Jump to content
IGNORERAD

Försäkring För min tjej


arelius76

Recommended Posts

Hej!

 

Som överskriften säger så söker jag nu efter en olycksfallförsäkring för min Thailändska flickvän som är här på ett turist visum.

Är det ån här som kan tipsa mig om några bolag som är lätta att ha o göra med?

 

Vi köpte en försäkring från Thailand när hon reste hit men den gällde bara i 3mån och nu har jag letat o letat på nätet 

men jag tänkte kolla runt lite här bland alla medlemmar efter tänkbara tips.

 

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan hon inte kontakta det Thailändska bolaget och forlänga den forsäkring hon har, dom har ju alla uppgifter redan

 

Budon

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan hon inte kontakta det Thailändska bolaget och forlänga den forsäkring hon har, dom har ju alla uppgifter redan

 

Budon

 

Vår försäkring gick inte att förlänga om man försökte efter den gått ut.

Däremot hade det gått innan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjejen hade försäkring från Bupa första gången hon var här. Inga problem att förlänga den efter 3 månader.

Link to comment
Dela på andra sajter

Parasollkillen

Hej!

 

När jag hade min tjej här förra året så använde jag mig av dessa http://www.gouda-rf.se/

 

Här är det inga problem med förlängning!

 

En god vän till mig hade en försäkring via ett thailändskt bolag till sin tjej och när hon då blev sjuk här så var det mycket krångel som till slut resulterade i att han själv fick ta kostnaden på 7.800:- här i Sverige!

 

Jag har själv sedan några år alltid en sjukförsäkring genom Gouda när jag vistas i Thailand!

 

Hälsningar

Parasollkillen

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi tog  http://www.erv.se/vara-forsakringar/besoksforsakring/   när vi förlängde med tre månader för frugan.

 

Bra eller dåligt? Vet ej för vi behövde aldrig nyttja den//Lp

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

 

När jag hade min tjej här förra året så använde jag mig av dessa http://www.gouda-rf.se/

 

Här är det inga problem med förlängning!

 

En god vän till mig hade en försäkring via ett thailändskt bolag till sin tjej och när hon då blev sjuk här så var det mycket krångel som till slut resulterade i att han själv fick ta kostnaden på 7.800:- här i Sverige!

 

Jag har själv sedan några år alltid en sjukförsäkring genom Gouda när jag vistas i Thailand!

 

Hälsningar

Parasollkillen

 

Enligt deras hemsida (vi hade den försäkringen också) står det att man ska förlänga innan försäkringen går ut.

Kan vara bra att veta.

 

Kan jag förlänga min försäkring då jag befinner mig utomlands?

Du kan under pågående utlandsvistelse förlänga din Gouda-försäkring, utan att betala någon extra avgift utöver gällande premie.

Förutsättningen är att förlängningen tecknas och betalas innan din försäkringsperiod löpt ut.

Kontakta oss därför gärna ca en vecka före, genom följande alternativ:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

 

Som överskriften säger så söker jag nu efter en olycksfallförsäkring för min Thailändska flickvän som är här på ett turist visum.

Är det ån här som kan tipsa mig om några bolag som är lätta att ha o göra med?

 

Vi köpte en försäkring från Thailand när hon reste hit men den gällde bara i 3mån och nu har jag letat o letat på nätet 

men jag tänkte kolla runt lite här bland alla medlemmar efter tänkbara tips.

 

Tack på förhand!

 

En av de bästa är ERV

 

http://www.erv.se/vara-forsakringar/besoksforsakring/

Har använt denna förra året.

 

 

 

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spontant. jag hade inte brytt mig..

I teorin,vad hände vid förlägningen av visum, påpekades det om även förlängd försäkring.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...