Jump to content
IGNORERAD

Börjar så smått planera för husbygge i Chum Phae


platina

Recommended Posts

Några kvällsbilder till från bygget nu är det mest målning kvar

Vad kostade gästhuset att bygga?Hur stort är det?
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 125
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • platina

    49

  • skagersten

    11

  • Downlake

    8

  • Moritz

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag förstår det, vi fick golvklinkret på väggen och de väggkaklet på golvet i badrummet, du ska tro det blev halt :) men det var på mitt förra guesthouse i Phuket, nu försöker man ha bättre koll. Tror jag hittat dej på facebook, skickar en vänförfrågan så kan vi bestämma nåt, tror jag vet på ett ungefär vart ni håller hus.

Mvh

Eivind

:rotfl: Ursäkta om jag har roligt,  kunde inte låta bli, men det är så typiskt med dessa idi*ter "kan allt men ändå ingenting hantverkare" i Thailand.. Hos mig får de vare sig dra ett penselstreck, dra en elkabel eller slå i en spik om inte jag är på plats för det kan sluta med en ände av bedrövelser.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej ska bygga en stor skjutdörr till som man kan stänga till på kvällen ungefär 50 kvadrat det drog iväg lite kostnaderna men jag hade dyra materialval. Just nu innan tomten är klar 700000bath men tänkte att man lätt kan bo där några somrar innan pension och planera huvudbyggnaden. Vill vara på plats under hela den prosessen .Då vi flyttar dit är min sambos son 16år då kan han kanske ha det som första boende.

Ändrades av platina
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kostade gästhuset att bygga?Hur stort är det?

ditt svar kom längre ner . Kolla 700000:- bath drygt 50kvadrat
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej ska bygga en stor skjutdörr till som man kan stänga till på kvällen ungefär 50 kvadrat det drog iväg lite kostnaderna men jag hade dyra materialval. Just nu innan tomten är klar 700000bath men tänkte att man lätt kan bo där några somrar innan pension och planera huvudbyggnaden. Vill vara på plats under hela den prosessen .Då vi flyttar dit är min sambos son 16år då kan han kanske ha det som första boende.

en skjutdörr på 50 kvadrat.  ;) 700000thb och egen tomt till dörren dessutom, vissa bor fint!

Link to comment
Dela på andra sajter

en skjutdörr på 50 kvadrat. ;) 700000thb och egen tomt till dörren dessutom, vissa bor fint!

rolig kommentar???? verkar inte som jag är tillräckligt verbal efter att ha bott i Finland i 20år . Altandörr mellan terass och inneutrymme ska upp det var vad jag menade
Link to comment
Dela på andra sajter

Räcker inte 50m2 ganska långt egentligen, utekök och matplatsen ute+changveranda ger ju liksom extra kvadratmeter under tak utan att det kostar skjortan.

Spar pengar på AC och det blir ju lite mindre att städa dessutom.

 

Men det är väl lite hur man är van att bo.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Räcker inte 50m2 ganska långt egentligen, utekök och matplatsen ute+changveranda ger ju liksom extra kvadratmeter under tak utan att det kostar skjortan.

Spar pengar på AC och det blir ju lite mindre att städa dessutom.

 

Men det är väl lite hur man är van att bo.

du kanske har rätt, man får känna efter när man är där i sommar om det känns ok, ska fixa thaikök,garage mm denna sommar lägger in lite nya bilder min sambos pappa har gjort alla möbler i huset från säng till klädskåp mm

post-10229-0-02904600-1422997047_thumb.j

post-10229-0-02007500-1422997122_thumb.j

post-10229-0-82507100-1422997180_thumb.j

post-10229-0-67271000-1422997209_thumb.j

post-10229-0-78005700-1422997295_thumb.j

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
Oregistrerad

Åker ner till Thailand imorgon kommer att va i chum phae hela juli ut . Kanske en Chang en kväll . Att hitta till mig är lätt kör bara förbi what siboli ca 400 meter då ser du ett garage på vänster jämte en damm alldeles vid vägen. Detta gäller om du kommer från motorvägen. Mvh joakim

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker ner till Thailand imorgon kommer att va i chum phae hela juli ut . Kanske en Chang en kväll . Att hitta till mig är lätt kör bara förbi what siboli ca 400 meter då ser du ett garage på vänster jämte en damm alldeles vid vägen. Detta gäller om du kommer från motorvägen. Mvh joakim

Jag håller till i Si Schompoo några mil fråm Chum Phae, har du någon bättre beskrivning på vart du håller till? Det finns ju en del tempel i Chum Phae och frugan kände inte till Wat Siboli. Är bara här en kortis nu så jag åker till Sverige redan nu på onsdag, 24 juni.

Thailadys are the best housekeepers in the world, you buy the house and they keep it.

