Jump to content
IGNORERAD

Happy endings?


ReKa

Recommended Posts

Nog möts dom för en short-time utanför rangordningssystemet.

 

Finns så mycket fixare här i landet som skaffar darlingar åt de "högre", men bara för att få glänsa.

 

Äktenskap blir det mycket sällan.

 

Inte är det sin fru eller sin dotter polischefen eller bankiren har bredvid sig på lunchrestaurangen.

 

Nu tänkte jag mig ju närmast dom tjejer lite längre upp i systemet. Eller dom nyrika tjejerna.

Förresten ganska vanligt att tjejer som växt upp fattiga som kyrkråttor efter att dom träffat en rik farang börjar visa sådan tendenser med sina fattiga medsystrar.

En gång när jag och min fru varit på besök ett par dagar i Pattaya. Så ville frun stanna och köpa nånting vid stånden som ligger vid motorvägen mellan Pattaya och Chonburi när vi var på väg hem till Bangkok.

Min fru som alltid försöker vara lika trevlig mot alla och ser även ut som en medelklass bangkokvinna pratade med en av försäljerskorna. Hon berättade för min fru att min fru tillhörde ovanligheterna. Då väldigt många fruar till faranger brukar tydligen vara både spydiga och nedlåtande. För att visa att dom nu tillhörde en högre klasstillhörighet. Ju fattigare dom varit tidigare ju större verkar behoven vara att hävda sig.

Min fru har naturligt inga sådana behov. Då hon är uppväxt i ett ganska välbärgat hem med tjänstefolk.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 807
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    69

  • Tamdai

    38

  • Mankan

    34

  • måne

    33

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Inte alls men ni anger ju i eran svart vita värld, att ALLA prostituerade mår dåligt av att prostituera sig.

Kanske finns flera ingredienser än just prostitutionen.

Traditionellt sett i Sverige har ju den synliga prostitutionen företrätts av just narkomaner.

 

Jag har inte påstått att alla mår dåligt även om jag har svårt att se att så många på sikt skulle må bra av att prostituera sig. Oavsett hur många som mår dåligt och/eller tvingas kvarstår grundfrågorna:

 

- Hur kan man som sexköpare bedöma graden av frivillighet hos den prostituerade och hur hon mår?

- Vem vill att deras egen dotter blir prostituerad?

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ganska intressant att läsa denna tråd, några för andra i mot för prostiturtion.

 

Jag är glad i alla fall att mina döttrar 30 o 33 år unga är födda i ett rikt land.

Har ingen som klagan dom som använder dessa tjänster, det är ett fritt val.

 

Sen är tacksam att min flickor har ordnat själva med jobb o utbildning minsta eget företag som går bra, stora aktualiserad revisor.

 

Det enda jag hoppas dom som väljer detta yrke, att det är ett eget val, o inget man har blivit tvingad på..

 

    FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte påstått att alla mår dåligt även om jag har svårt att se att så många på sikt skulle må bra av att prostituera sig. Oavsett hur många som mår dåligt och/eller tvingas kvarstår grundfrågorna:

 

- Hur kan man som sexköpare bedöma graden av frivillighet hos den prostituerade och hur hon mår?

- Vem vill att deras egen dotter blir prostituerad?

 

/Krille

 

Frågorna i sig är ganska komplexa och går inte att ge något enkelt svar på.

På andra frågan är ju svaret ganska enkelt. Att en överväldigande majoritet vill nog inte se sin dotter som prostituerad eller porrstjärna.

Vad som är faktum  är att många blir det huruvida vad deras föräldrar tycker om detta. Och så länge dom är vuxna människor så är det faktiskt så att det är deras eget val så länge ingen person tvingar dom

 

På första frågan så kan man naturligtvis inte veta det om det inte är uppenbart att man som köpare gått till en bordell där brudarna behandlas som mer eller mindre slavar.

Dock anser jag inte att man kan lasta det ansvaret på köparen. Ungefär som om han är ansvarig för att någon annan begår en kriminell handling.

Faller ungefär in på samma spår som om vi ska förbjuda alkohol för att det i vissa fall ger negativa konsekvenser.

Man tycker då att alla som sköter sig ska ta ansvar för dom som inte sköter sig i samhället. Vilket är en fin tanke. Men inte speciellt realistisk.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

I städer med större universitet i Isaan som Korat, Khon Kaen, Udon och även lilla Chaiyaphum så finns det alltid stora discotek som består av en mycket stor sexhandel av kvinnor från 18 upp till  dryga 25 år.

Ställena ligger ofta en liten bit utanför stan i någon industrilokal

 

Även sexhandel av män och ladyboys är betydande, dessa ställen är partyställen som drar nästan fullt alla dagar i veckan.

