Jump to content
IGNORERAD

Human Rights Watch kritiserar PTP´s amnestilag


MaiChai

Recommended Posts

Guest Isan Lover
Thaksin deltog ju inte i demonstrationerna 2010 men hoppades på många deltagare. Vari ligger skillnaden i logik från din sida när du inte anser honom ansvarig och inblandad ?

Hej

 

Demonstrationerna mot den direkt eller indirekt via kuppen installerade regeringen hade väl en viss legitimitet eftersom regeringen kunde anses vara ej legitim, att försöka störta en folkvald regering via olagliga och våldsamma aktioner eller via uppmaningar till en ny militärkupp är ju inte bara ett angrepp på demokratin utan också direkt olagligt.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 113
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    23

  • Khun Ken

    13

  • MaiChai

    10

  • Poffa

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Röd/svart skjorta ledaren Kwanchai Praipana iklädd polisuniform innanför ISA barrikaderna utanför parlamentet för att samordna sina stormtrupper.

 

xBRC7oYKCIAAlID8.jpg.pagespeed.ic.C1VM63

 

Text ifrån Bangkokpost

 

A picture of Kwanchai Sarakam, one of the leaders of the red-shirt United Front for Democracy against Dictatorship (UDD), in an Udon Thani provincial police uniform also surfaced on Wednesday.

Deputy chief of the Metropolitan Police Bureau, Pol Maj Gen Prinya Chansuriya, said he has ordered investigators to analyse the image. If the police outfit is real then the police will press charges against Mr Kwanchai.

Mr Kwanchai, chairman of a red-shirt group in Udon Thani province, admitted that he was wearing a police uniform near the parliament building. 

He said he did so to motivate Udon Thani policemen who had been sent to the capital to help city police in keeping the anti-government groups in order.

He insisted that he had done nothing wrong because the uniform he wore was devoid of an official badge that would state the rank of an officer on any genuine police uniform.

 

I samma artikel visas en bild på poliser som spelar tärning

 

Riot cops caught gambling on the job

 

http://www.bangkokpost.com/news/local/363515/riot-cops-caught-gambling-on-the-job

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Om det hade lägner i princip alla påståenden jag gjort så hade det mig till lögnare.

 

Il's lögn om ostraffade PAD ledare har han kört han kört minst 20 gånger vid det här laget. Trots att han är väl medveten att det är just en lögn.

 

Om man medvetet upprepar en lögn gång, på gång, på gång. Vad är man då om inte en lögnare?

 

"En lögn som medvetet upprepas gång på gång blir till sist en sanning"

 

Adolf Hitler

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Här kan man läsa det mesta om Demonstrationerna i Bangok som hitills har lockat så få deltagare http://asiancorrespondent.com/111606/anti-government-protesters-return-to-the-streets-of-Bangkok/ och man rapporterar även om det Demokratiska partiets demonstrationer och aktiviteter på gatorna, till Apishits fördel måste man ju säga att det var när han uppmanade demonstranterna till icke våld och att inte försöka forcera polisens avspärrningar med våld, enligt dom senaste rapporterna har Demokraterna nu upplöst sin demonstration och uppmanat folk att gå hem igen.

 

Mvh isan lover

 

 

Såklart att han gör. Det som skiljer honom från UDD, Thaksin, PAD och andra nötter  är ju just sådana saker som respekt för lagen, allas lika rätt och för ickevåldsprinciper.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Enligt uppgifter i dagens Bangkok Post http://www.bangkokpost.com/news/politics/363551/rallies-and-parliamentary-tricks-fail-to-stall-amnesty-bill fick Pheu Thai Party,s MP Worachai Hema,s Amnestiförslag 301 JA röster och antalet Nej röster var 160 vid gårdagens omröstning i parlamentet, så långt ser det bra ut för Amnesti anhängarna.

 

Why are these men laughing?

c1_363551_130808022130.jpg

The opposition pulled out just about every trick in the book of parliamentary procedure - and a couple of threats - but failed by a 301-160 vote to stop the Pheu Thai MPs (above) from pushing ahead with their favourite amnesty bill.

 

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
"En lögn som medvetet upprepas gång på gång blir till sist en sanning"

 

Adolf Hitler

Hej

 

Det är sanning och det vet Mai Chai mycket väl, så det är han som ljuger.

 

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det är sanning och det vet Mai Chai mycket väl, så det är han som ljuger.

