Jump to content
IGNORERAD

5 Månader i Thailand "budget"


Naab

Recommended Posts

Alltså...jag har fortfarande inte fått klart för mig varför man slänger in en massa frågor som man egentligen INTE vill ha andra svar på än dom man redan bestämt att man vill ha!

Må vara en bekräftelse då möjligen, men det känns mer som att "bara ha nåt att göra" och att få vara lite i centrum för ett par timmar!

Nåja, alltid retar det någon!

Hur tänkte du nu? Jag undrade om jag skulle klara mej på 10k svenska i månaden,vissa sa Ja, andra att de skulle bli svårt och vissa började tjafsa om hur dåligt Pattaya och Phuket är.. Att få stå i "centrum" på ett anonymt internetforum är inte högst upp på min prio lista, Hur är det för dej? Du går alltså in på ett forum hittar en tråd med som du säger "massa frågor"  och du lyckas posta i tråden utan att komma i närheten av att svara på någon av alla frågor, Stå i centrum och bekräftelsebehov kanske ligger herrn varmare hjärtat än hos mej?!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 319
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    33

  • Mr Ning Ning

    27

  • broder tuk tuk

    21

  • Moritz

    19

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hur tänkte du nu? Jag undrade om jag skulle klara mej på 10k svenska i månaden,vissa sa Ja, andra att de skulle bli svårt och vissa började tjafsa om hur dåligt Pattaya och Phuket är.. Att få stå i "centrum" på ett anonymt internetforum är inte högst upp på min prio lista, Hur är det för dej? Du går alltså in på ett forum hittar en tråd med som du säger "massa frågor"  och du lyckas posta i tråden utan att komma i närheten av att svara på någon av alla frågor, Stå i centrum och bekräftelsebehov kanske ligger herrn varmare hjärtat än hos mej?!

Är du på dåligt humör eller har du släckt lyset?

Om du kollar så har jag svarat, kort repetition: 5-6 000 hyra + el o vatten, kabel/Satteli TV o internet bör stanna på 7-8 000 THB/månade samt 1000 THB per dag i snitt...

De övriga är bara funderingar rent allmänt, men du verkar ju ha klart för dig vad du VILL att det ska kosta, därav inlägget!

 

PS Har bott snart 10 år här nere varav 2 vid "badorten" Patong, så lite koll har jag!DS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Är du på dåligt humör eller har du släckt lyset?

Om du kollar så har jag svarat, kort repetition: 5-6 000 hyra + el o vatten, kabel/Satteli TV o internet bör stanna på 7-8 000 THB/månade samt 1000 THB per dag i snitt...

De övriga är bara funderingar rent allmänt, men du verkar ju ha klart för dig vad du VILL att det ska kosta, därav inlägget!

 

PS Har bott snart 10 år här nere varav 2 vid "badorten" Patong, så lite koll har jag!DS

 

1000 baht per dag i snitt tycker jag låter lite väl mycket. Särskilt om man sitter uppe i hembyn i Udon.

 

Då förutsätter jag att du, ni äter ute på restaurang varenda måltid för annars har ni ovanligt dyra matvanor.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
20000 baht om dagen då går man på högvarv

 

Även om jag tänker stort så kan jag inte föreställa mig att man klarar av att göra av med mer pengar än följande ens i Pattaya(om man är singel)

 

Frukost 150 baht

 

Lunch 150 baht

 

Kaffe och tilltugg 100 baht

 

Middag 300 baht

 

Dricka plus fruntimmer 2000 baht

 

= 2700 baht per dag

 

Men vem pallar med att lösa ut en ny tjej varenda kväll i kanske två veckor? Så budgeten blir troligen lägre än så

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om jag tänker stort så kan jag inte föreställa mig att man klarar av att göra av med mer pengar än följande ens i Pattaya(om man är singel)

 

Frukost 150 baht

 

Lunch 150 baht

 

Kaffe och tilltugg 100 baht

 

Middag 300 baht

 

Dricka plus fruntimmer 2000 baht

 

= 2700 baht per dag

 

Men vem pallar med att lösa ut en ny tjej varenda kväll i kanske två veckor? Så budgeten blir troligen lägre än så

 

BTT

 

Är inte så ansträngande att ringa i klockan, gör det några gånger och 20K är en piss i Mississippi ! 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Är inte så ansträngande att ringa i klockan, gör det några gånger och 20K är en piss i Mississippi ! 