Många tar in 1000 gäster eller mer

Det kostar att "gå ut varje kväll" och att ha de senaste iPhone modellerna.

Inträde runt 500bath för 4-5 personer och då ingår ett "set" (1 flaska Hong Tong, 4 soda och 4 cola och is)

 

Kunderna är inte utlänningar, utan till nästan 99% thai-partners som jämnåriga eller lite äldre rikare thai med en mercedes.

 

Har varit med några thaivänner på sådana ställen några gånger och har fått se det vanliga Thailand på nära håll.

Vilka erbjudanden man fått men tackat nej till, och taxorna är låga för en short-time gentemot turistorterna och städernas citybarer.

 

Tror det florerar droger också i rätt stor omfattning och många lever bara för dagen

 

Att detta skulle saknas i Chonburi, Laem Chabang och Maha Chai med flera städer är jag säker på att det inte gör.

Finns nog i 99% av Thailand.

 

Men det är inga ställen man hittar själv och jag bodde över ett år i Korat innan jag fick reda på detta.

 

I städerna finns mycket anonyma sexköpsställen för bara thai som karaoke, koyoti mm., hotell utan fönster för 3 timmars vistelse och en ridå för att gömma bilen.

 

Det är det vanliga Thailand som jag fått se med mina ögon.

 

Men du har rätt att orterna är inte uppbyggda runt sexhandel.

 

Har tydligen missat mycket under mina år i Thailand, att köpetöser finns överallt vet jag, men att det skulle finnas i 99% av Thailand anser jag vara skitsnack.

 

Åk du till en av Bangkoks förorter där tillverkningsindustrin är vad folk jobbar med, du vet vanligt folk som jobbar ca 10 timmar om dagen och tjänar 10-20 000 baht.

Där hittar du faktiskt inga diskotek med tjejer som säljer sig, de jobbar så hårt att de inte ens orkar med att ha sex med sin man, men det är tydligen annorlunda  i Isaan.

 

Eller ta dig till kuststäder mellan Hua Hin och Surat thani, Nakhon Si Thamarat eller varför inte staden Krabi(inte turistorterna utanför), att sälja f*tta där gör att du om det blir känt kommer bli och vara för alltid föraktad, även om du så småningom knullat dig rik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tydligen missat mycket under mina år i Thailand, att köpetöser finns överallt vet jag, men att det skulle finnas i 99% av Thailand anser jag vara skitsnack.

 

Åk du till en av Bangkoks förorter där tillverkningsindustrin är vad folk jobbar med, du vet vanligt folk som jobbar ca 10 timmar om dagen och tjänar 10-20 000 baht.

Där hittar du faktiskt inga diskotek med tjejer som säljer sig, de jobbar så hårt att de inte ens orkar med att ha sex med sin man, men det är tydligen annorlunda  i Isaan.

 

Eller ta dig till kuststäder mellan Hua Hin och Surat thani, Nakhon Si Thamarat eller varför inte staden Krabi(inte turistorterna utanför), att sälja f*tta där gör att du om det blir känt kommer bli och vara för alltid föraktad, även om du så småningom knullat dig rik.

 

Det finns mer än man tror. Skillnaden är att dom vänder sig mot Thai och står inte och skriker sexy man efter folk.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns mer än man tror. Skillnaden är att dom vänder sig mot Thai och står inte och skriker sexy man efter folk.

 

Det finns i hela världen men gör ju inte att horan blir gladare för det, bara att hennes val och liv bygger på att behaga andra och förnedra sig själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Där hittar du faktiskt inga diskotek med tjejer som säljer sig, de jobbar så hårt att de inte ens orkar med att ha sex med sin man, men det är tydligen annorlunda i Isaan.

 

Nej, det är inte dom som jobbar så hårt som prostituerar sig.

Det är dom som inte vill jobba hårt som prostituerar sig.

 

Och mannen till denna hårt arbetande kvinna vill inte leva i celibat.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det finns i hela världen men gör ju inte att horan blir gladare för det, bara att hennes val och liv bygger på att behaga andra och förnedra sig själv.

 

Det finns dom som förnedrar sig gratis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns i hela världen men gör ju inte att horan blir gladare för det, bara att hennes val och liv bygger på att behaga andra och förnedra sig själv.

Hmm det är ju fantastiskt när man blir besvarad för en fråga man aldrig ställt eller yttrat.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tror jag inte att någon av debbatanternas tjejer är i den branchen?

Vad som verkar vara pudelns kärna är att man lägger in känslomässiga skäl för varför detta är fel. Framför rationella skäl.

Det finns säkert många bättre saker dessa tjejer kunde göra för att förtjäna sitt livsuppehälle.

Men av någon konstig anledning verkar det som att tjejer som gnoat ett tag varken äcklas av det eller tycker det är jobbigt.

