Jump to content
IGNORERAD

Göteborg galoppbana 28/7


conservator

Recommended Posts

conservator

Till alla Göteborgare och även icke Göteborgare kan jag rekomendera ett besök på denna fina lite bortglömda bana, definitivt Sveriges bästa gräsbana. Plats: Säve första start 12.45-15.34 summa 9 lopp av hästsportens formel 1. Givetvis är jag på plats själv!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
  • Svar 63
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    29

  • Khemmarat

    15

  • Nicholas

    7

  • Baa

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Då är det dags igen 18/8 är det åter fina tävlingar på Sveriges bästa gräsbana Göteborg galopp, förra gången var det ju en måttlig respons här på mpr, synd ni vet inte vad ni missar! En dag på Göteborgsbanan är en riktigt trevlig upplevelse och jag åker gärna de 30 milen fram och tillbaka så man får hoppas att Göteborgarna utnyttjar den geografiska fördelen. 1:a start 12.45 http://www.goteborggalopp.se/gg/pdf-start/gg-130818.pdf

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig sett galopp live, intressant...

 

MPR Träff? För hästar är jag inte så intresserad av, man skall ju inte leka med maten...

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig sett galopp live, intressant...

 

MPR Träff? För hästar är jag inte så intresserad av, man skall ju inte leka med maten...

 

 

MVH Tommy

Kom du till banan bara jag ska nog få dig intresserad av´dessa fullblod, Dessutom finns det serveringar där man kan passa på att njuta av en öl i sensommaren!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom du till banan bara jag ska nog få dig intresserad av´dessa fullblod, Dessutom finns det serveringar där man kan passa på att njuta av en öl i sensommaren!

Vi har faktiskt en galoppbana i Udon, inte for att jag kan nagot om sporten, men kul ar det, och kall bira finns det, 30 THB for en burk Chang!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har faktiskt en galoppbana i Udon, inte for att jag kan nagot om sporten, men kul ar det, och kall bira finns det, 30 THB for en burk Chang!

Det visades faktiskt ett islag just ifrån Udons galoppbana för ett par år sedan i svensk tv, 30 Bath låter väl överkomligt!

Ja, galopp innehåller de flesta moment som en idrottsintresserad kan önska sig, riktigt kul i sina bästa stunder!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får hålla med om att galopp är en mäktig upplevelse, speciellt om man står precis vid banan. Hästar som löper så fort dom kan... till skillnad från fjantsporten trav ;)

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får hålla med om att galopp är en mäktig upplevelse, speciellt om man står precis vid banan. Hästar som löper så fort dom kan... till skillnad från fjantsporten trav ;)

 

Herr Chang har talat.

Kunde inte ha sagt det bättre själv, det engelska fullblodet står i en klass för sig och kan väl jämföras med en formel 1 bil!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kunde inte ha sagt det bättre själv, det engelska fullblodet står i en klass för sig och kan väl jämföras med en formel 1 bil!

Då ska man väl i ärlighetens namn jämföra Udons galopphäststandard med traktorpulling!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då ska man väl i ärlighetens namn jämföra Udons galopphäststandard med traktorpulling!

Tja, vet inte exakt vilken standard de håller  men Engelska fullblod är det, och i Thailand så tillämpar man regeln att samtliga som tävlar på banorna måste vara födda i landet, dvs man satsar på den inhemska aveln vilket är strikt kontrollerat med chipmärkning och diverse signalementsbeskrivningar! Nationalister även där alltså! Sen vet jag med all säkerhet att de inte är aktuella för Dubai World cup direkt!

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har faktiskt en galoppbana i Udon, inte for att jag kan nagot om sporten, men kul ar det, och kall bira finns det, 30 THB for en burk Chang!

Finns möjligheten att lira för pengar på denna bana?

