Jump to content
IGNORERAD

Dålig uppslutning när vitmaskerna demonstrerade i Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest Isan Lover
Skitsnack

 

Så fort du ser en demonstrant som kritiserar regeringen börjar du gnälla om en kupp

 

Jag ser vem du har som idol i takkis regering

 

Ni har samma inställning till demonstranter , avskräde ,sopor,människor som inte vet sitt eget bästa

 

Du är nojig

Hej

 

Jag ser ingen som helst anledning till att tillåta folk att maskera sig för att försvåra identifiering när brott eller uppmaning till brott kan tänkas begås.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    8

  • Tallviking

    7

  • Khun Ken

    4

  • Wangthong

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

 

Jag ser ingen som helst anledning till att tillåta folk att maskera sig för att försvåra identifiering när brott eller uppmaning till brott kan tänkas begås.

 

Mvh isan lover

Ja du IL. Skönt att det börjar se ut som du kanske börjar få tillbaka en del av förnuftet. Om du hade sagt samma sak under protesterna 2010 hade det varit mera trovärdigt. Kanske du börjar se klarare på saker och ting i efterhand. Jag håller med dig helt fullt och fast, maskering, milis och tunga vapen och inte ens lätta vapen hör hemma under demonstrationer. Det håller du väl med om?

 

Naturligtvis tycker jag också att de som demonstrerar utan ovan nämnda attiraljer på ett fredligt sätt inte ska straffas för detta på något sätt. Hot mot personer måste fördömmas kraftfullt. Men kritik mot regering och instutitioner i samhället måste tillåtas (även LM). 

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag håller med om det mesta i ditt inlägg utom att det är synd om mig p.g.a "hackandet", det s.k hackandet står jag gärna ut med om jag kan avslöja kuppivrarna och demokratins fiender på forumet, för mig är demokratin och folkets rätt att utse sina regeringar heligt och inte något som kungligt närstående, elit, högerextrema rojalistiska organisationer som Pitak Siam, PAD och nu dom maskerade ska kunna avskaffa via juridiska och militära kupper.

 

Mvh isan lover

 

 

 

Det är ingen gåta vem de svartklädda maskerade männen tillhör och arbetar för-tittar du noga finns det även en hel del rödklädda, maskerade och beväpnade män på bilderna- både HRW och Truth For Reconcilliation Kommitte´n har slagit fast i sina rapporter vem de jobbade för. Det är bara du och några stackare till som vägrar inse sanningen.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

för mig är demokratin och folkets rätt att utse sina regering
Och ändå har du Taxen som ledstjärna och föredöme,märkligt. 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Det är ingen gåta vem de svartklädda maskerade männen tillhör och arbetar för-tittar du noga finns det även en hel del rödklädda, maskerade och beväpnade män på bilderna- både HRW och Truth For Reconcilliation Kommitte´n har slagit fast i sina rapporter vem de jobbade för. Det är bara du och några stackare till som vägrar inse sanningen.

Hej

 

Och jag säger som vanligt att du bör vidarebeforda din information om dom svartklädda männens identitet, uppdrag och uppdragsgivare till ex.vis det Demokratiska partiet, pressen eller polisen, för gåtan är ännu olöst officiellt sett och ingen har griptits, åtalats eller pekats ut.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Och jag säger som vanligt att du bör vidarebeforda din information om dom svartklädda männens identitet, uppdrag och uppdragsgivare till ex.vis det Demokratiska partiet, pressen eller polisen, för gåtan är ännu olöst officiellt sett och ingen har griptits, åtalats eller pekats ut.

 

Mvh isan lover

 

Officiellt sett nä... Men vad är oddsen för att Thaksin skulle låta en utredning klargöra det som alla vet. Att det var han som som finansierade Black Shirts och satte upp dem med hjälp av Seh Daeng och Pallopp Pinnmanee. Deras mål var ju att attackera militärens posteringar inifrån de rödas led för att på så sätt provocera fram en våldsam reaktion från militären. Allt detta avslöjat av Wikileaks...