Dock är det bekvämare och snabbare pengar än att till exempel stå och steka hamburgare eller städa.

Således fortsätter många i detta av enkelhetsprincipen. Dom åren jag tidigare spenderade i Pattaya såg jag många exempel på detta.

Detta gör inte att dom går till jobbet med glädje. Men hur stor del av befolkningen går till jobbet för att det är så djävla roligt?

 

 

Jaha

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tydligen missat mycket under mina år i Thailand, att köpetöser finns överallt vet jag, men att det skulle finnas i 99% av Thailand anser jag vara skitsnack.

 

Åk du till en av Bangkoks förorter där tillverkningsindustrin är vad folk jobbar med, du vet vanligt folk som jobbar ca 10 timmar om dagen och tjänar 10-20 000 baht.

Där hittar du faktiskt inga diskotek med tjejer som säljer sig, de jobbar så hårt att de inte ens orkar med att ha sex med sin man, men det är tydligen annorlunda  i Isaan.

 

Eller ta dig till kuststäder mellan Hua Hin och Surat thani, Nakhon Si Thamarat eller varför inte staden Krabi(inte turistorterna utanför), att sälja f*tta där gör att du om det blir känt kommer bli och vara för alltid föraktad, även om du så småningom knullat dig rik.

Du vet nog inte så mycket verkar det som.

 

Jag har bott i en lägenhet 10 dagar i en Bangkok förort som  heter Thawi Wattana  och ligger väster om den stora staden och nära Nakhon Pathom.

Här är majoriteten av de arbetande från Vietnam eller Burma/Myanmar som sällan tjänar över 5000bath per månad.

Ett stort område med sömmerskor som tillverkar originalkläder av de kända märkarna som säljs där för 100bath. 

 

Finns massor av enklare diskotek i fabrikslokaler med massor av sexhandel. Ofta är det då Vietnam/ Myanmar tjejer som är billiga men inte ger status.

Har besökt NST, Krabi, Hua Hin och Surat Thani som du beskriver och att det sker mer sexhandel mot turister har du rätt i, men är ändå säker på att dom inte blir mer föraktade än om dom säljer sig i sina hemtrakter.

 

Däremot blir skitsnacket och avundsjukan mycket större när man kommer hem till byn med stålar.

 

Staden som knappt finns i södra Thailand,

Thoung Song som varken har taxi eller tuktuk är en riktig kn**l håla och fylleställe utan utlänningarna.

 

Cash is king, och det är men pen rai som gäller.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha

Kanske då lite bättre om du citerar dom inlägg som du anser att du svarar på.

Blir något förvirrande när du citerar ett inlägg som handlade om tillgängligheten av bordeller/prostituerade med huruvida den prostituerade är glad eller inte som du avsåg angående ett helt annat inlägg som jag skrivit tidigare ställd till någon helt annan person.

Snacka om efterkonstruktion.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Janne, du spelar ta mig fan i samma liga som TV.

 

Ja då återstår ju den stora frågan om man ska ta detta som beröm eller som kritik? ;)

 

Fantastiskt när folk vill fösa in en i fack när man inte håller med i olika frågor.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tydligen missat mycket under mina år i Thailand, att köpetöser finns överallt vet jag, men att det skulle finnas i 99% av Thailand anser jag vara skitsnack.

 

Åk du till en av Bangkoks förorter där tillverkningsindustrin är vad folk jobbar med, du vet vanligt folk som jobbar ca 10 timmar om dagen och tjänar 10-20 000 baht.

Där hittar du faktiskt inga diskotek med tjejer som säljer sig, de jobbar så hårt att de inte ens orkar med att ha sex med sin man, men det är tydligen annorlunda  i Isaan.

 

Eller ta dig till kuststäder mellan Hua Hin och Surat thani, Nakhon Si Thamarat eller varför inte staden Krabi(inte turistorterna utanför), att sälja f*tta där gör att du om det blir känt kommer bli och vara för alltid föraktad, även om du så småningom knullat dig rik.

Då får du backa och göra om din Thairesa.Jag bor så i mitten av Isaan man kan komma men i varje större korsning finns köpedamer

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågorna i sig är ganska komplexa och går inte att ge något enkelt svar på.

På andra frågan är ju svaret ganska enkelt. Att en överväldigande majoritet vill nog inte se sin dotter som prostituerad eller porrstjärna.

Vad som är faktum  är att många blir det huruvida vad deras föräldrar tycker om detta. Och så länge dom är vuxna människor så är det faktiskt så att det är deras eget val så länge ingen person tvingar dom

 

På första frågan så kan man naturligtvis inte veta det om det inte är uppenbart att man som köpare gått till en bordell där brudarna behandlas som mer eller mindre slavar.

