Jump to content
IGNORERAD

5 Månader i Thailand "budget"


Naab

Recommended Posts

Tjena

 

Åker snart ner till Thailand och kommer att stanna 5månader, funderar lite över pengar om jag har räknat rätt eller om jag är helt ut o cyklar!?

Huvudmålet med resan är träning så kommer inte festa som en galning och göra massor med aktiviteter, har kollat "långtids boende" och verkar som jag kommer undan med 10000-15000b månaden.

Tanken är att jag ska klara mej med 10tusen svenska i månaden.

 

Tankar?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 319
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    33

  • Mr Ning Ning

    27

  • broder tuk tuk

    21

  • Moritz

    19

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tjena

 

Åker snart ner till Thailand och kommer att stanna 5månader, funderar lite över pengar om jag har räknat rätt eller om jag är helt ut o cyklar!?

Huvudmålet med resan är träning så kommer inte festa som en galning och göra massor med aktiviteter, har kollat "långtids boende" och verkar som jag kommer undan med 10000-15000b månaden.

Tanken är att jag ska klara mej med 10tusen svenska i månaden.

 

Tankar?

Kommer undan med 10-15k i månaden för boende?? Ja det får vi verkligen hoppas.. Annars kan du snacka om att bli blåst

Link to comment
Dela på andra sajter

Att åka till Thailand är ganska bred begrep. Kan du precisera lite var du ska vara.

Då kanske kan man komma med lite tips.

Det som du visade hitintills Phuket, räkna med dyrt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har kollat boende genom denna hemsida http://phuketrenthouse.com/?priceType=monthly&priceFrom=2000&priceTo=2208000&HouseType=0&bedroomsFrom=1&bedroomsTo=9&Location[]=2&currency=THB

Kanske finns billigare och hitta på plats.

jag kan inte priserna i phuket men billigare än sådär måste ju finnas... jag klarar mig med 10000 sek i månaden i Pattaya och jag super å gökar som fan :)... köper även gymkort som inte används så flitigt :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Kommer undan med 10-15k i månaden för boende?? Ja det får vi verkligen hoppas.. Annars kan du snacka om att bli blåst

Bror väl på hur han vill bo

Link to comment
Dela på andra sajter

Bror väl på hur han vill bo

Jo men "kommer undan med" tycker jag låter ungefär som "i bästa fall kanske jag lyckas hitta något för 10-15". Typ så. Men det är min tolkning de!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att åka till Thailand är ganska bred begrep. Kan du precisera lite var du ska vara.

Då kanske kan man komma med lite tips.

Det som du visade hitintills Phuket, räkna med dyrt.

Jag kommer vara i Phuket Chalong, dom kostnader jag kommer ha borde ju vara Bostad/Träning/Mat eventuellt hyra Moppe beroende på hur nära/lång ifrån gymmet jag hittar bostad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer vara i Phuket Chalong, dom kostnader jag kommer ha borde ju vara Bostad/Träning/Mat eventuellt hyra Moppe beroende på hur nära/lång ifrån gymmet jag hittar bostad.

Sköter du din ekonomi så 10-15 tusen SEK borde räcka per månad. Börjar du festa. Glöm alla dina räkningar och kalkyler .

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar landa på 10 tusen i månaden för min del, men tror nog att ja skulle behöva högre budget om man skulle bo i Phuket

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar landa på 10 tusen i månaden för min del, men tror nog att ja skulle behöva högre budget om man skulle bo i Phuket

Hur ser dina kostnader ut? för 1månad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Phuket känns att det kan vara lite tight med den budgeten. Köp en beg. moped då resorna drar en hel del

av budgeten och skippa turistrestaurangerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer vara i Phuket Chalong, dom kostnader jag kommer ha borde ju vara Bostad/Träning/Mat eventuellt hyra Moppe beroende på hur nära/lång ifrån gymmet jag hittar bostad.

Förstår inte varför måste alla bo i Phuket och Pattaya. Det finns andra ställe i Thailand som har gym och är mycket billigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Bangkok skulle du kunna fixa månaden för cirkus 20 000 battingar. Gym finns det gott om här... Har jag hört!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena

 

Åker snart ner till Thailand och kommer att stanna 5månader, funderar lite över pengar om jag har räknat rätt eller om jag är helt ut o cyklar!?

Huvudmålet med resan är träning så kommer inte festa som en galning och göra massor med aktiviteter, har kollat "långtids boende" och verkar som jag kommer undan med 10000-15000b månaden.

Tanken är att jag ska klara mej med 10tusen svenska i månaden.

 

Tankar?