 

post-3473-0-79351900-1373959978.jpeg

 

Här har vi männen bakom "Black Shirts" och många oskyldiga människors död i Bangkok under våren 2010.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Officiellt sett nä... Men vad är oddsen för att Thaksin skulle låta en utredning klargöra det som alla vet. Att det var han som som finansierade Black Shirts och satte upp dem med hjälp av Seh Daeng och Pallopp Pinnmanee. Deras mål var ju att attackera militärens posteringar inifrån de rödas led för att på så sätt provocera fram en våldsam reaktion från militären. Allt detta avslöjat av Wikileaks...

 

attachicon.gifUnknown-12.jpeg

 

Här har vi männen bakom "Black Shirts" och många oskyldiga människors död i Bangkok under våren 2010.

 

 

Hur många av dessa herrar bor, och lever, i Thailand idag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många av dessa herrar bor, och lever, i Thailand idag?

 

Tre, en är död och en annan lever i Dubai där för övrigt bilden togs i januari/februari 2010

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag ser ingen som helst anledning till att tillåta folk att maskera sig för att försvåra identifiering när brott eller uppmaning till brott kan tänkas begås.

 

Mvh isan lover

 

Så varför sa du inget våren 2010 då ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Och jag säger som vanligt att du bör vidarebeforda din information om dom svartklädda männens identitet, uppdrag och uppdragsgivare till ex.vis det Demokratiska partiet, pressen eller polisen, för gåtan är ännu olöst officiellt sett och ingen har griptits, åtalats eller pekats ut.

 

Mvh isan lover

Nu är du så där oskyldigt dum som bara du kan vara. Vem jobbar de flesta i regeringen för?

Du ska få en ledtråd. Vem är ägaren av PTP? 

 

Regeringen har en historia av att hota och djävlas med de som går emot dess diktator så vem vågar andas sanningen längre! Som falang vore det dumt att lägga sig i thailändska inre angelägenheter, tror jag till och med du fattar. 

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Så varför sa du inget våren 2010 då ?

Hej

 

Ja g tror att det beror på att det saknades en diskussion om det på forumet vid detta tillfälle, för mig handlar min inställning till maskering inte om vilken politisk uppfattning (vänster-höger), vilken politisk färg demonstranterna har i Thailand, vilket fotbollslag huliganer håller på, vilken religion demonstranterna har eller om det är rasister eller anarkister, jag är bara emot att man ska få maskera sig för att försvåra identifiering när man själv begår brott eller uppmanar andra att göra det.

 

Av samma anledning var jag även för att poliserna skulle ha nummer på sina hjälmar vid kravaller för att ska kunna identifiera dom som begår brott, det är kanske något som även borde gälla när tungt beväpnad militär sätts in mot obeväpnade civila, det hade t.ex säkerligen lett till att många hade kunnat identifieras och fått skaka galler efter händelserna i Bangkok 2010.

 

Mvh isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Nu är du så där oskyldigt dum som bara du kan vara. Vem jobbar de flesta i regeringen för?

Du ska få en ledtråd. Vem är ägaren av PTP? 

 

Regeringen har en historia av att hota och djävlas med de som går emot dess diktator så vem vågar andas sanningen längre! Som falang vore det dumt att lägga sig i thailändska inre angelägenheter, tror jag till och med du fattar. 

Hej

 

Har MaiChai hållbara bevis som övriga i landet inte har tillgång till kan han ju skicka dessa anonymt till det Demokratiska partiet, skicka den till pressen eller skicka den till polisen.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ja g tror att det beror på att det saknades en diskussion om det på forumet vid detta tillfälle, för mig handlar min inställning till maskering inte om vilken politisk uppfattning (vänster-höger), vilken politisk färg demonstranterna har i Thailand, vilket fotbollslag huliganer håller på, vilken religion demonstranterna har eller om det är rasister eller anarkister, jag är bara emot att man ska få maskera sig för att försvåra identifiering när man själv begår brott eller uppmanar andra att göra det.

 

Av samma anledning var jag även för att poliserna skulle ha nummer på sina hjälmar vid kravaller för att ska kunna identifiera dom som begår brott, det är kanske något som även borde gälla när tungt beväpnad militär sätts in mot obeväpnade civila, det hade t.ex säkerligen lett till att många hade kunnat identifieras och fått skaka galler efter händelserna i Bangkok 2010.

