Jump to content
IGNORERAD

5 Månader i Thailand "budget"


Naab

Recommended Posts

broder tuk tuk
Så om jag nu känner för att äta köttbullar i Thailand så är det bättre jag stanna hemma. Hmm ja det verkar ju vara en sund åsikt. 

 

Jag åt nog köttbullar en gång i Pattaya den här vintern men då kunde jag ju lika gärna ha stannat hemma och jobbat dessa 6 veckor i stället. Ska nog ta mig en allvarlig funderare på om jag vill äta köttbullar i vinter eller om jag vill åka till Thailand. Det blir ju onekligen billigare att äta köttbullar.

 

Nej det menar jag inte. Men varför betala lika mycket i Thailand för sk svenska köttbullar som dom kostar i Sverige?

 

Jag trodde man åkte till Thailand för att bla äta och bo billigt under sin semester.

 

Troligen har dom köttbullar på foodland som du kan köpa och värma upp på stenmuren längs beachroad i Pattaya så blir det i alla fall billigare bullar än i Sverige

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 319
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    33

  • Mr Ning Ning

    27

  • broder tuk tuk

    21

  • Moritz

    19

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nej det menar jag inte. Men varför betala lika mycket i Thailand för sk svenska köttbullar som dom kostar i Sverige?

 

Jag trodde man åkte till Thailand för att bla äta och bo billigt under sin semester.

 

Troligen har dom köttbullar på foodland som du kan köpa och värma upp på stenmuren längs beachroad i Pattaya så blir det i alla fall billigare bullar än i Sverige

 

BTT

Om det tvistar de lärde ;)

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och stora grabben åt en frukost på något hotell i Ao Nang i vintras,400b per pers.

Vad gör man inte när bakruset är som värst och man inte orkar gå till något billigare ställe :thumbsup:

Destruktör,fjant,fegis och nu även looser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är att många tjejer ofta har många goda vänner i baren som gärna oxå vill ha drinkar och då rusar notan snabbt iväg uppåt.

 

Min policy har alltid varit högst två ladydrinks åt utvald dam plus barfine plus betalningen efter pippet.

 

Jag anser att vännerna kan andra gubbar bjuda ladydrinks åt.

 

Jag vet att det kan vara svårt att motstå det ständiga tiggeriet om drinkar men är man bara hård och konsekvent från början så brukar tjejerna fatta vinken och ställa sig i en annan del av baren.

 

Jag koncentrerar mig på den tjej som jag löst ut.

 

BTT

Detta kommer som en klar nyhet, menar du att detta finns att finna i Google?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det menar jag inte. Men varför betala lika mycket i Thailand för sk svenska köttbullar som dom kostar i Sverige?

Jag trodde man åkte till Thailand för att bla äta och bo billigt under sin semester.

Troligen har dom köttbullar på foodland som du kan köpa och värma upp på stenmuren längs beachroad i Pattaya så blir det i alla fall billigare bullar än i Sverige

BTT

Ville jag ha en billig semester så hade Thailand varit sista alternativ...tror en månad i USA skulle gå på

samma pengar för oss tre.. Jag har semester för att komma bort från vardagen och unna mig mer

än vad jag gör hemma inte för o leva så billigt som möjligt.

Men visst går det o leva billigt, men hur kul är det att slava ett år och sen åka

en månad och vända på bathen..sörpla nudelsoppa 6 dagar i veckan mums.

Kan jag köpa en öl vid poolen för 90 bath eller ska jag gå till 7/11 o spara 40 på den

Jag äter det jag är sugen på..vill jag ha 300 baths köttbullar eller 990 baths plankstek

eller en flaska rött för 2000 bath så köper jag det.. Ibland vill jag ha en Pad Thai för 35

eller en massaman för 100 och då köper jag det, väldigt enkelt egentligen.//Hp

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Ville jag ha en billig semester så hade Thailand varit sista alternativ...tror en månad i USA skulle gå på

samma pengar för oss tre.. Jag har semester för att komma bort från vardagen och unna mig mer

än vad jag gör hemma inte för o leva så billigt som möjligt.

Men visst går det o leva billigt, men hur kul är det att slava ett år och sen åka

en månad och vända på bathen..sörpla nudelsoppa 6 dagar i veckan mums.

