Jump to content
IGNORERAD

Happy endings?


ReKa

Recommended Posts

Mycket snack om moral osv, frågan är: vad kostar det?

Enligt reportaget från Örebro, så kostar det 200Kr- 500Kr, eller det ärligaste svaret...Hur mycket har du???

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 807
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    69

  • Tamdai

    38

  • Mankan

    34

  • måne

    33

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

De hade mått fan så mycket bättre om de hade sluppit påhoppen från alla förnumstiga moraltanter.

 

Så det som i första hand gör att de prostituerade i Thailand mår dåligt är alla moraltanter?

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

De hade mått fan så mycket bättre om de hade sluppit påhoppen från alla förnumstiga moraltanter.

Nog tror jag dock inte att de som säljer sig i t.ex. Pattis får så mycket påhopp av moraltanter, vad nu det är.

Har själv bevistat många agogo etc. och har aldrig sett någon börja moralpredika för tjejerna aldrig.

 

Skulle det hända så tror jag nog att damerna ifråga inte bryr sig ett skit.

 

Flickor som är fattiga säljer sig till män som har mer pengar för att få en inkomst, vad de tjänar på en halvtimma på shorttime hotellet måste de jobba i fabriken 3-4 dar för att få in, eller på risfältet i flera veckor.

Och har de longtime på ett par veckor så pratar vi ju om lön som motsvarar 3-4 månader.

 

De som försvarar är nog de som just gängat sig med en av dessa arbetande damer, och märkväl, ingen här har någonsin klankat ner på tjejer som säljer sig, men några försvarar deras yrkesval och jämför det med att handla på Jula.

 

Har själv hazip-hazip barn, lever och verkar i flera länder, men blir bestört när jag hör polare från väst tala om Thailändskor, de är inte något mer än ett hål att sätta på.

Hoppas verkligen att detta tar slut i framtiden, Sven som träffade Noi och tog henne till Sverige för att hon så fort hon fått UT fick veta att hon hade hittat en snyggare och rikare sponsor.

Tik som flyttade till Huddinge med farbror Gösta, tog jobb på en massage i gamla stan och runkade av folk konstant för att sedan dra från Gösta när han inte hade råd att betala för hennes föräldrar.

 

Fattigdom leder till mycket elände, men att som farang tro att damerna i baren har valt sitt jobb för att de gillar att bli påsatta av halvpackade gubbar är ändå det mest eländiga.

Link to comment
Dela på andra sajter

När är det dax att starta en tråd, där alla gnäller för deras fruar uppfattas som horor?

Känns som många har tillbringat för lång tid i typ Pattaya

Tror nog att ni hade en annan syn på dessa glädjeflickor,innan ni började åka dit.

Jag själv fick avsmak av det, men efter antal resor inte reflektera över det längre.

Är själv inget undantag, har allt hamnat i säng.med en och annan, utan att reflektera över det.

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

De hade mått fan så mycket bättre om de hade sluppit påhoppen från alla förnumstiga moraltanter.

 

 

Jag vet inte vilken planet ni kommer ifrån? Självklart mår alla tjejer som säljer sin kropp illa. De allra flesta som jobbar i barer och liknande dövar sig med alkohol för att klara sitt jobb. Precis samma sak som att ni skulle bli påsatta i röven flera gånger varje dag för att klara uppehället. Efter ett tag blir ni säkert bedövade och tänker inte längre på det medvetet, men ni skulle nog inte må så bra innerst inne. Nu kommer ni att påstå att det är skillnad, men vari ligger skillnaden? Ni kan väl ändå inte vara så dumma att ni tror att tjejjerna gillar det?

 

När det gäller massager är det kanske lite annorlunda. Att dra av ett antal falanger varje dag kanske de inte mår så illa av, förutom att de lär få en väldigt konstig uppfattning om män.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej nej det finns andra som vet bättre vad hon gillar för jobb.

 

Orkar inte se detta inslag, men kommer ihåg en gång för många år sedan när jag såg en intervju med en svensk porrskådis. Hon sade också att hon älskade sitt jobb. Intervjuaren frågade om han hade mycket sex på fritiden. Hon svarade att det hade hon inte, hon fick ju så mycket på jobbet, så det behövdes inget på fritiden. den tjejen mådde då jättebra enligt er? Så f...n eller!

