Jump to content
IGNORERAD

Happy endings?


ReKa

Recommended Posts

Vad tror du själv? Mår en prostituerad dåligt p g a att hon säljer sex till främlingar och varje gång riskera att förnedras eller t o m bli misshandlad? Eller mår hon i första hand dåligt p g a omgivningens blickar?

 

/Krille

Prostituerade är väl inte bara Hon finns väl ett kön till ?

Sen är det väl stor skillnad vissa styrs av maffia\hallikar vissa sköter sig själva.

Klart är att det måste påverka personen psykiskt det är ju inte som att sitta i

kassan på ICA direkt?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 807
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    69

  • Tamdai

    38

  • Mankan

    34

  • måne

    33

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Eller så kan det vara så att många tjejer som prostituerat sig i Sverige har gjort det för att finansiera sitt missbruk. Och mår dåligt därav.

Men det är väl på grund av att hon prostituerar sig som hon får missbruksproblem? Eller kan det vara tvärtom?

Eller att Hennes barn o familj behöver mat i hemlandet tex Rumänien sen att droger kommer in är

väl för att förtrycka sina känslor eller blir tvingade till det?

Sen att dom utnjyttas av kriminella som har tillgång till droger underlättar väl inte?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens Metro "ALEX, 18, SÄLJER SEX TILL ÄLDRE KVINNOR".

Knappast tvingad utan lite sugen på enkla inkomster!

Så det kan bli ;)

500 spänn om nån dam e intresserad.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jag har inte bestämt det, tycker det är självklart. Jag skulle inte må så bra av att bli påsatt av en massa främmande män varje dag. Skulle du? Efter ett tag skulle vi säkert bli så avtrubbade att vi inte längre skulle bry oss, och kunna fungera något sånär normalt. Betyder dock inte att vi skulle må bättre inombords. Försök få en tjej att berätta hur hon kände första gången hon följde med en torsk.

 

Återigen så bestämmer du hur de känner sig utefter din egna åsikt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller att Hennes barn o familj behöver mat i hemlandet tex Rumänien sen att droger kommer in är

väl för att förtrycka sina känslor eller blir tvingade till det?

Sen att dom utnjyttas av kriminella som har tillgång till droger underlättar väl inte?

 

Ja varje fall är ju unikt. Vilket jag och flera andra har skrivit ett antal gånger.

Men enligt vissa så mår ALLA dåligt punkt slut.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte bestämt det, tycker det är självklart. Jag skulle inte må så bra av att bli påsatt av en massa främmande män varje dag. Skulle du? Efter ett tag skulle vi säkert bli så avtrubbade att vi inte längre skulle bry oss, och kunna fungera något sånär normalt. Betyder dock inte att vi skulle må bättre inombords. Försök få en tjej att berätta hur hon kände första gången hon följde med en torsk.

Skulle du bli mindre avtrubbad eller kanske tom. må bra om du blev påsatt av en massa bekanta män eller goda vänner istället då?

För mig har det inte någon betydelse om jag känner männen eller inte.Jag bryr mig, NEJ TACK!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket damer och unga studerande säljer sig i Isaan och övriga Thailand utan att åka till Pattis och jobba i barer.

 

Det sker på hemmaplan och dessa dricker inte utan är skötsamma.

 

 

Internet heter deras spelplan.

 

Har träffat ett par tjejer via nätet, och är det bara sex man är ute efter så är det billigare att träffa en bartjej.

 

Nej, jag är inte bitter, bara ett par erfarenheter rikare:)

Ändrades av KaiserBlood

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja gärna när man skeppar moralen åt sidan i nästa stund man vill ha en billig kapitalvara från jula. Eller en Iphone eller en samsung. Där någon fattig stackare fått sätta hälsan till för att hitta grundämnet till batteriet.

Eller någon kines fått slava 16 timmar om dygnet för att sätta ihop telefonen.

Jag får inte riktigt ihop vari den moraliska bättre logiken ligger i detta?

