Jump to content
IGNORERAD

Human Rights Watch kritiserar PTP´s amnestilag


MaiChai

Recommended Posts

andersbangkok

Nu hoppas jag att politiska frågor återigen kommer att föras och avgöras i parlament istället för på gatorna.

Ja det är klart att eftersom du så ofta argumenterat MOT demokrati så är det naturligt för dig att de politiska frågorna hålls borta från folket.

I en demokrati brukar man uppmuntra folkets deltagande i debatter (= "på gatorna") men i ditt Thailand så skall det bara föras debatt i parlamentet. Håll folket borta från politiken, ledarna är de som ska bestämma och folket följa

Som sagt, helt logiskt mot din tidigare argumentation kring att demokrati endast tillämpas på valdagen.

 

Bra att du är konsekvent i din galenskap.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 113
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    23

  • Khun Ken

    13

  • MaiChai

    10

  • Poffa

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

 

Det är möjligt att det kan anses vara naivt att tro på en framtid utan politiska konflikter och våldsamma sammandrabbningar på Bangkoks gator men jag är optimistiskt lagd och väljer att se positivt på detta försök till lösning.

 

Mvh isan lover

 

Det enda detta försök syftar till är att få hem Thaksin. Till vilket pris som helst

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Ingen länk till voranais inlägg om saken idag alltså? :)

Hej

 

Jag läste hans artikel och jag håller i stort sett med om det mesta som vanligt, även om att det bästa hade varit om både militär, demokratledda regering, röda demonstranter, PAD, svart klädda män och Thaksin hade straffats för sina respektive brott, men jag inser att detta är en omöjlighet i dagens Thailand och då är en amnesti nästan den enda vägen ur denna situation.

 

Men ger man nu amnesti åt alla dessa inblandade så bör man absolut enas om att detta måste vara sista gången och upprätta regler för hur sånt här ska hanteras i framtiden som samtliga inblandade måste ställa sig bakom.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Men ger man nu amnesti åt alla dessa inblandade så bör man absolut enas om att detta måste vara sista gången och upprätta regler för hur sånt här ska hanteras i framtiden som samtliga inblandade måste ställa sig bakom.

 

Mvh isan lover

Påminner om en annan gång när lagen tillfälligt ändrades för att gynna en viss person! :crazy:

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej   Det är sanning och det vet Mai Chai mycket väl, så det är han som ljuger.   Mvh isan Lover
Ljug gärna för dig själv och de fårskallar som lyssnar till ditt dravel, men nu har du passerat en gräns. Du påstår att jag ljuger. Plocka du fram det inlägget där jag ljuger - där du har några som helst bevis för det och inte baserat på ditt eget tyckande så komplettera det med en länk eller två som bevisar att jag ljuger. Då lovar jag att be om ursäkt men klarar du inte plocka fram och bevisa i vilket inlägg jag ljuger så tycker jag att du bör be om ursäkt offentligt i den här tråden för att du kallar mig lögnare! Gör du som vanligt och försvinner från tråden när du snärjt dig i dina egna lögner så får det väl bli ett moderatorärende? Du har 6 timmar på dig!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ljug gärna för dig själv och de fårskallar som lyssnar till ditt dravel, men nu har du passerat en gräns. Du påstår att jag ljuger. Plocka du fram det inlägget där jag ljuger - där du har några som helst bevis för det och inte baserat på ditt eget tyckande så komplettera det med en länk eller två som bevisar att jag ljuger. Då lovar jag att be om ursäkt men klarar du inte plocka fram och bevisa i vilket inlägg jag ljuger så tycker jag att du bör be om ursäkt offentligt i den här tråden för att du kallar mig lögnare! Gör du som vanligt och försvinner från tråden när du snärjt dig i dina egna lögner så får det väl bli ett moderatorärende? Du har 6 timmar på dig!

Hej

Här är PAD ledaren Sonthi Limthongkul,s dommar och han har som du mycket väl vet inte behövt avtjäna en dag i fängelse ännu och då har ännu inte straffen för ex.vis brotten vid flygplatsockupationerna ännu fastslagits, men 20 år och 6 månader är han dömd till för tillfället och han går ännu fri, när tror du att han ska börja avtjäna sina straff.

Jag förstår bara inte varför du låtsas som om detta vore okänt för dig.

http://thaipoliticalprisoners.wordpress.com/pendingcases/sondhi-limthongkul/

On 22 January 2009, his police dossier was reportedly completed relating to a case where Sondhi is accused of lese majeste after he referred to a speech given by Darunee Charnchoengsilpakul (alias Da Torpedo) when he was criticizing her and calling on the police to act against her. Sondhi was released on bail of 300,000 baht pending further decisions by the prosecutors.

After numerous delays, in early July 2010, Sondhi was indicted by the public prosecutor for lese majeste. The prosecution brought Sondhi before the Criminal Court after the Office of the Attorney-General recommended that he be indicted for lese majeste. He was released on bail.

In 2010 Sondhi was convicted of defaming Thaksin and handed a six-month jail sentence that was suspended, meaning he stayed out of jail.

