Jump to content
IGNORERAD

5 Månader i Thailand "budget"


Naab

Recommended Posts

"American breakfast" går numera på 99 bath på väldigt många ställen i Pattaya/Jomtien.

 

Det verkar nästan så att man slåss om farangerna just med prisvärda frukostalternativ. En slags "lockvara" så att säga.

 

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 319
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    33

  • Mr Ning Ning

    27

  • broder tuk tuk

    21

  • Moritz

    19

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

En frukost på farangrestaurangerna brukar kosta mellan 100-150 bath

beronde på innehåll. Jag tror att buffen på Lek Hotell fortfarande kostar 95b :17:

 

http://lekhotel.tripod.com/buffet_breakfast.html

 

Lunch på farangställena brukar ligga på 130-180b

iallafall dom svenskställena man ramlat in på :17:

 

Att käka a´la carte brukar för farangmat ta ca från 130b (pasta) upp till 3-400 (kött) :17: 

Sen finns det alla priser däremellan. Men som vanligt så kostar kvalite.

 

Dessa priser är Pattayapriser, skulle tro Phuket är något dyrare :crazy: 

 

Och som vanligt kan man äta av vagnarna som står på gatan från 20b :police: 

Nu börjar jag känna igen mig, jag har ju trots allt bott i Pattaya i mer än 5 år. :thumbsup:

Däremot har jag lite svårt för inlägg som handlar om att TS ska räkna med kostnader för blöjor och barnmat, det ingick väl inte i hans planer över huvud taget.

 

Dessutom vill jag ge en passning till medlemmen som i ett tidigare inlägg skrävlade med att det var lätt hänt att göra av med 20 tusen battingar på en kväll..äsch, say no moore.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Jävla stekare som kränger frukost för 150tbh! Själva käkar vi ofta på Diana inn dragon frukostbuffé för 120tbh. :mdr:

 

Ska man hålla igen kostnader så kan man käka thaimat 3-4 mål om dagen för 35-40tbh per måltid. Det är vad det kosta i Pattaya om man köper från hål i väggen eller från matvagn. Visst kan man leva billigt om man ska stanna en längre tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävla stekare som kränger frukost för 150tbh! Själva käkar vi ofta på Diana inn dragon frukostbuffé för 120tbh. :mdr:

 

Ska man hålla igen kostnader så kan man käka thaimat 3-4 mål om dagen för 35-40tbh per måltid. Det är vad det kosta i Pattaya om man köper från hål i väggen eller från matvagn. Visst kan man leva billigt om man ska stanna en längre tid.

Såg en skylt på reastaurangen i Jomtien: "Eat now - Pay waiter." :y2:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu börjar jag känna igen mig, jag har ju trots allt bott i Pattaya i mer än 5 år. :thumbsup:

Däremot har jag lite svårt för inlägg som handlar om att TS ska räkna med kostnader för blöjor och barnmat, det ingick väl inte i hans planer över huvud taget.

 

Dessutom vill jag ge en passning till medlemmen som i ett tidigare inlägg skrävlade med att det var lätt hänt att göra av med 20 tusen battingar på en kväll..äsch, say no moore.

 

Fritz..

Nu var nog inte det där med blöjorna ett svar på just TS frågor men det förstår säker du också om du tänker efter lite.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Jävla stekare som kränger frukost för 150tbh! Själva käkar vi ofta på Diana inn dragon frukostbuffé för 120tbh. :mdr:

 

Ska man hålla igen kostnader så kan man käka thaimat 3-4 mål om dagen för 35-40tbh per måltid. Det är vad det kosta i Pattaya om man köper från hål i väggen eller från matvagn. Visst kan man leva billigt om man ska stanna en längre tid.

 

Frukosten vill man väl gärna ha med riktigt kaffe och gärna rostat bröd och marmelad och några ägg.

 

Att sitta och äta soppa på nudlar eller ris och kyckling är inte så smakligt på morgonen

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Frukosten vill man väl gärna ha med riktigt kaffe och gärna rostat bröd och marmelad och några ägg.

Att sitta och äta soppa på nudlar eller ris och kyckling är inte så smakligt på morgonen

BTT

Det får man på Diana inn dragon. Både falang och thai har dom på sin buffé.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Det får man på Diana inn dragon. Både falang och thai har dom på sin buffé.

