Jump to content
IGNORERAD

Första resan till Pattaya. Tips från rävjävlarna önskas.


hyboante

Recommended Posts

Hej tänkte åka till Pattaya över jul å nyår. Har varit i Phuket å Krabi några gånger men aldrig i Pattaya,men det verkar vara en plats helt i min smak.

Å naturligtvis har jag en jävla massa frågor. Boka flygstol nu eller senare? Är inte sugen på mer än 20h restid vilka bolag ska jag kolla med då? Har varit in på resesajter men är så inihelvete dålig på sånt. Tänkte vara borta 2-3 veckor.

Tänkte börja på något svenskställe typ Maitans eller liknande första dagarna. Så man lär sig hitta lite å få reda på vart man ska hålla sig borta ifrån.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 63
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • hyboante

    5

  • ban99arne

    3

  • Sam sip sam

    3

  • Benjamas

    3

Mest aktiva i denna tråd

Det finns ett proffs som BTT som var i Thailand och Pattaya 1993, och honom är det svårt att ta på allvar.

Det finns många bättre rådgivare som  ex. Maitan och flera boende i området.

Flyg hittar du enkelt på nätet till bra priser, inte charter.

Transporter till Pattaya är enkelt och billigt i normalfallet.

Boende behöver inte bokas från Sverige.

Över jul och nyår blir det dyrare flygbiljetter än övrig tid på året, men är du ute i god tid så kan du fynda.

Sök aktivt varje dag eller lägg den funktionen på resebyrå som Nonki Travel, Oden Resor eller Jade Travel som alla är duktiga att hitta mycket prisvärda lösningar.

Behövs anslutningsflyg från Arlanda eller annan flygplats så kolla att inte övernattning behövs.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

jul och nyår cirka 7000 kr.ta buss eller taxi till maitans tar själv bussen billigt och snabbt och på i jomtien är lugt och skönt   lycka till mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt. Jag ser gärna också lite bartips från "rävjävlar" i Pattaya. Spenderar halva åren i Thailand, men Pattaya har jag alltid hållt mig utanför av div. anledningar. Lycka till Hyboante, kanske vi ses! :D

Link to comment
Dela på andra sajter

I skogen vandrar di!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Soi 7 och Soi 8 är trevliga soi'er att knalla upp och nedför.. och sen hitta en trevlig bar.

Soi LK Metro är bra också..  Gå upp från Soi Diana från 2nd road..  lite lugn i början.  Men tar sig väldigt bra efter nån minuts prommis

GoGo-barerna är mycket bra på LK  Champange och Queen.

 

Nere på Walking street hittade vi en jäkla trevlig GoGo   Sweetheart GoGo.. spelar bara rockmusik...   Sappire A GoGo är grym också

Längre in på Walking street så blirdet mer och mer ryssar.. vänd om.

Bada gör man på sin höjd på Jomtien Beach.. eller ta en taxi 400-500bt söderut 15-20min till Ban Ampur... bra bad.

 

Big C och Mike Shopping är inte så dyrt.. Grand Festival är ganska dyrt men värt några besök om man känner för det.

 

Ha så trevligt!

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej tänkte åka till Pattaya över jul å nyår. Har varit i Phuket å Krabi några gånger men aldrig i Pattaya,men det verkar vara en plats helt i min smak.

Å naturligtvis har jag en jävla massa frågor. Boka flygstol nu eller senare? Är inte sugen på mer än 20h restid vilka bolag ska jag kolla med då? Har varit in på resesajter men är så inihelvete dålig på sånt. Tänkte vara borta 2-3 veckor.

Tänkte börja på något svenskställe typ Maitans eller liknande första dagarna. Så man lär sig hitta lite å få reda på vart man ska hålla sig borta ifrån.

Jaq frågar du Maitan så säger han nog åt dig att se upp för frimärkena.. :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaq frågar du Maitan så säger han nog åt dig att se upp för frimärkena.. :rotfl:

Du menar dom man slickar på, sätter på och skickar iväg :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får dom flesta tips du behöver hos Maitans, ta med anteckningsblock.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Känner du dig osäker. Åk till subban-Ta buss eller taxi direkt. jag tar alltid taxi. Väldigt bekvämt. Boka rum hos någon svensk i jomtien. Ett par dagar och fråga och lyssna. Vill du ha party talar alla rävar om bra ställen i pattis att bo på. Bilda dig en egen uppfattning .Men lyssna och fråga. Så behöver du inte uppfinna samma fel som dom flesta av oss redan gjort. Upptäck gärna dina egna smultronställen. Rävarna kan ge tips. men det är kul att upptäcka egna saker också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Soi 7 och Soi 8 är trevliga soi'er att knalla upp och nedför.. och sen hitta en trevlig bar.

