Jump to content
IGNORERAD

Konflikten i Thailand


Mekongs Blogg

Recommended Posts

HÄRLIGT MaiChai, Skygglappar på, många människor från Isaan är beroende av turister då de arbetar i däligt betalda arbeten på bl.a. Kho Chang men det skiter du i.

Ursäkta har ej något emot dig som person, men däremot din brist på empati.

Hälsar anders Mitt i Isaan.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 231
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    23

  • buriram

    18

  • Tallviking

    18

  • ban99arne

    16

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Hej igen

Jag har inte last dom andra inlaggen, men vill dela med mig om hur snacket gar i Nong khai.

Det ar ovanligt lite turister, och manga turister aker ifran Thailand till Laos, Vietnam m.m.

Sa hotellagare, resturangagare m.m ar oroliga.

Och dom turister jag sjalv har talat med uttrycker ilska och besvikelse over hur illa politiken fungerar i Thailand.

Jag pratade t.o.m med en svensk moderat som hade bytt sida fran dom gula till dom roda.

Nagra skulle aka harifran bara for att visa sitt missnoje, och manga har inte kommit alls.

Vi har slaktingar som jobbar pa Kho Samui som blir uppsagda denna manad i brist pa turister.

Sa Thailandarna har mycket att tacka dom gulkladda terrorist "demokraterna" for.

Mvh Isan Lover

 

Blir alltid lika förvånad över hur många kommunister/högerextrimister ser allt så klart, allt är svart eller vitt.

Nu har alltså Isan lover talat med en Moderat och t.o.m. denna Moderat har nu ändrat sig och tycker nu rätt enligt den klarsynte Isan lover.

Tyvärr är det så att personer med samma övertygelse som t.e.x Isan lover, eller med motsatta åsikter som han, tenderar att aldrig lyssna på argument och därför aldrig tar in inte ens lyssnar på vad moståndarsidan tycker. Man har bestämt sig för att man har rätt och oavsett vad som händer så ändrar man sig inte.

Isan lover du förvånar mig då du fortfarande är så stark i din övertygelse angående PPP/TRT, Thaksin och hans anhang.

Hade varit intressesant och sett vad du hade argumenterat om de valt Chalerm till nu PM. Antagligen att det är bra för folket.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Snälla Vaxet, tycker Du att det är Ok och sätta sitt land på pottan för att uppnå sitt syfte ?

Thaland är inte enbart BKK som du vet. Hälsar anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

HÄRLIGT MaiChai, Skygglappar på, många människor från Isaan är beroende av turister då de arbetar i däligt betalda arbeten på bl.a. Kho Chang men det skiter du i.

Ursäkta har ej något emot dig som person, men däremot din brist på empati.

Hälsar anders Mitt i Isaan.

Plocka bort dina skygglappar först

Thailand är inte bara Buriram och Isaan

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Snälla Vaxet, tycker Du att det är Ok och sätta sitt land på pottan för att uppnå sitt syfte ?

Thaland är inte enbart BKK som du vet. Hälsar anders

Väl medveten om att Thailand inte bara är Bangkok.

Tycker heller inte att man kan göra vad man vill och att ändamålen helgar medlen. Gillade inte PAD:s tilltag med flygplatserna som jag tidigare också klargjort. En desperat handling av mäniskor som inte såg någon annat råd än detta för att förhindra en konstituitionsförändring som kunde ha fört Thaksin tillbaka till makten på riktigt.

Detta var dock inte en handling av de blåa och rika i Thailand, mot de röda och fattiga. Nä snarare en handling av den blåa mellanklassen samt studenter mot den blåa superkapitalisten Thaksin och hans gäng.

Angående den skada som Thailand tillfogats så är min uppfattning att både ekonomiskt och politiskt står Thaksin i särklass när det gäller att ha skadat detta så sårbara folk och land. Allt annat måste vara värt att pröva före att få tillbaka denne man och hans maffiakompisar.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Vaxet, du tror väl inte att dessa s.k. demonstranter eller studenter har gjort detta utan betalning, om Du tror det så blir jag besviken.  PS Du bor eller har bott i BKK ?

Hälsar anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det är fantastiskt att man kan komma från Sverige till Thailand och och ta med sig sin "fattiga mot rika" eller "röda mot blåa"-inställning

och bara helt platt försöka lägga den på det Thailändska politiska och ekonomiska samhällsklimatet.

Det är så underbart med alla dessa "allt som behövs är lite" kärlek/demokrati/engelskakunskaper/skärpning för att bli av med de dumma/de blåa/de gule/muslimerna/sexköparna etc etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här tråden var riktigt bra men har under de senaste dagarna gjort en djupdykning.

Argumentet (eller vad det nu är) att är man inte röd och Thaksinfantast så är man moderat, emot demokrati, tycker illa om fattiga, har inget hjärta, fascist, bangkokian, bakåtsträvare samt allmänt dum och elak, är verkligen ett tamt och illa formulerat argument.

