Jump to content
IGNORERAD

Bilprovning i Thailand


Cobra

Recommended Posts

Jaha, om du tror på detta så bör du antingen byta granne eller din "välunderättade" källa. Mig veterligen så har det inte ingått någon försäkring i skatteinbetalningen så länge jag har bott i Thailand.

 

Så erkänn nu att du har fel. Skulle du ha rätt så ger jag dig 10 gånger pengarna, valfritt belopp.    :)

De va fan va kittslig du är.Det är inte möjligt att betala skatt UTAN försäkring, därför har man gjort det enkelt för sig genom att baka ihop dessa betalningar, men vill du att det ska heta nåt annat så kalla det va fan du vill, och jag har mer än gärna kvar mina grannar så jag slipper riskera att en sån jävla träbock som du skulle flytta in!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    10

  • demon

    7

  • Nemo

    7

  • Cobra

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

De va fan va kittslig du är.Det är inte möjligt att betala skatt UTAN försäkring, därför har man gjort det enkelt för sig genom att baka ihop dessa betalningar, men vill du att det ska heta nåt annat så kalla det va fan du vill, och jag har mer än gärna kvar mina grannar så jag slipper riskera att en sån jävla träbock som du skulle flytta in!

 

Med andra ord, så har du anlitat någon som har utfört detta arbete för dig. Och din nota  för detta arbete har fått dig att tro att  försäkringen ingår i trafikskatten.  Tro mig, det gör den inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med andra ord, så har du anlitat någon som har utfört detta arbete för dig. Och din nota  för detta arbete har fått dig att tro att  försäkringen ingår i trafikskatten.  Tro mig, det gör den inte.

Ha ha

Link to comment
Dela på andra sajter

Kapten Nemo har alltid rätt.

 

Nix. Men i det fallet så har jag det, och det kan säkert alla fordonsägare i Thailand som betalar skatt för sitt fordon intyga, oavsett om de tillhör ryggdunkar-klubben.  Försäkring igår inte i trafikskatten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nix. Men i det fallet så har jag det, och det kan säkert alla fordonsägare i Thailand som betalar skatt för sitt fordon intyga, oavsett om de tillhör ryggdunkar-klubben.  Försäkring igår inte i trafikskatten.

Så är det nog faktiskt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nix. Men i det fallet så har jag det, och det kan säkert alla fordonsägare i Thailand som betalar skatt för sitt fordon intyga, oavsett om de tillhör ryggdunkar-klubben.  Försäkring igår inte i trafikskatten.

 

Om du inte kan få ditt skattemärke innan du betalat för försäkringen så är risken minimal att du gör fel

och helt ur proportion i förhållande till vad viktigt det verkar vara för dig att få rätt i denna sak :-)

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Med andra ord, så har du anlitat någon som har utfört detta arbete för dig. Och din nota  för detta arbete har fåtlt dig att tro att  försäkringen ingår i trafikskatten.  Tro mig, det gör den inte.

Varfor tror du det, orkar bara inte med dina korkade kommentarer, kolla din skattekvittens far du se. Du maste val for fan fatta vad jag menar

....for att losa fordonsskatt sa maste man ocksa losa en obligatorisk forsakring, svarare an sa ar det inte.

Om du inte kan med att detta for enkelhets skull benams som "ingar i skatten" sa sager det mer om din byxbyrakratiski an om sunt fornuft!

 

Sluttjatat! Ajoss

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...