Soi LK Metro är bra också..  Gå upp från Soi Diana från 2nd road..  lite lugn i början.  Men tar sig väldigt bra efter nån minuts prommis

GoGo-barerna är mycket bra på LK  Champange och Queen.

 

Nere på Walking street hittade vi en jäkla trevlig GoGo   Sweetheart GoGo.. spelar bara rockmusik...   Sappire A GoGo är grym också

Längre in på Walking street så blirdet mer och mer ryssar.. vänd om.

Bada gör man på sin höjd på Jomtien Beach.. eller ta en taxi 400-500bt söderut 15-20min till Ban Ampur... bra bad.

 

Big C och Mike Shopping är inte så dyrt.. Grand Festival är ganska dyrt men värt några besök om man känner för det.

 

Ha så trevligt!

Ja  skitvattnet i jomtien är nog det sista stället jag skulle bada i , mellan Pattaya och jomtien har ni hyfsat vatten att bada i eller nedanför klangen i Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja skitvattnet i jomtien är nog det sista stället jag skulle bada i , mellan Pattaya och jomtien har ni hyfsat vatten att bada i eller nedanför klangen i Pattaya

Ända vattnet i Pattaya trakten som duger å bada i är Ko Larn.

Eller ett dopp i poolen på Blue Lagoon :D

Link to comment
Dela på andra sajter

  1. Tackar ödmjukast allihop. Kollat lite flyg nu å undrar kan man verkligen åka med ryssarna? Alla andra i samma prisklass tar ju dubbelt så lång tid  åka med.
Link to comment
Dela på andra sajter

Ska du till Pattaya så åk till Pattaya. Bo mitt i smeten typ soi 7 eller 8. Finns gott om boende där. Lätt att ta sig ner till walkingstreet eller upp till soi 6 och lika lätt att knalla över 2nd road så e du på soi buakaow och LK metro.  Kör gärnet på egen hand i 4-5 dagar innan du går å träffar och får höra all skit från gamla sura gubbar om hur dyrt och farligt det har blivit och hur lurad du blir av alla thaitjejer.

 

Med vänlig hälsning Krögarn

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall du ha lite butterfly se till att det går att legitimera skönheten ps detta är viktigt annars kan det bli lite för mycket av godiset

Link to comment
Dela på andra sajter

Strunta i alla "goda" råd.

 

Just landa på Suvvan. Ta en taxi till Pattaya och när du förhandlar om priset, acceptera max 1 500 THB.

 

Ta in på Diana Inn, Second road eller vilket hotell som helst. 

 

Installera dig och gå ut och börja upptäcka DITT Pattaya! Det finns ett Pattaya för alla och runt varenda gathörn i staden. Sedan är du snabbt såld!!

Link to comment
Dela på andra sajter

I skogen vandrar di!

Japp nya medlemmar som startar med ett sånt här inlägg och sen inte svarar eller kommenterar de tips denne fått väcker ju vissa tankar...

 

"När "tr#llmor har lagt sina elva små..."

 

Men positiva och bra svar i tråden!

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

När du kommer fram till Pattis. Ta och tvätta av dig resdammet på second road vid soi 1-3. Det är fina badhus där ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

När du kommer fram till Pattis. Ta och tvätta av dig resdammet på second road vid soi 1-3. Det är fina badhus där ;-)

Man kan till o med hyra gummimadrass, jaklar vilken aktur man far!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

När du kommer fram till Pattis. Ta och tvätta av dig resdammet på second road vid soi 1-3. Det är fina badhus där ;-)

 

Bra råd!

 

Så gjorde jag  och min väntande polare på Diana Inn när jag hoppade ur taxin vid mitt första besök i Pattaya.

Sedan kunde man avslappnad och fin strosa runt bland övriga smultronställen.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som betyder?

En spruta ( 3 faktisk med visst mellanrum)

skyddar emot diverse virus.

Skyddar inte bara kvinnor som är primära gruppen utan även män.

Unga tjejer får den gratis av landstinget upp till 25 år.

Till grabben och mig själv fick jag betala.

Link to comment
Dela på andra sajter

Badhusen lät ju trevliga. Blir nog en bra jul å nyår det här.

Å bara för att jag inte sitter vid datorn dygnet runt behöver det inte betyda att jag är ett troll.

Är jävligt glad å tacksam för alla tips råd mm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...