Dock anser jag inte att man kan lasta det ansvaret på köparen. Ungefär som om han är ansvarig för att någon annan begår en kriminell handling.

Faller ungefär in på samma spår som om vi ska förbjuda alkohol för att det i vissa fall ger negativa konsekvenser.

Man tycker då att alla som sköter sig ska ta ansvar för dom som inte sköter sig i samhället. Vilket är en fin tanke. Men inte speciellt realistisk.

 

Eftersom du tycker att man ska bortse från moraliska och känslomässiga skäl så förstår jag ditt svar på den första frågan. Kan bara konstatera att vi har helt olika uppfattning om moral.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tydligen missat mycket under mina år i Thailand, att köpetöser finns överallt vet jag, men att det skulle finnas i 99% av Thailand anser jag vara skitsnack.

 

Åk du till en av Bangkoks förorter där tillverkningsindustrin är vad folk jobbar med, du vet vanligt folk som jobbar ca 10 timmar om dagen och tjänar 10-20 000 baht.

Där hittar du faktiskt inga diskotek med tjejer som säljer sig, de jobbar så hårt att de inte ens orkar med att ha sex med sin man, men det är tydligen annorlunda  i Isaan.

 

Eller ta dig till kuststäder mellan Hua Hin och Surat thani, Nakhon Si Thamarat eller varför inte staden Krabi(inte turistorterna utanför), att sälja f*tta där gör att du om det blir känt kommer bli och vara för alltid föraktad, även om du så småningom knullat dig rik.

I förorten Rangsit finns dessa diskotek.

Där bor det mkt folk som arbetar inom industrin.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Dags för en (stum) film. Kanske har den länkats till förr på MPR eftersom den har några år på nacken. Likafullt  både kul och tänkvärd. Gjord av Empower Foundation, en organisation av sexarbetare för sexarbetare, i Thailand. Handlar om hur de anser att det  kan vara att arbeta som sexarbetare i Thailand när moralens väktare, de där som förutsätter att alla sex-arbetare är offer, skrider till action. Denna gång i form av polis, socialarbetare och NGO;s

 

"A bad girls film" "Last rescue in Siam", :-)

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo vanliga Thailand är t.ex. Maha Chai, Chon Buri, Laem Chabang och massor med andra ställen som inte är uppbyggda runt sexhandel, säg typ 99 % av Thailand.

Har dessutom svårt att tro att skolflickor i speciellt stor utsräckning i Isaan säljer sig, men just Isaan är jag inte så bra på, men jag tvivlar ändå.

I staden chonburi finns ett flertal badhus som nästan uteslutande thaiare går på [emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

I staden chonburi finns ett flertal badhus som nästan uteslutande thaiare går på [emoji1]

Badhus är en överkurs som jag inte vågat mig på att debattera, börjar med diskotek i förorterna i vanliga Thailand. 

 

Hade man varit lite nyktrare i Surin så hade det nog blivit ett gemensamt bad med "miss kubik".

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som inte syns,, finns inte.. :good:

Eller hur är det? :huh:??

men det man har hört av andra är en sanning.

 

Bättre med ett stenbord än MPR om man vill veta av det "vanliga", det "riktiga", upplevelserna på plats ger bättre förutsättningar.

 

Min nu avlidna morbror visste allt om allt i hela världen men hade ändå inte varit utanför sitt jordbrukshemman på 65 år.

Undantagit tiden som rekryt på närmaste regemente på 12 månader där den sparade dagpenningen räckte till en ny cykel.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Dags för en (stum) film. Kanske har den länkats till förr på MPR eftersom den har några år på nacken. Likafullt  både kul och tänkvärd. Gjord av Empower Foundation, en organisation av sexarbetare för sexarbetare, i Thailand. Handlar om hur de anser att det  kan vara att arbeta som sexarbetare i Thailand när moralens väktare, de där som förutsätter att alla sex-arbetare är offer, skrider till action. Denna gång i form av polis, socialarbetare och NGO;s

 

"A bad girls film" "Last rescue in Siam", :-)

 

 

 

Helt omöjligt,  berusad på blanka dan?

 

Förekommer knappast i Ankeborg??

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Då får du backa och göra om din Thairesa.Jag bor så i mitten av Isaan man kan komma men i varje större korsning finns köpedamer

 

Ja som jag sagt tidigare Isaan är inte något jag kan så mycket om, men allt verkar ju vara köpbart där, röster i val, tjejer och jag antar att om det finns horor i varenda korsning så är det många horor eller få korsningar, och enligt en del folk i denna tråd så gillar de som står där antingen korsningar eller att stå och vänta på någon som är villig att lägga upp några hundra baht för köra dem till nästa korsning.

 

Ja man lär sig ju hela tiden, måste åka till Isaan snart igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...