 

Frukosten brukar ingå i hotelpriset på di större hotellen

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Frukosten brukar ingå i hotelpriset på di större hotellen

 

BTT

Jag brukar försöka få månadspris och då ingår det sällan frukost men å andra sidan blir det i regel bra mycket billigare

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Jag brukar försöka få månadspris och då ingår det sällan frukost men å andra sidan blir det i regel bra mycket billigare

 

Frukosten är ofta ganska meningslös eftersom man ändå inte är uppe innan frukosten är slutserverad så man får ändå betala för sitt kaffe och sina mackor utöver hotelpriset

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skrivs mycket mera skit och dynga av många "respektabla" medlemmar på detta forum än BTT någonsin skulle åstadkomma på egen hand.   Hans måhända ensidiga och förutsägbara budskap är ju rena evangeliet i jämförelse med det destruktiva och avskyvärda människoförakt som då och då kommer till uttryck här på MPR. Ofta inlindat i en motbjudande självömkan som inte är värdigt en vuxen människa.   Och så finns det värre företeelser än att vara blind och döv: att vara enögd.   //Singha711   som med detta varken stöder eller ställer sig bakom BTT's framförda budskap utan enbart vill påpeka för proportionerna i sammanhanget, varken mer eller mindre.
Jag kunde inte sagt det bättre självI
Link to comment
Dela på andra sajter

Frukosten brukar ingå i hotelpriset på di större hotellen

 

BTT

Visst ingår frukost på di större hotellen men inte alltid, vid incheckning frågar de ofta om man vill ha frukost eller inte.

Prisskillnad ca 100bath per person.

Vi avstår ofta frukosten som ofta inte håller måttet för en farang eller thaidam.

Visst är det som brodern säger, att det är meningslöst att betala för en frukost när man ändå försover sig.

Brodern har ju för några år sen, predikat det onödiga att betala dyrt för en så simpel sak som att sova, äta, dricka och ragga brudar när det hela tiden finns billigare alternativ.

 

Leif

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Visst ingår frukost på di större hotellen men inte alltid, vid incheckning frågar de ofta om man vill ha frukost eller inte.

Prisskillnad ca 100bath per person.

Vi avstår ofta frukosten som ofta inte håller måttet för en farang eller thaidam.

Visst är det som brodern säger, att det är meningslöst att betala för en frukost när man ändå försover sig.

Brodern har ju för några år sen, predikat det onödiga att betala dyrt för en så simpel sak som att sova, äta, dricka och ragga brudar när det hela tiden finns billigare alternativ.

 

Leif

 

 

Leif

 

Jo men det var för några år sedan det.

 

Numera betalar jag gärna några baht extra för att slippa bo i ett råtthål.

 

Däremot så anser jag fortfarande att man kan äta lika gott för 30 baht som för 250 baht.

 

Att ex betala 300 baht för svenska köttbullar på en svensk restaurang är helt onödigt. Då kan man lika gärna stanna och äta köttbullar i sitt hem i Sverige.

 

Finns thaiställen i Pattaya där man får en god stek plus pommes frites för 80 baht eller en god spaghetti för 100 baht

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Dricka plus fruntimmer 2000 baht

 

 

BTT

 

Grand old lady bar? 

 

2000bath kanske täcker ladydrink sen tillkommer egen drick o ganska mycket mer,,,,, 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men det var för några år sedan det.

 

Numera betalar jag gärna några baht extra för att slippa bo i ett råtthål.

 

Däremot så anser jag fortfarande att man kan äta lika gott för 30 baht som för 250 baht.

 

Att ex betala 300 baht för svenska köttbullar på en svensk restaurang är helt onödigt. Då kan man lika gärna stanna och äta köttbullar i sitt hem i Sverige.

 

Finns thaiställen i Pattaya där man får en god stek plus pommes frites för 80 baht eller en god spaghetti för 100 baht

 

BTT

Hur orkar man tjafsa om nån 100 bathare hit och dit? Det är helt klart ohälsosamt att vara så fruktansvärt fixerad vid pengar. Men men huvudsaken du mår bra :)

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Rekommenderar  :morgon: Pattis second street -Lek hotell stor frukostbuffe 110 baht

samma gata -           boat bakery farangfrukost 59 baht

soi 8-                        sailor bar     farangfrukost ännu billigare

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Grand old lady bar? 