Nu är du dum! Det är min moral som gäller och när nåt är bra för mig så är det bra moral. Så det så :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle du bli mindre avtrubbad eller kanske tom. må bra om du blev påsatt av en massa bekanta män eller goda vänner istället då?

För mig har det inte någon betydelse om jag känner männen eller inte.Jag bryr mig, NEJ TACK!

 

Nej, och jag tror inte tjejerna vill bli påsatta av en massa bekanta män eller goda vänner heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Många"kunniga" i den här tråden!

Undrar hur många av dessa som i nyktert tillstånd tagit sig tid vid flera tillfällen att sitta och prata med bartjejer?

Just att vara nykter när man gör det ger en helt annan respekt från dessa tjejer.

 

Så testa det och ni får en hyfsad insikt i vad dom tycker och tänker om ämnet.

 

Är man onykter så ställs man i ett annat fack och får en helt annan typ av kontakt.

Då blir det "affärer" som gäller.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog måste vi vistas i väldigt olika miljöer eller så ser vi samma sak med olika ögon. Att föraktet skulle vara större i Asien mot damer som säljer sig än i Västerländerna tror jag inte alls på och inget jag har sett och upplevt tyder på det.

 

Nu håller jag med dig helt och hållet leifen. Att som tjej prostituera sig på heltid eller som extraknäck här i Thailand är väl inget man skryter över men inget man skäms över heller. Jag har heller inte upplevt att det ses ner på dessa glädjeflickor från andra thaiare, allra minst min hustru.

Däremot har jag ingen aning om hur dom mår invärtes men det finns det ju andra experter här på forumet som kan uttala sig om den saken. :wink:

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

PK eliten med vänsterpartiets Rossana i spetsen hävdar ständigt att den svenska prostitutionslagstiftning är en framgång och att den synliga prostitutionen nästan försvunnit. Kan undra vilken drömvärld de lever i? Under de senaste åren har väl prostitutionen i Sverige blivit mycket mer öppen och i princip blivit en accepterad del av gatubilden. I var och vartannat kvarter finns ju en massagesalong. Finns 8 st. nära mitt hem på Hisingen och inte fan går de runt på att knåda onda ryggar. Självklart är detta ett elände, främst för att det hela är en smutsig verksamhet men också för att den späder på thaitjejers dåliga rykte. Lika bra att även förbjuda försäljning av sex så man kan göra något åt eländet.

 

Neil

På Polisens webbplats!

Prostitution

Malmskillnadsgatan och Mäster Samuelsgatan har sedan många år tillbaka varit ett väl känt stråk för den öppna gatuprostitutionen. Tidigare var det många missbrukande kvinnor som prostituerade sig för att finansiera sitt missbruk.

Idag är inte de missbrukande kvinnorna längre en majoritet utan istället utländska kvinnor samt även svenska kvinnor utan någon form av missbruksproblem. Prostitutionen blir ett sätt att tjäna snabba pengar. Vår erfarenhet är att det inte är av fri vilja dessa kvinnor prostituerar sig, utan det ligger en trasig bakgrund eller andra svåra förhållanden bakom. Andra faktorer som kan påverka är exempelvis obetalda skulder eller att man helt enkelt har en ekonomiskt ohållbar situation där man måste få in pengar för att kunna försörja sin familj.

I Sverige är det lagligt att sälja sexuella tjänster men all form av att köpa eller försöka köpa dessa tjänster är olagliga. Brottet ger allt från böter upp till sex månaders fängelse.

När sexköpslagen trädde i kraft 1999 sjönk antalet kvinnor på Malmskillnadsgatan. Antalet ökade igen 2009 då Schengensamarbetet utvidgades.

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog måste vi vistas i väldigt olika miljöer eller så ser vi samma sak med olika ögon. 

 

Att föraktet skulle vara större i Asien mot damer som säljer sig än i Västerländerna tror jag inte alls på och inget jag har sett och upplevt tyder på det.

