Jump to content
IGNORERAD

Human Rights Watch kritiserar PTP´s amnestilag


MaiChai

Recommended Posts

Guest Isan Lover
Så varför skall Abhisit jagas när han är ansvarig PM men inte Thaksin när han var ansvarig PM ?

Hej

 

Du har missuppfattat hela amnesti förslaget, tanken är förstås att ingen ska jagas och det även inräknat Apishit och Suthep.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 113
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    23

  • Khun Ken

    13

  • MaiChai

    10

  • Poffa

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

 

Det var ett svar på ditt inlägg om dom ca tusen demonstranterna och det gäller väl i högsta grad amnesti, själv tycker jag att ett tusental människor måste vara en stor besvikelse för arrangörerna och det Demokratiska partiets Suthep som säkert hade hoppats kunna locka ut ytterligare några 10 000 till 100 000 människor, men jag tycker att det verkar som om vanligt folk börjar tröttna på denna evighetslånga konflikt och kanske t.o.m militärledning och kungligt närstående.

 

Jag tror att en amnesti kommer att bli verklighet helt enkelt för att det snart inte längre finns några som tror sig tjäna på en konflikt med fortsatta demonstrationer och gatuvåld, och dom flesta är väl lite rädda om sitt eget skinn.

 

Mvh isan lover

 

Tror du verkligen amnesti skulle lösa några problem i Thailand ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Du har missuppfattat hela amnesti förslaget, tanken är förstås att ingen ska jagas och det även inräknat Apishit och Suthep.

 

Mvh isan lover

 

Du kräver hela tiden att Abhisit skall jagas och ställas till ansvar för det som hände 2010 men du vägrar alla former av jakt på Thaksin för det som hände i WOD och Tak Bai

 

Hur förklarar du det ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Tror du verkligen amnesti skulle lösa några problem i Thailand ?

Hej

 

Det skulle ju förmodligen leda till ett avslut på den pågående politiska konflikten och det vore ju positivt, men det bästa hade naturligtvis varit om samtliga inblandade hade blivit straffade men det alternativet finns tyvär inte i dagens Thailand beroende på att militären inte står under civil kontroll och att andra ej valbara makthavare i den onämnbares närhet med stort inflytande inte omfattas av några lagar alls.

 

Mvh isan lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Du kräver hela tiden att Abhisit skall jagas och ställas till ansvar för det som hände 2010 men du vägrar alla former av jakt på Thaksin för det som hände i WOD och Tak Bai

 

Hur förklarar du det ?

Hej

 

Läste du inte vad jag skrev och vad som är avsikten med amnestin?

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det var ett svar på ditt inlägg om dom ca tusen demonstranterna och det gäller väl i högsta grad amnesti, själv tycker jag att ett tusental människor måste vara en stor besvikelse för arrangörerna och det Demokratiska partiets Suthep som säkert hade hoppats kunna locka ut ytterligare några 10 000 till 100 000 människor, men jag tycker att det verkar som om vanligt folk börjar tröttna på denna evighetslånga konflikt och kanske t.o.m militärledning och kungligt närstående.

 

Jag tror att en amnesti kommer att bli verklighet helt enkelt för att det snart inte längre finns några som tror sig tjäna på en konflikt med fortsatta demonstrationer och gatuvåld, och dom flesta är väl lite rädda om sitt eget skinn.

 

Mvh isan lover

 

Lögnerna fortsätter. Demokraterna var INTE med i demonstrationen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar du inte någon gång att amnesti nu är att kasta bensin på elden ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar du inte någon gång att amnesti nu är att kasta bensin på elden ?

 

Då är ni överens om att ni är oeniga.

Nu är det bara att vänta och se vad som händer och sker.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.nationmultimedia.com/politics/Perpetrators-of-abuses-during-2010-violence-must-b-30212088.html

 

Även FN är tydligen nu gula, för militärmakt och de onämnbara...