Bor själv i Cha Am. Hyr townhouse med tjejen, 5000 baht i månaden,2 sovrum, 2 dusch rum med toa, vardags rum, kök, möbler fick vi köpa själva. Lång sand strand som man kan jogga på. Gym finns i närheten. Blir man hungrig efteråt så finns alla sorters knäcke bröd, Kales kaviar, och mycket annat. Ätter thai mat, dricker vatten eller mjölk. Har moped. Månads kostnad 30 000 baht. Lugnt området, inga problem. Men vill man ha problem och betala dyrt, so väljer man Phuket, Pattaya.
Link to comment
Dela på andra sajter

Bor själv i Cha Am. Hyr townhouse med tjejen, 5000 baht i månaden,2 sovrum, 2 dusch rum med toa, vardags rum, kök, möbler fick vi köpa själva. Lång sand strand som man kan jogga på. Gym finns i närheten. Blir man hungrig efteråt så finns alla sorters knäcke bröd, Kales kaviar, och mycket annat. Ätter thai mat, dricker vatten eller mjölk. Har moped. Månads kostnad 30 000 baht. Lugnt området, inga problem. Men vill man ha problem och betala dyrt, so väljer man Phuket, Pattaya.
Låter väldigt spännande...vad tror du det kostar om man vill leva då? //Lp

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan

Det finns billiga rum i Chalong med,ca 5-6 000 tbh med aircon,super du inte så mycket så går det att leva på 10 000 kr i månaden.

Ha det så kul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter väldigt spännande...vad tror du det kostar om man vill leva då? //Lp

 

HaHa...en jävla skillnad på att överleva och leva!

 

 

5-6 000 i hyra + vatten o el, internet och ev. någon TV kabel/parabol blir nog 7-8 000 innan det är färdigt, ska man sedan ha anständiga möbler...

Boende + 1000 THB om dagen, då klarar man både livhanken och den mentala biten, men om det ger så värst mkt "kvalitetstid" som HN kallar det för vetefan!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det måste vara synd om oss som bor i Pattaya.

 

Eller kanske för de som inte varit här och vet hur det är.

 

Ja det gäller uppenbarligen för Phuket också, dvs många som knappt varit där klagar över priserna.

Går att leva precis lika billigt i Phuket som i Pattaya om man bara struntar i att äta på Karlssons och åka taxituktuk. Hyra moppe kostar inte mer, thaimatställen kostar inte mer, boende går att hitta för samma priser osv. Visst kan man göra Phuket dyrt om man vill, men det MÅSTE inte vara dyrt. Allt beror på vad man väljer för lokalt alternativ.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

 Har kollat boende genom denna hemsida http://phuketrenthouse.com/?priceType=monthly&priceFrom=2000&priceTo=2208000&HouseType=0&bedroomsFrom=1&bedroomsTo=9&Location[]=2&currency=THB

Kanske finns billigare och hitta på plats.

 

Har frågat på det hotell vi brukar bo på och där är det inte omöjligt att få ett hotellrum för 5000 i månaden.

Det ligger inte Phuket, där det mesta är svindyrt (och där det enligt Kim går att leva billigt), men ändå.

Om du vill träna undrar jag om det inte går lika bra någon annanstans där det är billigare än i Phuket?

Cha Am som någon föreslog ligger också vid kusten men är inte lika dyrt som Krabi (för turister som jag)

men det borde finnas platser som är ännu bättre om man ska bo där i 6 månader.

Thailand är stort.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

 Har kollat boende genom denna hemsida www.bahtsold..com där finns det en del objekt.

När jag kollade på phuketrenthouse så var mycket redan uthyrt men annonserna finns där för att det ser bra ut.

Ska du träna thaiboxning kolla in www.muaythailand.com där kan det finnas lite tips mm.

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte varför måste alla bo i Phuket och Pattaya. Det finns andra ställe i Thailand som har gym och är mycket billigare.

Nu frågade jag ju inte om vart i Thailand jag skulle bo utan om min kalkyl borde funka, Kan ju kanske vara så att man drar till Phuket/Pattaya för man vill träna hos ett specielt Team/tränare/vänner eller hur?! Skulle jag vilja träna billigast som möjligt åker man väl up i isaan och börjar springa på risfälten.. nu e de ju inte det jag är ute efter.

 

Jag har tänkt att här hemma skulle jag ju klara mej på A-kassa om jag var tvungen och den e väl på 11tusen månaden, så hur kan de vara dyrare i Thailand? Jag kommer som sagt inte festa,kommer inte äta på resturang varje dag och gör jag de så tycker jag om thaimat,kommer inte göra några utflyker. Ja jag är tråkig som mossa men jag åker ju för träningen och vill då få så bra resultat som möjligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu frågade jag ju inte om vart i Thailand jag skulle bo utan om min kalkyl borde funka, Kan ju kanske vara så att man drar till Phuket/Pattaya för man vill träna hos ett specielt Team/tränare/vänner eller hur?! Skulle jag vilja träna billigast som möjligt åker man väl up i isaan och börjar springa på risfälten.. nu e de ju inte det jag är ute efter.

 

Jag har tänkt att här hemma skulle jag ju klara mej på A-kassa om jag var tvungen och den e väl på 11tusen månaden, så hur kan de vara dyrare i Thailand? Jag kommer som sagt inte festa,kommer inte äta på resturang varje dag och gör jag de så tycker jag om thaimat,kommer inte göra några utflyker. Ja jag är tråkig som mossa men jag åker ju för träningen och vill då få så bra resultat som möjligt.

Det är svårt att springa på risfälten, men du har  alldeles rätt. Man får ju större muskler och bättre kondition i Phuket/Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...