 

Mvh isan Lover

 

Du får väl ta fram fakta som bevisar det då...

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Enligt uppgifter i dagens Bangkok Post http://www.bangkokpost.com/news/politics/363551/rallies-and-parliamentary-tricks-fail-to-stall-amnesty-bill fick Pheu Thai Party,s MP Worachai Hema,s Amnestiförslag 301 JA röster och antalet Nej röster var 160 vid gårdagens omröstning i parlamentet, så långt ser det bra ut för Amnesti anhängarna.

 

Why are these men laughing?

c1_363551_130808022130.jpg

The opposition pulled out just about every trick in the book of parliamentary procedure - and a couple of threats - but failed by a 301-160 vote to stop the Pheu Thai MPs (above) from pushing ahead with their favourite amnesty bill.

 

Mvh isan lover

 

Och orkar man läsa artikeln så framgår det att de räknar med att omröstningen om amnestiförslaget ske idag. Dock torde röstsiffrorna om förslaget bli ungefär desamma som den omröstningen som gjordes (och som avsåg ett förslag att skjuta upp amnestilagen). Röstplikt föreligger som bekant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Du får väl ta fram fakta som bevisar det då...

Hej

 

Det är så barnsligt och uppenbart felaktigt att det inte ens skulle behövas, det finns säkert 100 tals inlägg och ett flertal trådar i ämnet som han själv har deltagit i och detta borde även du komma ihåg, dessa ständigt återkommande helt oförklarliga minnesförluster när något går emot är minst sagt märkliga.

 

Mvh isan lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Och orkar man läsa artikeln så framgår det att de räknar med att omröstningen om amnestiförslaget ske idag. Dock torde röstsiffrorna om förslaget bli ungefär desamma som den omröstningen som gjordes (och som avsåg ett förslag att skjuta upp amnestilagen). Röstplikt föreligger som bekant.

Hej

 

Det stämmer att det som Bangkok Post refereade till var en första omröstning om förslaget skulle tas upp och den omröstningen slutade enligt Bangkok Post med siffrorna 301 mot 160, jag delar din uppfattning om att det inte är mycket som talar för att nästa omröstning kommer att sluta annorlunda, stödet för en amnestilag verkar vara stort.

 

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det är så barnsligt och uppenbart felaktigt att det inte ens skulle behövas, det finns säkert 100 tals inlägg och ett flertal trådar i ämnet som han själv har deltagit i och detta borde även du komma ihåg, dessa ständigt återkommande helt oförklarliga minnesförluster när något går emot är minst sagt märkliga.

 

Mvh isan lover 

 

Om någon annan skrev exakt dom orden om dig skulle det vara en klockren träff.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det stämmer att det som Bangkok Post refereade till var en första omröstning om förslaget skulle tas upp och den omröstningen slutade enligt Bangkok Post med siffrorna 301 mot 160, jag delar din uppfattning om att det inte är mycket som talar för att nästa omröstning kommer att sluta annorlunda, stödet för en amnestilag verkar vara stort.

 

Mvh isan lover

 

Förmågan att som "apor" följa ledarens order är nästan 100%-ig i PT menar du.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Förmågan att som "apor" följa ledarens order är nästan 100%-ig i PT menar du.

Hej

 

Det är väl positivt att en solklar stor majoritet i parlamentet vill ha fred och försoning och inte fortsatta konflikter och våld.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det är väl positivt att en solklar stor majoritet i parlamentet vill ha fred och försoning och inte fortsatta konflikter och våld.

 

Mvh isan lover

 

Jag tror nog att samtliga i parlamentet vill ha fred och försoning. Det är dock inte samma sak som att rösta ja till ett PT's "försoningsförslag" som inte har ett piss med försoning att göra. Snarare tvärtom. Tror man att ett fullständigt frikännande av Thaksin för alla hans olagligheter som kostat landet fattiga i storleksordning 80-100 miljarder kommer att leda till minskade konflikter måste man vara bra naiv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Jag tror nog att samtliga i parlamentet vill ha fred och försoning. Det är dock inte samma sak som att rösta ja till ett PT's "försoningsförslag" som inte har ett piss med försoning att göra. Snarare tvärtom. Tror man att ett fullständigt frikännande av Thaksin för alla hans olagligheter som kostat landet fattiga i storleksordning 80-100 miljarder kommer att leda till minskade konflikter måste man vara bra naiv.