 

Det var inte bättre förr, men det är sämre nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag håller till i Si Schompoo några mil fråm Chum Phae, har du någon bättre beskrivning på vart du håller till? Det finns ju en del tempel i Chum Phae och frugan kände inte till Wat Siboli. Är bara här en kortis nu så jag åker till Sverige redan nu på onsdag, 24 juni.

för att komma till till oss får du svänga höger vid chum phae sjukhus mot loei ca sex kilometer sen i byn ban Nong Thom Nok höger ca en km roligt att höra att det finns lite landsmän i trakterna mvh joakim
Link to comment
Dela på andra sajter

för att komma till till oss får du svänga höger vid chum phae sjukhus mot loei ca sex kilometer sen i byn ban Nong Thom Nok höger ca en km roligt att höra att det finns lite landsmän i trakterna mvh joakim

Då vet jag ungefär vart ni håller till, får se till att ordna nån träff nästa gång vi är nere samtidigt. Nästa sväng till Thailand blir från oktober till början av januari.

Thailadys are the best housekeepers in the world, you buy the house and they keep it.

 

Det var inte bättre förr, men det är sämre nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då vet jag ungefär vart ni håller till, får se till att ordna nån träff nästa gång vi är nere samtidigt. Nästa sväng till Thailand blir från oktober till början av januari.

Kanhända att det blir ett o annat ChumPhaebesök under den tiden även för oss, så kanske det blir en något större träff om det funkar med tider o sånt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanhända att det blir ett o annat ChumPhaebesök under den tiden även för oss, så kanske det blir en något större träff om det funkar med tider o sånt!

Det vore trevligt.

Thailadys are the best housekeepers in the world, you buy the house and they keep it.

 

Det var inte bättre förr, men det är sämre nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Lite bilder från denna sommar ! blev en uteterass och en ny tomt vi planterade även 50 limeträd och lite annat fix 

FB_IMG_1437659785187.jpg

FB_IMG_1437659764501.jpg

FB_IMG_1437659778294.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite bilder från denna sommar ! blev en uteterass och en ny tomt vi planterade även 50 limeträd och lite annat fix 

FB_IMG_1437659785187.jpg

FB_IMG_1437659764501.jpg

FB_IMG_1437659778294.jpg

Ser mysigt och välkomnande ut.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser mysigt och välkomnande ut.

TACK ja det börjar ta form nu försöker göra lite varje år till pensionen om 7-8år 

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker ner till Thailand imorgon kommer att va i chum phae hela juli ut . Kanske en Chang en kväll . Att hitta till mig är lätt kör bara förbi what siboli ca 400 meter då ser du ett garage på vänster jämte en damm alldeles vid vägen. Detta gäller om du kommer från motorvägen. Mvh joakim

Hej.

Va synd att jag inte läste ditt inlägg när jag var i chumphae var det du som var och skulle hälsa på oss?. grannarna sa att det varit någon svensk hos oss då vi var och simmade vi får göra ett nytt försök nästa år 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit i Chum Phae några gånger,det är ok.

Bodde på det rosa hotellet som ligger till höger om man kommer från Khon Khan.

Det skulle finnas en bar,jag letade och letade men hittade ingen frågade en inföding,han skulle visa mej var baren låg

men han hittade inte baren?

Gick och satte mej vid bussterminalen och tog några öl och tittade på folket,mycket trevligt

Ha en bra dag alla önskar Pust

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit i Chum Phae några gånger,det är ok.

Bodde på det rosa hotellet som ligger till höger om man kommer från Khon Khan.

Det skulle finnas en bar,jag letade och letade men hittade ingen frågade en inföding,han skulle visa mej var baren låg

men han hittade inte baren?

Gick och satte mej vid bussterminalen och tog några öl och tittade på folket,mycket trevligt

Ha en bra dag alla önskar Pust

 

Finns faktiskt ett par vattenhål bl.a, vid fredagsmarknaden men inget "rajraj", en trevlig bar-restaurang som drivs av en engelsman där det träffas lite folk då o då ligger ett par kvarter ner  och sedan vänster en liten bit sett från marknadsgatan!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.När vi vill festa drar vi till Tawandaeng..en club några km mot Löi.
Det brukar bli en tur minst en gång i veckan.

Vi kommer att vara hemma i december och januari.Skulle vara kul att träffa lite andra svenskar då.

mvh Stefan.

10912865_10203494662475207_538262471_n.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.När vi vill festa drar vi till Tawandaeng..en club några km mot Löi.
Det brukar bli en tur minst en gång i veckan.

Vi kommer att vara hemma i december och januari.Skulle vara kul att träffa lite andra svenskar då.

mvh Stefan.

10912865_10203494662475207_538262471_n.jpg

Har du gott om öronproppar? TawanDäng i Udon ger garanterat hörselproblem! Är det bättre ljudnivå i ChumPhae?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den är högljudd.men man går ju dit för att festa och alla club och diskon har ju hög volym.

men det går ju att prata med varandra så det funkar för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...