Jump to content
IGNORERAD

Dålig uppslutning när vitmaskerna demonstrerade i Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Antiregeringsgruppen V for Thailand samlades under söndagen vid statyn av Kung Rama VI vid Lumpini Park i Bangkok.

Endast 800 demonstranter dök dock upp; långt under gruppens tidigare demonstrationer där över 3,000 personer som mest har deltagit. Mötet arrangerades efter att gruppen - som är kända som vitmaskerna - tidigare beslutade att sluta samlas varje vecka i Bangkok efter att en annan grupp försökt att "få dem ur balans". Demonstranterna vid Lumpini Park skrev antiregeringsmeddelanden på 3 stycken 300 meter långa banderoller, medan andra använde högtalare för att kritisera bland annat premiärminister Yingluck Shinawatra och regeringens risbelåningsprogram. Demonstranterna saknade dock ledare och löstes upp runt klockan 17:00.

Cirka 100 poliser hade stationerats ut för att upprätthålla ordning, och inga våldsamma incidenter rapporterades.

 

Källa: http://www.bangkokpost.com/news/local/359830/low-turnout-at-Bangkok-white-mask-rally

 

post-8073-0-78726400-1373881082.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    8

  • Tallviking

    7

  • Khun Ken

    4

  • knifetown

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Hej

 

Skönt att höra att extremisterna tappar anhängare, kanske finns det lite hopp om demokrati i Thailand trots allt.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Så det att vara extremist när man kräver att regeringen följer demokratiska regler och grunder ?

Så lät du inte våren 2010.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Skönt att höra att extremisterna tappar anhängare, kanske finns det lite hopp om demokrati i Thailand trots allt.

 

Mvh isan lover

Demonstranter som använde högtalare för att kritisera bland annat premiärminister Yingluck Shinawatra och regeringens risbelåningsprogram

är i dina ögon  extremister ??

 

Driver du med oss eller är du sjuk?

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Demonstranter som använde högtalare för att kritisera bland annat premiärminister Yingluck Shinawatra och regeringens risbelåningsprogram

är i dina ögon  extremister ??

 

Driver du med oss eller är du sjuk?

Hej

 

Maskerade människor som vill ha en militärkupp är inte demokratiska i mina ögon men uppenbarligen i dina.

 

Enligt mig bör varken fotbollssupportrar, rasister eller andra demonstranter tillåtas vara maskerade, är dom det har dom uppenbarligen inte rent mjöl i påsen. 

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Maskerade människor som vill ha en militärkupp är inte demokratiska i mina ögon men uppenbarligen i dina.

 

Enligt mig bör varken fotbollssupportrar, rasister eller andra demonstranter tillåtas vara maskerade, är dom det har dom uppenbarligen inte rent mjöl i påsen. 

 

Mvh isan lover

 

 

Jasså?

 

post-3473-0-94058000-1373891507.jpeg

 

post-3473-0-61364500-1373891631.jpeg

 

post-3473-0-84051600-1373891659.jpeg

 

post-3473-0-59634600-1373891676.jpeg

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Maskerade människor som vill ha en militärkupp är inte demokratiska i mina ögon men uppenbarligen i dina.

 

Enligt mig bör varken fotbollssupportrar, rasister eller andra demonstranter tillåtas vara maskerade, är dom det har dom uppenbarligen inte rent mjöl i påsen. 

 

Mvh isan lover

 

OMaskerade människor som vill ha en konstitutionskupp är inte demokratiska i mina ögon men uppenbarligen i dina.

 

Enligt mig bör  fotbollssupportrar, rasister eller andra demonstranter tillåtas att demonstrera utan att bli trakasserade för att dom utnyttjar sin strejkrätt, blir dom det har uppenbarligen motdemonstranterna (dom röda stormtrupperna) inte rent mjöl i påsen. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Helledudanemej vad ni hackar ner på "stackars" IL. Diskussionen har ju (som vanligt) polariserats till om det är rätt eller fel med en miltärkupp, och då måste det ju märkas varenda ord som IL skriver, eftersom argumenten för miltärkupp tryter. Iof bjuder IL på många vägar för påhopp också :), medvetet eller omedvetet vet jag inte, men mycket troligt medvetet för att inte diskussionen ska stanna av. De vanliga motståndarna är ju inte sena att hoppa på direkt ;)

 

För mig är dock någon månads försenat val, en petitess jämfört med en militärkupp, som jag aldrig kommer att tycka är en framkomlig väg.

