Jump to content
IGNORERAD

Dålig uppslutning när vitmaskerna demonstrerade i Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest BpaijingKatai
Hej

 

Enligt mig är fria val och demokrati överlägset alla andra system och i min demokratiska värld ingår varken militära eller juridiska kupper i den "demokratiska verktygslådan" medans den gör det i en del andras.

 

Mvh isan lover

 

Så din "demokrati" innefattar att våldta och råna landet under den mandatperiod man sitter eftersom man är demokratiskt vald?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    8

  • Tallviking

    7

  • Khun Ken

    4

  • Wangthong

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

 

Enligt mig kan man stärka demokratin och folkets makt genom att minska militärens och domstolarnas politiska inflytande och därför stöder jag självklart detta.

 

Mvh isan lover

 

Förstod du ens vad det var frågan innebär eller svarade du bara med en standardfloskel utan att ens läsa frågan ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Enligt mig är fria val och demokrati överlägset alla andra system och i min demokratiska värld ingår varken militära eller juridiska kupper i den "demokratiska verktygslådan" medans den gör det i en del andras.

 

Mvh isan lover

 

 

Demokrati är viktig för alla här på MPR men vi har olika syn på små detaljer.

 

T.ex tycker jag att de partier som ställer upp i val skall vara demokratiskt uppbyggda, tycker inte du det också?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Har MaiChai hållbara bevis som övriga i landet inte har tillgång till kan han ju skicka dessa anonymt till det Demokratiska partiet, skicka den till pressen eller skicka den till polisen.

 

Mvh isan lover

 

Jadu, hållbara bevis finns det gott om både i exempelvis HRW´s rapport och TRCT´s rapporter. Problemet är väl att polisen inte är intresserade av att utreda det vidare utan är mer intresserade av att umgås med dömda brottslingar på flykt...

 

post-3473-0-66180600-1374086993.jpeg

 

...och du tycker det är märkligt att utredningen inte kommer fram till något?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...