Link to comment
Dela på andra sajter

Orkar inte se detta inslag, men kommer ihåg en gång för många år sedan när jag såg en intervju med en svensk porrskådis. Hon sade också att hon älskade sitt jobb. Intervjuaren frågade om han hade mycket sex på fritiden. Hon svarade att det hade hon inte, hon fick ju så mycket på jobbet, så det behövdes inget på fritiden. den tjejen mådde då jättebra enligt er? Så f...n eller!

Du måste ha en otrolig erfarenhet av det du talar om! Eller är det  bara vad du "hört"??

 

Jag har varit ihop med en porrtjej och hon hade inte dom problem du vill påskina och vi hade sex ofta.

 

Dessutom känner jag  bartjejer i Chiang Mai som inte dricker alkohol utan kör fejkade "ladydrinks"

 

Men vi ska ju dömma alla på samma sätt,,,eller hur var det med det?

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste ha en otrolig erfarenhet av det du talar om! Eller är det  bara vad du "hört"??

 

Jag har varit ihop med en porrtjej och hon hade inte dom problem du vill påskina och vi hade sex ofta.

 

Dessutom känner jag  bartjejer i Chiang Mai som inte dricker alkohol utan kör fejkade "ladydrinks"

 

Men vi ska ju dömma alla på samma sätt,,,eller hur var det med det?

 

Ja det är ju verkligen ett tydligt bevis för att bartjejerna måste må bra. :ironi:

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är ju verkligen ett tydligt bevis för att bartjejerna måste må bra. :ironi:

 

/Krille

Kan du visa på var jag skrev det?

Om inte så undrar jag varför du citerar mig.

 

Jag påstår varken att alla mår bra eller dåligt.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste ha en otrolig erfarenhet av det du talar om! Eller är det  bara vad du "hört"??

 

Jag har varit ihop med en porrtjej och hon hade inte dom problem du vill påskina och vi hade sex ofta.

 

Dessutom känner jag  bartjejer i Chiang Mai som inte dricker alkohol utan kör fejkade "ladydrinks"

 

Men vi ska ju dömma alla på samma sätt,,,eller hur var det med det?

 

Att bardamer ofta super(numera mycket knark) och ofta tjänar extra på att inte göra det är väl ingen på detta forum överaskad av.

Och ingen dömer väl tjejerna på detta forum, om det döms så är det väl torskarna som får domen.

 

Men en hel del här kanske skulle lära sig acceptera att de tjejer de köper ut inte riktigt :) har samma utbyte av sexet som köparen.

 

Sex har genom tiderna ofta givet ekonomiskt starkare män möjlighet att sätta på snyggare tjejer, gäller i fortfarande, bara det att i Thailand har många tjejer ingenting och Kalle Svensson som sparat i två år för att åka på en tvåveckors semester ter sig rik och får möjlighet att sätta på Noi 22. Är han sedan lite till åldern kommen räcker ju en svensk pension fortfarande till ett liv i sus och dus i LOS.

 

Angående porraktriser så verkar ju alla glada under sin karriär för att sedan spendera resten av livet illamåendes, fråga Linda Thoren som jag tror Gst menade i sitt inlägg om intervjuen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du visa på var jag skrev det?

Om inte så undrar jag varför du citerar mig.

 

Jag påstår varken att alla mår bra eller dåligt.

 

Okej - kanske bara jag som inte förstod vad du ville ha sagt med meningen jag fetmarkerade/strök under.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Att bardamer ofta super(numera mycket knark) och ofta tjänar extra på att inte göra det är väl ingen på detta forum överaskad av.

Och ingen dömer väl tjejerna på detta forum, om det döms så är det väl torskarna som får domen.

 

Men en hel del här kanske skulle lära sig acceptera att de tjejer de köper ut inte riktigt :) har samma utbyte av sexet som köparen.

 

Sex har genom tiderna ofta givet ekonomiskt starkare män möjlighet att sätta på snyggare tjejer, gäller i fortfarande, bara det att i Thailand har många tjejer ingenting och Kalle Svensson som sparat i två år för att åka på en tvåveckors semester ter sig rik och får möjlighet att sätta på Noi 22. Är han sedan lite till åldern kommen räcker ju en svensk pension fortfarande till ett liv i sus och dus i LOS.

 

Angående porraktriser så verkar ju alla glada under sin karriär för att sedan spendera resten av livet illamåendes, fråga Linda Thoren som jag tror Gst menade i sitt inlägg om intervjuen.

