Jump to content
IGNORERAD

Kunden har (inte alltid) rätt


janne_h

Recommended Posts

header3.png

 

Hittade en ganska rolig site som beskriver olika humoristiska kundbemötanden

 

http://www.intealltid.se/

 

här är ett exempel hur det kan gå till.

 

En pappa glider in med sin 15-åriga dotter. Dottern har tappat sin telefon i havet när hon badade med sina kompisar. Telefonen försvann, förmodligen över till norra Danmark. Pappa sköter snacket medans dottern står och himlar med ögonen och tuggar tuggumi. Pappan ger mig sitt personnummer så att jag kan kolla upp om abonnemanget telefonen är knuten till kan förlängas: Pappa: Så, nu skulle vi vilja ha en ny telefon, en sån där iPhone! Det var det va?, frågar han dottern. Dotter: Ehh ja! Jag: Okej, men abonnemanget tecknades på 24 månader för bara 3 månader sedan, så jag kan inte förlänga det, tyvärr. Om ni verkligen vill kan vi öppna ett nytt abonnemang med en tillhörande iPhone. Är det någon annan i familjen som skulle behöva ett abonnemang men redan har en telefon? Pappa: Nej vi behöver inget nytt abonnemang, vi behöver bara en telefon till det här abonnemanget. Jag: Okej, men vill ni ha en iPhone utan abonnemang blir 5800kr. Pappa: Nej men vi har ju ett abonnemang där vi betalar för en telefon. Men den är ju borta så nu behöver vi en ny, kan du fixa det? Jag: Ja, men jag kan ju inte bara ge er en telefon, eller vad menar du? Pappa: Vi betlar 200kr extra i månaden för en telefon. Men nu har vi ju ingen telefon. Vi måste ju få en telefon för att vi betalar 200kr i månaden. Jag: Jo, men det var ju för den specifika telefonen ni fick när ni tecknade abonnemanget. Pappa: Så vi ska betala 200kr i månaden för en telefon vi inte har, plus, 5800kr för en ny… hahaha, sluta nu och hämta en sån där iPhone. Jag: Alltså, de 200kr är ju en avbetalning på telefonen. Ni betalade ju inget för den i butiken eller hur? Pappa: Nej? Jag: Så om du lägger ihop den totala kostnaden 200kr i månaden gånger 24 så får du 4800kr. Alltså ett subventionerat pris på 1000kr. Men det är ju för telefonen som ligger i havet! Pappa: Ja, men vi kan ju inte betala 200kr i månaden för något som är borta. Då får du ta bort de 200 kr varje månad! Jag: Det kan jag ju inte göra. Det är inte Telenors ansvar att se till att folk inte tappar bort eller gör sönder sina telefoner, det måste du förstå. Pappa: Nähe, då vill jag avsluta abonnemanget. Jag tänker inte betala 200 kr för något jag inte har och sen 299 kr extra att ringa för när ni inte ger oss en ny telefon att ringa från! Jag: I så fall får du ringa kundtjänst och be om en öppen slutfaktura, det är viktigt att du säger “öppen”. Annars stänger de bara av abonnemanget och numret försvinner, för det vill ni väl behålla? Pappa: det kan du ge dig fan på att vi ska behålla, någonting ska vi allt lura er på. Jag: Okej, gör så.

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är ju en försäkrings fråga!

Beroende på vilken hemförsäkring de har.

Förlorar självrisken om de har rätt drulle försäkring.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Även vi får våran släng av sleven.

För några veckor sen var det en kund som inte ville betala när Rotavdraget blivit avslaget av skattemyndigheterna för att dom redan utnyttjat sitt hela rotavdrag. Med motiveringen att våran timtaxa är för hög.

 

Fick ett Email med en förfrågan om vad det skulle kosta att byta hennes beredare utan att tala om vare sig storlek eller var hon bor) när jag ställde dessa kompletterande frågor var jag otrevlig.

 

Ibland ringer kunder och tror att dom kommit till en bilverkstad eller dyl. När man vänligt förklarar att detta är en rörfirma så, får man följdfrågan. Vilket nummer har dom då?

 

Hade en dam som inte betalade räkningen för en jourutryckning. Varav ärendet tillslut begärdes vidare till tingsrätten. Då ringde hon varje fredag i 2 månader efter kl 13.00 och skulle gaffla om denna historia när hon börjat dricka vin och var berusad och krävde att få tala med mig.

Samma varje fredag när jag var i Thailand trots att Mats sa när jag kom tillbaka varje gång. Hon uttryckte ena gången att hon var jurist och nästa var hon advokat. Och en gång satt hon förfärade sig hur dyrt det skulle bli för henne att anlita advokat i tingsrätten.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...