Jump to content
IGNORERAD

När/om Bahtens värde sänks.


LittleBell

Recommended Posts

Hej

 

Jag har precis kommit hem från en månad i Thailand, och när jag e där så brukar jag emellanåt titta på tv när man e på hotellet och vilar upp sig mellan varven.

 

Ser gärna på nyhetsprogrammen, och bla Al-Jazeera hade ett inslag om hur mycket den Thailändska exporten gått ner, bla hade risexporten sjunkit med 20% och sedan visade upp siffror för 5-6 andra saker där exporten gått ner mellan 10-20%.

 

De pratades en hel del om att Bahten numera är för stark och att USA och EU köper från billigare länder istället, och att Thailand borde göra något åt sin (för) starka valuta.

 

Jag har ett bankkonto på Kasikorn bank men där ligger bara småsummor mellan resorna, men jag funderade på att om man har mer så kanske det är läge att köpa guld för Bahten (om man inte tänkt använda pengarna på ett tag).

 

Så när/om de sänker värdet på Bahten (vilket mycket talar för att de måste göra enl dessa tv inslag) så kan man ju sedan sälja tillbaka guldet och iom det så har man iaf säkrat värdet på pengarna .

 

Någon annan som har funderingar om hur man kan/ ni skall göra, eller om ni tänker låta era pengar vara kvar på Thaikontot och så får de helt enkelt förlora i värde den dagen det händer ?

 

mvh

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har mina bathar i en blomlåda som jag vattnar varje dag,snart har dom växt till sig så jag kan köpa mer risfält.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...