 

Mvh isan Lover

 

Vad har det med diskussion eller inte att göra

 

När de röda och svarta var maskerade våren 2010 sa du inget om det MEN gillade att soldaternas hjälmar skulle vara numrereade

 

NU vill du att demonstranterna inte skall vara maskerade ??

 

Som vanligt kör du "inte lika för alla"..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska det dock sägas att den "vita masken" snarast är en symbol och inte en maskering.

 

Masken bärs ofta på huvudet. Inte framför ansiktet.

 

post-5577-0-72918200-1374035900.jpg

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Nu ska det dock sägas att den "vita masken" snarast är en symbol och inte en maskering.

 

Masken bärs ofta på huvudet. Inte framför ansiktet.

 

attachicon.gifWhite mask.jpg

Hej

 

Att påstå att en mask är en "symbol" och inte en maskering håller nog inte hoppas jag, skulle så vara fallet är det ju fritt fram för huliganer, rasister och demonstranter att maskera sig igen.

 

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Att påstå att en mask är en "symbol" och inte en maskering håller nog inte hoppas jag, skulle så vara fallet är det ju fritt fram för huliganer, rasister och demonstranter att maskera sig igen.

 

Mvh Isan Lover

 

Även om dom bär den på huvudet och inte framför ansiktet ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
Hej

 

Att påstå att en mask är en "symbol" och inte en maskering håller nog inte hoppas jag, skulle så vara fallet är det ju fritt fram för huliganer, rasister och demonstranter att maskera sig igen.

 

Mvh Isan Lover

Helt rätt det här med maskering borde helt förbjudas så vitt man inte kommer ifrån nordöstra eller norra Thailand samt ifrån Bangkoks slum för då är man berättigad till valfri maskering som även kan kombineras med valfritt vapen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Även om dom bär den på huvudet och inte framför ansiktet ?

Hej

 

Att bära en mask på huvudet kan knappast ses som en maskering, så det är väl ok.

 

Men alla försök att dölja sin identitet när man kan antas vara ute efter att begå brott eller uppmana andra till brottsliga handlingar borde absolut vara förbjudet i både idrottsliga, politiska, rasistiska och kriminella sammanhang.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja. De rödmaskerade motdemonstranterna gäller väl samma regler för eller ?

 

post-3404-0-67016500-1374040047_thumb.jp

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Ja. De rödmaskerade motdemonstranterna gäller väl samma regler för eller ?

 

attachicon.gif05.jpg

Hej

 

Självklart borde inga demonstranter få maskera sig oavsett färg.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Hej

 

Jag håller med om det mesta i ditt inlägg utom att det är synd om mig p.g.a "hackandet", det s.k hackandet står jag gärna ut med om jag kan avslöja kuppivrarna och demokratins fiender på forumet, för mig är demokratin och folkets rätt att utse sina regeringar heligt och inte något som kungligt närstående, elit, högerextrema rojalistiska organisationer som Pitak Siam, PAD och nu dom maskerade ska kunna avskaffa via juridiska och militära kupper.

 

Mvh isan lover

 

Demokratins fiender på forumet borde du väl ha lätt för att hänga ut, du är ju en av ledarna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Demokratins fiender på forumet borde du väl ha lätt för att hänga ut, du är ju en av ledarna!

Hej

 

Enligt mig är fria val och demokrati överlägset alla andra system och i min demokratiska värld ingår varken militära eller juridiska kupper i den "demokratiska verktygslådan" medans den gör det i en del andras.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Enligt mig är fria val och demokrati överlägset alla andra system och i min demokratiska värld ingår varken militära eller juridiska kupper i den "demokratiska verktygslådan" medans den gör det i en del andras.

 

Mvh isan lover

 

Så varför stöttar du att de demokratiska grundprinciperna mellan valen skall tas bortr enligt de förslag nuvarande regering lagt ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Så varför stöttar du att de demokratiska grundprinciperna mellan valen skall tas bortr enligt de förslag nuvarande regering lagt ?

Hej

 

Enligt mig kan man stärka demokratin och folkets makt genom att minska militärens och domstolarnas politiska inflytande och därför stöder jag självklart detta.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...