 

Naturligtvis måste ALLA ansvariga för våldet från båda sidor hållas ansvariga i en domstol. Men det funkar ju knappast när det är den ena sidan som ensidigt sköter utredandet och bestämmer hur en försoning ska gå til.

 

Det sista PTP vill ha är en oberoende utredning av händelserna 2009 och 2010...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.nationmultimedia.com/politics/Perpetrators-of-abuses-during-2010-violence-must-b-30212088.html

 

Även FN är tydligen nu gula, för militärmakt och de onämnbara...

 

Naturligtvis måste ALLA ansvariga för våldet från båda sidor hållas ansvariga i en domstol. Men det funkar ju knappast när det är den ena sidan som ensidigt sköter utredandet och bestämmer hur en försoning ska gå til.

 

Det sista PTP vill ha är en oberoende utredning av händelserna 2009 och 2010...

 

Även FN begär att de ansvariga i toppen skall exkluderas från en Amnesti om en sådan skall röstas igenom

 

OHCHR also called on the Government to ensure that any amnesty excludes those who are responsible for human rights violations and to take steps to prosecute perpetrators of such violations.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.nationmultimedia.com/politics/Perpetrators-of-abuses-during-2010-violence-must-b-30212088.html

 

Även FN är tydligen nu gula, för militärmakt och de onämnbara...

 

Naturligtvis måste ALLA ansvariga för våldet från båda sidor hållas ansvariga i en domstol. Men det funkar ju knappast när det är den ena sidan som ensidigt sköter utredandet och bestämmer hur en försoning ska gå til.

 

Det sista PTP vill ha är en oberoende utredning av händelserna 2009 och 2010...

Svar från PTP. "The UN is not our father"

Link to comment
Dela på andra sajter

Röd/svart skjorta ledaren Kwanchai Praipana iklädd polisuniform innanför ISA barrikaderna utanför parlamentet för att samordna sina stormtrupper.

 

xBRC7oYKCIAAlID8.jpg.pagespeed.ic.C1VM63

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Lögnerna fortsätter. Demokraterna var INTE med i demonstrationen.

Hej

 

Hade du följt med i media och på forumet så hade du tagit del av Bangkok Posts artikel om Suthep som uttalade sitt stöd för Peolpe,s Armys kommande demonstration och Suthep kunde tänka sig att själv medverka och även partiet.

 

Mvh isan lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Hade du följt med i media och på forumet så hade du tagit del av Bangkok Posts artikel om Suthep som uttalade sitt stöd för Peolpe,s Armys kommande demonstration och Suthep kunde tänka sig att själv medverka och även partiet.

 

Mvh isan lover 

 

Men, i motsats till vad Du skrev, deltog de inte.

 

Du gillar att ljuga, eller hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men, i motsats till vad Du skrev, deltog de inte.

 

Du gillar att ljuga, eller hur?

 

 

Nu har du skrivit det flera ggr.

Vilken onödigt otrevlig ton.

Om du skulle ha fel i något påstående du gjort på forumet gör det då dig till lögnare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har du skrivit det flera ggr.

Vilken onödigt otrevlig ton.

Om du skulle ha fel i något påstående du gjort på forumet gör det då dig till lögnare?

 

Om det hade lägner i princip alla påståenden jag gjort så hade det mig till lögnare.

 

Il's lögn om ostraffade PAD ledare har han kört han kört minst 20 gånger vid det här laget. Trots att han är väl medveten att det är just en lögn.

 

Om man medvetet upprepar en lögn gång, på gång, på gång. Vad är man då om inte en lögnare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Röd/svart skjorta ledaren Kwanchai Praipana iklädd polisuniform innanför ISA barrikaderna utanför parlamentet för att samordna sina stormtrupper.

 

xBRC7oYKCIAAlID8.jpg.pagespeed.ic.C1VM63

 

 

Vilken skräll! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det hade lägner i princip alla påståenden jag gjort så hade det mig till lögnare.

 

Il's lögn om ostraffade PAD ledare har han kört han kört minst 20 gånger vid det här laget. Trots att han är väl medveten att det är just en lögn.