Håller med dig i det mesta.

Hänger dock upp mig på ordet "alla".

 

Jag sitter ofta och pratar med bartjejer i C-M och blir förvånad över att dom håller sig så frächa år efter år.

Ser man en prostituerad svensk tjej så är hon nergången på några år och ofta tung narkoman.

Så jag tror till skillnad från dig att dom nog inte drogar så särskilt mkt i barerna i Thailand.

Därmed inte sagt att det inte förekommer.

 

Jag hade kontakt med den porrtjej jag var ihop med ända till hon avled så jag behöver inte fråga någon.

Hon var en glad och trevlig 2 barns mamma och levde vanligt familjeliv.

Det gamla hade hon lagt på hyllan som hon själv sa.

 

Så "alla" behöver inte må så dåligt eller få andra allvarliga problem.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej - kanske bara jag som inte förstod vad du ville ha sagt med meningen jag fetmarkerade/strök under.

 

/Krille

Ledtråd= alla dricker inte alkohol som vissa vill påskina.

Har inget med att må bra eller dåligt att göra.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med dig i det mesta.

Hänger dock upp mig på ordet "alla".

 

Jag sitter ofta och pratar med bartjejer i C-M och blir förvånad över att dom håller sig så frächa år efter år.

Ser man en prostituerad svensk tjej så är hon nergången på några år och ofta tung narkoman.

Så jag tror till skillnad från dig att dom nog inte drogar så särskilt mkt i barerna i Thailand.

Därmed inte sagt att det inte förekommer.

 

Jag hade kontakt med den porrtjej jag var ihop med ända till hon avled så jag behöver inte fråga någon.

Hon var en glad och trevlig 2 barns mamma och levde vanligt familjeliv.

Det gamla hade hon lagt på hyllan som hon själv sa.

 

Så "alla" behöver inte må så dåligt eller få andra allvarliga problem.

 

Kan skillnaden mellan dessa tjejers välmående möjligtvis ha nåt att göra med miljön i Sverige k:a Thailand.

I Thailand får de sköta sitt utan påhopp av Somchai, medan i Sverige måste de bedöva sej för att stå ut med herr och fru Svenssons blickar och deras allmänna inställning till tjejerna.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jag tycker det verkar mer som att vissa andra här bestämmer hur flickor som säljer sig känner sig. Vissa här har ju bestämt att de gör det för att de tycker om det, eller är ett enkelt sätt att tjäna pengar. Jag är övertygad om att desa flickor inte mår så bra, till skillnad från vissa som skriver i denna tråd. Do och några till har ju bestämt att de mår bra.

 

Du och några till här har ju bestämt att alla mår dåligt så hur kommer det sig att ni har rätt att bestämma hur de känner sig? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan skillnaden mellan dessa tjejers välmående möjligtvis ha nåt att göra med miljön i Sverige k:a Thailand.

I Thailand får de sköta sitt utan påhopp av Somchai, medan i Sverige måste de bedöva sej för att stå ut med herr och fru Svenssons blickar och deras allmänna inställning till tjejerna.

Kanske är det så.

Tror även att Thaitjejer har ett annat psyke genom sin religion bl.a.

Dom verkar vara lite maipenrai när det gäller vad dom gör.

Som en sa. Ett jobb är ett jobb och sen var det inte mer med det.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan skillnaden mellan dessa tjejers välmående möjligtvis ha nåt att göra med miljön i Sverige k:a Thailand.

I Thailand får de sköta sitt utan påhopp av Somchai, medan i Sverige måste de bedöva sej för att stå ut med herr och fru Svenssons blickar och deras allmänna inställning till tjejerna.

 

Vad tror du själv? Mår en prostituerad dåligt p g a att hon säljer sex till främlingar och varje gång riskera att förnedras eller t o m bli misshandlad? Eller mår hon i första hand dåligt p g a omgivningens blickar?

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Du och några till här har ju bestämt att alla mår dåligt så hur kommer det sig att ni har rätt att bestämma hur de känner sig? 

 

Jag har inte bestämt det, tycker det är självklart. Jag skulle inte må så bra av att bli påsatt av en massa främmande män varje dag. Skulle du? Efter ett tag skulle vi säkert bli så avtrubbade att vi inte längre skulle bry oss, och kunna fungera något sånär normalt. Betyder dock inte att vi skulle må bättre inombords. Försök få en tjej att berätta hur hon kände första gången hon följde med en torsk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan skillnaden mellan dessa tjejers välmående möjligtvis ha nåt att göra med miljön i Sverige k:a Thailand.

