Jump to content
IGNORERAD

5 Månader i Thailand "budget"


Naab

Recommended Posts

Den här gången (som är nu) stannar vi i 21dagar, å vår budget exkl. Hotell & flygkostnad (betalda innan) är 60K...

 

Jag säger som jag sagt förut : jag vill inte snåla på semestern. Men ssv. de mina idéer som jag inte försöker pracka på nån annan, alla är saliga i sin tro.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 319
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    33

  • Mr Ning Ning

    27

  • broder tuk tuk

    21

  • Moritz

    19

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Den här gången (som är nu) stannar vi i 21dagar, å vår budget exkl. Hotell & flygkostnad (betalda innan) är 60K...

 

Jag säger som jag sagt förut : jag vill inte snåla på semestern. Men ssv. de mina idéer som jag inte försöker pracka på nån annan, alla är saliga i sin tro.

Najs budget, särskilt med tanke på att flyg och hotel är pröjsat.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Den här gången (som är nu) stannar vi i 21dagar, å vår budget exkl. Hotell & flygkostnad (betalda innan) är 60K...

 

Jag säger som jag sagt förut : jag vill inte snåla på semestern. Men ssv. de mina idéer som jag inte försöker pracka på nån annan, alla är saliga i sin tro.

Ja och en vecka i byn så jag tror nästan att din budget håller

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
Najs budget, särskilt med tanke på att flyg och hotel är pröjsat.

 

/ SatanG

Ja om inte shopping är medräknat så är det hårt jobb att göra av med så mycket pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja om inte shopping är medräknat så är det hårt jobb att göra av med så mycket pengar.

Nja, 1o loppor om dagen fixar man om det behovs!

 

Men dom behoven har inte jag!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
Nja, 1o loppor om dagen fixar man om det behovs!

 

Men dom behoven har inte jag!

Oj då, hur gör du då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Köper en ny moppe.. :)

Nix, ringer i klockan!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
Nix, ringer i klockan!

Jo man kan ju alltid "dela ut" pengar men om man inte känner för att bättra på sin karma i baren så är det hårt jobb.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
Jo man kan ju alltid "dela ut" pengar men om man inte känner för att bättra på sin karma i baren så är det hårt jobb.

Och sitter man på dom dyraste krogarna och beställer dom finaste årgångsvinerna mm så rinner de fort ur plånboken.

Så nog tror jag det går.

Och så var vi tillbaka till de här med prioriteringar igen. :crazy:

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här gången (som är nu) stannar vi i 21dagar, å vår budget exkl. Hotell & flygkostnad (betalda innan) är 60K...

 

Jag säger som jag sagt förut : jag vill inte snåla på semestern. Men ssv. de mina idéer som jag inte försöker pracka på nån annan, alla är saliga i sin tro.

THB eller SEK?

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag snittade runt 8000thb på denna resan exkl flyg och hotell. Men jag var bara i Thailand 6 dagar, hade jag stannat längre hade snittet nog blivit lägre. Hotellet hamnade på 20500 thb för 6 nätter

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
Jag snittade runt 8000thb på denna resan exkl flyg och hotell. Men jag var bara i Thailand 6 dagar, hade jag stannat längre hade snittet nog blivit lägre. Hotellet hamnade på 20500 thb för 6 nätter

Oj oj oj   hur ske detta sluta. :ironi:

 

Vissa undrade hur jag kunde betala 25000 för 1månad i högsäsong :crazy: :crazy:

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här gången (som är nu) stannar vi i 21dagar, å vår budget exkl. Hotell & flygkostnad (betalda innan) är 60K...

 

Jag säger som jag sagt förut : jag vill inte snåla på semestern. Men ssv. de mina idéer som jag inte försöker pracka på nån annan, alla är saliga i sin tro.

 

 

 

 

Respekt!

Då vi sett bilder på dig som grillmästare så kan jag inte låta bli:  

Stekare   :lol:  :lol:

 

 

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis hemkommen...kostade som vanligt för oss 65-70k skr för en månad med bra boende, bra mat både thai o farang style, 300mil resor, tamboon, släkten,120kg+ varor/saker med oss/skickade hem.

 

Kunde säkert klarat oss på 15k skr om vi bara skulle vistas i Thailand...men vi var där på semester...för belysa skillnaden

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Javisst fasen är det kul att spendera lite pengar ibland. Inte svårt med lite sjyssta restauranger och shopping.

Men då man bor här, dessutom med en liten grabb på 1.5 år så är det inte lika enkelt längre som det kunde vara tidigare :-)

Våran budget är 125-150K B/mån och då går det mesta till huslånet som sjunker snabbt. Utöver det lägger vi ungefär lika mycket på eget slösande och sparande för att kunna ta en tidig pensionering samt en buffert om det krisar. Vi är försäkrade via frugans jobb så vi slipper den biten iaf.

 

/ Hälsovådlige SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

TYCKER OCKSÅ ATT DET VORE SMIDIGAST ATT INSTALERA SEJ I Bangkok. Där finns alla möjligheter till gym. Du behöver ingen "moppe". Boende kan ordnas billigt i de centrala delarna (ca 8 000 baht i månaden vid long stay), med god standard och nära till skytrain. (Finns flera alterativ). Det enda som saknas är väl stranden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...