Kan jag köpa en öl vid poolen för 90 bath eller ska jag gå till 7/11 o spara 40 på den

Jag äter det jag är sugen på..vill jag ha 300 baths köttbullar eller 990 baths plankstek

eller en flaska rött för 2000 bath så köper jag det.. Ibland vill jag ha en Pad Thai för 35

eller en massaman för 100 och då köper jag det, väldigt enkelt egentligen.//Hp

Trodde du hade semester,gå och lägg dig några timmar till :thumbsup:

Destruktör,fjant,fegis och nu även looser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ville jag ha en billig semester så hade Thailand varit sista alternativ...tror en månad i USA skulle gå på

samma pengar för oss tre.. Jag har semester för att komma bort från vardagen och unna mig mer

än vad jag gör hemma inte för o leva så billigt som möjligt.

Men visst går det o leva billigt, men hur kul är det att slava ett år och sen åka

en månad och vända på bathen..sörpla nudelsoppa 6 dagar i veckan mums.

Kan jag köpa en öl vid poolen för 90 bath eller ska jag gå till 7/11 o spara 40 på den

Jag äter det jag är sugen på..vill jag ha 300 baths köttbullar eller 990 baths plankstek

eller en flaska rött för 2000 bath så köper jag det.. Ibland vill jag ha en Pad Thai för 35

eller en massaman för 100 och då köper jag det, väldigt enkelt egentligen.//Hp

USA är dyrare, tro mig. Men inte så mycket dyrare som man kan tro. Som vi med familj vet så sträcker sig livet lååååångt bortom stenbord och 7/11 :)

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde du hade semester,gå och lägg dig några timmar till :thumbsup:
Nääää ska man ha ut det mesta av sin billiga semester så måste man vara vaken så mycket som möjligt hahaha.. Vi ska åka till Bkk idag, taxin kommer 09.30 och det ska duschas/packas/käkas frukost innan.. Vad fan gör du uppe mitt i natten ?

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Nääää ska man ha ut det mesta av sin billiga semester så måste man vara vaken så mycket som möjligt hahaha.. Vi ska åka till Bkk idag, taxin kommer 09.30 och det ska duschas/packas/käkas frukost innan.. Vad fan gör du uppe mitt i natten ?

Dricker bärs och kollar på åskan

Men jag ska snart gå och lägga mig

 

Ha det så gott i Bkk!

Ändrades av ola med b

Destruktör,fjant,fegis och nu även looser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du att han menade 1 gång per 6 veckor? Jag fick inte den uppfattningen.

Hur många gånger på 6 veckor är det ok då? När ska man börja tänka på att stanna hemma?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det menar jag inte. Men varför betala lika mycket i Thailand för sk svenska köttbullar som dom kostar i Sverige?

 

Jag trodde man åkte till Thailand för att bla äta och bo billigt under sin semester.

 

Troligen har dom köttbullar på foodland som du kan köpa och värma upp på stenmuren längs beachroad i Pattaya så blir det i alla fall billigare bullar än i Sverige

 

BTT

Det viktiga är alltså att det är billigt inte hur det smakar

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom traden redan sparat ur sa kan vi val hoppas att TS fatt det svar han onskat sig,

 

Till er som forsvarar korkskallen BTT, han har gjort sig fortjant av det mesta han far sig till livs, han ljuger och slingrar sig samt byter samtalsamne nar han overbevisas, forsoker skaffa gratispoang genom ryggdunkar som ar genomskinligare an glas samt inte minst i fullstandig insiktsavsaknad om vad som kan ansas vara ett normalt liv!

Haller man pa sa utan att fatta ett smack om hur forhallandena ser ut IRL, da blir man ifragasatt, i synnerhet som han ifragasatter andras erfarenheter som framstar helt sannolika till skillnad fran hans eget dravel!

Att han sedan ar sa urbota korkad att han tror sig kunna hjalpa nagon med tips om hur man skall bete sig i Thailand,,,,,,,,,,,,,,,say no more!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

ja i karon på Karon Cafe betalar jag 99 thb för American Breakfast helt ok fast inte mycket nyttigt men det skiter jag i för nyttig frulle det kör jag hemma 11 mån per år

Link to comment
Dela på andra sajter

Det viktiga är alltså att det är billigt inte hur det smakar

Självklart. Billigt går före allt :)

