Jump to content
IGNORERAD

Latex


acdc

Recommended Posts

Hej

 

Någon som har information, var jag kan hitta en Polymer-Latex tillverkare här i Thailand.

Idag så inporterar jag från UK allt material och varför gå över ån efter vatten Latex kommer ju från Asien.

 

Skulle vara tacksam om det är någon som vet något om detta

 

 

Ha det

 

 

 

 

 

wristseal.gif

 

 

One size seal with sizing rings at wrist aperture to be cut for larger sizes.Large- ‘A’ dia 40mm Part No. 1132*

 

 

Natural Rubber Latex

Natural Rubber Latex is the best choice of material for a large number of applications. Products that require very high elasticity, strength and recovery can be made from natural rubber latex. Natural rubber also offers very good tensile strength and is tear, puncture and abrasion resistant. This unique combination cannot be matched by any other natural or synthetic material.

In a world more and more concerned with environmental issues Natural Rubber Latex can be produced with very few negative environmental effects. Natural Rubber Latex comes from the cultivation and tapping of Hevea trees. These trees protect the soil from the erosive influence of the rain and provide a habitat for a great variety of flora and fauna. Once in production rubber trees can supply latex for 20 – 35 years, after which the trees are harvested for the furniture industry and new trees are planted in their place. Very few other crops exist in the tropics with the same ecological qualities as Natural Rubber.

 

post-9795-0-74412700-1374461112_thumb.jp

post-9795-0-74412700-1374461112_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det inte en latex fabrik på Phuket, har för mig att jag har sett nån skylt om det.

Men vilken typ av tillverkning dom har vet jag inte, är väl kanske bara tillverkning av själva massan från gummiträden.

Katrider

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja levt på det dom sista 20 åren

 

Ha det

Det här borde förgylla din tillvaro 

 

Thai Rubber Latex Corporation (Thailand) Public Company Limited

99/1-3 Moo 13, Bangna-Trad Road K.M. 7, Bangkaew, Bangplee, Samutprakarn 10540 Thailand

market@thaitex.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här borde förgylla din tillvaro 

 

Thai Rubber Latex Corporation (Thailand) Public Company Limited

99/1-3 Moo 13, Bangna-Trad Road K.M. 7, Bangkaew, Bangplee, Samutprakarn 10540 Thailand

market@thaitex.com

Tack för det Swift 4x4

 

Ha det

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för det Swift 4x4

 

Ha det

 

Det var så lite så. De är ganska duktiga. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var så lite så. De är ganska duktiga. 

Hej igen vad jag kunde läsa mig till så var det väl mest råvaran det handlade om, vad jag behöver är en producent som kan tillverka handledsmanschetter.

Med det är klart inte så lätt att hitta, när man söker så finns det en uppsjö av intima produkter så som........

 

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen vad jag kunde läsa mig till så var det väl mest råvaran det handlade om, vad jag behöver är en producent som kan tillverka handledsmanschetter.

Med det är klart inte så lätt att hitta, när man söker så finns det en uppsjö av intima produkter så som........

 

Ha det

De producerar saker i latex. bla handskar. Maila de eller ring och prata. 

De är flera divisioner och en av divisioner handlar och bearbetar gummi medan andra producerar.

Mail du har fått är till den producerande divisionen 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...