I Thailand får de sköta sitt utan påhopp av Somchai, medan i Sverige måste de bedöva sej för att stå ut med herr och fru Svenssons blickar och deras allmänna inställning till tjejerna.

 

Nu är du ute och susar, ok i Pattis kan tjejer leva och sälja sig utan att känna något större förakt.

Men i vanliga Thailand är köpetöser betydligt mycket mer föraktade än i Sverige eller något annat europeiskt land.

 

Är liksom inte så många damer som åker hem till byn i Isaan och berättar att hon jobbar med att k**lla faranger, nej då är det helt andra yrken som nämns.

 

Nog för att vi har dubbelmoral i Västerländer, men föraktet mot tjejer som säljer sig är betydligt större i Asien, även om de flesta sedan köper sig en snygging lite då och då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är du ute och susar, ok i Pattis kan tjejer leva och sälja sig utan att känna något större förakt.

Men i vanliga Thailand är köpetöser betydligt mycket mer föraktade än i Sverige eller något annat europeiskt land.

 

Är liksom inte så många damer som åker hem till byn i Isaan och berättar att hon jobbar med att k**lla faranger, nej då är det helt andra yrken som nämns.

 

Nog för att vi har dubbelmoral i Västerländer, men föraktet mot tjejer som säljer sig är betydligt större i Asien, även om de flesta sedan köper sig en snygging lite då och då.

 

Jag håller helt med dej och gör en halv pudel och säger istället att i Thailand slipper de att öppet, påtagligt konfronteras med folks inställning.

Det allmänna hierarkiska samhället tar liksom udden av att det här är en "särskild" grupp som inte är mycket värd (sett uppifrån).

Hoppas du förstår vad jag menar. :)

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är du ute och susar, ok i Pattis kan tjejer leva och sälja sig utan att känna något större förakt.

Men i vanliga Thailand är köpetöser betydligt mycket mer föraktade än i Sverige eller något annat europeiskt land.

 

Är liksom inte så många damer som åker hem till byn i Isaan och berättar att hon jobbar med att k**lla faranger, nej då är det helt andra yrken som nämns.

 

Nog för att vi har dubbelmoral i Västerländer, men föraktet mot tjejer som säljer sig är betydligt större i Asien, även om de flesta sedan köper sig en snygging lite då och då.

Nog måste vi vistas i väldigt olika miljöer eller så ser vi samma sak med olika ögon. 

 

Att föraktet skulle vara större i Asien mot damer som säljer sig än i Västerländerna tror jag inte alls på och inget jag har sett och upplevt tyder på det.

 

Här är toleransen/förståelsen mycket högre anser jag.

 

Mycket damer och unga studerande säljer sig i Isaan och övriga Thailand utan att åka till Pattis och jobba i barer.

 

Det sker på hemmaplan och dessa dricker inte utan är skötsamma.

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tror du själv? Mår en prostituerad dåligt p g a att hon säljer sex till främlingar och varje gång riskera att förnedras eller t o m bli misshandlad? Eller mår hon i första hand dåligt p g a omgivningens blickar?

 

/Krille

 

Eller så kan det vara så att många tjejer som prostituerat sig i Sverige har gjort det för att finansiera sitt missbruk. Och mår dåligt därav.

Men det är väl på grund av att hon prostituerar sig som hon får missbruksproblem? Eller kan det vara tvärtom?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog måste vi vistas i väldigt olika miljöer eller så ser vi samma sak med olika ögon. 

 

Att föraktet skulle vara större i Asien mot damer som säljer sig än i Västerländerna tror jag inte alls på och inget jag har sett och upplevt tyder på det.

 

Här är toleransen/förståelsen mycket högre anser jag.

 

I Thailand är det mycket mer av "live and let live" eller mai pen rai om du så vill.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller så kan det vara så att många tjejer som prostituerat sig i Sverige har gjort det för att finansiera sitt missbruk. Och mår dåligt därav.

Men det är väl på grund av att hon prostituerar sig som hon får missbruksproblem? Eller kan det vara tvärtom?

 

Det finns ett gäng olika vedervärdiga anledningar i Thailand till att tjejer har missbruksproblem.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...