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

USA är dyrare, tro mig. Men inte så mycket dyrare som man kan tro. Som vi med familj vet så sträcker sig livet lååååångt bortom stenbord och 7/11 :)
Säkert, men jag tror våran månad hamnar på mellan 100-120k inkl resor , fråga mig inte vad det är som kostar bara. Det bara blåser till på kontot och är det värt det egentligen? Väldigt tveksamt när det kommer till dom summorna faktiskt. //Lp

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Säkert, men jag tror våran månad hamnar på mellan 100-120k inkl resor , fråga mig inte vad det är som kostar bara. Det bara blåser till på kontot och är det värt det egentligen? Väldigt tveksamt när det kommer till dom summorna faktiskt. //Lp

Sant, det är inte billigt att turista i Thailand. Inte med familj och som vissa tror iaf. Värdet får väl begrundas mellan penseldragen och dammsugningarna :)

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sant, det är inte billigt att turista i Thailand. Inte med familj och som vissa tror iaf. Värdet får väl begrundas mellan penseldragen och dammsugningarna :)
Hahaha sant.. Men vi har inte varit här på två år så man får väl dela kostnaden på hälften då ??????

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Det viktiga är alltså att det är billigt inte hur det smakar

Absolut, finns väl ingen som äter om man inte vore tvungen :-)

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen är det ju en viss skillnad på om man ska leva i två veckor eller 5 månader.

 

Att slänga ut 50-100000 baht per månad i 5 månader blir ju ganska mycket pengar i slutändan.

 

Givetvis är det så att ju kortare tid man stannar ju mer kan man spendera.

 

BTT

En knivskarp och  korrekt analys..mvh cartoon

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men det var för några år sedan det.

 

Numera betalar jag gärna några baht extra för att slippa bo i ett råtthål.

 

Däremot så anser jag fortfarande att man kan äta lika gott för 30 baht som för 250 baht.

 

Att ex betala 300 baht för svenska köttbullar på en svensk restaurang är helt onödigt. Då kan man lika gärna stanna och äta köttbullar i sitt hem i Sverige.

 

Finns thaiställen i Pattaya där man får en god stek plus pommes frites för 80 baht eller en god spaghetti för 100 baht

 

BTT

Japp, man ska ge fan i att betala 2-300 battingar för svenska köttbullar när det går att fylla buken med nåt som är billigare.

Om man har lust / råd spelar fan ingen roll och ALLA måste tycka likadant :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

I Isaan skulle du nog klara dig väldigt bra på 10 000 - 15 000 baht per månad (all inklusive) och lever du på den nivån kan du också räkna med att dom som uppskattar och gillar dig då verkligen är intreserade av dig och den du är och inte bara din plånblok och det faktum att du är en utlänning.

 

Mvh Isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

I Isaan skulle du nog klara dig väldigt bra på 10 000 - 15 000 baht per månad (all inklusive) och lever du på den nivån kan du också räkna med att dom som uppskattar och gillar dig då verkligen är intreserade av dig och den du är och inte bara din plånblok och det faktum att du är en utlänning.

 

Mvh Isan lover[/quot

Mmmm kanske om man har köpt 40 rai odlingsmark och satt hela släkten i arbete innan..

Tror inte jag hade blivit mer uppskattad om jag levde på 15 k baht/mån, snarare sedd som en fattig snåljåp.

Så dom som bränner pengar i byn och bjuder kan aldrig bli riktigt uppskattade eller omtyckta då?

Onekligen en helt annan vinkel på det än man läst innan ivf.

Ha en trevlig dag//ByKrösus

Någonstans på g mot Bkk

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

a och inte overleva.,

Hej

 

I Isaan skulle du nog klara dig väldigt bra på 10 000 - 15 000 baht per månad (all inklusive) och lever du på den nivån kan du också räkna med att dom som uppskattar och gillar dig då verkligen är intreserade av dig och den du är och inte bara din plånblok och det faktum att du är en utlänning.

 

Mvh Isan lover

Nej du, det skulle man INTE! Om man avser att ordet leva betyder leva och och inte overleva!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

a och inte overleva.,

Nej du, det skulle man INTE! Om man avser att ordet leva betyder leva och och inte overleva!

Vad menar du? Äter inte du risråttor och orm? Visste väl att du är en jävla HP-stekare! ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
a och inte overleva.,

Nej du, det skulle man INTE! Om man avser att ordet leva betyder leva och och inte overleva!

Hej

 

Kanske inte "man" men jag.

 

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...