 

Varför ska jag bjuda en massa tatuerade och feta tyskar och engelsmän på gratis dricka?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

1000 baht per dag i snitt tycker jag låter lite väl mycket. Särskilt om man sitter uppe i hembyn i Udon.

 

Då förutsätter jag att du, ni äter ute på restaurang varenda måltid för annars har ni ovanligt dyra matvanor.

 

BTT

Snälla lille vän, livet består av så mycket mer än att sitta utanför 7/11 i Naklua.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Snälla lille vän, livet består av så mycket mer än att sitta utanför 7/11 i Naklua.

 

Då kanske du kan förklara vad du smäller dina 1000 baht per dag på uppe i hembyn i Udon?

 

Jag vet att du spelar lite golf emellanåt men det händer väl inte varje dag?

 

Om ni nu lagar och äter och köper den mesta av er mat på den lokala marknaden så bör ju 250-300 baht räcka åt tre personer.

 

Var tar dom andra 700 bahten vägen??

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kanske du kan förklara vad du smäller dina 1000 baht per dag på uppe i hembyn i Udon?

 

Jag vet att du spelar lite golf emellanåt men det händer väl inte varje dag?

 

Om ni nu lagar och äter och köper den mesta av er mat på den lokala marknaden så bör ju 250-300 baht räcka åt tre personer.

 

Var tar dom andra 700 bahten vägen??

 

BTT

Livskvalitet, nu fick du nåt att googla på!

 

 

 

Dessutom har vi bil, ett par MC och eftersom du inte har en aning om vad välling och blöjor kostar så kan vi ju börja där!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
Även om jag tänker stort så kan jag inte föreställa mig att man klarar av att göra av med mer pengar än följande ens i Pattaya(om man är singel)

 

Frukost 150 baht

 

Lunch 150 baht

 

Kaffe och tilltugg 100 baht

 

Middag 300 baht

 

Dricka plus fruntimmer 2000 baht

 

= 2700 baht per dag

 

Men vem pallar med att lösa ut en ny tjej varenda kväll i kanske två veckor? Så budgeten blir troligen lägre än så

 

BTT

Så talar en sann "amatör"..Jösses!

 

Kör in huvudet i getingboet och släpp loss på riktig så ska du se vad din budget räcker till.

Ändrades av Mr Ning Ning

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Livskvalitet, nu fick du nåt att googla på!

 

 

 

Dessutom har vi bil, ett par MC och eftersom du inte har en aning om vad välling och blöjor kostar så kan vi ju börja där!

 

Och då ska vi inte prata om vad det kostar att vara gift :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Och då ska vi inte prata om vad det kostar att vara gift :-)

Just den frågan ställde jag till migpolisen när jag fick klart för mig att man behövde mindre med slantar om man är gift med en Thailändska, han höll faktiskt med om paradoxen!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om jag tänker stort så kan jag inte föreställa mig att man klarar av att göra av med mer pengar än följande ens i Pattaya(om man är singel)

 

Frukost 150 baht

 

Lunch 150 baht

 

Kaffe och tilltugg 100 baht

 

Middag 300 baht

 

Dricka plus fruntimmer 2000 baht

 

= 2700 baht per dag

 

Men vem pallar med att lösa ut en ny tjej varenda kväll i kanske två veckor? Så budgeten blir troligen lägre än så

 

BTT

Och bor gör du under stenbordet förstår jag?

Transpoorterar dig till något annat än 7/11 är väl inte heller aktuellt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Och bor gör du under stenbordet förstår jag?

Transpoorterar dig till något annat än 7/11 är väl inte heller aktuellt!

 

Di 1000 bahten är ju vad man gör av med när alla andra kostnader är betalda, boende, internet, el etc.

 

Då  menar jag att man får leva ganska furstligt uppe i en by för att göra av med 1000 baht per dag på dricka och mat.

 

Jag förutsätter att du inte springer till barerna och lägger pengar på fruntimmer

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Och bor gör du under stenbordet förstår jag?