Charges have been laid against him related to the airports occupation in 2008, but that case drags on.

In February 2012, the Criminal Court sentenced Sondhi to 20 years for corporate fraud in a case dating back to the 1990s. He appealed the verdict and was released on bail of 10 million baht. His appeal was rejected in 2012 and his sentence reduced. He was again released on bail pending a further appeal.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

...och var fan ljuger jag!

Sen betyder suspended att han fåttett villkorligt straff och inte behöver sitta inne i fängelse för att avtjäna det. Vi har sådana straff i Sverige också.

Men plocka nu fram var jag ljuger eller börja fila på din ursäkt!

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

...och var fan ljuger jag!

Sen betyder suspended att han fåttett villkorligt straff och inte behöver sitta inne i fängelse för att avtjäna det. Vi har sådana straff i Sverige också.

Men plocka nu fram var jag ljuger eller börja fila på din ursäkt!

Hej

 

Jag har rätt i mitt påstående att han har dömts till fängelse men inte har behövt avtjäna en enda dag ännu och är fri mot borgen.

 

En del andra människor jagas över hela jordklotet för en två årig dom, lite märkligt eller?

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Ja det är klart att eftersom du så ofta argumenterat MOT demokrati så är det naturligt för dig att de politiska frågorna hålls borta från folket.

I en demokrati brukar man uppmuntra folkets deltagande i debatter (= "på gatorna") men i ditt Thailand så skall det bara föras debatt i parlamentet. Håll folket borta från politiken, ledarna är de som ska bestämma och folket följa

Som sagt, helt logiskt mot din tidigare argumentation kring att demokrati endast tillämpas på valdagen.

 

Bra att du är konsekvent i din galenskap.

Hej

 

Ja jag försöker vara konsekvent i min syn på demokrati och mänskliga rättigheter och det även om en del andra ser det som galenskap eller det kanske man snarare ska ta som en komplimang.

 

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag har rätt i mitt påstående att han har dömts till fängelse men inte har behövt avtjäna en enda dag ännu och är fri mot borgen.

 

En del andra människor jagas över hela jordklotet för en två årig dom, lite märkligt eller?

 

Mvh isan lover

 

En dom är inte giltig förrän den vinner "laga kraft" så per definition är han ännu inte dömd eftersom domen är överklagad och väntar domstol i högre instans !!

 

Thaksin däremot är dömd till fängelse och domen har vunnit laga kraft och han skall därför direkt in i fängelse den dag han sätter sin fot i Thailand igen

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ja jag försöker vara konsekvent i min syn på demokrati och mänskliga rättigheter och det även om en del andra ser det som galenskap eller det kanske man snarare ska ta som en komplimang.

 

Mvh isan lover

 

Problemet är att "din syn" på Demokrati inte stämmer överrens med vad andra kallar demokrati och det verkar inte hjälpa vad folk än säger till dig, länkar till eller visar för fakta. Du ändrar aldrig din åsikt oavsett hur fel den än är enligt internationell syn på demokrati

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag har rätt i mitt påstående att han har dömts till fängelse men inte har behövt avtjäna en enda dag ännu och är fri mot borgen.

 

En del andra människor jagas över hela jordklotet för en två årig dom, lite märkligt eller?

 

Mvh isan lover

 

Det finns inte en enda dom mon Sondhi som vunnit "laga kraft" utan alla är överklagade och i väntan på rättegång så är han fri. Inget som helst unikt för Thailand. Även om de är minst sagt generösa med borgen i det här landet. Finns t.o.m. 2 poliser i Thailand som är dömda till döden för mord utförda under WOD för 10 år sen som går fria mot borgen i väntan på överklagan. Och t.ex. Samak var dömd till fängelse och fri mot borgen när han var premiärminister!

 

Vem jagas över hela världen? Du menar väl inte han som delade ut medaljer till Bangkoks polischef när han var och hälsade på. Om det är honom du menar kan jag meddela att domen mot honom är inte överklagad utan har vunnit "laga kraft" och han är alltså på rymmen från fängelse.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok
Hej

 

Ja jag försöker vara konsekvent i min syn på demokrati och mänskliga rättigheter och det även om en del andra ser det som galenskap eller det kanske man snarare ska ta som en komplimang.

 

Mvh isan lover

Äntligen är vi överens om att du anser att folket har ETT tillfälle under en mandatperiod att utöva demokrati och det är på valdagen. I övrigt skall dom bara följa vad de kloka politikerna bestämmer.

För mig tillämpas demokrati varje dag, medborgarna får uttrycka vad man vill, när man vill.

Det är tydligt att du fullständigt missat vad demokrati är. Ja jösses!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag har rätt i mitt påstående att han har dömts till fängelse men inte har behövt avtjäna en enda dag ännu och är fri mot borgen.

 

En del andra människor jagas över hela jordklotet för en två årig dom, lite märkligt eller?