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är det dags igen 18/8 är det åter fina tävlingar på Sveriges bästa gräsbana Göteborg galopp, förra gången var det ju en måttlig respons här på mpr, synd ni vet inte vad ni missar! En dag på Göteborgsbanan är en riktigt trevlig upplevelse och jag åker gärna de 30 milen fram och tillbaka så man får hoppas att Göteborgarna utnyttjar den geografiska fördelen. 1:a start 12.45 http://www.goteborggalopp.se/gg/pdf-start/gg-130818.pdf

Där har man varit några ggr...hemtrevligare än ÅBY-travbana.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns möjligheten att lira för pengar på denna bana?

Japp, högsta "lagliga" insats via totalisatorn är dock 2000 THB, men uppe på läktaren går det att fixa lite större bet om man önskar, och inne i restaurangavdelningen laddar dom 100 000 om dom vill, där sitter polischeferna och deras  jämlikar!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Min arbetsplats ligger på andra sidan vägen :crazy:

post-3713-0-75393700-1376651163_thumb.jp

post-3713-0-55985200-1376651359_thumb.jp

post-3713-0-10739100-1376651571_thumb.jp

post-3713-0-42543900-1376651664_thumb.jp

post-3713-0-60283800-1376651724_thumb.jp

post-3713-0-17956400-1376651798_thumb.jp

post-3713-0-37942200-1376651854_thumb.jp

post-3713-0-85237700-1376651894_thumb.jp

post-3713-0-51787200-1376651940_thumb.jp

post-3713-0-31304900-1376651988_thumb.jp

post-3713-0-59367000-1376652019_thumb.jp

post-3713-0-86859900-1376652072_thumb.jp

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite rolig galoppstatistik var de 10 bästa galopphästarna tränas just nu (baserat på starter på svenska banor)

 

1. Malmö

2. Malmö

3. Göteborg

4.Stockholm

5. Malmö

6. Malmö

7. Malmö

8. Malmö

9. Malmö

10. Malmö

 

(men även om Malmö har de bästa hästarna så har Göteborg fortfarande den trevligaste banan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Om inte galoppen subsidierats av travet så fanns den inte, tänk på

 

det när du skiter på travet  :thumbsup:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Om inte galoppen subsidierats av travet så fanns den inte, tänk på

 

det när du skiter på travet  :thumbsup:

Äger de inte ATG tillsammans?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om inte galoppen subsidierats av travet så fanns den inte, tänk på

 

det när du skiter på travet  :thumbsup:

Var har du sett att jag trampat på travet??

Link to comment
Dela på andra sajter

Äger de inte ATG tillsammans?

 

Galoppen tillför pengar till ATG ? När ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Var har du sett att jag trampat på travet??

 

Ursäkta det var  kanske någon annan i tråden

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Men fakta är att om galoppen skulle stå på egna ben ,så kan den inte det.

 

Den lever av bidrag .

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Galoppen tillför pengar till ATG ? När ?

Tja, fördelningen är gjord, och travet får väl majoriteten av mediautrymmet (vilket kan tyckas något märkligt) och borde således dra in majoriteten av pengarna!

Vilken sport av de båda som är störst internationellt behöver vi inte diskutera men i brist på rättvist mediautrymme i sverige är det svårt att växa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men fakta är att om galoppen skulle stå på egna ben ,så kan den inte det.

 

Den lever av bidrag .

Både travet och galoppen lever på spelarnas pengar och tillsammans äger de ATG där travet äger 90% och galoppen 10%, och det är TAG som delar ut pengarna till banorna!

 

Det är väl bara 3 av Sveriges travbanor som går ihop resterande c:a 30 står således inte på egna ben!!! Så med ditt resonemang så ska det bara finnas trav i Sth, Gbg och Malmö

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, fördelningen är gjord, och travet får väl majoriteten av mediautrymmet (vilket kan tyckas något märkligt) och borde således dra in majoriteten av pengarna!

Vilken sport av de båda som är störst internationellt behöver vi inte diskutera men i brist på rättvist mediautrymme i sverige är det svårt att växa!

Självklart får travet mer utrymme, det är jo störst och tillför mer pengar till allt.

 

Galoppen tillför inget dom tär på kronorna som travet  inbringar.

 

Om det finns nåt  som är värd namnet  "överklass hobby" så är det galopp i Sverige

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...