Jump to content
IGNORERAD

Happy endings?


ReKa

Recommended Posts

Då får du backa och göra om din Thairesa.Jag bor så i mitten av Isaan man kan komma men i varje större korsning finns köpedamer

 

Ja som jag sagt tidigare Isaan är inte något jag kan så mycket om, men allt verkar ju vara köpbart där, röster i val, tjejer och jag antar att om det finns horor i varenda korsning så är det många horor eller få korsningar, och enligt en del folk i denna tråd så gillar de som står där antingen korsningar eller att stå och vänta på någon som är villig att lägga upp några hundra baht för köra dem till nästa korsning.

 

Ja man lär sig ju hela tiden, måste åka till Isaan snart igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 807
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    69

  • Tamdai

    38

  • Mankan

    34

  • måne

    33

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Orkar inte se detta inslag, men kommer ihåg en gång för många år sedan när jag såg en intervju med en svensk porrskådis. Hon sade också att hon älskade sitt jobb. Intervjuaren frågade om han hade mycket sex på fritiden. Hon svarade att det hade hon inte, hon fick ju så mycket på jobbet, så det behövdes inget på fritiden. den tjejen mådde då jättebra enligt er? Så f...n eller!

Kaq hon inte få bestämma själv om hon mår bra eller känner du att du har rätten att bestämma det?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja som jag sagt tidigare Isaan är inte något jag kan så mycket om, men allt verkar ju vara köpbart där, röster i val, tjejer och jag antar att om det finns horor i varenda korsning så är det många horor eller få korsningar, och enligt en del folk i denna tråd så gillar de som står där antingen korsningar eller att stå och vänta på någon som är villig att lägga upp några hundra baht för köra dem till nästa korsning.

 

Ja man lär sig ju hela tiden, måste åka till Isaan snart igen.

Ta dig tid och res runt i landet, Isaan skiljer sig inte mot övriga landet i ämnet.

 

Är bara blindbockar som levt länge med sin fru och sina barn i en trygg tillvaro som inte ser det vanliga Thailand.

 

Hur träffades ni?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är först och främst skrämmande om dessa grabbar har rätt.

Det är skrämmande oavsett om de har rätt eller inte.

Om de har rätt så kommer de thaikvinnor som inte innefattas ändå att betraktas som sådana.

Har de inte rätt så kommer ändå deras sätt att se på thaikvinnor att ge upphov till att dessa som grupp pekas ut som lösaktiga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tror du själv? Mår en prostituerad dåligt p g a att hon säljer sex till främlingar och varje gång riskera att förnedras eller t o m bli misshandlad? Eller mår hon i första hand dåligt p g a omgivningens blickar?

 

/Krille

Det är aldrig bra om någon förnedras eller till och med misshandlas oavsett vem det gäller. Jag antar att alla tjejer som går hem med någon de träffat på krogen också mår dåligt då eftersom de riskerar att bli förnedrad och misshandlad.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte bestämt det, tycker det är självklart. Jag skulle inte må så bra av att bli påsatt av en massa främmande män varje dag. Skulle du? Efter ett tag skulle vi säkert bli så avtrubbade att vi inte längre skulle bry oss, och kunna fungera något sånär normalt. Betyder dock inte att vi skulle må bättre inombords. Försök få en tjej att berätta hur hon kände första gången hon följde med en torsk.

Men du tycker alltså att alla ska leva efter vad du tycker du mår bra av eller inte mår bra av. Är det inte bättre att var och en får bestämma själv?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja som jag sagt tidigare Isaan är inte något jag kan så mycket om, men allt verkar ju vara köpbart där, röster i val, tjejer och jag antar att om det finns horor i varenda korsning så är det många horor eller få korsningar, och enligt en del folk i denna tråd så gillar de som står där antingen korsningar eller att stå och vänta på någon som är villig att lägga upp några hundra baht för köra dem till nästa korsning.

 

Ja man lär sig ju hela tiden, måste åka till Isaan snart igen.

??? Korken av idag eller!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är aldrig bra om någon förnedras eller till och med misshandlas oavsett vem det gäller. Jag antar att alla tjejer som går hem med någon de träffat på krogen också mår dåligt då eftersom de riskerar att bli förnedrad och misshandlad.

 

Svårt att förklara för någon som vägrar se skillnad mellan en prostituerad och en kvinna som helt frivilligt följer med en man hem från krogen.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt att förklara för någon som vägrar se skillnad mellan en prostituerad och en kvinna som helt frivilligt följer med en man hem från krogen.