 

Om man medvetet upprepar en lögn gång, på gång, på gång. Vad är man då om inte en lögnare?

Man försöker att få en lögn att bli en sanning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Men, i motsats till vad Du skrev, deltog de inte.

 

Du gillar att ljuga, eller hur?

Hej

 

Var läste du att jag påstod att Suthep deltog?

 

Själv skrev jag så här "Läste i dagens Bangkok Post http://www.bangkokpo...lly-if-proteste att Suthep och det Demokratiska Partiet är redo att ge sig ut på gatorna igen för att deltaga i demonstrationer mot regeringen" med tillägget om en enda demonsttrant dödas och så uttalade sig faktiskt Suthep själv i artikeln.

 

Och detta är inte unikt på något sätt eftersom Demokraterna har haft MP.s som deltagare i både PAD,s och Pitak Siam,s aktioner och demonstrationer genom åren, att dom nu säger sig vara beredda att göra gemensam sak med det nu aktiva Peolple.s Army förvånar väl knappast någon.

 

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Var läste du att jag påstod att Suthep deltog?

 

Själv skrev jag så här "Läste i dagens Bangkok Post http://www.bangkokpo...lly-if-proteste att Suthep och det Demokratiska Partiet är redo att ge sig ut på gatorna igen för att deltaga i demonstrationer mot regeringen" med tillägget om en enda demonsttrant dödas och så uttalade sig faktiskt Suthep själv i artikeln.

 

Och detta är inte unikt på något sätt eftersom Demokraterna har haft MP.s som deltagare i både PAD,s och Pitak Siam,s aktioner och demonstrationer genom åren, att dom nu säger sig vara beredda att göra gemensam sak med det nu aktiva Peolple.s Army förvånar väl knappast någon.

 

Mvh isan lover

 

Du skrev

 

"själv tycker jag att ett tusental människor måste vara en stor besvikelse för arrangörerna och det Demokratiska partiets Suthep som säkert hade hoppats kunna locka ut ytterligare några 10 000 till 100 000 människor,"

 

Tycker Du det är korrekt beskrivning på en demonstration som Demokraterna och Suthep INTE deltog i?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Här kan man läsa det mesta om Demonstrationerna i Bangok som hitills har lockat så få deltagare http://asiancorrespondent.com/111606/anti-government-protesters-return-to-the-streets-of-Bangkok/ och man rapporterar även om det Demokratiska partiets demonstrationer och aktiviteter på gatorna, till Apishits fördel måste man ju säga att det var när han uppmanade demonstranterna till icke våld och att inte försöka forcera polisens avspärrningar med våld, enligt dom senaste rapporterna har Demokraterna nu upplöst sin demonstration och uppmanat folk att gå hem igen.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Du skrev

 

"själv tycker jag att ett tusental människor måste vara en stor besvikelse för arrangörerna och det Demokratiska partiets Suthep som säkert hade hoppats kunna locka ut ytterligare några 10 000 till 100 000 människor,"

 

Tycker Du det är korrekt beskrivning på en demonstration som Demokraterna och Suthep INTE deltog i?

Hej

 

Att Suthep och Demokraterna precis som People,a Army hade hoppats på fler demonstranter för att på så sätt öka trycket på regeringen råder det knappast något tvivel om, det kan man väl utläsa här t.ex http://asiancorrespondent.com/111606/anti-government-protesters-return-to-the-streets-of-Bangkok/

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Att Suthep och Demokraterna precis som People,a Army hade hoppats på fler demonstranter för att på så sätt öka trycket på regeringen råder det knappast något tvivel om, det kan man väl utläsa här t.ex http://asiancorrespondent.com/111606/anti-government-protesters-return-to-the-streets-of-Bangkok/

 

Mvh isan lover

 

Thaksin deltog ju inte i demonstrationerna 2010 men hoppades på många deltagare. Vari ligger skillnaden i logik från din sida när du inte anser honom ansvarig och inblandad ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...