risk för mobbing ifrån aggressiva meningsmotståndare.

 

Hur många inlägg ni än skriver om militär och domstolars positiva inverkan på demokratin, kungahus och kungliga rådgivares idoga osjälviska arbete för en stärkt demokrati o.s.v kommer det inte att påverka mig, i min värld är det väljarna själva som ska både utse och avsätta regeringar via val och inget annat och så lär det förbli.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jo jag är i högsta grad medveten om att det inte är många på forumet som ser det som sker ur dom fattigas perspektiv, det är som sagt mycket lättare och mer naturligt att känna för och identifiera sig med välutbildade slipsnissar i städerna.

Jag anser att dom fattiga är värda ett bättre liv och anser dom sig få det genom att rösta fram röda regeringar så är det ok för mig, jag skulle aldrig i mitt liv kunna säga att dom gör fel, är lurade eller dumma när dom upplever positiva förändringar genom att rösta på Thaksins olika regeringar.

Men sen tror jag att du överdriver antalet gula och extrem gula på forumet, det är en handfull väldigt aktiva som du avser och antalet medlemmar är ju betydligt fler än så, själv har jag ju träffat en del medlemmar privat och på dom 4 forumträffar jag har deltagit i, fått mail och telefonsamtal där medlemmar ger sitt stöd till mig och ber mig fortsätta vara en motpol till militärens, kuppmakarnas och gulingarnas falang, men själva skulle dessa medlemmar aldrig kunna tänka sig att skriva i dom politiska trådarna p.g.a risk för mobbing ifrån aggressiva meningsmotståndare.

Hur många inlägg ni än skriver om militär och domstolars positiva inverkan på demokratin, kungahus och kungliga rådgivares idoga osjälviska arbete för en stärkt demokrati o.s.v kommer det inte att påverka mig, i min värld är det väljarna själva som ska både utse och avsätta regeringar via val och inget annat och så lär det förbli.

Med vänlig hälsning Isan Lover

Hahaha.

Så var du där igen. Du tror i din enfald att det bara är du som bryr dej om fattiga bara för att jag och flera andra inte gillar Thasin. Tror du på allvar att det är så?

Som sagt, stor humor när du tycker att du är bättre än andra.

Men jag pratade inte om hur sympatierna är här på forumet, du har som vanligt dina skygglappar på. Du har alltså inte märkt att dina politiska åsikter skiljer sig från över 99% av folk i allmänhet.

Det gör ju dina inlägg ännu roligare.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hahaha.

Så var du där igen. Du tror i din enfald att det bara är du som bryr dej om fattiga bara för att jag och flera andra inte gillar Thasin. Tror du på allvar att det är så?

Som sagt, stor humor när du tycker att du är bättre än andra.

Men jag pratade inte om hur sympatierna är här på forumet, du har som vanligt dina skygglappar på. Du har alltså inte märkt att dina politiska åsikter skiljer sig från över 99% av folk i allmänhet.

Det gör ju dina inlägg ännu roligare.

Hej

 

Det är ju bra att jag roar dig även om det inte är mitt mål, jag skriver som sagt mest för att vi har släkt och vänner i en av Thailands fattigaste och rödaste områden, jag njuter av att landets mest eftersatta områden och människor nu får det bättre för varje år, det stör mig inte alls att ha motsatt åsikt som vita relattivt välbeställda medelåldrs män i denna fråga, det är inte er jag sympatiserar med utan dom som verkligen behöver det.

 

Jag rspekterar mina meningsmotståndares åsikter men jag har inga som helst funderingar på att ändra ståndpunkt, jag står kvar på dom fattiga i norr och nordosts sida och är även fortsatt för demokratiskt valda regeringar.

 

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det är ju bra att jag roar dig även om det inte är mitt mål, jag skriver som sagt mest för att vi har släkt och vänner i en av Thailands fattigaste och rödaste områden, jag njuter av att landets mest eftersatta områden och människor nu får det bättre för varje år, det stör mig inte alls att ha motsatt åsikt som vita relattivt välbeställda medelåldrs män i denna fråga, det är inte er jag sympatiserar med utan dom som verkligen behöver det.

 

Jag rspekterar mina meningsmotståndares åsikter men jag har inga som helst funderingar på att ändra ståndpunkt, jag står kvar på dom fattiga i norr och nordosts sida och är även fortsatt för demokratiskt valda regeringar.

 

Mvh isan lover

Så de fattiga i söder skiter du i?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så de fattiga i söder skiter du i?

Hej

 

Jag skiter inte i södra Thailand men jag har ingen personlig relation till människorna där, detta gör att jag har betydligt lättare att engagera mig i frågor rörande norra och nordöstra Thailand. 

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag skiter inte i södra Thailand men jag har ingen personlig relation till människorna där, detta gör att jag har betydligt lättare att engagera mig i frågor rörande norra och nordöstra Thailand. 

 

Mvh isan lover

Så du är lite som Thaksin då,familjen först,blir det nåt över så delar vi ut det.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...