 

Här är toleransen/förståelsen mycket högre anser jag.

 

Mycket damer och unga studerande säljer sig i Isaan och övriga Thailand utan att åka till Pattis och jobba i barer.

 

Det sker på hemmaplan och dessa dricker inte utan är skötsamma.

 

Ja nog tycks vi leva i olika länder, men att tjejer som säljer sig föraktas av övriga samhället är något jag är helt säker på.

 

Thaimännen är väl antagligen de på jorden som nyttjar köpsex mest av alla, thaikvinnor de som accepterar och knyter näven i fickan när han träffar en tjej på kareokebar eller sin Mia Noi.

 

Men i samhället föraktas köpetöser enormt även om man lotsas något annat. I Sverige ser man tjejen som offer, i Thailand anser man att det är mannen som är offer när han knullar runt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nog tycks vi leva i olika länder, men att tjejer som säljer sig föraktas av övriga samhället är något jag är helt säker på.

 

Thaimännen är väl antagligen de på jorden som nyttjar köpsex mest av alla, thaikvinnor de som accepterar och knyter näven i fickan när han träffar en tjej på kareokebar eller sin Mia Noi.

 

Men i samhället föraktas köpetöser enormt även om man lotsas något annat. I Sverige ser man tjejen som offer, i Thailand anser man att det är mannen som är offer när han knullar runt.

 

Offer för vad??

 

I min umgängeskrets ser man snarare dom som en tillgång.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller så kan det vara så att många tjejer som prostituerat sig i Sverige har gjort det för att finansiera sitt missbruk. Och mår dåligt därav.

Men det är väl på grund av att hon prostituerar sig som hon får missbruksproblem? Eller kan det vara tvärtom?

 

Jag förstår inte frågan? Skulle något av ovanstående vara bättre än det andra? Är det moraliskt ok att köpa sex från en tjej som "bara" finansierar sitt missbruk men inte någon som missbrukar p g a att hon mår dåligt av att sälja sex?

 

/Krille

Ändrades av Krille
Link to comment
Dela på andra sajter

Många"kunniga" i den här tråden!

Undrar hur många av dessa som i nyktert tillstånd tagit sig tid vid flera tillfällen att sitta och prata med bartjejer?

Just att vara nykter när man gör det ger en helt annan respekt från dessa tjejer.

 

Så testa det och ni får en hyfsad insikt i vad dom tycker och tänker om ämnet.

 

Är man onykter så ställs man i ett annat fack och får en helt annan typ av kontakt.

Då blir det "affärer" som gäller.

Efter snart 4 veckor i Chaiyaphum har jag inte ens hittat en bar med bardamer här i stan.

Så testet får nog bli när jag tar en tripp till havet.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är du ute och susar, ok i Pattis kan tjejer leva och sälja sig utan att känna något större förakt.

Men i vanliga Thailand är köpetöser betydligt mycket mer föraktade än i Sverige eller något annat europeiskt land.

 

Är liksom inte så många damer som åker hem till byn i Isaan och berättar att hon jobbar med att k**lla faranger, nej då är det helt andra yrken som nämns.

 

Nog för att vi har dubbelmoral i Västerländer, men föraktet mot tjejer som säljer sig är betydligt större i Asien, även om de flesta sedan köper sig en snygging lite då och då.

Vad menas med vanliga Thailand, behöver förklaring för att förstå dig eller ett par exempel.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

En riktigt svår frågeställning där min inställning har skiftat något under åren så mina uppfattningar nedan är inte på något sätt skrivna i sten utan mer en ögonblicksbild på hur jag ser på det just nu.