/Krille

Kan ju till och med vara en prostituerad som följer med frivilligt från krogen :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Cambodia's aggressive anti-trafficking campaign is designed to rescue and rehabilitate sex workers. But many women say authorities in Cambodia are actually forcing them into a trade where conditions and pay are even worse: making clothing for Western brands.

https://news.vice.com/video/the-high-cost-of-cheap-clothes

4star.gifThumbsUp.gifThumbsDwn.gif

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte påstått att alla mår dåligt även om jag har svårt att se att så många på sikt skulle må bra av att prostituera sig. Oavsett hur många som mår dåligt och/eller tvingas kvarstår grundfrågorna:

 

- Hur kan man som sexköpare bedöma graden av frivillighet hos den prostituerade och hur hon mår?

- Vem vill att deras egen dotter blir prostituerad?

 

/Krille

Varför är denna fråga återkommande? Det viktiga måste väl vara vad individen själv vill inte dennes föräldrar. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns i hela världen men gör ju inte att horan blir gladare för det, bara att hennes val och liv bygger på att behaga andra och förnedra sig själv.

Många service yrken går ut på att behaga andra. Vad som är förnedrande och inte är nog ganska individuellt.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju snudd på komiskt att Svenska politiker tycker att våran lagstiftning är en succé. Prostitutionen har nästan försvunnit helt från våra gator enligt dom.

Ja, det var märkligt när det blivit kriminaliserat att köpa. Att den fortsätter i samma utsträckning men nu för tiden via Internetsidor verkar dom blunda för helt. Den enda skillnaden idag mot tidigare är att marknaden gått under jord och är mer svårövervakad. Detta utsätter tjejerna för en större risk och även torskarna som inte alls vet vem som öppnar dörren på den sagda adressen.

Kriminella nätverken kan härja i lugn och ro och gnugga händerna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Många service yrken går ut på att behaga andra. Vad som är förnedrande och inte är nog ganska individuellt.

Ser inte ner på någon som valt att sälja sin kropp. Bara för att jag är nyfiken, har de prostituerade serviceyrke enligt dig?
Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt att förklara för någon som vägrar se skillnad mellan en prostituerad och en kvinna som helt frivilligt följer med en man hem från krogen.

 

/Krille

Varför påstår du att jag inte ser skillnaden? Jag ville bara belysa att den icke prostituerade löper samma risk när hon går hem med en främmande man.  Om den prostituerade arbetar på bordell är hon nog tvärt om mer skyddad än den icke prostituerade.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kaq hon inte få bestämma själv om hon mår bra eller känner du att du har rätten att bestämma det?

 

Du tror alltså att hon mår bra, dvs tror på myten om den lyckliga horan, eller säger du bara så för att försvara dig själv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser inte ner på någon som valt att sälja sin kropp. Bara för att jag är nyfiken, har de prostituerade serviceyrke enligt dig?

Ja de utför ju en tjänst för pengar så varför inte. Däremot har jag svårt att förstå uttrycket att de "säljer sin kropp". De gör dom inte. Den har dom kvar när dom går hem efter jobbet, liksom någon annan med ett annat service yrke.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är denna fråga återkommande? Det viktiga måste väl vara vad individen själv vill inte dennes föräldrar. 

 

Behöver man fråga så är det svar nog för mig.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Ja de utför ju en tjänst för pengar så varför inte. Däremot har jag svårt att förstå uttrycket att de "säljer sin kropp". De gör dom inte. Den har dom kvar när dom går hem efter jobbet, liksom någon annan med ett annat service yrke.

Hyr ut den hade nog passat bättre. Kanske är de i uthyrningsbranschen?
Link to comment
Dela på andra sajter

Du tror alltså att hon mår bra, dvs tror på myten om den lyckliga horan, eller säger du bara så för att försvara dig själv?

Jag tror att mår bäst av att själv bestämma över vad hon mår bra av. Inte att förståsigpåare ska bestämma hur hon mår.

 

Myten om den lyckliga horan ha ha. Är inte den gamla klyschan lite väl utsliten.

 

Jag är bara så fascinerad över att man kan tycka att man har rätten att slå fast hur andra skall känna och må. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att mår bäst av att själv bestämma över vad hon mår bra av. Inte att förståsigpåare ska bestämma hur hon mår.

Myten om den lyckliga horan ha ha. Är inte den gamla klyschan lite väl utsliten.

Jag är bara så fascinerad över att man kan tycka att man har rätten att slå fast hur andra skall känna och må.

Verkar som det finns en del som kört fast i klychan om den olyckliga horan. :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Behöver man fråga så är det svar nog för mig.

 

/Krille

Ja men nu var det ju jag som ställde frågan. :fool:

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hyr ut den hade nog passat bättre. Kanske är de i uthyrningsbranschen?

Nja det tycker jag inte. Hon lämnar ju inte ifrån sig sin kropp.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men nu var det ju jag som ställde frågan. :fool:

 

Ja - men eftersom du inte ens vill förstå begreppet "sälja sin kropp" så inser jag att du aldrig kommer att förstå min fråga heller.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...