Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Gustav

Köpa Moppe

Recommended Posts

Gustav

Usch vad jag tjatar säger gumman. Nåja jag får väl tjata här då! Någon som kanske kan komma med tips.

Jag letar efter nått roligt fortskaffningsmedel helst manuell eller halvautomat.

Lite större motor. Inte för hög för jag är gammal och stel. Inte för dyr för jag är fattig.

Hittade dom här hojarna  Vad tror ni vågar man köpa udda märken? Eller?

Den här är jag sugen på. Kina hoj säger dom men det finns fabrik i Rayong. Säljaren visste mindre om hojen än vad jag gjorde.

Stallion  150cc 59900thb

post-7723-0-76254400-1375183397.jpg

Den här är väl en kopia på Phantom? kostar också 59900

post-7723-0-98008000-1375183392.jpg

post-7723-0-87279700-1375183400.jpg

post-7723-0-15107400-1375183404.jpg

Begagnat skulle vara fint, men var tusan hittar man sånt. Letat på internet och åkt runt utan att lyckas hitta nått kul.

En Honda Shadow elller som den ibland heter här Honda Steed. skulle inte vara dumt det heller för rätt peng. Eller en Phantom Fire av sista årsmodellen

//Gustav

post-7723-0-98008000-1375183392.jpg

post-7723-0-76254400-1375183397.jpg

post-7723-0-87279700-1375183400.jpg

post-7723-0-15107400-1375183404.jpg

Nemo
Usch vad jag tjatar säger gumman. Nåja jag får väl tjata här då! Någon som kanske kan komma med tips.

Jag letar efter nått roligt fortskaffningsmedel helst manuell eller halvautomat.

Lite större motor. Inte för hög för jag är gammal och stel. Inte för dyr för jag är fattig.

Hittade dom här hojarna  Vad tror ni vågar man köpa udda märken? Eller?

Den här är jag sugen på. Kina hoj säger dom men det finns fabrik i Rayong. Säljaren visste mindre om hojen än vad jag gjorde.

Stallion  150cc 59900thb

attachicon.gif1-m 006.JPG

Den här är väl en kopia på Phantom? kostar också 59900

attachicon.gif1-m 005.JPG

attachicon.gif1-m 007.JPG

attachicon.gif1-m 008.JPG

Begagnat skulle vara fint, men var tusan hittar man sånt. Letat på internet och åkt runt utan att lyckas hitta nått kul.

En Honda Shadow elller som den ibland heter här Honda Steed. skulle inte vara dumt det heller för rätt peng. Eller en Phantom Fire av sista årsmodellen

//Gustav

Du kan köpa min Honda 150 för halva priset.   

post-8930-0-91714300-1375187491.jpg

post-8930-0-91714300-1375187491.jpg

Nicholas

{style_image_url}/attachicon.gif nsr-150-sp.jpg

2 takt?

Ser fin ut.

Var finns den?

Sangwal

Får man som falang äga motorcykel i Thailand?

Rock on!

gst

Rock on!

Bra fråga, och jag är tveksam såvida man inte har husbok. Husboken krävs ju för att köpa MC såvitt jag förstått. Köpte en i vintras, men skrev den på min fru.

/GSt

Khemmarat

Rock on!

Ja

Guest wUThai

Vad jag förstår så är begagnadmarknaden dålig när det gäller mopeder med? 

Sangwal

Ja

Inga tveksamheter?

Rock on!

Khemmarat
Vad jag förstår så är begagnadmarknaden dålig när det gäller mopeder med? 

I lilla Khemmarat finns det två affärer som säljer nytt och en begagnat butik, så om

det är likadant på andra ställen  så borde det vara en skapligt bra begagnat marknad

Khemmarat

Inga tveksamheter?

Rock on!

Nej inte för mej, men Thailand är jo Thailand

Guest wUThai
I lilla Khemmarat finns det två affärer som säljer nytt och en begagnat butik, så om

det är likadant på andra ställen  så borde det vara en skapligt bra begagnat marknad

Jag frågade frugan om hur det såg hemma i vår by.. och där fanns det en affär som sålde nytt och begagnat också. Det låter ju lovande om man nu skulle klippa till sig med en begagnad moppe.

Sangwal
Nej inte för mej, men Thailand är jo Thailand
Ja, tyvärr är det så, något fungerar förträffligt i en by, kan vara en omöjlighet i en annan.. Rock on!

