Jump to content
IGNORERAD

Har dippåse, hur hitta gräddfil?


Guest bangkokkille

Recommended Posts

Guest bangkokkille

Har fått leverans av estrella dippåsar från sverige, nu problemet, finns det gräddfil i Thailand? om det finns vad heter den då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det närmaste du kan komma är nog sour cream.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Har fått leverans av estrella dippåsar från sverige, nu problemet, finns det gräddfil i Thailand? om det finns vad heter den då?

Den heter souer crem och finns på Big C och Tesco,den hade vi till sillen på midsommar,funkade perfekt.Vi klippte i gräslök. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har fått leverans av estrella dippåsar från sverige, nu problemet, finns det gräddfil i Thailand? om det finns vad heter den då?

Sourcrem finns bland annat på foodland.

Om du tycker den är för tjock?

Så kan du blanda ut den med osötad yoghurt så får du samma konsistens som gräddfil. Då Sourcream är mera som cream fraiche.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest bangkokkille
Har fått leverans av estrella dippåsar från sverige, nu problemet, finns det gräddfil i Thailand? om det finns vad heter den då?

Man får tacka för alla snabba svar, imorgon blir det dipp och öl :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest bangkokkille
Det närmaste du kan komma är nog sour cream.

Jag är skyldig dig några öl för leverans av ansjovis, dags att ta dom ölen nu ? :nyam:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är skyldig dig några öl för leverans av ansjovis, dags att ta dom ölen nu ? :nyam:

 

Skulle varit trevligt men jag har lite långt att åka tyvärr  :crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest bangkokkille
Skulle varit trevligt men jag har lite långt att åka tyvärr  :crazy:

Hmm, du är inte i Thailand antar jag, vi får ta det nästa gång, blir med ränta massor av öl :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Yoghurt naturell har jag inte lyckats hitta, dock sour Cream, de youghurtar jag hittat som jag trott varit naturella har varit söta så in i helsike. Vore tacksam för namn, och kanske bild, på de naturella youghurtar ni funnit i Thailand och gärna vilken butik också.

 

Tack på förhand! :thumbsup:

 

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest bangkokkille

Yoghurt naturell har jag inte lyckats hitta, dock sour Cream, de youghurtar jag hittat som jag trott varit naturella har varit söta så in i helsike. Vore tacksam för namn, och kanske bild, på de naturella youghurtar ni funnit i Thailand och gärna vilken butik också.

 

Tack på förhand! :thumbsup:

 

Mvh

BBJ

:wai:

Jag använder nu Sour Cream, finns olika sorter, funkar mycket bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder nu Sour Cream, finns olika sorter, funkar mycket bra.

 

Jodå, Sour Cream använder jag också, men är nyfiken på Yoghurt Naturell också. :y15:

 

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Yoghurt naturell har jag inte lyckats hitta, dock sour Cream, de youghurtar jag hittat som jag trott varit naturella har varit söta så in i helsike. Vore tacksam för namn, och kanske bild, på de naturella youghurtar ni funnit i Thailand och gärna vilken butik också.

 

Tack på förhand! :thumbsup:

 

Mvh

BBJ

:wai:

 

 

 

Är inte Sour Cream samma som vår Gräddfil?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte Sour Cream samma som vår Gräddfil?

 

Sour Cream är mer fet än Gräddfilen, kommer inte ihåg siffrorna för Sour Cream men Gräddfil har väl 12% fetthalt. Sour Cream är väl mer som vår Cream Fraische (stavning??) i konsistensen och fetthalten.

 

Men Sour Cream funkar iaf utmärkt till tex dipp.

 

Mvh

BBJ

:thumbsup:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...