 

2000bath kanske täcker ladydrink sen tillkommer egen drick o ganska mycket mer,,,,, 

 

Räcker det inte att man bjuder den dam man tänkt lösa ut på några drinkar?

 

Tiggeriet från övriga damer i baren biter inte på mig i alla fall.

 

Varför ska jag bjuda laget runt? Vem tackar en för det?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Räcker det inte att man bjuder den dam man tänkt lösa ut på några drinkar?

 

Tiggeriet från övriga damer i baren biter inte på mig i alla fall.

 

Varför ska jag bjuda laget runt? Vem tackar en för det?

 

BTT

Ok, hur fördelar du 2000 bath på ladydrink, barfine och en morgongåva. Jag fördelar nog 100-150% på ladydrink, och då går säkert en del till hennes vänner. Vem blir ledsen av det? 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Ok, hur fördelar du 2000 bath på ladydrink, barfine och en morgongåva. Jag fördelar nog 100-150% på ladydrink, och då går säkert en del till hennes vänner. Vem blir ledsen av det? 

 

Problemet är att många tjejer ofta har många goda vänner i baren som gärna oxå vill ha drinkar och då rusar notan snabbt iväg uppåt.

 

Min policy har alltid varit högst två ladydrinks åt utvald dam plus barfine plus betalningen efter pippet.

 

Jag anser att vännerna kan andra gubbar bjuda ladydrinks åt.

 

Jag vet att det kan vara svårt att motstå det ständiga tiggeriet om drinkar men är man bara hård och konsekvent från början så brukar tjejerna fatta vinken och ställa sig i en annan del av baren.

 

Jag koncentrerar mig på den tjej som jag löst ut.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är att många tjejer ofta har många goda vänner i baren som gärna oxå vill ha drinkar och då rusar notan snabbt iväg uppåt.

 

Min policy har alltid varit högst två ladydrinks åt utvald dam plus barfine plus betalningen efter pippet.

 

Jag anser att vännerna kan andra gubbar bjuda ladydrinks åt.

 

Jag vet att det kan vara svårt att motstå det ständiga tiggeriet om drinkar men är man bara hård och konsekvent från början så brukar tjejerna fatta vinken och ställa sig i en annan del av baren.

 

Jag koncentrerar mig på den tjej som jag löst ut.

 

BTT

Haha måste bara ge dig karma. Helt underbart :loc::respect::lol:

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Att ex betala 300 baht för svenska köttbullar på en svensk restaurang är helt onödigt. Då kan man lika gärna stanna och äta köttbullar i sitt hem i Sverige.

 

Så om jag nu känner för att äta köttbullar i Thailand så är det bättre jag stanna hemma. Hmm ja det verkar ju vara en sund åsikt. 

 

Jag åt nog köttbullar en gång i Pattaya den här vintern men då kunde jag ju lika gärna ha stannat hemma och jobbat dessa 6 veckor i stället. Ska nog ta mig en allvarlig funderare på om jag vill äta köttbullar i vinter eller om jag vill åka till Thailand. Det blir ju onekligen billigare att äta köttbullar.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Så om jag nu känner för att äta köttbullar i Thailand så är det bättre jag stanna hemma. Hmm ja det verkar ju vara en sund åsikt.

Jag åt nog köttbullar en gång i Pattaya den här vintern men då kunde jag ju lika gärna ha stannat hemma och jobbat dessa 6 veckor i stället. Ska nog ta mig en allvarlig funderare på om jag vill äta köttbullar i vinter eller om jag vill åka till Thailand. Det blir ju onekligen billigare att äta köttbullar.

Tror du att han menade 1 gång per 6 veckor? Jag fick inte den uppfattningen.
Link to comment
Dela på andra sajter

Så om jag nu känner för att äta köttbullar i Thailand så är det bättre jag stanna hemma. Hmm ja det verkar ju vara en sund åsikt. 

 

Jag åt nog köttbullar en gång i Pattaya den här vintern men då kunde jag ju lika gärna ha stannat hemma och jobbat dessa 6 veckor i stället. Ska nog ta mig en allvarlig funderare på om jag vill äta köttbullar i vinter eller om jag vill åka till Thailand. Det blir ju onekligen billigare att äta köttbullar.

Exaktemente. Du skulle stannat hemma eller också suttit vid 7 och ätit gotiu (stavning?) då hade du fått en stor Chang också :crazy:

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...