Jump to content
IGNORERAD

Klartext


acdc

Recommended Posts

Hej

 

Kan jag behålla denna text tullbestämmelse, på fakturor om jag tillverkar min egen produkt i Thailand.

 

Ha det

 

 

 

Nordic Blue Drygloves

 Reverce Charge, article 28c

 (A)(a), 6th VAT directive

 products are of Swedish origin

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Hej

 

Kan jag behålla denna text tullbestämmelse, på fakturor om jag tillverkar min egen produkt i Thailand.

 

Ha det

 

 

 

Nordic Blue Drygloves

 Reverce Charge, article 28c

 (A)(a), 6th VAT directive

 products are of Swedish origin

 

 

Origin är nog tveksamt, kanske design istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Kan jag behålla denna text tullbestämmelse, på fakturor om jag tillverkar min egen produkt i Thailand.

 

Ha det

 

 

 

Nordic Blue Drygloves

 Reverce Charge, article 28c

 (A)(a), 6th VAT directive

 products are of Swedish origin

 

Tills i år kunde vi inte avvända Made in Sweden så vi hade en del av huvudproduktion utsprid i Europa. Made in EU gick bra tillsammans med design Made in Sweden.

Vi tåg hem det som gick att ta hem och har det mesta i Sverige och Made in Sweden på våra produkter.

eftersom det var inte länge sedan företaget gick genom juridisk process för att få Made in märke så kan jag säga att du kanske kan bara skriva Swedish Design and Construktion.

Eller Construction & Deisgn Made in Sweden då trampar du inte på lagar om ursprungsland och tillverkningsland. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tills i år kunde vi inte avvända Made in Sweden så vi hade en del av huvudproduktion utsprid i Europa. Made in EU gick bra tillsammans med design Made in Sweden.

Vi tåg hem det som gick att ta hem och har det mesta i Sverige och Made in Sweden på våra produkter.

eftersom det var inte länge sedan företaget gick genom juridisk process för att få Made in märke så kan jag säga att du kanske kan bara skriva Swedish Design and Construktion.

Eller Construction & Deisgn Made in Sweden då trampar du inte på lagar om ursprungsland och tillverkningsland. 

Jag får tacka

 

Jag har tillverkat produkten i Tyskland innan men startar nu i Thailand, Nordic Blue är registrerat i Sverige som varunamn och jag har tillverkat produkten i 20 år.

Eftersom jag skall sälja i hela Europa så är det viktigt att skriva rätt på fakturor så att köpare skall slippa tullavgifter mm

 

Ha det

 

http://nordicbluedrygloves.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får tacka

 

Jag har tillverkat produkten i Tyskland innan men startar nu i Thailand, Nordic Blue är registrerat i Sverige som varunamn och jag har tillverkat produkten i 20 år.

Eftersom jag skall sälja i hela Europa så är det viktigt att skriva rätt på fakturor så att köpare skall slippa tullavgifter mm

 

Ha det

 

http://nordicbluedrygloves.com/

Jag känner till dina dykarhandskar sedan tidigare. 

Kolla till om du kan sälja dina produkter till EU utan tull. Thailand är förfarande betraktad som U-land och mycket går tullfri.

Thailand kommer att vara tillverkningsland i detta fallet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner till dina dykarhandskar sedan tidigare. 

Kolla till om du kan sälja dina produkter till EU utan tull. Thailand är förfarande betraktad som U-land och mycket går tullfri.

Thailand kommer att vara tillverkningsland i detta fallet. 

Hur kollar man det

 

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Svenska handelskammaren i Thailand

Kan man få hjälp av de utan och vara medlem hos de? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man få hjälp av de utan och vara medlem hos de? 

gratis info men om dom skalll utföra arbete åt dig så kostar det

Link to comment
Dela på andra sajter

gratis info men om dom skalll utföra arbete åt dig så kostar det

OK. Nu vet jag, Tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...