 

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Helledudanemej vad ni hackar ner på "stackars" IL. Diskussionen har ju (som vanligt) polariserats till om det är rätt eller fel med en miltärkupp, och då måste det ju märkas varenda ord som IL skriver, eftersom argumenten för miltärkupp tryter. Iof bjuder IL på många vägar för påhopp också :), medvetet eller omedvetet vet jag inte, men mycket troligt medvetet för att inte diskussionen ska stanna av. De vanliga motståndarna är ju inte sena att hoppa på direkt ;)

 

För mig är dock någon månads försenat val, en petitess jämfört med en militärkupp, som jag aldrig kommer att tycka är en framkomlig väg.

 

/GSt

Det är synd om IL

demonstranter som kritiserar Yingluck och hennes regering,fy skäms.

 

Tycker du också att dom är extremister och skall tystas ?

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Helledudanemej vad ni hackar ner på "stackars" IL. Diskussionen har ju (som vanligt) polariserats till om det är rätt eller fel med en miltärkupp, och då måste det ju märkas varenda ord som IL skriver, eftersom argumenten för miltärkupp tryter. Iof bjuder IL på många vägar för påhopp också :), medvetet eller omedvetet vet jag inte, men mycket troligt medvetet för att inte diskussionen ska stanna av. De vanliga motståndarna är ju inte sena att hoppa på direkt ;)

 

För mig är dock någon månads försenat val, en petitess jämfört med en militärkupp, som jag aldrig kommer att tycka är en framkomlig väg.

 

/GSt

 

Nu vet jag inte var valet eller militärkuppen kom upp i den här tråden-innan ditt inlägg alltså. IL påstår förvisso att de vitmaskerade vill ha en militärkupp men jag har aldrig sett dem framföra ett sådant krav och jag kan nästa slå vad om att IL eller du inte kan hitta något sådant uttalande från dem.

 

Tråden handlar väl om att en grupp som protesterar mot regeringen demonstrerat i Bangkok och det får man tydligen inte göra i din och IL´s demokrati?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag inte var valet eller militärkuppen kom upp i den här tråden-innan ditt inlägg alltså. IL påstår förvisso att de vitmaskerade vill ha en militärkupp men jag har aldrig sett dem framföra ett sådant krav och jag kan nästa slå vad om att IL eller du inte kan hitta något sådant uttalande från dem.

 

Tråden handlar väl om att en grupp som protesterar mot regeringen demonstrerat i Bangkok och det får man tydligen inte göra i din och IL´s demokrati?

OMaskerade människor som vill ha en konstitutionskupp är inte demokratiska i mina ögon men uppenbarligen i dina.

 

Visst kommer kuppen up i alla trådar som IL är med i ;)

 

Visst får man protestera enligt mig, vra hittar du att jag sagt något annat. Jag protesterar ju själv mot att så många hoppar på IL så fort han skriver något, och ska märka ord hela tiden.

 

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

en militärkupp, som jag aldrig kommer att tycka är en framkomlig väg.

 

/GSt

 

Verkar som om han (ledaren) har eliminerat den möjligheten, vis av erfarenhet.

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Visst kommer kuppen up i alla trådar som IL är med i ;)

 

Visst får man protestera enligt mig, vra hittar du att jag sagt något annat. Jag protesterar ju själv mot att så många hoppar på IL så fort han skriver något, och ska märka ord hela tiden.

 

/GSt

 

Ja, och oftast är det IL själv som tar upp kuppen. Som i den här tråden...

 

Trodde du höll med IL om att man inte får protestera  och demonstrera mot en sittande regering, tycker du att det är okej så ber jag om ursäkt.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, och oftast är det IL själv som tar upp kuppen. Som i den här tråden...

 

Trodde du höll med IL om att man inte får protestera  och demonstrera mot en sittande regering, tycker du att det är okej så ber jag om ursäkt.

 

Självklart får man protestera mot sådant man inte tycker om, sålänge protesterna går fredligt till.

 

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart får man protestera mot sådant man inte tycker om, sålänge protesterna går fredligt till.

 

/GSt

 

post-8930-0-52917400-1373905920.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

En sån har vi också i rummet mot inbrottstjuvar och i värsta fall otrogna mannen fast i det sistnämnda fallet är det nog lite

överdrivet kanske..Tycker jag iaf..