 

Mvh isan lover

Samt tre poliser som går fria mot borgen trots att det är bevisat att dom mördade en 17 årig oskyldig grabb i Thaksins War On Drugs. MÄRKLIGT ELLER?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns inte en enda dom mon Sondhi som vunnit "laga kraft" utan alla är överklagade och i väntan på rättegång så är han fri. Inget som helst unikt för Thailand. Även om de är minst sagt generösa med borgen i det här landet. Finns t.o.m. 2 poliser i Thailand som är dömda till döden för mord utförda under WOD för 10 år sen som går fria mot borgen i väntan på överklagan. Och t.ex. Samak var dömd till fängelse och fri mot borgen när han var premiärminister!

 

Vem jagas över hela världen? Du menar väl inte han som delade ut medaljer till Bangkoks polischef när han var och hälsade på. Om det är honom du menar kan jag meddela att domen mot honom är inte överklagad utan har vunnit "laga kraft" och han är alltså på rymmen från fängelse.

Ledsen, jag läste inte ditt inlägg om poliserna fria mot borgen, innan jag skrev mitt inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen är vi överens om att du anser att folket har ETT tillfälle under en mandatperiod att utöva demokrati och det är på valdagen. I övrigt skall dom bara följa vad de kloka politikerna bestämmer.

För mig tillämpas demokrati varje dag, medborgarna får uttrycka vad man vill, när man vill.

Det är tydligt att du fullständigt missat vad demokrati är. Ja jösses!

 

Samma fel som Thaksin och Mursi gör. Inser inte att Demokrati är hur man hanterar den makt man fått på valdagen dag för dag fram till nästa valdag

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok
Samma fel som Thaksin och Mursi gör. Inser inte att Demokrati är hur man hanterar den makt man fått på valdagen dag för dag fram till nästa valdag

Jag finner det fullständigt obegripligt att en person skolad i ett demokratiskt land som Sverige så fullständigt missat innebörden av demokrati. ILs argumentation under åren visar just denna fullständiga okunskap.

Det finns dock grupper, både i Sverige och i Thailand som förordar enpartistyre där medborgarna är lydiga slavar och detta stödjer några här. Mycket förvånande.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag finner det fullständigt obegripligt att en person skolad i ett demokratiskt land som Sverige så fullständigt missat innebörden av demokrati. ILs argumentation under åren visar just denna fullständiga okunskap.

Det finns dock grupper, både i Sverige och i Thailand som förordar enpartistyre där medborgarna är lydiga slavar och detta stödjer några här. Mycket förvånande.

Han kanske är omskolad i sin "röda by"
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
En dom är inte giltig förrän den vinner "laga kraft" så per definition är han ännu inte dömd eftersom domen är överklagad och väntar domstol i högre instans !!

 

Thaksin däremot är dömd till fängelse och domen har vunnit laga kraft och han skall därför direkt in i fängelse den dag han sätter sin fot i Thailand igen

Hej

 

Jag ser som sagt fram emot den dag Sonthi ska börja avtjäna sina straff men jag tror tyvär aldrig att det kommer att bli verklighet.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej   Jag har rätt i mitt påstående att han har dömts till fängelse men inte har behövt avtjäna en enda dag ännu och är fri mot borgen.   En del andra människor jagas över hela jordklotet för en två årig dom, lite märkligt eller?   Mvh isan lover
Var påstår jag att han inte dömts till fängelse? Plocka fram det inlägget eller kom med en ursäkt!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag ser som sagt fram emot den dag Sonthi ska börja avtjäna sina straff men jag tror tyvär aldrig att det kommer att bli verklighet.

 

Mvh isan lover

 

Jag ser som sagt fram emot den dag Thaksin ska börja avtjäna sitt straff men jag tror tyvärr aldrig att det kommer att bli verklighet...

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok
Hej

 

Jag ser som sagt fram emot den dag Sonthi ska börja avtjäna sina straff men jag tror tyvär aldrig att det kommer att bli verklighet.

 

Mvh isan lover

Vi är många som ser fram mot den dag då Thaksin börjar avtjäna sitt straff så att den drös av övriga åtalspunkter mot honom kan börja utredas. Blir en dag för Cristal Champagne!!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi är många som ser fram mot den dag då Thaksin börjar avtjäna sitt straff så att den drös av övriga åtalspunkter mot honom kan börja utredas. Blir en dag för Cristal Champagne!!

Många o många du menar den handfull demonstranter den förra militär lakejen fick skicka hem med oförrättat ärende, jag kommer inte längre, fan militären har sviket mig.

 PS andra röstningen klar 300- 124

Link to comment
Dela på andra sajter

Många o många du menar den handfull demonstranter den förra militär lakejen fick skicka hem med oförrättat ärende, jag kommer inte längre, fan militären har sviket mig.

 PS andra röstningen klar 300- 124

 

Första omröstningen. Andra, av totalt 3, kommer först om 2-3 månader.

Link to comment
Dela på andra sajter

Första omröstningen. Andra, av totalt 3, kommer först om 2-3 månader.

Sen skall väl K.D titta på beslutet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...