 

Jag tror att en thailändska som säljer avrunkningar i Sverige eller sex i Thailand till 99% har "valt" det själva. En del, mestadels yngre, har nog verkligen haft ett val och har då kommit fram till att baserat på deras utbildning mm så är prostitution enda chansen att ekonomiskt komma upp sig lite i den rigida thailändska inkomstpyramiden. De ser förmodligen jobbet på karaokebaren, för den inhemska och asiatiska marknaden, eller på baren, för västerlänningar, som ett relativt enkelt jobb och de ser nog inga direkta nackdelar. Många av de äldre, och för en prostituerad så är 30 klart gammal, så är det nog i de flesta fall ett ganska påtvingat "val". Det finns gott om jobb för runt 8,000 Baht/månad men med ett eller flera kraschade förhållanden, ett par barn samt kanske sjuka föräldrar med tillhörande skulder som grädde på moset, så räcker inga 8,000 Baht/månad. Det finns inga bättre betalande jobb de kan få så alternativet prostitution framstår kanske, med all rätt, som ett bättre alternativ än drogförsäljning och andra brott.

 

Jag skulle dock tro att för många blir det en ganska kort karriär; för de allra flesta blir det inga stora pengar och för ytterligare många sliter det alldeles för mycket, framförallt psykiskt, något som nog de flesta unga tjejer som ger sig av från risfälten inte kunde ana när de gav sig av men i vissa fall säkert får lida av livet ut. Vissa fortsätter i många år trots att de inte tjänar mycket mer än de kunde gjort på en fabrik och det ter sig givetvis väldigt konstigt för de flesta västerlänningar. Frugan har en väninna från Australien som är volontär på en skola där före detta prostituerade får jobbträning för ett mer accepterat jobb, och det många tjejer säger är att sexet har de inget större problem med. De lärde sig i tidiga tonåren att det inte fanns någon framtid för dem och det enda som kunde ge dem några fördelar och belöning var deras f*tta. Det de flesta tyckte var jobbigt var utlänningar, framförallt västerlänningar, som ville låtsas att de var deras flickvän och skulle hångla och ta med dem till platser utanför nöjesdistrikten, platser där de inte kände sig bekväma och där det blev uppenbart för folk som normalt sett inte rör sig i nöjesdistrikten att hon faktiskt var prostituerad.

 

Jag har inget emot prostituerade men jag tycker att det är synd att så många unga tjejer ger sig in i det utan att verkligen behöva det och utan att, till synes, göra någon konsekvensanalys. Så fungerar det ju inte i särskilt många andra länder. Jag tror att många får betala ett väldigt högt pris, både fysiskt och psykiskt, och framförallt inte att de förstår hur det kommer påverka resten av deras liv när karriären är över. Finns givetvis en del som lyckas spara undan lite pengar och andra som gifter sig bort från nöjesdistrikten och vissa av dem kan säkert se på den tiden som lärdomsrik och värd priset.

 

Jag har heller inget emot folk som nyttjar de prostituerades tjänster; så länge de uppför sig väl, betalar väl och försäkrar sig om att tjejerna/killarna har en rimlig ålder (alltså inte enbart att de är över 18) och verkar vara där av eget val.

 

För Thailand som land är jag dock säker på att prostitutionen är mycket kostsam. Den inhemska prostitutionen cementerar klasskillnader och patroniseringssystem och turismprostitutionen ger både thailändare som individer och Thailand som land ett väldigt dåligt rykte. Jag reser oerhört mycket i Asien och i minst 90% av fallen då jag säger att jag bor i Thailand så är den första frågan rörande prostitution, ladyboys, barer och massage. Det påverkar givetvis hur thailändare behandlas i andra länder och också hur Thailand ses som land att investera i och hur thailändska företag och varor uppfattas.

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

En riktigt svår frågeställning där min inställning har skiftat något under åren så mina uppfattningar nedan är inte på något sätt skrivna i sten utan mer en ögonblicksbild på hur jag ser på det just nu.