Link to comment
Dela på andra sajter

Så det att vara extremist när man kräver att regeringen följer demokratiska regler och grunder ?

Så lät du inte våren 2010.

Har man inte tunga vapen och milis så är det inte någon demonstration i de rödas ögon!

Link to comment
Dela på andra sajter

En sån har vi också i rummet mot inbrottstjuvar och i värsta fall otrogna mannen fast i det sistnämnda fallet är det nog lite

överdrivet kanske..Tycker jag iaf..

 

Varför det? Uppe i Issan finns det väl ingen brottslighet, alla är rika och lyckliga?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Skönt att höra att extremisterna tappar anhängare, kanske finns det lite hopp om demokrati i Thailand trots allt.

 

Mvh isan lover

Jag skulle rekommendera att du söker en läkare, asap.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Maskerade människor som vill ha en militärkupp är inte demokratiska i mina ögon men uppenbarligen i dina.

 

Enligt mig bör varken fotbollssupportrar, rasister eller andra demonstranter tillåtas vara maskerade, är dom det har dom uppenbarligen inte rent mjöl i påsen. 

 

Mvh isan lover

kommentarer onödiga.

post-9848-0-78534800-1373938432.jpg

post-9848-0-27270900-1373938454.jpg

post-9848-0-19612900-1373938469.jpg

post-9848-0-62332300-1373938488.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Helledudanemej vad ni hackar ner på "stackars" IL. Diskussionen har ju (som vanligt) polariserats till om det är rätt eller fel med en miltärkupp, och då måste det ju märkas varenda ord som IL skriver, eftersom argumenten för miltärkupp tryter. Iof bjuder IL på många vägar för påhopp också :), medvetet eller omedvetet vet jag inte, men mycket troligt medvetet för att inte diskussionen ska stanna av. De vanliga motståndarna är ju inte sena att hoppa på direkt ;)

 

För mig är dock någon månads försenat val, en petitess jämfört med en militärkupp, som jag aldrig kommer att tycka är en framkomlig väg.

 

/GSt

It takes two for a tango.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför det? Uppe i Issan finns det väl ingen brottslighet, alla är rika och lyckliga?

Ja så är det,vi bara torr övar mot våran tama tupp som brukar banka på glasdörren på

natten ibland,,;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Detta är inte heller något undantag och som du nu vet så är gåtan med dom svartklädda männen som begick brottsliga gärningar i Bangkok 2010 olöst och det var väl själva tanken med maskeringen och enligt mig ska man inte tillåta att folk går omkring maskerade för att försvåra identifiering av personer som kan antas vilja begå brott eller uppmana till brottsliga gärningar, nej av med maskerna i alla sammanhang både t.ex politiska, idrottsliga och rasistiska.

 

Mvh isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Helledudanemej vad ni hackar ner på "stackars" IL. Diskussionen har ju (som vanligt) polariserats till om det är rätt eller fel med en miltärkupp, och då måste det ju märkas varenda ord som IL skriver, eftersom argumenten för miltärkupp tryter. Iof bjuder IL på många vägar för påhopp också :), medvetet eller omedvetet vet jag inte, men mycket troligt medvetet för att inte diskussionen ska stanna av. De vanliga motståndarna är ju inte sena att hoppa på direkt ;)

 

För mig är dock någon månads försenat val, en petitess jämfört med en militärkupp, som jag aldrig kommer att tycka är en framkomlig väg.

 

/GSt

Hej

 

Jag håller med om det mesta i ditt inlägg utom att det är synd om mig p.g.a "hackandet", det s.k hackandet står jag gärna ut med om jag kan avslöja kuppivrarna och demokratins fiender på forumet, för mig är demokratin och folkets rätt att utse sina regeringar heligt och inte något som kungligt närstående, elit, högerextrema rojalistiska organisationer som Pitak Siam, PAD och nu dom maskerade ska kunna avskaffa via juridiska och militära kupper.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Maskerade människor som vill ha en militärkupp är inte demokratiska i mina ögon men uppenbarligen i dina.

 

 

Mvh isan lover

Skitsnack

 

Så fort du ser en demonstrant som kritiserar regeringen börjar du gnälla om en kupp

 

Jag ser vem du har som idol i takkis regering

 

Ni har samma inställning till demonstranter , avskräde ,sopor,människor som inte vet sitt eget bästa

 

Du är nojig

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...