Transpoorterar dig till något annat än 7/11 är väl inte heller aktuellt!

 

Transporterna i Pattaya kostar 10 baht per sträcka så den summan är försumlig.

 

Inte är det väl dyrare att transportera sig fram uppe i Udon? Även om du nu kör bil eller motobike

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Så talar en sann "amatör"..Jösses!

 

Kör in huvudet i getingboet och släpp loss på riktig så ska du se vad din budget räcker till.

 

Blir inte bättre med googles hjälp än så där, utan egna erfarenheter är det tyvärr inte lätt att veta...även om vissa försöker göra sken av så :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ska jag bjuda en massa tatuerade och feta tyskar och engelsmän på gratis dricka?

 

BTT

 

Det är en annan fråga som du bara nog vet svaret på själv!

 

Men den dag du kommer till Thailand så finner du nog svar på mycket, google hjälper inte långt i längden :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om jag tänker stort så kan jag inte föreställa mig att man klarar av att göra av med mer pengar än följande ens i Pattaya(om man är singel)

 

Frukost 150 baht

 

Lunch 150 baht

 

Kaffe och tilltugg 100 baht

 

Middag 300 baht

 

Dricka plus fruntimmer 2000 baht

 

= 2700 baht per dag

 

Men vem pallar med att lösa ut en ny tjej varenda kväll i kanske två veckor? Så budgeten blir troligen lägre än så

 

BTT

150bath för en frukost...mina brukar ligga på 40bath, och inte tror jag brodern bor på så dyra lyxhotell som tar 150bath för en frukost.

Dålig koll på prisnivån?

2000bath för dricka och fruntimmer? super du för 1500bath?

 

Leif  

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
Blir inte bättre med googles hjälp än så där, utan egna erfarenheter är det tyvärr inte lätt att veta...även om vissa försöker göra sken av så :)

Ja "brodern" verkar sikta på kvalitet.. :ironi:

Dricka och fruntimmer 2000baht :ahh: :ahh:

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Just den frågan ställde jag till migpolisen när jag fick klart för mig att man behövde mindre med slantar om man är gift med en Thailändska, han höll faktiskt med om paradoxen!

 

Det är väl kanske inte helt ovanligt med thailändskor som faktiskt har jobb och bidrar till familjens ekonomi?  ;)

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena

 

Åker snart ner till Thailand och kommer att stanna 5månader, funderar lite över pengar om jag har räknat rätt eller om jag är helt ut o cyklar!?

Huvudmålet med resan är träning så kommer inte festa som en galning och göra massor med aktiviteter, har kollat "långtids boende" och verkar som jag kommer undan med 10000-15000b månaden.

Tanken är att jag ska klara mej med 10tusen svenska i månaden.

 

Tankar?

 

Hej!

 

Med det du beskriver är jag övertygad om att du kommer att klara dig bra på din budget. Så länge du inte har en "hemmafru" att försörja eller ska sitta och ringa i klockan i baren så kommer du att klara dig bra. Ett ok boende får du för 10 000 b och då har du drygt 1000 b/dag för övrigt vilket räcker bra med tanke på att huvudmålet är träning.

 

Det blir ju inget direkt "lyxliv" men antaligen trevligare än att stanna hela hösten och vintern i Sverige.  :)

 

Lycka till!

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Di 1000 bahten är ju vad man gör av med när alla andra kostnader är betalda, boende, internet, el etc.

 

Då  menar jag att man får leva ganska furstligt uppe i en by för att göra av med 1000 baht per dag på dricka och mat.

 

Jag förutsätter att du inte springer till barerna och lägger pengar på fruntimmer

 

BTT

vEM BOR I EN BY?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl kanske inte helt ovanligt med thailändskor som faktiskt har jobb och bidrar till familjens ekonomi?  ;)

 

/Krille

Jo!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

150bath för en frukost...mina brukar ligga på 40bath, och inte tror jag brodern bor på så dyra lyxhotell som tar 150bath för en frukost.

Dålig koll på prisnivån?

2000bath för dricka och fruntimmer? super du för 1500bath?

 

Leif  

Ett tag var jag beredd att tro att han faktiskt varit här, men nu börjar tvivlet återvända!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...