 

Jag tror att en thailändska som säljer avrunkningar i Sverige eller sex i Thailand till 99% har "valt" det själva. En del, mestadels yngre, har nog verkligen haft ett val och har då kommit fram till att baserat på deras utbildning mm så är prostitution enda chansen att ekonomiskt komma upp sig lite i den rigida thailändska inkomstpyramiden. De ser förmodligen jobbet på karaokebaren, för den inhemska och asiatiska marknaden, eller på baren, för västerlänningar, som ett relativt enkelt jobb och de ser nog inga direkta nackdelar. Många av de äldre, och för en prostituerad så är 30 klart gammal, så är det nog i de flesta fall ett ganska påtvingat "val". Det finns gott om jobb för runt 8,000 Baht/månad men med ett eller flera kraschade förhållanden, ett par barn samt kanske sjuka föräldrar med tillhörande skulder som grädde på moset, så räcker inga 8,000 Baht/månad. Det finns inga bättre betalande jobb de kan få så alternativet prostitution framstår kanske, med all rätt, som ett bättre alternativ än drogförsäljning och andra brott.

 

Jag skulle dock tro att för många blir det en ganska kort karriär; för de allra flesta blir det inga stora pengar och för ytterligare många sliter det alldeles för mycket, framförallt psykiskt, något som nog de flesta unga tjejer som ger sig av från risfälten inte kunde ana när de gav sig av men i vissa fall säkert får lida av livet ut. Vissa fortsätter i många år trots att de inte tjänar mycket mer än de kunde gjort på en fabrik och det ter sig givetvis väldigt konstigt för de flesta västerlänningar. Frugan har en väninna från Australien som är volontär på en skola där före detta prostituerade får jobbträning för ett mer accepterat jobb, och det många tjejer säger är att sexet har de inget större problem med. De lärde sig i tidiga tonåren att det inte fanns någon framtid för dem och det enda som kunde ge dem några fördelar och belöning var deras f*tta. Det de flesta tyckte var jobbigt var utlänningar, framförallt västerlänningar, som ville låtsas att de var deras flickvän och skulle hångla och ta med dem till platser utanför nöjesdistrikten, platser där de inte kände sig bekväma och där det blev uppenbart för folk som normalt sett inte rör sig i nöjesdistrikten att hon faktiskt var prostituerad.

 

Jag har inget emot prostituerade men jag tycker att det är synd att så många unga tjejer ger sig in i det utan att verkligen behöva det och utan att, till synes, göra någon konsekvensanalys. Så fungerar det ju inte i särskilt många andra länder. Jag tror att många får betala ett väldigt högt pris, både fysiskt och psykiskt, och framförallt inte att de förstår hur det kommer påverka resten av deras liv när karriären är över. Finns givetvis en del som lyckas spara undan lite pengar och andra som gifter sig bort från nöjesdistrikten och vissa av dem kan säkert se på den tiden som lärdomsrik och värd priset.

 

Jag har heller inget emot folk som nyttjar de prostituerades tjänster; så länge de uppför sig väl, betalar väl och försäkrar sig om att tjejerna/killarna har en rimlig ålder (alltså inte enbart att de är över 18) och verkar vara där av eget val.

 

För Thailand som land är jag dock säker på att prostitutionen är mycket kostsam. Den inhemska prostitutionen cementerar klasskillnader och patroniseringssystem och turismprostitutionen ger både thailändare som individer och Thailand som land ett väldigt dåligt rykte. Jag reser oerhört mycket i Asien och i minst 90% av fallen då jag säger att jag bor i Thailand så är den första frågan rörande prostitution, ladyboys, barer och massage. Det påverkar givetvis hur thailändare behandlas i andra länder och också hur Thailand ses som land att investera i och hur thailändska företag och varor uppfattas.

 

Lite skrivnödig idag? :)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad menas med vanliga Thailand, behöver förklaring för att förstå dig eller ett par exempel.

 

Jo vanliga Thailand är t.ex. Maha Chai, Chon Buri, Laem Chabang och massor med andra ställen som inte är uppbyggda runt sexhandel, säg typ 99 % av Thailand.