Finns det verkligen ingen från den röda sidan som har något bättre att komma med?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag tycker att det är fantastiskt att man kan komma från Sverige till Thailand och och ta med sig sin "fattiga mot rika" eller "röda mot blåa"-inställning

och bara helt platt försöka lägga den på det Thailändska politiska och ekonomiska samhällsklimatet.

Det blir ju lättast så och man slipper tänka för mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det blir ju lättast så och man slipper tänka för mycket.

Exakt!

Hur gick den där "han måste vara neger"-sketchen med Hasse & Tage igen? :)

Den var kul. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en som går ungefär såhär;

Läraren: Hur äro negern?

Eleven: Negern äro jovialisk och berättar gärna vitsar.

Läraren: idi*t, det är ju göteborgaren!

Kan inte garanter att det är hasse å tage men tror det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att skylla på demonstranterna för att turisterna har minskat är bara delvis sant. Den hade minskat innan allt hade hänt.

Och det ganska mycket. Mycket beror på att THB har ökat i värde.

En stor grupp som har minskat är folk från GB och Australien.

Även omvärdens finansiella kollaps

mooton

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Stackars Du, som inget Hjärta har. Kör försiktigt Apropå Din bild.

Puss & Kram från anders

Jag har både hjärta och hjärna och kör väldigt försiktigt idag.

Men du har gjort några klumpiga påhopp på Siam-Nilsson och MaiChai.

Båda dom skriver bra och ger bra information om vad som händer i Thailand idag

Tänk först och skriv sedan

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Snälla Du, backa bandet när det gäller Nilsson, Vaken är du bestämt inte.

anders gillar din bild, hade en HD Dragbike på sjuttiotalet med Lasse slängben, låga tior på mettis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan att vare sig vara Thaiexpert eller sakkunnig om den politiska situationen så ser man med förskräckelse på hur Issan används som slagpåse i debatten. Issan är i o försig rätt stort så en o annan byfåne finns det säkert här men sååå dj-la korkade är dom inte, issanbönderna

Nu snackar jag ju inte Issan/Lao så vad dom egentligen säger till varandra får jag bara en kortfattat sammandrag av sambon till livs, men jag kan försäkra Er att DOM BRYR SIG FAKTISKT även i Issan. Att eliten (ekonomisk och utbildningsmässigt) finns i BKK är väl inte så kostigt, men jag kan slå vad om att det finns en o annan byfåne där med. Korruptionen kan möjligen vara mer utbredd rent geografiskt här men dom riktigt stora summorna rör sig säkert runt Bkk eliten.

Tycker det är mycket intressant med onlinerapporterna från bl.a. MaiChai, vad han har för färg vet jag inte och inte bryr jag mig heller men man måste ge karn en stor eloge för sina insiktsfulla rapporter.

Dessutom måste jag faktiskt uttrycka min förvåning (och lite beundran) till Er som likt en gammal vevgrammofon med hackig skiva som fastnat, upprepar Era sanningar och teorier hur många och långa gånger som helst. Får ni inte kramp i pekfingrarna?

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

OK.. för att avsluta det här och reda ordning i stacken så vill jag meddela att jag har bott i Thailand i 4 år och känner både di gule å di blåe.

Det jag inte vet är inte värt att veta så undrar ni något är ni välkomna att ringa. Jag sätter telefon på standby hela natten idag.

Mitt nummer: +88 2376627 8771

Link to comment
Dela på andra sajter

PS.. om det är en somalier som svarar så säg inget.. han pratar inte svenska och brukar lämna över telefonen till mig efter ett tag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

OK.. för att avsluta det här och reda ordning i stacken så vill jag meddela att jag har bott i Thailand i 4 år och känner både di gule å di blåe.

Det jag inte vet är inte värt att veta så undrar ni något är ni välkomna att ringa. Jag sätter telefon på standby hela natten idag.

Mitt nummer: +88 2376627 8771

Men vaf...

Ringde till dig för att få ett klarläggande, nu väntar jag inte mer än 10 minuter till sedan lägger jag på!

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Men vaf...

Ringde till dig för att få ett klarläggande, nu väntar jag inte mer än 10 minuter till sedan lägger jag på!

Jävla Somalierskrälle... har sagt åt honom att ge fan i att räkna klitorisar på arbetstid. Nu får han sparken.

Sorry.. prova igen. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Buzzen, varför blir det hjärnsläpp när man måste tillbaka till sociala Sverige, Du som var så tuff, tidigare?

När du bodde i Provincen Surin var du vaken och alert, nu bara tråkig.

Hälsar anders  PS Vill du säga något, gör det fort. Sovdax .. KL. är snart tjugo i tolv i LANDET Vi pratar om  :yahoo:

Link to comment
Dela på andra sajter

Okay Buzzen, När du jobbade och bodde i Thailand så kom du med jysta eller underfundiga svar på medlemmars frågor, ej att förglömma när det passade Dig, Helt okay

Anders tror inte att du trivs i Sverige, Därför så bleka inlägg.

Hälsningar anders som vill vara kompis med dig, om du gillar kvalite. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Anders,

Sorry. Orkar inte skriva spaltmeter med nonsenstexter längre.

Nuförtiden ägnar jag mig bara åt pungsparkande på pungsparkare. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...