Gustav

Ska inte vara några problem alls att köpa moppe. Inte här i Pattaya i alla fall. Men att hitta rätt objekt det kan vara lite trixigt.

swedenfarang

Snygga de där kinamopparna. Finns de nån som även hyr ut liknande?

Gustav

attachicon.gifnsr-150-sp.jpg

Inte riktigt min stil men frågar ändå¨. :-)

150 cbr ?  Årsmodell, år och hur långt har den gått. Finns du runt Pattaya? 

//Gustav

• Similar Content

• lasseiudon
      By lasseiudon
      Jag tycker att vår "moppe" drar för mycket bensin och undrar vad man skulle kunna göra åt det? Moppen i fråga är en Honda Click, automat med några år på nacken. Sist när frugan skulle serva den hos Honda bad jag henne klaga på att den drog mycket soppa. Hon kanske glömde fråga för inget verkar ha hänt. Finns det något att "skruva" på för att minska bensinförbrukningen? Jag har inte mätt bensinförbrukningen men tycker att vi tankar hela tiden och ibland har man haft andra moppar som verkar gå betydligt längre på en tank.
    • Gustav
      By Gustav
      Kom över den här av en slump. Big Bore Kit 200cc ,lite allmänt trimmad, ombyggd till koppling ej halvautomat. Låter som fan, går som fan.
      Tänkte att det skulle bli nått projekt av den när jag är klar med huset.  
      Vad tycker den samlade MPR eliten man ska göra av den. Rat Bike, Sleeper, Race, Lowrider....... ?
      Behöver inte falla in i något fack, bara man kan åka på stan utan att få ordningsmakten på sig. Så lite ideer skulle va skoj

• Guest
      By Guest
      Säljes Honda Click fem år gammal, har rullat 17 000 km Servat och underhållet väl.
      Pris 17 500 THB Hjälmboxen ingår inte i affären utan diskuteras separat. PM eller 0925016295 ( moppen är inte min men jag kan översätta, om behövs)
      Direckt till säljaren Heikki 0852191940 pratar bara finska! Finns i Pattaya / Jomtien

• lasseiudon
      By lasseiudon
      Nån som har erfarenhet av dessa MC. Jag har ett vagt minne av att någon i forumet köpte en tidigare i år. Tillverkas dom i Thailand eller importeras dom från Kina? Finns dom att köpa i Udon Thani-området.

• Luke the Drifter
      By Luke the Drifter
      Det var snart dags för Hua Hins årliga motorcykelutställning "Hua Hin Bike Week" och jag ville givetvis vara på plats. Jag hade sett posters ute på stan som talade om när den skulle vara men inte var någonstans. Jag frågade vänner och bekanta men ingen visste med säkerhet var någonstans den skulle hållas.
      Lika bra att ta tag i det här själv !

Jag begav mig ner till en bar där jag med största säkerhet skulle få veta.

Hua Hin Chopper Bar 

Jag var i baren tidigt på dygnet och det fanns bara en ensam tjej på plats och hon visste inte ens om någon mc-utställning. Hon bad mig komma tillbaka lite senare mot kvällen för då skulle det finnas folk i baren som hade mer koll. Jag tackade för mig och gick vidare.

Jag gick vidare till en moppeuthyrare och frågade kisen som jobbade där men han visste inte var träffen skulle vara.

Jaha. Ingen vidare lycka här heller.

Jag gick vidare och på nästa ställe så visste de heller inte något om träffen.

Däremot så stod det en hjälm på muren som gav mig en idé

Nu styrde jag mina steg mot en tatueringsstudio, där borde man få besked.

Så där, framme  

Helt klart en studio som är inriktad på hojåkare och tatuerarna bör ha koll på träffarna

Men icke sa Nicke. Tatueraren var säkert en suverän tatuerare men någon koll på mc-träffarna hade han inte.
      Nu tänkte jag för mig själv att jag gör en chansning nere på turistbyrån. Risken är väl ganska liten att de ens vet om mc-träffen men man vet aldrig.

Ge mig lite information, tack

Tji fick jag, de visste inte ens om träffen. Skam den som ger sig, bara att snoka vidare.
      Ute på stan fick jag syn på en tös som eventuellt kan veta något.

- Hej ! Vänta lite, jag måste fråga dig en sak !

Jakten fortsätter,,,,,,,,,

// Luke the Drifter

• Create New...