Jump to content
IGNORERAD

rundsmörjning


Don Went

Recommended Posts

Har stora problem med att få de att förstå att jag vill ha rundsmörjning av bilen!

Min fru översätter, men vet inte om dom fattar ändå för dom säger att , nej vi gör inte det.

Vi har varit på bensinstationer och däckverkstäder och små bilverkstäder. Ingen vill göra det.

Tacksam för seriösa svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv åker jag til Izusu i Ubon en gång i året, och då är det bara att kryssa i allt du vill ha gjort. Dom

 

har förtryckta blad vart allt som är möjligt att göra finns med.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Har stora problem med att få de att förstå att jag vill ha rundsmörjning av bilen!

Min fru översätter, men vet inte om dom fattar ändå för dom säger att , nej vi gör inte det.

Vi har varit på bensinstationer och däckverkstäder och små bilverkstäder. Ingen vill göra det.

Tacksam för seriösa svar.

 

Finns det verkligen så många smörjpunkter på en nyare bil/pickup, kan vara ändarna i bladfjäderpaketet på en pickis möjligen?

 

Gnisslande ljud i pickup brukar snarare bero på slitna eller uttorkade bussningar i hjulupphängningar, vilka bytes för en liten slant i Thailand,

Jag har en 10 år gammal Toyota Sportrider, jag bara åkte in och bad dem att byta alla bussningar och leder i framvagnen, det var inte märkvärdigt dyrt, minns inte den exakta summan, men hade den varit hög så hade jag kommit i håg, bilen blev som ny efter den "rundsmörjningen"

 

Ps. DW, hur länge blir du kvar i Thailand...jag kommer om ca 4-5 veckor.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Rundsmörjning förekom för 30-40 år sedan då bilarna hade smörjnipplar. Smörjnipplarnas tid är längesen förbi. :ahh: Nuförtiden är det permanentsmörjning som gäller. När lagren skär ihop så byter man dem. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det verkligen så många smörjpunkter på en nyare bil/pickup, kan vara ändarna i bladfjäderpaketet på en pickis möjligen?

 

Gnisslande ljud i pickup brukar snarare bero på slitna eller uttorkade bussningar i hjulupphängningar, vilka bytes för en liten slant i Thailand,

Tror också att det är det rätta svaret. Bronzbussningar slutade bilfabrikerna med på 50-60 talet, för att ersättas med plast/nylonbussningar som ska var smörjfria

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det verkligen så många smörjpunkter på en nyare bil/pickup, kan vara ändarna i bladfjäderpaketet på en pickis möjligen?

 

Gnisslande ljud i pickup brukar snarare bero på slitna eller uttorkade bussningar i hjulupphängningar, vilka bytes för en liten slant i Thailand,

Jag har en 10 år gammal Toyota Sportrider, jag bara åkte in och bad dem att byta alla bussningar och leder i framvagnen, det var inte märkvärdigt dyrt, minns inte den exakta summan, men hade den varit hög så hade jag kommit i håg, bilen blev som ny efter den "rundsmörjningen"

Tackar för det svaret! Själv e jag helt ointresserad av bilar egentligen, bara skiten går så e jag nöjd.

Tack alla andra också. Nu ska jag bar få dom att fatta "bussningar" hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

fråga kärringarna på massagerna dom vet allt om rundsmörjning :crazy:

Och där kom det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Åk till en märkesverkstad och lämna in den på fullservice

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Skaffa en egen spruta Har en som ej använts på de sista 30 åren Hade den till min Falcon 61 Vartefter vi böt styrstag p-ändor o kulbultar mot mitte av 70talet försvan dessa ( smörjnipplarna )

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Rundsmörjning förekom för 30-40 år sedan då bilarna hade smörjnipplar. Smörjnipplarnas tid är längesen förbi. :ahh: Nuförtiden är det permanentsmörjning som gäller. När lagren skär ihop så byter man dem. 

Inte pa Pickisar med bladfjadrar! 50 talet fortfarande.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Har smörjnipplar på framvagnen på min Cheva och den är nästan ny ..... ;) -89:a

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Har smörjnipplar på framvagnen på min Cheva och den är nästan ny ..... ;) -89:a

utanpåliggande gångjärn?

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...