 

Har dessutom svårt att tro att skolflickor i speciellt stor utsräckning i Isaan säljer sig, men just Isaan är jag inte så bra på, men jag tvivlar ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo vanliga Thailand är t.ex. Maha Chai, Chon Buri, Laem Chabang och massor med andra ställen som inte är uppbyggda runt sexhandel, säg typ 99 % av Thailand.

 

Har dessutom svårt att tro att skolflickor i speciellt stor utsräckning i Isaan säljer sig, men just Isaan är jag inte så bra på, men jag tvivlar ändå.

I städer med större universitet i Isaan som Korat, Khon Kaen, Udon och även lilla Chaiyaphum så finns det alltid stora discotek som består av en mycket stor sexhandel av kvinnor från 18 upp till  dryga 25 år.

Ställena ligger ofta en liten bit utanför stan i någon industrilokal

 

Även sexhandel av män och ladyboys är betydande, dessa ställen är partyställen som drar nästan fullt alla dagar i veckan.

Många tar in 1000 gäster eller mer

Det kostar att "gå ut varje kväll" och att ha de senaste iPhone modellerna.

Inträde runt 500bath för 4-5 personer och då ingår ett "set" (1 flaska Hong Tong, 4 soda och 4 cola och is)

 

Kunderna är inte utlänningar, utan till nästan 99% thai-partners som jämnåriga eller lite äldre rikare thai med en mercedes.

 

Har varit med några thaivänner på sådana ställen några gånger och har fått se det vanliga Thailand på nära håll.

Vilka erbjudanden man fått men tackat nej till, och taxorna är låga för en short-time gentemot turistorterna och städernas citybarer.

 

Tror det florerar droger också i rätt stor omfattning och många lever bara för dagen

 

Att detta skulle saknas i Chonburi, Laem Chabang och Maha Chai med flera städer är jag säker på att det inte gör.

Finns nog i 99% av Thailand.

 

Men det är inga ställen man hittar själv och jag bodde över ett år i Korat innan jag fick reda på detta.

 

I städerna finns mycket anonyma sexköpsställen för bara thai som karaoke, koyoti mm., hotell utan fönster för 3 timmars vistelse och en ridå för att gömma bilen.

 

Det är det vanliga Thailand som jag fått se med mina ögon.

 

Men du har rätt att orterna är inte uppbyggda runt sexhandel.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte frågan? Skulle något av ovanstående vara bättre än det andra? Är det moraliskt ok att köpa sex från en tjej som "bara" finansierar sitt missbruk men inte någon som missbrukar p g a att hon mår dåligt av att sälja sex?

 

/Krille

 

Inte alls men ni anger ju i eran svart vita värld, att ALLA prostituerade mår dåligt av att prostituera sig.

Kanske finns flera ingredienser än just prostitutionen.

Traditionellt sett i Sverige har ju den synliga prostitutionen företrätts av just narkomaner.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu håller jag med dig helt och hållet leifen. Att som tjej prostituera sig på heltid eller som extraknäck här i Thailand är väl inget man skryter över men inget man skäms över heller. Jag har heller inte upplevt att det ses ner på dessa glädjeflickor från andra thaiare, allra minst min hustru.

Däremot har jag ingen aning om hur dom mår invärtes men det finns det ju andra experter här på forumet som kan uttala sig om den saken. :wink:

 

Fritz..

 

Nog finns det dom som ser ner på dessa tjejer. Men det gör dom ändå huruvida dom prostituerar sig eller inte. Då rangordningsystemet i Thailand inte gör att dessa möts ändå.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog finns det dom som ser ner på dessa tjejer. Men det gör dom ändå huruvida dom prostituerar sig eller inte. Då rangordningsystemet i Thailand inte gör att dessa möts ändå.

Nog möts dom för en short-time utanför rangordningssystemet.

 

Finns så mycket fixare här i landet som skaffar darlingar åt de "högre", men bara för att få glänsa.

 

Äktenskap blir det mycket sällan.

 

Inte är det sin fru eller sin dotter polischefen eller bankiren har bredvid sig på lunchrestaurangen.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...