Hej

 

Jag tillhör definitivt dom som inte vill ha en fortsatt politisk konflikt med medföljande våld, det räcker mer än väl med det som har varit dom senaste 7 åren, och jag ser detta som en möjlighet till avslut.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag tillhör definitivt dom som inte vill ha en fortsatt politisk konflikt med medföljande våld, det räcker mer än väl med det som har varit dom senaste 7 åren, och jag ser detta som en möjlighet till avslut.

 

Mvh isan lover

 

Det är väldigt många både i och utanför Thailand som anser att en Amnesti är som att kasta en flaska bensin in i en glödande grill

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det är väl positivt att en solklar stor majoritet i parlamentet vill ha fred och försoning och inte fortsatta konflikter och våld.

 

Mvh isan lover

 

Du fattade tydligen inte innebörden av det jag skrev. Det är EN MANS vilja som dom uttalar och inte sina egna viljor..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Det är väldigt många både i och utanför Thailand som anser att en Amnesti är som att kasta en flaska bensin in i en glödande grill

Hej

 

Det skulle det kunna vara och just därför är det så viktigt att prinsen nu gick ut och uppmanade till samtal istället för våld, detta tror jag kommer att vara helt avgörande i hela amnesti processen, ingen i Thailand utmanar nog kungahuset och det inkluderar nog både Demokraterna och militären.

 

Nu hoppas jag att politiska frågor återigen kommer att föras och avgöras i parlament istället för på gatorna.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det skulle det kunna vara och just därför är det så viktigt att prinsen nu gick ut och uppmanade till samtal istället för våld, detta tror jag kommer att vara helt avgörande i hela amnesti processen, ingen i Thailand utmanar nog kungahuset och det inkluderar nog både Demokraterna och militären.

 

Nu hoppas jag att politiska frågor återigen kommer att föras och avgöras i parlament istället för på gatorna.

 

Mvh isan lover

 

2010 sa du precis tvärt om angående protesterna på gatorna i Bangkok...

 

Och du har ett flertal tillfällen rackat ner på prinsen som bl.a inte trovärdig.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det är sanning och det vet Mai Chai mycket väl, så det är han som ljuger.

 

Mvh isan Lover

En lögn kan aldrig bli en sanning hur mycket den än upprepas, det vet ju alla, enligt min mening, det är uppenbart att jag har rätt, det vet ju alla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det är väl positivt att en solklar stor majoritet i parlamentet vill ha fred och försoning och inte fortsatta konflikter och våld.

 

Mvh isan lover

Om du tror att detta kommer att leda till fred och försoning så är du mer än lovligt naiv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag tillhör definitivt dom som inte vill ha en fortsatt politisk konflikt med medföljande våld, det räcker mer än väl med det som har varit dom senaste 7 åren, och jag ser detta som en möjlighet till avslut.

 

Mvh isan lover

Här har regeringen kört sitt eget race och kört över så många att maximala politiska konflikt är garanterad.

 

Hur kan straffrihet vara en möjlighet till avslut. Genom att ge alla straffrihet så kan man fortsätta med dumheterna och bara säga att förut har dom fått göra vad som helst. Det är väl så det låtit de senaste årtionedena i Thailand. Varför ska det bli annorlunda nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
2010 sa du precis tvärt om angående protesterna på gatorna i Bangkok...

 

Och du har ett flertal tillfällen rackat ner på prinsen som bl.a inte trovärdig.

Hej

 

Just när det gäller prinsen så har jag nog skrivit att jag hoppas att hans tillträde ska innebära en modernisering av nämda hus och kanske t.o.m öppna för ett mer demokratiskt samhälle och en reformering av dom otidsenliga LM-lagarna.

 

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag tillhör definitivt dom som inte vill ha en fortsatt politisk konflikt med medföljande våld, det räcker mer än väl med det som har varit dom senaste 7 åren, och jag ser detta som en möjlighet till avslut.

 

Mvh isan lover

 

Ingen länk till voranais inlägg om saken idag alltså? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
En lögn kan aldrig bli en sanning hur mycket den än upprepas, det vet ju alla, enligt min mening, det är uppenbart att jag har rätt, det vet ju alla.

Hej

 

Det är möjligt att det kan anses vara naivt att tro på en framtid utan politiska konflikter och våldsamma sammandrabbningar på Bangkoks gator men jag är optimistiskt lagd och väljer att se positivt på detta försök till lösning.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...